Klinkt meer als een ziek grapje. Waar die kampbeulen later op de avond met een flinke pot bier over aan het nagenieten zijn.quote:Op dinsdag 30 augustus 2005 22:01 schreef steve2003 het volgende:
ooka l waren de Nazi's klootzakken, sommige waren op een slechte manier toch aardig.
ff een voorbeeldje:
in het begin van de concentratie kampen, als de joden werden binngengevoerd werden sommige meteen vermoord. Dit deden ze door ze een kamertje binnen te leiden, waar net gedaan werd alsof ze gemeten werden. ze kregen een meetlat op hun bolletje en werden door een gat in de muur in hun hoofd geschoten.
Dit vin ik toch wel aardig van ze, want zo hadden die arme joden niet in de gaten dat ze vermoord werden...
weet iemand nog meer van dit soort verhalen? positieve verhalen over Nazi's (positief in de breedste zin van het woord welteverstaan)... links naar verhalen mogen ook....
het gebeurde in de begin jaren van de oorlog echt, later werd deze methode vervangen door gaskamers omdat de kogels te duur werden...quote:Op dinsdag 30 augustus 2005 22:04 schreef skiczukie het volgende:
[..]
Klinkt meer als een ziek grapje. Waar die kampbeulen later op de avond met een flinke pot bier over aan het nagenieten zijn.
de Nazi's waren absoluut zeer fout, ik keur het ook af natuurlijk, maar ik vin het wel interessant om te zien hoe de meest gruwelijke, slechte dingen op een toch nog redelijk humane manier gedaan werden... (ik vind dit bijvoorbeeld beter dan in Cambodia waar eerst hun armen en benen er af gehakt werden en ze daarna dood mochten bloeden...)quote:Op dinsdag 30 augustus 2005 22:04 schreef Repeat het volgende:
ik hoop toch niet dat je dit serieus meent
wat zou jij beter vinden, levend een oven in, langzaam vergast worden met honderden in een klein hokkie, of op een snelle pijnloze manier vermoord worden zonder dat je het echt merkt??quote:Op dinsdag 30 augustus 2005 22:11 schreef B_BOY het volgende:
er waren goede duitsers in de oorlog (waarom gelijk de term nazi's)
maar wat jij noemde vind ik meer een ziek grapje.
Niet vermoord worden.quote:Op dinsdag 30 augustus 2005 22:12 schreef steve2003 het volgende:
[..]
wat zou jij beter vinden, levend een oven in, langzaam vergast worden met honderden in een klein hokkie, of op een snelle pijnloze manier vermoord worden zonder dat je het echt merkt??
[quote[ooka l waren de Nazi's klootzakken, sommige waren op een slechte manier toch aardig [/quote]quote:Op dinsdag 30 augustus 2005 22:12 schreef Nuek het volgende:
Dit kun je niet menen als zijnde aardig. Als het nou om dekens weggeven in koude winternachten ging ala... maar dit?
Laat me raden je moet deze week voor een gesprek bij de psychiater?quote:Op dinsdag 30 augustus 2005 22:12 schreef steve2003 het volgende:
[..]
wat zou jij beter vinden, levend een oven in, langzaam vergast worden met honderden in een klein hokkie, of op een snelle pijnloze manier vermoord worden zonder dat je het echt merkt??
Je kunt er in alle redelijkheid wel over nadenken echter is deze vraagstelling absurd.quote:Op dinsdag 30 augustus 2005 22:17 schreef zhe-devilll het volgende:
[..]
Laat me raden je moet deze week voor een gesprek bij de psychiater?
je bent echt niet goed in je bovenkamer dat je hier uberhaupt over nadenkt dude
Vind het best creepy...quote:Op dinsdag 30 augustus 2005 22:18 schreef Dementor het volgende:
[..]
Je kunt er in alle redelijkheid wel over nadenken echter is deze vraagstelling absurd.
tuurlijk, zoals ik ook al zei in andere posts, wat de nazi's gedaan hebben is vreselijk en mag absoluut nooit meer gebeuren, dat ben ik volstrket met iedereen eens.quote:Op dinsdag 30 augustus 2005 22:14 schreef Dementor het volgende:
[..]
Niet vermoord worden.
Jij bent echt FUBAR in je hoofd!
Dat jij de duiters van toen een slachtofferrol wil toekennen gaat mij echt te verquote:Op dinsdag 30 augustus 2005 22:21 schreef steve2003 het volgende:
[..]
tuurlijk, zoals ik ook al zei in andere posts, wat de nazi's gedaan hebben is vreselijk en mag absoluut nooit meer gebeuren, dat ben ik volstrket met iedereen eens.
maar dat neemt niet weg dat ook Duitsers slachtoffer geworden zijn van de Nazi's, gedwongen werden het leger in te gaan, mensen te vermoorden wat zei absoluut niet wouden... op sommige manieren werd door die duitsers geprobeert joden of nederlanders te helpen, of te ontzien is mischien een beter woord...
bijv. door zoals iemand anders zei dekens uit te delen op koude nachten...
en jullie hebben gelijk, het is een ziek voorbeeld...
Of je echt een keus hebt valt te betwijfelen, en er waren ook miljoenen duitsers die ontzettend fout waren, maar dat neemt niet weg dat niet 100% van alle duitsers er achter stonden...quote:Op dinsdag 30 augustus 2005 22:24 schreef Dementor het volgende:
[..]
Dat jij de duiters van toen een slachtofferrol wil toekennen gaat mij echt te ver![]()
Het zijn nog altijd de miljoenen soldaten geweest die de oorlogsmachine over Europa hebben laten razen.
Je zult wel met het argument komen dat de soldaten geen keus hadden etc. vergeet het maar je hebt altijd een keus!
Waarom?quote:Op dinsdag 30 augustus 2005 22:34 schreef Repeat het volgende:
al die kampkerels waren gewoon fout btw.
Ik word altijd zo moe van mensen die alle propaganda opslurpen zonder zichzelf erin te verdiepen.quote:Op dinsdag 30 augustus 2005 22:36 schreef Repeat het volgende:
[..]
dat leer je dit jaar in de 2e nog wel denk ik.
jij snapt volgens mij als enigste wat ik bedoelquote:Op dinsdag 30 augustus 2005 22:37 schreef Chriz2k het volgende:
[..]
Ik word altijd zo moe van mensen die alle propaganda opslurpen zonder zichzelf erin te verdiepen.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |