abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Jubileum moderator donderdag 10 november 2005 @ 20:22:11 #201
3660 crew  Lois
*trotse mama*
pi_32158016
Ik heb nog lang niet alles gelezen maar ik moet echt even iets vertellen voor ik uit elkaar spat van trots.

We gingen vanmorgen boodschappen doen en ook even langs de kapper om een afspraak voor Jeroen te maken. Eva vond dat erg grappig, papa ging naar binnen maar niet haartjes knippen.
Eva zei gelijk "Eva ook haartjes knippen" maar dat negeerden we eigenlijk een beetje.
Haren kammen elke dag is een ongelooflijk gevecht, zo erg dat ik er blauwe plekken van heb. Haren wassen.... het is maar goed dat we een hoekhuis hebben denk ik soms anders zouden buren misschien de kinderbescherming bellen als ze dat gekrijs horen. Knippen door een thuiskapster zoals we weleens geprobeerd hebben was schier onmogelijk dus de laatste jaren knip ik Eva's haren zelf, met een hoop gegil, gekrijs en gevecht.
Eva heeft een ruime aura zeggen wij wel eens, een grote ruimte "eva space" om zich heen waar ze geen mensen in wil hebben. Iedereen die te dicht bij komt is een enorme bedreiging.

Tussen de middag, tijdens de lunch bleef ze volhouden dat ze naar de kapper wilde. Dus ik haar uitgelegd dat als we dat zouden doen, dat er iemand heel dicht bij haar zou komen, dat de kapper dan haren ging kammen en met een schaar ging knippen.
Nog steeds zag ze het helemaal zitten. Afgesproken dus dat we eerst gingen eten, dan slapen en dan zien we wel verder. (met de gedachte dat ze het dan wel kwijt zou zijn)
Na het slapen was het eerste wat ze zei: "Eva naar de kapper, mooie haartjes maken" Dus wij nogmaals stap voor stap uitgelegd wat er dan ging gebeuren en nog steeds wilde ze heen.
Dus ik op goed geluk maar in de auto gestapt, met Eva naar de kapper gereden en daar de situatie uitgelegd. Ze snapten het helemaal en gelukkig kon ze gelijk geholpen worden.
Ze klom helemaal zelf op een stoel, vroeg om een schortje en klapte enthousiast in haar handjes toen dat om ging.
De kapster ging uitgebreid haar haar nat maken en kammen, en Eva vond het helemaal geweldig. Ik stond met open mond toe te kijken, ik had haar nog nooit zo gezien met een vreemde dicht bij zich.

Na 3 knippen wilde ze er wel af, toen wilde ze niet meer maar met teigetje en een speentje kon ik haar een beetje sussen. We hebben nog boekje gelezen om af te leiden en toen was ze klaar. Ze heeft niet gehuild en hoewel ze het heel erg eng vond heeft ze toch volgehouden.

Er is ongelooflijk veel af, ze heeft nu een kort bobje (net onder het oor) en ik zal proberen morgen even foto's te maken van hoe het nu is.
Ik ben zo supersupertrots

owja telefoonfoto's hebben geen geweldige kwaliteit maar het is wel duidelijk
En als ze lacht, dan lacht de wereld met haar mee....
Eva ♥ en Iris ♥
  donderdag 10 november 2005 @ 20:32:33 #202
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_32158387
eva wat knap zeg.. en logisch dat je rete rete trots bent
Engaging Infinite Improbability Drive..
  Redactie Frontpage / Spellchecker donderdag 10 november 2005 @ 20:32:57 #203
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_32158400
Geweldig Lois, wat moet je trots zijn op je dappere meisje! Naar de kapper willen is één ding, maar het ook echt doen èn volhouden is hartstikke supergeweldig van Eva
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
  donderdag 10 november 2005 @ 20:35:44 #204
24188 Belana
kloon van belana
pi_32158493
Eva wat goed van jou meisje!! Kan me zoooooo voorstellen hoe trots je bent Lois
stormy waters...
sailin'
  donderdag 10 november 2005 @ 20:53:16 #205
3011 E.T.
hormonaal stuiterballetje
pi_32159133
Eva
I can only please one person per day. Today is not your day. Tomorrow isn't looking too good either.
  † In Memoriam † donderdag 10 november 2005 @ 21:56:35 #206
37843 lady-wrb
kortaf
pi_32161393
goed gedaan eva
herkenbaar hoor, dat kapperverhaal. wij hebben een vaste kapper, waar we geen afspraak hoeven te maken. kapperbezoek wordt van tevoren doorgenomen en als meneer het er mee eens is, gaat het goed. maar als hij alsnog besluit dat hij toch niet wil, hoef ik het ook niet te proberen. dat wordt dan schreeuwen, weglopen en tegenwerken.
m.a.w. hier loopt nu een langharige jongen rond, terwijl we vorige week naar de kapper zouden gaan
  donderdag 10 november 2005 @ 22:21:49 #207
54058 babyfeet
08-09-2010 Trouwen!!!!!
pi_32162189
wouw eva wat goed van je
pi_32163365
Eva wat goed van je!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Hier nieuws op het asbest front.

