abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_30282067
Zit al sinds vorige week continu op de fiets..
Ik denk altijd goed na voordat ik iets stoms zeg!
pi_30285205
quote:
Op maandag 5 september 2005 10:35 schreef addie84 het volgende:
Aan de ene kant is het natuurlijk wel goed, nu gaat iedereen een beetje nadenken en stapt niet voor elk wissewasje in de auto, mensen gaan over op een diesel of LPG, sturen de vrouw op de fiets naar school om de kids te brengen of halen.

Ikzelf pas ook wel een beetje op, overnacht bij m'n ouders ipv savonds naar huis en sochtends weer terug om te werken. Ook combineer ik veel dingen met bezorgen voor de zaak.

Nog duurder? (nee ben geen ambtenaar of werknemer van shell)
Een discussie win je nooit.
Er ging vannacht om 9 uur nog een auto voorbij.
pi_30285944
quote:
Op woensdag 31 augustus 2005 15:23 schreef Skorpija het volgende:
Mooi zo, dan wacht ik nog ff met tanken.. goed voor de airmiles
Idem
Op dinsdag 21 februari 2012 22:30 schreef JoanFranka het volgende:
PINGUINS RULEREN!! Dat zijn echt een van de grappigste dieren op aarde hahahaa
  maandag 5 september 2005 @ 13:20:07 #204
66470 Klonk
Koning van Tofania
pi_30286135
In Duitsland zijn de prijzen weer lichtelijk gezakt, van 1.46 naar 1.41, hopen dat deze trend ook in Nederland doorzet.
Klonk is alleen Klonk als er Klonk op staat
pi_30286414
Zal wel niet....
Xbox Live Gamertag: Harmen84
  maandag 5 september 2005 @ 13:35:24 #206
66470 Klonk
Koning van Tofania
pi_30286483
ik vrees ook van niet, ben sowieso wel benieuwd hoe de prijzen zich daar gaan ontwikkelen in de verkiezingstijd (18 september)
pi_30291003
quote:
Op maandag 5 september 2005 13:20 schreef Klonk het volgende:
In Duitsland zijn de prijzen weer lichtelijk gezakt, van 1.46 naar 1.41, hopen dat deze trend ook in Nederland doorzet.
Dit geeft toch wel aan dat er iets niet klopt in Nederland. Het gaat hier om een daling van 5 cent! De laatste tijd in Nederland gezien?!
pi_30291515
quote:
Op maandag 5 september 2005 13:20 schreef Klonk het volgende:
nederland is altijd de 1e met het vehogen en de laatste met verlagen ALS dat al gebeurd. kwartje van kok was ook tijdelijk
When you are courting a nice girl an hour seems like a second. When you sit on a red-hot cinder a second seems like an hour. That's relativity.
  Moderator dinsdag 6 september 2005 @ 08:45:00 #209
42184 crew  DaMart
pi_30310899
quote:
Op maandag 5 september 2005 16:19 schreef UncleFunk het volgende:

[..]

Dit geeft toch wel aan dat er iets niet klopt in Nederland. Het gaat hier om een daling van 5 cent! De laatste tijd in Nederland gezien?!
De BP waar ik vanochtend langsreed bood vanochtend Euro95 voor ¤ 1,485 aan, 6,4 cent onder de adviesprijs van gisteren.

[ Bericht 1% gewijzigd door DaMart op 06-09-2005 08:50:42 ]
pi_30311579
quote:
Op maandag 5 september 2005 12:41 schreef mikezwet het volgende:

[..]

Aan de ene kant is het natuurlijk wel goed, nu gaat iedereen een beetje nadenken en stapt niet voor elk wissewasje in de auto, mensen gaan over op een diesel of LPG, sturen de vrouw op de fiets naar school om de kids te brengen of halen.

Ikzelf pas ook wel een beetje op, overnacht bij m'n ouders ipv savonds naar huis en sochtends weer terug om te werken. Ook combineer ik veel dingen met bezorgen voor de zaak.

Nog duurder? (nee ben geen ambtenaar of werknemer van shell)
Voor mijn conditie is het goed.. maar ik had de auto omdat ik ook naar het werk moet, als ik eerst naar school moet, dan naar werk en dan weer naar huis, fiets ik per dag alleen daarvoor al 30 km..
pi_30311670
quote:
Op dinsdag 6 september 2005 08:45 schreef DaMart het volgende:

[..]

