abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_30134593
Het oude topic is alweer vol!

Eerste hulp bij koken!!

Hier verder
Trotse mamma :)
  woensdag 31 augustus 2005 @ 16:13:18 #2
82814 BBQ-kip
never say no to panda!
pi_30135066
quote:
Op woensdag 31 augustus 2005 15:54 schreef Faithz het volgende:
Hmm dat ga ik een andere keer proberen!

Waar ik net aan dacht: gehakt met feta erin!

Gehakt lekker pittig kruiden, vervolgens vullen met feta en braden maar!

Bewaren in de koelkast en de volgende dag de oven in! Dat kan wel he?
Heb van bewaren geen kaas gegeten..
Yep, kun je prima bewaren hoor
Kip, het meest veelzijjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjdige stukje kaas, panda!
pi_30135094
wel ff afdekken. verder geen probleem hoor
'Met een banaan door het water, later'
Franky boy | fanmail, hatemail, lovemail, sexmail | Tom
  woensdag 31 augustus 2005 @ 16:23:46 #4
82814 BBQ-kip
never say no to panda!
pi_30135448
Deksel op de braadpan is ook voldoende, mits het niet van dat bloedhete weer is als vandaag, dan is het wel heel erg handig om het in de koelkast te mikken
Kip, het meest veelzijjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjdige stukje kaas, panda!
  woensdag 31 augustus 2005 @ 20:00:13 #5
43624 Martijn_77
It was a good year
pi_30142146
Ik zou het met dit weer idd ook in de koelkast zetten anders is het zo weg en dat is zonde
Experience is what you get when you don't get what you wanted
Take my advice ... I don't use it anyway...
Een goede Fok! Search
Een goede Fok! Search
pi_30157884
Ik heb het alleen klaar gezet. Dat lijkt me toch beter. Knoflooksoep staat al wel lekker te trekken

Ik heb nu gehakt, lekker pittig gekruid met feta erin. Dat ga ik braden.
Ik braad daarin champignonntjes, 2 paprika's in kleine stukjes en 2 sjalotjes mee. Op het laatst even de tomaat erbij (mee opwarmen) en klaar is kees. Misschien ook nog wat knoflook..

Het meeste werk gaat in het snijwerk zitten en dat heb ik gisteren gedaan

Ik wil zo'n blenderding.. hoe noem je zo'n ding? Eentje die er geen pap van maakt maar gewoon kleine stukjes
pi_30158138
quote:
Op donderdag 1 september 2005 10:04 schreef Faithz het volgende:
Ik wil zo'n blenderding.. hoe noem je zo'n ding? Eentje die er geen pap van maakt maar gewoon kleine stukjes
staafmixer?
pi_30158221
quote:
Op donderdag 1 september 2005 10:15 schreef mirugai het volgende:

[..]

staafmixer?
Ik dacht dat dat zo'n ding was om beslag te kloppen maar het is blijkbaar (ook?) wat ik bedoel ja

Thanks.
  donderdag 1 september 2005 @ 10:52:31 #9
82814 BBQ-kip
never say no to panda!
pi_30159082
Staafmixer maakt er toch juist moes/pap van?
Je bedoelt gewoon een keukenmachine, zoals dat genoemd wordt, of niet?
pi_30159234
Hm, zijn er ook niet van die alles in 1 dingen?

Kijk, ik ben nu gewoon het langst bezig met de paprika snijden, knoflook snijden, ui snijden..
Het liefste gooi ik dat in zo'n rond ding wat dat in een paar seconden voor mij doet
  donderdag 1 september 2005 @ 11:09:48 #11
82814 BBQ-kip
never say no to panda!
pi_30159553
Ik heb deze, de Braun Multimix:

Dat grote apparaat waar nu de mixer-stukken in geklikt zitten, daar kun je de staafmixer op vast maken, je kunt er deeghaken inklikken en je kunt hem op het hakding zetten.
Ik vind het een erg handig ding en het neemt weinig ruimte in, daarbij is hij voor normaal gebruik echt erg sterk
Ben er erg tevreden over en ze zijn ook niet zo duur.

Ui doe ik er weleens in in een luie bui, maar paprika zou ik niet doen, je krijt geen mooie stukjes, met een echte keukenmachine, volgens mij hebben die geen andere naam... lastig en verwarrend maar goed, kun je wel mooiere stukjes krijgen.

Da's dus zoiets als deze:
pi_30160210
Daar ga ik eens naar kijken

Paprika is ook niet zo erg. Maar ui en knoflook..
  donderdag 1 september 2005 @ 11:34:11 #13
82814 BBQ-kip
never say no to panda!
pi_30160325
Mijn vriend heeft in een eigenwijze bui ene "uienhakker" gekocht, van Brabantia, wat een rotding... echt niet handig...
pi_30161170
Dit ding?

