abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 4 september 2005 @ 11:26:41 #101
17635 mvdlubbe
het is al ijdelheid
pi_30253249
Opdracht 1.1, de abstracte. De lijn in de foto, leading, spreekt me aan. Voorts is de vlakverdeling ietwat eenzijdig (tweezijdig, eigenlijk, en niet drie). Dit wordt echter doorbroken door de lead die naar links oversteekt.

En ja, kritiek is zeer welkom.
12. Hoe vaak ben je bang dat je leven zonder internet vervelend, leeg en onplezierig zal zijn?
  zondag 4 september 2005 @ 13:13:05 #102
105905 peejdorie
... kinderpindakaas!
pi_30255851
quote:
Op zondag 4 september 2005 11:26 schreef mvdlubbe het volgende:
Opdracht 1.1, de abstracte. De lijn in de foto, leading, spreekt me aan. Voorts is de vlakverdeling ietwat eenzijdig (tweezijdig, eigenlijk, en niet drie). Dit wordt echter doorbroken door de lead die naar links oversteekt. [afbeelding]

En ja, kritiek is zeer welkom.
Hmm ik begrijp je commentaar niet helemaal, maar ik zag zelf dit:

Ik zie bijvoorbeeld geen lead die 'naar links oversteekt..'
Zou je misschien zelf ff lijntjes in je foto willen zetten zodat het wat duidelijker is voor anderen wat je precies bedoelt?
  zondag 4 september 2005 @ 14:30:28 #103
20641 portier
Parkeer binnen de vakken!
pi_30257917
quote:
Op zondag 4 september 2005 13:13 schreef peejdorie het volgende:
Zou je misschien zelf ff lijntjes in je foto willen zetten zodat het wat duidelijker is voor anderen wat je precies bedoelt?
Is de opzet dan niet al mislukt?
GEILE VROUWPERSONEN!
Als je je doelen hebt bereikt heb je de lat te laag gelegd.
If a butterfly flaps its wings on one side of the world, the ripple effect could cause a tempest on the other --Chaos theory
  zondag 4 september 2005 @ 15:27:56 #104
78150 Astridj0h
He shot me down, BANG BANG
pi_30259402
tvptje, ik ga eens ff in mijn appartement rondstruinen met mijn camera...
[Hoe trager je drinkt, des te langer dat het duurt. En zo is het goed...]
Foto's
  zondag 4 september 2005 @ 15:33:34 #105
105905 peejdorie
... kinderpindakaas!
pi_30259535
quote:
Op zondag 4 september 2005 14:30 schreef portier het volgende:

[..]

Is de opzet dan niet al mislukt?
misschien wel ja..
maar ben toch wel benieuwd naar zijn ideeën in die foto.
  zondag 4 september 2005 @ 15:43:54 #106
105905 peejdorie
... kinderpindakaas!
pi_30259737
Nog eentje van mij:

Groot
Met lijntjes
pi_30267988
Ik heb vanmiddag deze gemaakt:

When he shall die, take him and cut him out in little stars and he will make the face of heaven so fine that all the world will be in love with night and pay no worship to the garish sun.
Woeiii - Blog
PdeHoog says: je bent tof O+
  zondag 4 september 2005 @ 22:29:09 #108
52349 purplerose
Footsteps lead me to Eddie O+
pi_30272396
Mijn eerste probeersel

Ging ff wa fout
Uit een goeie worst hoort sap te komen! :7
Best place for a woman? Face down, ass up
In perfect love and perfect trust. An'ye harm none do what ye will
I Lipsmackers ftw baby! Yeahhh!
pi_30275213
sjeezus... abstract is best moeilijk.

Ik heb al heel wat mogelijkhden bekeken , en ik sta ook niet bekend als een evnt zonder fantasie.
Maar abstract blijft moeilijk!

ps. ik zit al op + 50 foto's
If anythinig else fails, RTFM
pi_30306428
Bij deze mijn bijdrage aan de eerste opdracht van les 1.

en het was moeilijk!!!
Waarom deze foto:

Het abstracte was punt nummer 1

en daarbij heb ik getracht de regel van 3 te handhaven zonder dat die erg duidelijk naar voor zou komen.

graag jullie commentaar?!
If anythinig else fails, RTFM
pi_30306889
Persoonlijk zie ik de raakpunten niet zo, de 7 kan ik me nog in vinden maar de rest, zo kan je die in elke foto wel vinden.....
Hoor ik die Griekse melodie...
  dinsdag 6 september 2005 @ 12:53:45 #112
1592 Puckzzz
Bitch please!
pi_30317062
je hebt de raakvlakken idd geraakt, ik vind alleen de foto niet zo spannend
Hey! Het is OK om alleen je eerste twee teennagels te lakken als je van plan bent peeptoes te gaan dragen!
pi_30317765
Ik vond het er al zo bekend uitzien, maar ik had de link naar die cursus neergezet

Leuk dat zoveel mensen er wat aan hebben...
Ik zal thuis ook weer eens aan de slag gaan met de opdrachten.
pi_30335680
Ik heb de lessen gelezen, nu nog bedenken wat ik wil fotograferen
ウプピエ 八十三 << u-pu-pi-e hachi-ju-san, ik denk ik zeg het er maar ff bij :P
  woensdag 7 september 2005 @ 21:05:57 #115
52657 pea4fun
valt geen soep van te maken
pi_30366460
Leuk te zien dat er meer mensen aan het proberen zijn.

