abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_30381903
kaartjes kan je zelf maken op de pc en desnoods zoveel mogelijk zelf bezorgen, scheelt ook alweer een hele hoop.
♥ ♥ 13-08-2002 ♥ ♥
pi_30381910
quote:
Op donderdag 8 september 2005 10:52 schreef Sugar het volgende:
Dijdel en co, de fotograaf!

Via via gevonden en oh, wat ben ik daar blij mee!
*slaat op in favorieten*
Wat een súpergave foto's!! Mocht ik in Eindhoven trouwen (kans zit er best in, als ik uberhaupt ga trouwen), wil ik ook die fotograaf
  † In Memoriam † donderdag 8 september 2005 @ 11:36:07 #253
43556 miss_dynastie
pi_30381927
quote:
Op donderdag 8 september 2005 11:32 schreef Igraine het volgende:

[..]

Ja maar je hebt toch ook nog je kaartjes, postzegels (ik noem maar wat) haar man moet toch ook kleren aan evt bloemetje... en voor een feest zoals jij beschrijft ben je ook gauw 500 euro kwijt. Zo'n feest hebben wij nl na ons trouwen gegeven (3 weken later, alleen voor vrienden)
Mja, de ervaring van mijn vrienden is anders, maar het is natuurlijk zo gek als je het zelf maakt. Maar goed, laat het dan een paar honderd euro extra zijn, het is in mijn ogen niet nodig om heel veel geld uit te geven om een geslaagde bruiloft te geven
  donderdag 8 september 2005 @ 11:36:45 #254
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_30381954
quote:
Op donderdag 8 september 2005 11:29 schreef miss_dynastie het volgende:
Maar de jurk hebben ze al, toch? En gratis trouwen was ook geen probleem, dus dan moet je het met 500 euro wel redden, denk ik.
Daar moet je idd wel een feestje van kunnen geven thuis. Maar dan moet je verder ook niks geks doen of bijvoorbeeld ringen willen.

Om een idee te geven van de kosten van hoe duur ons 'effe' trouwen uiteindelijk aan het worden is; voor het sluiten van huwelijk op stadhuis, het trouwboekje en mijn jurk zijn we ongeveer 500 Euro kwijt (Stadhuis = 150, Jurk = 300, trouwboekje en uittreksels de rest).
Dan komen er nog bij de ringen die iets duurder uitvielen dan gepland ( ), een boeketje en een taart voor bij de koffie na afloop.

Oh ja... kaartjes ook nog, maar dat wordt een combi met de verhuiskaartjes dus die kosten hadden we toch al.

En dan natuurlijk het feest in November waarvoor we dus die warmte dingen willen gaan huren, mss 2 sta-tafels voor in de tuin en dan nog eten en drank.
pi_30382008
ik denk dat ik beter ook vast kan beginnen met sparen . ik wil per sé een groot feest met een band..
  † In Memoriam † donderdag 8 september 2005 @ 11:45:44 #256
43556 miss_dynastie
pi_30382256
quote:
Op donderdag 8 september 2005 11:36 schreef Brighteyes het volgende:
Daar moet je idd wel een feestje van kunnen geven thuis. Maar dan moet je verder ook niks geks doen of bijvoorbeeld ringen willen.
Die wilden ze toch ook niet? Of ben ik nu in de war Dan gaat het namelijk niet lukken, nee.
pi_30383333
Nog 2 nachtjes slapen ...........................gaat het nog schanulleke en sjak ?

niet op je nagels gaan bijten hoor, en pas op met de trap af hollen, goed uitkijken bij het oversteken, en niet in de verkeerde trein stappen..........

hihihih zal ze wel ff helpen met zenuwachtig worden
pi_30384035
quote:
Op donderdag 8 september 2005 11:45 schreef miss_dynastie het volgende:

[..]

Die wilden ze toch ook niet? Of ben ik nu in de war Dan gaat het namelijk niet lukken, nee.
Als je niet gratis trouwt ben je zeker die 500 euro al kwijt..
Wipkip met prachtige Wipkuikentjes O+
Try to be a rainbow in someone's cloud.
  † In Memoriam † donderdag 8 september 2005 @ 13:09:12 #259
43556 miss_dynastie
pi_30384245
quote:
Op donderdag 8 september 2005 13:01 schreef Tally het volgende:

[..]