http://www.wormerland.nl/(...)31f4f267355d3500ddcb

Dit is de brief die alle ouders kregen voor de bijeenkomst van vanavond en die ik dus net als meerdere ouders niet heb gehad.

De uitslag komt hier op neer... er is gevaar voor de gezondheid van de leerkrachten en kinderen
Er is een concentratie van bruine asbestdeeltjes aangetroffen die 2x de toegestane hoeveelheid is per kubieke meter in het noodlokaal waar Damien in zit.
Bruine asbest is vele malen giftiger dan andere soorten asbest.
De gebouwen staan er nu al 30 jaar terwijl er voor 5 jaar gepland stond en ze weten nu 22 jaar dat asbest schadelijk is voor de gezondheid en er is in die 22 jaar tot afgelopen woensdag geen enkele meting gedaan naar eventuele asbestdeeltjes in de lucht.

Morgen gaat Damien wel gewoon naar school, de noodlokalen zijn en blijven gesloten en de drie klassen worden in het hoofdgebouw zo goed mogelijk opgevangen en wordt zo snel mogelijk weer over gegaan op de orde van de dag.
Ze gaan er wel nog over praten met de kinderen omdat er toch voor hun een hoop veranderd.
Damien zijn lamion blijft op school staan want die staat in het besmette lokaal maar er wordt door school voor vervangende lampions gezorgd.
Dat was waar Damien zich het meest druk over maakte want de rest snapt hij toch nog niet.

Er zijn volgens de landelijke norm berekeningen gemaakt om te kijken hoe groot de kans is dat de mensen ziek kunnen worden en dat is volgens de berekening van vandaag 1 op de 250.000 dat lijkt een kleine kans maar de landelijke norm is hier in deze streek niet van toepassing omdat wij met de asbestvervuiling al boven de landelijke norm zitten ivm een aantala asbestverwerkingsfabrieken die hier dicht in de omgeving hebben gestaan dus de kans op het ziek worden wordt hierdoor alleen maar groter.

Volgende week worden er weer opnieuw metingen gedaan en over 14 dagen volgt er nog een bijeenkomst die dan meer uitsluitsel over de plannen kunnen gaan geven.
Er wordt ook gekeken voor een eventueel registratiesysteem waar de direct betrokkenen (leerlingen en leerkrachten) in gezet kunnen worden om eventueel langlopende schadeclaims te gaan voorkomen in de toekomst. Ideetje van de vakbond mensen die ook aanwezig waren vanavond.

Het kan 25 tot 60 jaar duren voordat de mensen ziek kunnen gaan woirden dus dit is een verhaal met een heel erg lang lopend staartje.
Ik ben woedend, verdrietig en vreselijk in de war over de gezondheid van mijn kind wat hierdoor misschien weleens grondig verkloot door kan zijn.
pi_32163392
Sorry als ik wat warrig overkom in mijn verhaal.....
  vrijdag 11 november 2005 @ 00:06:03 #210
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_32165857
Goh Angel, wat een rotbericht. Ik kan me voorstellen dat je hier danig van slag van bent. Ongelooflijk dat ze hier zo laks mee om zijn gegaan en niet eerder metingen hebben uitgevoerd.

En erg frustrerend dat je nu verder eigenlijk nog niks weet. Bah.

Eva, van jouw verhaal word ik wel blij. Wat een geweldige zelfoverwinning heb je vandaag behaald. Hardstikke goed meid
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
pi_32166090
Wat een rotverhaal Angel
Wie gaat zich er nu verder mee bemoeien om die kans op ziekte door stapeleffect te berekenen? Het RIVM (http://www.rivm.nl/) ofzo?

Eva, wat geweldig goed! Ben heel benieuwd naar de foto's
  vrijdag 11 november 2005 @ 08:16:59 #212
116937 reni
Mama van Serissa&Fachelle
pi_32170435
jeetje Angel wat n gedoe,en de onzekerheid
hopelijk krijgen jullie volgende week meer duidelijkheid . zag t vanmorgen ook al op t nieuws

Eva goed zeg
pi_32170611
Angel wat zal je je zorgen maken

Lois wat goed joh van Eva. Ik ben echt heel benieuwd naar de foto's!!!
De jan lul van het geheel.
Alles is gaan hangen, behalve me lach :)
Kutsch; tussen kut en kitsch
Het voelt heerlijk!!!!
pi_32170695
sjonge angel wat ellendig. kan me voorstellen dat je woedend bent (en heel bezorgd).

eva, hartstikke knap joh! ik ben ook hel benieuwd naar je nieuwe kapsel!
  vrijdag 11 november 2005 @ 08:53:32 #215
3011 E.T.
hormonaal stuiterballetje
pi_32170801
Angel, wat een gedoe zeg.. En wat een wazige manier van het op de hoogte brengen van de ouders..
I can only please one person per day. Today is not your day. Tomorrow isn't looking too good either.
  † In Memoriam † vrijdag 11 november 2005 @ 15:35:09 #216
37843 lady-wrb
kortaf
pi_32180890
asbest is klerespul. ik heb dr ook nog mee gewerkt. je wil niet weten hoe nonchalant er vroeger mee gedaan werd. en kennelijk wordt er nog steeds zo makkelijk over gedaan.
zolang de hoge heren er zelf maar niks mee van doen hebben.

[ Bericht 0% gewijzigd door lady-wrb op 11-11-2005 16:58:46 ]
pi_32182140
Eva, wat goed zeg. Ik ben supernieuwsgierig naar je nieuwe haartjes
Ik heb een blauw snoepje en ik heb een roze snoepje
  Jubileum moderator vrijdag 11 november 2005 @ 21:01:01 #218
3660 crew  Lois
*trotse mama*
pi_32189613
Wat eng Angel, en wat gaan ze er wazig mee om.

Nog geen foto's van Eva's haartjes vandaag, ze had koorts en heeft eigenlijk alleen maar op de bank gelegen voor de televisie.
Misschien morgen

Ze is nog steeds ontzettend trots op zichzelf, als we zeggen 'Eva! Wat heb je mooie haartjes" dan begint ze helemaal te stralen.
Eva ♥ en Iris ♥
  vrijdag 11 november 2005 @ 21:03:38 #219
37478 Luchtbel
Memories in progress
pi_32189691
Lois wat goed! Als het iets is wat ze vaker aan zou kunnen, kun je het misschien op een akkoordje gooien dat ze daar voor een klein bedrag zo af en toe het haar eens goed uitkammen? Scheelt jezelf ook weer ellende toch als de ergste klitten er goed uit zijn enzo.
  vrijdag 11 november 2005 @ 23:52:54 #220
30488 coolbabe
My little pwny
pi_32194371
Eva wat goed dat je bij de kapper bent geweest

Jaspers tand zit los Hij was helemaal in paniek, hij wil niet zonder tanden leven
Aan de manier waarop zij op haar bezem zat, zag ik dat ik met een nymfomane heks te maken had.
  Redactie Frontpage / Spellchecker zaterdag 12 november 2005 @ 11:30:28 #221
13151 crew  Rewimo
pi_32200407
Arme Jasper Heb je het hem duidelijk kunnen maken?
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
  zondag 13 november 2005 @ 12:28:37 #222
30488 coolbabe
My little pwny
pi_32228126
Hij vind het absoluut niet leuk, is bang dat niet nieuwe grote tanden niet gaan passen in zijn kaak. Er zitten er trouwens 4 los ik mocht net even voelen. Zo jong al
Aan de manier waarop zij op haar bezem zat, zag ik dat ik met een nymfomane heks te maken had.
  † In Memoriam † zondag 13 november 2005 @ 17:47:25 #223
37843 lady-wrb
kortaf
pi_32236480
welke zitten los?

luca heeft 2 jaar geleden de eerste twee gewisseld, maar tot op heden zit de rest muurvast.
  zondag 13 november 2005 @ 18:14:13 #224
30488 coolbabe
My little pwny
pi_32237182
Z`n twee onderste voortanden en z`n twee bovenste voortanden, hoewel ik vermoed dat die laatste weer losser zijn gaan zitten na het eten van een appel uit de hand. Hij was 2 jaar terug gevallen waardoor z`n tanden loszaten en dat is altijd een beetje lossig blijven zitten. Niet grijs, gelukkig
  zondag 13 november 2005 @ 20:01:15 #225
58128 Genuivere
driemaal mamama
pi_32240174
Angel, wat een akelig verhaal over die asbest bij Damien. Laks dat ze daar nu pas aandacht aan gaan geven omdat het gesloopt gaat worden. Hopelijk gaat het allemaal meevallen voor jullie.