Lubbe, In de lijnen die je aangeeft zie ik niet echt wat hoor. Op die punten waar de lijnen kruisen zit nu niet echt een aandachttrekker in de foto. Het enige waar ik me wel in kan vinden is die negative space die het onderwerp versterkt.

peejdorie, ik vind het eigenlijk gewoon maar een foto van een wiel

marjo, iig lekkere kleurtjes

purplerose, closer, nog closer enzo

riverrat, ik vind hem niet slecht hoor

werewolf, ow was jij dat! bij deze nog bedankt, het is een hele fijne cursus

Nou ik heb ook nog een poging gedaan. Deze keer dus niet met een macrolens.

ik heb gespeeld met de lijntjes en gezocht naar een compositie...is het te zien?
http://www.peaspictorial.com/ Foto's onthouden wat mensen vergeten.
pi_30366613
Het is idd te zien pea
"We need to learn to set our course by the stars, not by the light of every passing ship." - Omar N. Bradley
  woensdag 7 september 2005 @ 21:11:32 #117
52657 pea4fun
pi_30366733
quote:
Op woensdag 7 september 2005 21:09 schreef PdeHoog het volgende:
Het is idd te zien pea
Storend dat het hoger gelegen lijntje niet scherp is? Daar twijfelde ik over nl.
pi_30367969
quote:
Op woensdag 7 september 2005 21:11 schreef pea4fun het volgende:

[..]

Storend dat het hoger gelegen lijntje niet scherp is? Daar twijfelde ik over nl.
Ik vind van niet
"We need to learn to set our course by the stars, not by the light of every passing ship." - Omar N. Bradley
pi_30368058
TVP
"Everybody talking to their pockets
Everybody wants a box of chocolates"
~Leonard Cohen
  donderdag 8 september 2005 @ 11:30:52 #120
1592 Puckzzz
Bitch please!
pi_30381778
quote:
Op woensdag 7 september 2005 21:11 schreef pea4fun het volgende:

[..]

Misschien een beetje, het had imho mooier geweest als die ook scherp zou zijn. Maar het is wel een hele mooie foto, duidelijk abstract (ik weet nog niet wat het is, een trap ) en een heel fraai lijnenspel
Hey! Het is OK om alleen je eerste twee teennagels te lakken als je van plan bent peeptoes te gaan dragen!
pi_30494880
En hier dan mijn resultaten van de eerste twee opdrachten.

Ik vond het vreselijk moeilijk om iets abstracts neer te zetten, maar het is toch redelijk gelukt imho.

En de versie met de lijnen.
Ik heb geprobeerd het steeltje ongeveer op een van de 1/3e snijpunten te leggen en er een diagonaal in te houden.

En voor de opdracht die van verschillende kanten bekeken moest worden heb ik twee en drie rolletjes garen gebruikt. Hieronder de gene die ík het best vond. Tevens ook de eerste die ik gemaakt het wat ik zelf wel weer leuk vond.

"So, I cant be a Bi without having sexual feelings towards girls?"
  zondag 11 september 2005 @ 21:07:18 #122
52657 pea4fun
pi_30495789
@Puckzzz het is idd een trap in een zeer modern gebouw. Ik kijk over de rand de diepte in. Door het hoogteverschil krijg je die onscherpte.

@poseidon. Je appel vind ik heel mooi geworden, ook erg goede compositie. Het enige waar ik aan twijfel is de abstractie, ik zie nl meteen dat het een appel is.

Opdracht 2 ow ja, die moet ik ook nog doen is het de bedoeling dat je 2 of 3 foto's van dat onderwerp laat zien, zodat wij ook kunnen zien dat degene die jij het mooist vind ook het mooist is, en we ook kunnen zien waarom. Deze is iig erg leuk. Spiegel?
pi_30497145
quote:
Op zondag 11 september 2005 21:07 schreef pea4fun het volgende:
@Puckzzz het is idd een trap in een zeer modern gebouw. Ik kijk over de rand de diepte in. Door het hoogteverschil krijg je die onscherpte.

@poseidon. Je appel vind ik heel mooi geworden, ook erg goede compositie. Het enige waar ik aan twijfel is de abstractie, ik zie nl meteen dat het een appel is.

Opdracht 2 ow ja, die moet ik ook nog doen is het de bedoeling dat je 2 of 3 foto's van dat onderwerp laat zien, zodat wij ook kunnen zien dat degene die jij het mooist vind ook het mooist is, en we ook kunnen zien waarom. Deze is iig erg leuk. Spiegel?
Ja, natuurlijk
Twee van de andere genomineerden:

Hier mis ik de weerspiegeling (ze liggen idd op een spiegel) , vooral omdat hij afgesneden wordt, wat komt door het lage standpunt wat hier gekozen is.

Een van de versie's met 3 rolletjes. Deze vond ik te druk. Een zelfde positie met 2 rolletjes deed overigens ook te druk aan.
"So, I cant be a Bi without having sexual feelings towards girls?"
pi_30498998
Hierbij dan ook eindelijk een drietal pogingen van mij... van de vele foto's (inderdaad toch lastiger dan gedacht...) bleven er uiteindelijk een drietal over waarover ik zelf het meest tevreden ben. Ik heb nog geen lijntjes toegevoegd.... Hopelijk is dat namelijk niet nodig en verklaren de foto's zichzelf

Foto 1:

Foto 2:

Foto 3:

Foto 2 vindt ik persoonlijk trouwens het minst van deze 3, mijn bedoeling was hier de triangle....
  maandag 12 september 2005 @ 07:51:28 #125
1592 Puckzzz
Bitch please!
pi_30505930
Ik vind dus 2 de beste van deze drie 1 is een rieten stoel, 3 zijn muren en een plafond...2 zou ik niet weten. En bij twee zit meer diepte. een leuk lijnenspel.

@Poseidon: ik zie je foto's niet
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')