Daar zou ik dan weer hoge verwachtingen bij hebben
  donderdag 1 september 2005 @ 12:04:17 #15
82814 BBQ-kip
never say no to panda!
pi_30161392
Maar dan dat Brabantia-creme-wit.
Je moet eerst de ui ontschillen en de kop en kont eraf snijden.
Dan de ui in 2-en snijden en dan hakken (hak hak hak hak), prima tot zover.
Maar dan sta je dus te janken, heb je vieze handen en moet je dat klereding nog schoonmaken...
En die uienvelletjes blijven erg goed tussen de snijbladen hangen, net of ze ervoor gemaakt zijn
pi_30161730
Ik heb lenzen, ik jank niet

Snijdt dat ding ook knoflook?
  donderdag 1 september 2005 @ 12:21:21 #17
82814 BBQ-kip
never say no to panda!
pi_30162025
Nee, daarvoor zijn de bladen te grof.
Knoflook is handiger snijden met een mesje, keukenmachine bij grote hoeveelheden en anders de knoflookpers
Als je een goeie knoflookpers hebt hoef je niet eens het velletje eraf te halen, gewoon metene lekekr dauwen
pi_30163359
Ik snij het nu met een mesje. Een pers vind ik niet fijn, heb ik wel een liggen hoor

Maar vor bvb knoflooksoep ben ik al snel een half uur bezig met 15 teentjes knoflook.. vandaar
pi_30174026
Snijden is toch best wel leuk? (mits een beetje afwisseling)

(tevens tvp)
pi_30193392
Snijden is inderdaad best leuk maar na het 7e teentje knoflook is bij mij de lol er vanaf
En uien snijden behoort ook niet tot die hobby.

Ik heb namelijk alles vers en dan sta je soms al snel 3 kwartier te snijden.
Ik vind koken echt ontzettend leuk maar soms wilde ik dat het snijden wat sneller ging
  vrijdag 2 september 2005 @ 10:06:00 #21
83951 rashudo
project 2501
pi_30194107
quote:
Op donderdag 1 september 2005 12:21 schreef BBQ-kip het volgende:
Nee, daarvoor zijn de bladen te grof.
Knoflook is handiger snijden met een mesje, keukenmachine bij grote hoeveelheden en anders de knoflookpers
Als je een goeie knoflookpers hebt hoef je niet eens het velletje eraf te halen, gewoon metene lekekr dauwen
Knoflookpers is idd ideaal.. en je hoeft ook niet bang te zijn dat je de stukjes niet klein genoeg hebt gesneden.
Their eyes opaque.
  woensdag 7 september 2005 @ 11:48:30 #22
90648 zeeuwse
Mostly harmless
pi_30348964
Welke rijst kan ik het beste gebruiken voor paella?
Ik maak 'm als volgt:
uittje fruiten met een rood pepertje in olijfolie
paprikapoeder en cayennepeper erbij
400 gr kip blokjes erbij
bosuitje erbij en flink veel knoflook
400 gr Rijst erbij, even omscheppen zodat alle korrels wat olie hebben en dan genoeg water(750 ml kippenbouillon van een blokje) zodat dit allemaal wordt opgenomen, en wat saffraan
Als het water bijna allemaal opgenomen is een zak diepvries fruits de mer erbij.

Ik heb de laatste keer Pandan rijst gepakt, maar misschien is er een soort die hier beter voor geschikt is, die het vocht beter opneemt. Risottorijst misschien of wordt het dan te romig voor paella?

Verder was de rijst niet mooi kanariegeel, maar heel bleek. Moet ik meer saffraan gebruiken (nu 1 heel silvozakje gebruikt) of op een ander moment toevoegen?
So Long and Thanks for All the Fish
  woensdag 7 september 2005 @ 14:55:40 #23
82814 BBQ-kip
never say no to panda!
pi_30354470
Je kunt puur voor de kleur ook geelwortel (ook wel kurkuma genoemd) erbij doen.
pi_30355323
quote:
Op vrijdag 2 september 2005 10:06 schreef rashudo het volgende:

[..]

Knoflookpers is idd ideaal.. en je hoeft ook niet bang te zijn dat je de stukjes niet klein genoeg hebt gesneden.
Voor grote hoeveelheden is zo'n ding wel handig, maar als je maar twee teentjes ofzo hebt (wat ik meestal heb omdat ik maar voor 1 of 2 personen kook) blijft er meer knoflook in dat ding hangen dan eruit komt. Maar goed, twee teentjes is ook best met de hand te doen.
Are you pondering what I'm pondering?
  woensdag 7 september 2005 @ 15:29:18 #25
90648 zeeuwse
Mostly harmless
pi_30355403
quote:
Op woensdag 7 september 2005 14:55 schreef BBQ-kip het volgende:
Je kunt puur voor de kleur ook geelwortel (ook wel kurkuma genoemd) erbij doen.
bedankt voor de tip!
So Long and Thanks for All the Fish
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')