abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_30111295
ook al waren de Nazi's klootzakken, sommige waren op een slechte manier toch aardig.

bijvoorbeeld door dekens uit te delen op koude nachten, of door mensen te laten ontsnappen, etc. etc.

weet iemand nog meer van dit soort verhalen? positieve verhalen over Nazi's of andere duitsers die zich op een positieve manier onderscheiden van de Nazi moordmachines.....

vergeet niet dat er ook Duitsers waren die ongewild in het leger zaten, en ze het lang niet allemaal eens waren met het Nazi regime.

Edit:

ik heb de OP enigsinds aangepast, omdat sommige users zo gebrainwashed zijn dat ze moeite hebben met nadenken over de oorlog, alles wat positief is en emt duitsers te maken heeft wordt bestempeld als slecht, wat vaak waar is, maar ik vindt de gevallen waar het NIET waar is juist ook intessant....

en het voorbeeld wat ik in de eerste instantie gaf was idd erg ziek...

[ Bericht 35% gewijzigd door steve2003 op 30-08-2005 23:35:40 ]
pi_30111396
ik hoop toch niet dat je dit serieus meent
pi_30111410
quote:
Op dinsdag 30 augustus 2005 22:01 schreef steve2003 het volgende:
ooka l waren de Nazi's klootzakken, sommige waren op een slechte manier toch aardig.

ff een voorbeeldje:

in het begin van de concentratie kampen, als de joden werden binngengevoerd werden sommige meteen vermoord. Dit deden ze door ze een kamertje binnen te leiden, waar net gedaan werd alsof ze gemeten werden. ze kregen een meetlat op hun bolletje en werden door een gat in de muur in hun hoofd geschoten.

Dit vin ik toch wel aardig van ze, want zo hadden die arme joden niet in de gaten dat ze vermoord werden...

weet iemand nog meer van dit soort verhalen? positieve verhalen over Nazi's (positief in de breedste zin van het woord welteverstaan)... links naar verhalen mogen ook....
Klinkt meer als een ziek grapje. Waar die kampbeulen later op de avond met een flinke pot bier over aan het nagenieten zijn.
pi_30111485
quote:
Op dinsdag 30 augustus 2005 22:04 schreef skiczukie het volgende:

[..]

Klinkt meer als een ziek grapje. Waar die kampbeulen later op de avond met een flinke pot bier over aan het nagenieten zijn.
het gebeurde in de begin jaren van de oorlog echt, later werd deze methode vervangen door gaskamers omdat de kogels te duur werden...

vergeet trouwens niet dat er genoeg Duitse soldaten ongewild in het leger zaten, zij werden door hun overheid gedwongen...
pi_30111530
overigens, ik had hem in Cultuur en History moeten zetten, dus Mod, kick hem ff

(het is overiges uit interesse, niet voor school ofzo)
pi_30111562
C&H toch?
  dinsdag 30 augustus 2005 @ 22:11:03 #7
65351 B_BOY
De kater komt later.
pi_30111696
er waren goede duitsers in de oorlog (waarom gelijk de term nazi's)
maar wat jij noemde vind ik meer een ziek grapje.
Remlof is een Spellings Nsb'er
pi_30111697
quote:
Op dinsdag 30 augustus 2005 22:04 schreef Repeat het volgende:
ik hoop toch niet dat je dit serieus meent
de Nazi's waren absoluut zeer fout, ik keur het ook af natuurlijk, maar ik vin het wel interessant om te zien hoe de meest gruwelijke, slechte dingen op een toch nog redelijk humane manier gedaan werden... (ik vind dit bijvoorbeeld beter dan in Cambodia waar eerst hun armen en benen er af gehakt werden en ze daarna dood mochten bloeden...)
  dinsdag 30 augustus 2005 @ 22:12:32 #9
77320 Nuek
Jouw mening telt niet!
pi_30111771

Dit kun je niet menen als zijnde aardig. Als het nou om dekens weggeven in koude winternachten ging ala... maar dit?
Aardige nazi's bestaan overigens nog steeds niet.
Proud Powerpauper
pi_30111776
quote:
Op dinsdag 30 augustus 2005 22:11 schreef B_BOY het volgende:
er waren goede duitsers in de oorlog (waarom gelijk de term nazi's)
maar wat jij noemde vind ik meer een ziek grapje.
wat zou jij beter vinden, levend een oven in, langzaam vergast worden met honderden in een klein hokkie, of op een snelle pijnloze manier vermoord worden zonder dat je het echt merkt??
pi_30111842
quote:
Op dinsdag 30 augustus 2005 22:12 schreef steve2003 het volgende:

[..]

wat zou jij beter vinden, levend een oven in, langzaam vergast worden met honderden in een klein hokkie, of op een snelle pijnloze manier vermoord worden zonder dat je het echt merkt??
Niet vermoord worden.
Jij bent echt FUBAR in je hoofd!
pi_30111886
quote:
Op dinsdag 30 augustus 2005 22:12 schreef Nuek het volgende:

Dit kun je niet menen als zijnde aardig. Als het nou om dekens weggeven in koude winternachten ging ala... maar dit?
[quote[ooka l waren de Nazi's klootzakken, sommige waren op een slechte manier toch aardig [/quote]

maar geef maar voorbeelden van op wat voor manieren ze nog meer enigsinds menselijk (probeerden) te handelen...

mijn voorbeeld is idd mischien niet het beste voorbeeld wat er is, maar het is het enigste wat in d ebuurt komt wat ik kan bedenken...
pi_30111957
quote:
Op dinsdag 30 augustus 2005 22:12 schreef steve2003 het volgende:

[..]