De BP waar ik vanochtend langsreed bood vanochtend Euro95 voor ¤ 1,485 aan, 6,4 cent onder de adviesprijs van gisteren.
Gelukkig
pi_30311713
quote:
Op maandag 5 september 2005 10:35 schreef addie84 het volgende:
Dan heb je vast al daaaagen last van zadelpijn.

Groetjes,

veldmuis
pi_30311732
Pijn = fijn
pi_30311915
* Pheno rijdt 95km om op zijn werk te komen: fiets is een no-go
pi_30340408
quote:
Op dinsdag 6 september 2005 09:38 schreef Pheno het volgende:
Mietjuh
M'n signature, wat doe je :{
  woensdag 7 september 2005 @ 00:57:27 #216
4259 JK
In for a penny, in for a pound
pi_30341294
quote:
Op dinsdag 6 september 2005 09:38 schreef Pheno het volgende:
Tijd om het dichter bij huis te zoeken ! 95km... dat is het me echt niet waard met al die files...
Gelukkig woon ik dan ook maar een kilometer of 4 van het werk af (met de auto 7). Dus lekker op de trapfiets.

Effe wat anders ;
Ik denk dat ik met mn motor maar niet meer bij ANWB tank.. ik moet nu zo'n 15 a 20km eerder over op reserve, hij slurpt dan dus meer... tijd om weer terug te gaan naar de Esso, daar haalde ik altijd 1 op 20. Met de auto durf ik eigenlijk niet zo snel terug te gaan naar de dure pompen, dan betaal je meteen een klap meer. Scheelt toch altijd nog een paar cent, die ANWB
  Moderator woensdag 7 september 2005 @ 09:09:10 #217
42184 crew  DaMart
pi_30344506
Gisterenmiddag toch maar voor die 1,485 de auto volgegooid, je weet maar nooit of de prijzen weer gaan stijgen. Vanochtend echter die 11km naar mijn werk weer gewoon gefietst
pi_30344711
Biobrandstof verplicht in benzine en diesel

Uitgegeven: 7 september 2005 08:20

DEN HAAG - Het kabinet wil de oliemaatschappijen verplichten biobrandstoffen te mengen door benzine en diesel. Daarmee moet de uitstoot van broeikasgassen worden teruggedrongen en moet Nederland minder afhankelijk worden van buitenlandse energievoorziening.

Het kabinet zal bij prinsjesdag bekendmaken hoe de verplichting eruitziet, bevestigden bronnen rond het kabinet woensdag een bericht uit de Volkskrant.

Zaterdag werd al bekend dat het kabinet volgend jaar geen accijnzen wil heffen op de biobrandstoffen. Het kabinet trekt daarvoor 70 miljoen euro uit. De verplichting voor oliemaatschappijen om de milieuvriendelijker brandstoffen bij te mengen is onderdeel van hetzelfde plan.

Bron: NU.nl/de Volkskrant
pi_30344752
quote:
Op woensdag 7 september 2005 00:57 schreef JK het volgende:

[..]

Tijd om het dichter bij huis te zoeken ! 95km... dat is het me echt niet waard met al die files...
Gelukkig woon ik dan ook maar een kilometer of 4 van het werk af (met de auto 7). Dus lekker op de trapfiets.

Effe wat anders ;
Ik denk dat ik met mn motor maar niet meer bij ANWB tank.. ik moet nu zo'n 15 a 20km eerder over op reserve, hij slurpt dan dus meer... tijd om weer terug te gaan naar de Esso, daar haalde ik altijd 1 op 20. Met de auto durf ik eigenlijk niet zo snel terug te gaan naar de dure pompen, dan betaal je meteen een klap meer. Scheelt toch altijd nog een paar cent, die ANWB
Ik heb bijna geen files hoor
En de huizenprijzen zijn mij iets te hoog in dat rotdorp genoemd Hilversum waar ik nu werk
  woensdag 7 september 2005 @ 09:56:31 #220
5673 heijx
Qui que boue
pi_30345461
quote:
Op woensdag 7 september 2005 09:20 schreef HPoi het volgende:

Zaterdag werd al bekend dat het kabinet volgend jaar geen accijnzen wil heffen op de biobrandstoffen. Het kabinet trekt daarvoor 70 miljoen euro uit.
Een ding begrijp ik niet (en mijn rekenkunsten dateren ook al weer van de middelbare school) maar is dat niet een schijntje?