Eva, mooie haartjes hoor en heel knap van je dat je dat hebt volgehouden. Gelukkig is Storm hier een jongetje met een kort koppie en halen wij er gewoon de tondeuse overheen. Veel langer als een kwartier wil hij toch niet blijven zitten. En knippen heb ik eens geprobeerd, maar dat werd een drama. Steeds zijn hoofd wegtrekken als ik wilde knippen :-(
As het niet gaat zoals het moet, dan moet het maar zoals het gaat...
Mama van Storm (10-12-2000), Sverre (19-08-2002) en Lune (05-09-2003)
  Jubileum moderator zondag 20 november 2005 @ 20:26:05 #226
3660 crew  Lois
*trotse mama*
pi_32434418
Eva's buisje is vanmorgen uit haar oor gekomen Samen met een ongelooflijke hoop viezigheid en haar oor loopt nu ook nog steeds.
De oorzaak van al haar koortsaanvallen de laatste weken is nu wel gevonden, het buisje zat potdicht en vol narigheid.
Ik vrees dat we binnenkort weer naar de KNO arts moeten voor een nieuwe operatie-afspraak.
We begrijpen nu wel beter waarom ze zo allemachtig dwars en driftig was de laatste tijd. Het feit dat er geen nieuwe woorden bijkwamen en het slechte luisteren is ook gelijk opgehelderd.

Toen vanmorgen eindelijk alle bloed en troep haar oor uit was en er helder vocht uitkwam zag je haar gewoon "opklaren". Zo ontspannen is ze in geen weken meer geweest. Het hele angstige en dwangmatige was gelijk verdwenen, ze babbelde er weer vrolijk op los, ipv alles 100 keer achter elkaar vragen. De afgelopen weken hoorde je continue "mama mama mama mama?" en dat zo 100 keer per dag, een vraag waar ik nooit het juiste antwoord op kon geven leek wel.

Deze week maar even langs de huisarts voor een verwijskaart.
Eva ♥ en Iris ♥
  zondag 20 november 2005 @ 20:29:32 #227
24188 Belana
kloon van belana
pi_32434520
ach gossie Eva!
Wel fijn dat de oorzaak dan weer achterhaald is, dan weet je dat maar weer.
stormy waters...
sailin'
  Jubileum moderator zondag 20 november 2005 @ 20:31:22 #228
3660 crew  Lois
*trotse mama*
pi_32434571
Ja het is alleen zo jammer dat het achteraf allemaal samenvalt zeg maar, en niet tijdens. Wij snapten niet waar de onrust in Eva vandaan kwam, we hebben ons sufgepiekerd. Ondertussen wordt je toch strenger, want je denkt dat je iets verkeerd doet. Dat is ook weer zo zielig achteraf gezien
Eva ♥ en Iris ♥
pi_32434645
Jeetje Lois, dat is ook wat. Raar dat zoiets kan gebeuren.Maar ook wel 'fijn' dat je het probleem hebt gevonden. Sterkte
  Redactie Frontpage / Spellchecker zondag 20 november 2005 @ 21:52:06 #230
13151 crew  Rewimo
pi_32437103
Jee Lois, dat is ook wat. Wel fijn dat ze er zo van opgekikkerd is meteen. Een volgende keer als er weer zo'n periode komt weet je in elk geval dat je haar oren moet laten checken. Maar kan me goed voorstellen dat je je er rot onder voelt...
  Redactie Frontpage / Spellchecker dinsdag 22 november 2005 @ 07:42:36 #231
13151 crew  Rewimo
pi_32472078
Christan klaagde gisteren over hoofdpijn Na wat vragen blijkt dat hij gestruikeld was op het schoolplein en op zijn hoofd gevallen was. Weliswaar op zand, er was niets te zien aan zijn hoofd, maar hij had er wel last van. Met een sinaspril op bed gelegd, maar het is nog niet over nu. Ik breng hem wel naar school, zal de juf even waarschuwen, als het niet gaat haal ik hem wel weer op en dan bel ik de dokter voor de zekerheid.
pi_32472468
Lois wat rot dat ie dingen er toch zo vaak uitkomen he!
En zo zie je maar weer dat je lichaam en geest toch veel invloed op elkaar hebben. Fijn dat ze nu weer zo opkikt gelijk. Maar wel weer vervelend dat er weer een operatie staat te wachten
Het voelt heerlijk!!!!
  Redactie Frontpage / Spellchecker dinsdag 22 november 2005 @ 13:11:14 #233
13151 crew  Rewimo
pi_32477711
Nou, juf belde een half uurtje geleden dat het echt niet ging. Ligt hier dus een zielig mannetje op de bank. Morgenochtend naar de huisarts. Hij heeft ook wat koorts, kan niet door de val komen maar draagt natuurlijk wel bij aan het zich niet lekker voelen.
pi_32477731
Beterschap voor Christan
Het voelt heerlijk!!!!
  Redactie Frontpage / Spellchecker dinsdag 22 november 2005 @ 13:20:25 #235
13151 crew  Rewimo
pi_32477916
Dank je
  Redactie Frontpage / Spellchecker dinsdag 22 november 2005 @ 18:27:39 #236
13151 crew  Rewimo
pi_32485621
Poe, 39.9 inmiddels
pi_32487045
Oei, das wel hoog Rewimo Ga je alsnog de dokter bellen? In combinatie met die val misschien geen gek idee. Sterkte en beterschap.
  Redactie Frontpage / Spellchecker dinsdag 22 november 2005 @ 19:24:09 #238
13151 crew  Rewimo
pi_32487110
Ik denk dat die hoofdpijn achteraf niet van de val komt, maar omdat hij een virus of griep heeft. Ik hou het in de gaten, hij was nog redelijk te spreken en maakte zelfs grapjes. Als hij echt suf wordt of zo bel ik uiteraard de dokter. Hij ligt nu al een uurtje op bed en ik heb niks meer gehoord sindsdien.
pi_32487288
Dan hoop ik dat hij lekker blijft slapen en morgen weer is opgeknapt.
  Redactie Frontpage / Spellchecker dinsdag 22 november 2005 @ 19:45:44 #240
13151 crew  Rewimo
pi_32487714
Net even gecheckt: hij ligt heerlijk te pitten
pi_32487857
Dat is een goed teken, Rewimo