Als je niet gratis trouwt ben je zeker die 500 euro al kwijt..
Ja, maar ik had begrepen dat gratis trouwen geen probleem was, en ze ook geen ringen wilden
  donderdag 8 september 2005 @ 13:19:27 #260
593 sjak
Juffie Bloem
pi_30384553
Jaaa, we zijn weer terug! We hebben nu toch nog in een trouwkamer van de stopera gezeten...en op het draaiplateau mogen staan terwijl die ronddraaide
We hebben een leuke ambtenaar Een hele lieve schattige zachte man. Hij gaat niet in een ambtsgewaad maar wel heel speciaal voor ons gekleed. Dat zien jullie wel op de foto's... Het was een goed gesprek. Grappig om te zien hoe snel je de diepte in kunt gaan met iemand die je nog nooit eerder gezien hebt.
Nu mag ik mijn jurk gaan halen....

Ik ben trouwens niet zenuwachtig, ik ben wel een beetje gespannen maar het is goed houdbaar. Maar ja ik ga natuurlijk pas overmorgen trouwen, zou het al morgen zjn...
Veel plezier morgen Neva en Armanimania!!!
Lekker douchen!
  donderdag 8 september 2005 @ 13:22:21 #261
593 sjak
Juffie Bloem
pi_30384636
quote:
Op donderdag 8 september 2005 12:31 schreef zussie2005 het volgende:
Nog 2 nachtjes slapen ...........................gaat het nog schanulleke en sjak ?

niet op je nagels gaan bijten hoor, en pas op met de trap af hollen, goed uitkijken bij het oversteken, en niet in de verkeerde trein stappen..........

hihihih zal ze wel ff helpen met zenuwachtig worden
Ik ben gisteren al met mijn auto tegen een paal aangereden...
Verder valt het echt wel mee hoor .
Lekker douchen!
  † In Memoriam † donderdag 8 september 2005 @ 13:23:07 #262
675 just me
oldbie DCLXXV
pi_30384658
klinkt goed Sjak !!!
Godmother of Radio 49
And now I think of my life as vintage wine
How fragile we are
pi_30385118
Sugar en mannetje schitterende fotos
We hopen dat ze je vleugels geven, zodat je overal kunt komen, dat je terugkomt in onze dromen, en met ons meevliegt in ons leven
Blonde haren,blauwogen zomaar uit een sprookjesboek gevlogen...
pi_30386061
ohnee sjak! blijf de rest van de tijd tot zaterdag maar gewoon binnen ok?

vanavond laat een wellicht toepasselijke documentaire op Ned. 1 zag ik: iets met trouwfoto's en trouwfotograaf en al héél lang getrouwde stellen, over de sleutel tot lang & gelukkig getrouwd blijven. en 1 stel heet 'maria & jozef'.
pi_30386094
Sugar wat een gigantisch leuke foto's!!!!!!!
De jan lul van het geheel.
Alles is gaan hangen, behalve me lach :)
Kutsch; tussen kut en kitsch
Het voelt heerlijk!!!!
pi_30387379
verkeerde login.....
When you're racing, it's life. Anything that happens before or after is just waiting.
pi_30387423
Wat een mooie foto's sugar & Yorout!

Ik dacht dat wij low budget waren met ons budget van 5.000 euro (nou ja, ietsje meer waarschijnlijk) maar dat valt dus ook reuze mee.....
pi_30387472
quote:
Op donderdag 8 september 2005 13:19 schreef sjak het volgende:

We hebben een leuke ambtenaar Een hele lieve schattige zachte man. Hij gaat niet in een ambtsgewaad maar wel heel speciaal voor ons gekleed. Dat zien jullie wel op de foto's... Het was een goed gesprek. Grappig om te zien hoe snel je de diepte in kunt gaan met iemand die je nog nooit eerder gezien hebt.
Hebben wij ook gedaan, de man zag er (voor ons) perfekt uit, en ook heel persoonlijk gesprek van te voren gehouden, alleen maar goed, dan wordt het praatje wat hij houdt er alleen maar beter op!! Wij zijn nog steeds heeeeel erg blij met onze ambtenaar. Zeer bepalend voor de sfeer.
quote:
Ik ben trouwens niet zenuwachtig, ik ben wel een beetje gespannen maar het is goed houdbaar. Maar ja ik ga natuurlijk pas overmorgen trouwen, zou het al morgen zjn...
Als je eenmaal aan komt lopen, giert er wel het e.e.a. door je lijf, vooral als iedereen je zo bekijkt, tenminste dat hadden wij wel
pi_30387718
quote:
Op donderdag 8 september 2005 11:33 schreef Sandraugiga het volgende:
Ik denk ook dat het feest de grootste kostenpost zal worden...
Als je gratis trouwt, heb je wel wát kosten vooraf voor uittreksels.

Ringen en kleding zijn een kostenpost.
Allebei kun je dat zo goedkoop mogelijk doen.

Wij hebben uitnodigingen per bijzondere mail (met foto's) gedaan ipv kaarten. De mensen zonder internet kregen een uitgeprinte mail thuisgestuurd.

Wij zijn na het trouwen een grandcafé ingedoken, waar sandwiches stonden met zalm en brie, daarnaast mocht iedereen drinken naar keuze. Na ong.een uur lieten we bittergarnituur brengen.
Voor de broodjes (het zag er prima uit, en smaakte goed) waren we het meeste kwijt.
De rekening van het grandcafé alles bij elkaar voor ruim 30 mensen was ¤ 450.
Dus dat viel mee en we kregen alleen maar positieve reakties.

Als bedankje hadden we een blikken hart met bedrukte pepermuntjes, maar dat kun je ook zelf natuurlijk iets voor maken.

Het hoeft echt niet duur te zijn
Maar mensen zelf laten betalen (al is het in de vorm van een opgedrongen kadotip) en gasten scheiden in niet bij trouwen, wel bij de borrel zou ik nooit doen
Je trouwt tenslotte voor jezelf, en niet voor hoe het hoort.
pi_30388048
Ik zou ook geen geld vragen. Maar gasten scheiden moet soms wel. In sommige trouwlocaties passen nou eenmaal niet zoveel mensen. Bij ons passen er 50 mensen in de trouwzaal. Op de receptie gaan we uit van een man of 70. Ja, dat is naar 20 man meer maar wat niet past, dat past niet....
pi_30390002
quote:
Op donderdag 8 september 2005 11:36 schreef miss_dynastie het volgende:

[..]

Mja, de ervaring van mijn vrienden is anders, maar het is natuurlijk zo gek als je het zelf maakt. Maar goed, laat het dan een paar honderd euro extra zijn, het is in mijn ogen niet nodig om heel veel geld uit te geven om een geslaagde bruiloft te geven
In mijn ogen ook niet,(daarom zijn wij ook heel simpel getrouwd) maar je verkijkt je er snel op. Ik dacht van tevoren ook zo'n 1000 euro kwijt te zijn, maar het is een dingetje hier een dingetje daar en voor je het weet is je budget verdubbeld

Alleen voor het trouwen, met uittreksels en trouwboekje e.d. waren we al 300 euro kwijt (en dan heb je dus verder nog niks). Als je gratis trouwt moet je toch de uittreksels en het trouwboekje betalen, dus 45 euro ofzo ben je so wie so kwijt daaraan.
-If I know I'm going crazy, I must not be insane-!
pi_30390078
quote:
Op donderdag 8 september 2005 16:18 schreef Igraine het volgende:
het is een dingetje hier een dingetje daar en voor je het weet is je budget verdubbeld
was dat maar waar!
pi_30390146
quote:
Op donderdag 8 september 2005 16:20 schreef bixister het volgende:

[..]

was dat maar waar!
eh ja, je kosten verdubbelen dus..Je budget natuurlijk niet.
  donderdag 8 september 2005 @ 16:24:24 #274
12721 Sugar
...maakt plannen
pi_30390209
Ik vond het dus heel irritant dat mensen stom reageerden als we geld vroegen.
Zij vroegen: "Wat willen jullie hebben?"
Ik: "Geld".
En dan: "Ja, heeeeeeeee, daaar vinden we niks aan, hoor!!!!!"

Nou, dan geef je het niet, voor mijn part geef je niks, maar ga niet zitten zeuren over wat we "vragen". Ik vond dat zó vervelend, dat ik vanaf nu altijd voor zoiets zal doen wat het bruidspaar wil. Willen ze geld? Geef ik dat. Hun feestje, hoor!
Dat alle stoplichten groen zijn, de geluiden precies goed, de lucht blauwer dan anders, wind mee en het geluk achterop!
pi_30390420
Het is toch heel normaal dat mensen geld vragen voor hun trouwen?
Ik kan me niet herinneren ooit iets anders voor een bruiloft gegeven te hebben dan geld. (Behalve bij die van m'n broer dan)

Het is idd irritant als mensen raar reageren op je wensen. Wij vroegen niks en dat vonden ook veel mensen raar..
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')