Laat me raden je moet deze week voor een gesprek bij de psychiater?
je bent echt niet goed in je bovenkamer dat je hier uberhaupt over nadenkt dude
//Jij bent een user waar er meer van zouden moeten zijn, zhe devilll // Ik dacht dat je schreef Hitler ofzo//Huillie is mine!
pi_30112015
quote:
Op dinsdag 30 augustus 2005 22:17 schreef zhe-devilll het volgende:

[..]

Laat me raden je moet deze week voor een gesprek bij de psychiater?
je bent echt niet goed in je bovenkamer dat je hier uberhaupt over nadenkt dude
Je kunt er in alle redelijkheid wel over nadenken echter is deze vraagstelling absurd.
pi_30112099
quote:
Op dinsdag 30 augustus 2005 22:18 schreef Dementor het volgende:

[..]

Je kunt er in alle redelijkheid wel over nadenken echter is deze vraagstelling absurd.
Vind het best creepy...
//Jij bent een user waar er meer van zouden moeten zijn, zhe devilll // Ik dacht dat je schreef Hitler ofzo//Huillie is mine!
pi_30112172
quote:
Op dinsdag 30 augustus 2005 22:14 schreef Dementor het volgende:

[..]

Niet vermoord worden.
Jij bent echt FUBAR in je hoofd!
tuurlijk, zoals ik ook al zei in andere posts, wat de nazi's gedaan hebben is vreselijk en mag absoluut nooit meer gebeuren, dat ben ik volstrket met iedereen eens.

maar dat neemt niet weg dat ook Duitsers slachtoffer geworden zijn van de Nazi's, gedwongen werden het leger in te gaan, mensen te vermoorden wat zei absoluut niet wouden... op sommige manieren werd door die duitsers geprobeert joden of nederlanders te helpen, of te ontzien is mischien een beter woord...
bijv. door zoals iemand anders zei dekens uit te delen op koude nachten...

en jullie hebben gelijk, het is een ziek voorbeeld...
pi_30112287
quote:
Op dinsdag 30 augustus 2005 22:21 schreef steve2003 het volgende:

[..]

tuurlijk, zoals ik ook al zei in andere posts, wat de nazi's gedaan hebben is vreselijk en mag absoluut nooit meer gebeuren, dat ben ik volstrket met iedereen eens.

maar dat neemt niet weg dat ook Duitsers slachtoffer geworden zijn van de Nazi's, gedwongen werden het leger in te gaan, mensen te vermoorden wat zei absoluut niet wouden... op sommige manieren werd door die duitsers geprobeert joden of nederlanders te helpen, of te ontzien is mischien een beter woord...
bijv. door zoals iemand anders zei dekens uit te delen op koude nachten...

en jullie hebben gelijk, het is een ziek voorbeeld...
Dat jij de duiters van toen een slachtofferrol wil toekennen gaat mij echt te ver
Het zijn nog altijd de miljoenen soldaten geweest die de oorlogsmachine over Europa hebben laten razen.
Je zult wel met het argument komen dat de soldaten geen keus hadden etc. vergeet het maar je hebt altijd een keus!
pi_30112532
quote:
Op dinsdag 30 augustus 2005 22:24 schreef Dementor het volgende:

[..]

Dat jij de duiters van toen een slachtofferrol wil toekennen gaat mij echt te ver
Het zijn nog altijd de miljoenen soldaten geweest die de oorlogsmachine over Europa hebben laten razen.
Je zult wel met het argument komen dat de soldaten geen keus hadden etc. vergeet het maar je hebt altijd een keus!
Of je echt een keus hebt valt te betwijfelen, en er waren ook miljoenen duitsers die ontzettend fout waren, maar dat neemt niet weg dat niet 100% van alle duitsers er achter stonden...

Ik heb de OP overigens aangepast, ik hoop dat iedereen nu beter begrijpt wat ik precies bedoel...
pi_30112575
Ze hebben Simon Wiesenthal van de dood gered toen hij een zelfmoordpoging ondernam.
pi_30112701
al die kampkerels waren gewoon fout btw.
pi_30112712
quote:
Op dinsdag 30 augustus 2005 22:34 schreef Repeat het volgende:
al die kampkerels waren gewoon fout btw.
Waarom?
pi_30112795
quote:
Op dinsdag 30 augustus 2005 22:34 schreef Chriz2k het volgende:

[..]

Waarom?
dat leer je dit jaar in de 2e nog wel denk ik.
pi_30112826
quote:
Op dinsdag 30 augustus 2005 22:36 schreef Repeat het volgende:

[..]

dat leer je dit jaar in de 2e nog wel denk ik.
Ik word altijd zo moe van mensen die alle propaganda opslurpen zonder zichzelf erin te verdiepen.
pi_30112879
quote:
Op dinsdag 30 augustus 2005 22:37 schreef Chriz2k het volgende:

[..]

Ik word altijd zo moe van mensen die alle propaganda opslurpen zonder zichzelf erin te verdiepen.
jij snapt volgens mij als enigste wat ik bedoel
  dinsdag 30 augustus 2005 @ 23:03:27 #25
77320 Nuek
Jouw mening telt niet!
pi_30114022
Er waren heel wat duitsers die eigenlijk helemaal niet wilden vechten en geen keus kregen. Dat maakt ze niet per definitie goede mensen.

Ik ben eens op een tentoonstelling geweest in Duitsland over wat daar allemaal kapot is gegaan tijdens de oorlog. En dan schrik je ook van de lijsten van omgekomen jonge mannen. Mij maakte het niet echt uit of dat duitsers waren of nederlanders, canadezen of fransen. Gewoon het feit dat er zo veel jonge mensen gestorven zijn voor 1 half doorgefokte psychopaat is erg ziek.
Proud Powerpauper
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')