7 miljoen auto's en X bussen/vrachtauto's. Laat ik die laatste ff niet mee tellen.
Zeg dat een kwart van de auto's op diesel rijdt (voorzichtige schatting) dan is er voor elke dieselauto 40 euro accijnsverlaging uitgetrokken.

Dat zijn 3 tankbeurten.
Security isn't a dirty word, Blackadder!
Crevice is... but security isn't.
pi_30346466
quote:
Op woensdag 7 september 2005 09:56 schreef heijx het volgende:

[..]

Een ding begrijp ik niet (en mijn rekenkunsten dateren ook al weer van de middelbare school) maar is dat niet een schijntje?

7 miljoen auto's en X bussen/vrachtauto's. Laat ik die laatste ff niet mee tellen.
Zeg dat een kwart van de auto's op diesel rijdt (voorzichtige schatting) dan is er voor elke dieselauto 40 euro accijnsverlaging uitgetrokken.

Dat zijn 3 tankbeurten.
Denk niet dat iedereen (puur en alleen) Biobrandstof gaat tanken ineens.. Bovendien kan een benzine auto ook op biobrandstof rijden.
pi_30349378
http://www.shell.com/home(...)-nl_hoeveelkost.html

Daar kun je twee data invoeren en het prijsverloop in de tussenliggende periode bekijken.

Je ziet toch wel dat de prijzen blijven schommelen, dus wie weet komen we ooit weer uit op een nette prijs....
pi_30349661
Ook leuk:

Adviesprijs op 29-12-2004 (9 maanden geleden): ¤ 1.174
pi_30361438
Ik rij nu ook ruim 70 km naar me werk, en weer terug is 140 per dag. Op zich goed te doen hoor, alleen soms 2 uur onderweg met files. Niemand houdt van files maar op zich stoor ik me er gelukkig niet teveel aan
M'n signature, wat doe je :{
pi_30364399
quote:
Op woensdag 7 september 2005 09:20 schreef HPoi het volgende:
Biobrandstof verplicht in benzine en diesel
Biobrandstof wordt verplicht en accijsvrij.

Tot heel Nederland aan de biobrandstof is en dan komt er wél accijns over de (bruto) toch al duurdere biobrandstof en daaroverheen nog eens BTW.
Het milieu zal Den Haag zijn anus oxideren.
objectief en betrouwbaar
*O* Partij voor de Dieren in de Kamer !! *O*
pi_30372363
Dan mag de reiskostenvergoeding ook wel weer eens worden verhoogd!
/)__/) This is Bunny.
(='.'=) Copy and paste Bunny into your signature
(")_(") to help her gain world domination...
  donderdag 8 september 2005 @ 13:09:54 #227
66470 Klonk
Koning van Tofania
pi_30384261
Duitsland zakt lekker door nu 1.38.9 voor euro 95, weer 3 cent minder dan gisteren.
pi_30384343
In NL ook weer gezakt vandaag, 3.4 cent omlaag naar 1.495
pi_30602562
Inventor fuels car with dead cats

Thursday, September 15, 2005 Posted: 0228 GMT (1028 HKT)

YOUR E-MAIL ALERTS

Germany
or Create Your Own
Manage Alerts | What Is This? BERLIN, Germany (Reuters) -- A German inventor has angered animal rights activists with his answer to fighting the soaring cost of fuel -- dead cats.

Christian Koch, 55, from the eastern county of Saxony, told Bild newspaper that his organic diesel fuel -- a homemade blend of garbage, run-over cats and other ingredients -- is a proven alternative to normal consumer diesel.

"I drive my normal diesel-powered car with this mixture," Koch said. "I have gone 170,000 km (106,000 miles) without a problem."

The Web site of Koch's firm, "Alphakat GmbH", says his patented "KDV 500" machine can produce what he calls the "bio-diesel" fuel at about 23 euro cents (30 cents) a liter, which is about one-fifth the price at petrol stations now.

Koch said around 20 dead cats added into the mix could help produce enough fuel to fill up a 50-liter (11 gallon) tank.

But the president of the German Society for the Protection of Animals, Wolfgang Apel, said using dead cats for fuel was illegal.

"There's no danger for cats and dogs in Germany because this practice is outlawed in Germany," Apel told Bild on Wednesday in a story entitled "Can you really make fuel out of cats?"

"We're going to keep an eye on this case," Apel said.

Copyright 2005 Reuters. All rights reserved.This material
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')