Beterschap hoor...

Damon kwam ookal niet lekker uit school. Hij zei dat hij het zooo koud had vanmiddag op het schoolplein. Hij doet zielig en lag om 18.00 al te slapen in de stoel beneden.

Ik heb hem naar bed gebracht met een sinaspril (hij had 38,3).
  Redactie Frontpage / Spellchecker dinsdag 22 november 2005 @ 19:52:22 #242
13151 crew  Rewimo
pi_32487912
Ach jee, Damon ook al ziek, beterschap voor hem
pi_32488050
Beterschap voor alle zieke kleutertjes
  Jubileum moderator dinsdag 22 november 2005 @ 21:43:22 #244
3660 crew  Lois
*trotse mama*
pi_32491235
Damon en Christan van harte beterschap!
Eva ♥ en Iris ♥
pi_32491253
Damon beterschap
Het voelt heerlijk!!!!
  † In Memoriam † dinsdag 22 november 2005 @ 23:08:12 #246
37843 lady-wrb
kortaf
  Redactie Frontpage / Spellchecker woensdag 23 november 2005 @ 08:25:14 #247
13151 crew  Rewimo
pi_32499723
Christan heeft de hele nacht geslapen gelukkig. Probeerde me vanmorgen wijs te maken dat hij niet gevallen was: Sorry dat ik gejokt heb, mama... Maar aangezien ik weet dat hij wel gevallen is, beschouw ik dat dus als een poging om niet naar de dokter te hoeven De koorts is een stuk minder maar de hoofdpijn is niet weg, dus onder dat doktersbezoek komt hij niet uit.
  † In Memoriam † woensdag 23 november 2005 @ 09:47:40 #248
37843 lady-wrb
kortaf
  Redactie Frontpage / Spellchecker woensdag 23 november 2005 @ 10:06:33 #249
13151 crew  Rewimo
pi_32501166
Net terug van de huisarts: of de hoofdpijn van de val of van het virus komt is niet helemaal duidelijk. Wel zijn oren, neus en keel geïrriteerd (niet ontstoken maar ook niet helemaal zoals het hoort). Paar dagen rustig aan, als hij naar school wil morgen of vrijdag mag dat gewoon. Vandaag blijft ie lekker thuis
pi_32501288
beterschap, damon en christan!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')