Hmm ik begrijp je commentaar niet helemaal, maar ik zag zelf dit:quote:Op zondag 4 september 2005 11:26 schreef mvdlubbe het volgende:
Opdracht 1.1, de abstracte. De lijn in de foto, leading, spreekt me aan. Voorts is de vlakverdeling ietwat eenzijdig (tweezijdig, eigenlijk, en niet drie). Dit wordt echter doorbroken door de lead die naar links oversteekt. [afbeelding]
En ja, kritiek is zeer welkom.
Is de opzet dan niet al mislukt?quote:Op zondag 4 september 2005 13:13 schreef peejdorie het volgende:
Zou je misschien zelf ff lijntjes in je foto willen zetten zodat het wat duidelijker is voor anderen wat je precies bedoelt?
Storend dat het hoger gelegen lijntje niet scherp is? Daar twijfelde ik over nl.quote:
Ik vind van nietquote:Op woensdag 7 september 2005 21:11 schreef pea4fun het volgende:
[..]
Storend dat het hoger gelegen lijntje niet scherp is? Daar twijfelde ik over nl.
Misschien een beetje, het had imho mooier geweest als die ook scherp zou zijn. Maar het is wel een hele mooie foto, duidelijk abstract (ik weet nog niet wat het is, een trapquote:Op woensdag 7 september 2005 21:11 schreef pea4fun het volgende:
[..]
Storend dat het hoger gelegen lijntje niet scherp is? Daar twijfelde ik over nl.
Ja, natuurlijkquote:Op zondag 11 september 2005 21:07 schreef pea4fun het volgende:
@Puckzzz het is idd een trap in een zeer modern gebouw. Ik kijk over de rand de diepte in. Door het hoogteverschil krijg je die onscherpte.
@poseidon. Je appel vind ik heel mooi geworden, ook erg goede compositie. Het enige waar ik aan twijfel is de abstractie, ik zie nl meteen dat het een appel is.
Opdracht 2 ow ja, die moet ik ook nog doen is het de bedoeling dat je 2 of 3 foto's van dat onderwerp laat zien, zodat wij ook kunnen zien dat degene die jij het mooist vind ook het mooist is, en we ook kunnen zien waarom. Deze is iig erg leuk. Spiegel?
Ik nu vanaf een andere lokatie wel, doen ze het inmiddels weer?quote:Op maandag 12 september 2005 07:51 schreef Puckzzz het volgende:
Ik vind dus 2 de beste van deze drie1 is een rieten stoel, 3 zijn muren en een plafond...2 zou ik niet weten. En bij twee zit meer diepte. een leuk lijnenspel.
@Poseidon: ik zie je foto's niet
Grappig. ik vind hetquote:Op maandag 12 september 2005 18:49 schreef fr.oosje het volgende:
Om even aan te geven dat je niet altijd een macro opname hoeft te maken om iets abstracts neer te zetten, dit voorbeeld genomen bij de laatste sail
[afbeelding]
Dat mag, maar het hoeft niet altijd geheel onherkenbaar te zijn om toch abstract te zijn hoor.quote:Op maandag 12 september 2005 18:57 schreef Vliegvrager het volgende:
[..]
Grappig. ik vind het
a) een fraaie foto
b) een goede illustratie van een aantal compositieregels uit deze les
c) geen abstracte foto.
En dan zet jij erbij dat je hiermee wilt illustreren "... dat je niet altijd een macro opname hoeft te maken om iets abstracts neer te zetten,..."![]()
mee eens, die laatste foto van pea bijvoorbeeld is herkenbaar én abstract. Jouw foto is dat niet, dat is een (goede) foto van een scheepsboegquote:Op dinsdag 13 september 2005 00:13 schreef fr.oosje het volgende:
[..]
Dat mag, maar het hoeft niet altijd geheel onherkenbaar te zijn om toch abstract te zijn hoor.
Ik vindt het niet heel erg storend... maar ben eigenlijk wel nieuwsgierig hoe hij met scherp lijntje zou zijn..quote:Op woensdag 7 september 2005 21:11 schreef pea4fun het volgende:
[..]
quote:Op zondag 11 december 2005 17:50 schreef LoggedIn het volgende:
blijft het eigenlijk bij les 1? ik heb verder nooit topics gezien hierover
#1quote:Opdracht 2: Maak foto's van 1 onderwerp van verschillende standpunten (van boven, onder, links, rechts, achter, voor. Wees creatief Zet de beste 2 of 3 hier neer en vertel erbij welke jij het leukst vind geworden en waarom.
Dank je wel. Zal van het weekend een kijken of ik de opdrachten van les 2 kan maken...quote:Op donderdag 26 januari 2006 10:03 schreef Vliegvrager het volgende:
Goed gedaan Werewolf, prima uitleg erbij ook. Je bent geslaagd voor les 1![]()
Een kleinigheidje: als je ons de werkelijke grootte van de neushoorn wilt laten zien, zet er dan iets naast waarvan iedereen de grootte kent. Een luciferdoosje, een batterij, zoiets. Nu kunnen we nog niet zien of ie 2 cm of 2m hoog is. nou ja, het feit dat het een boekensteun is, geeft natuurlijk wel wat info
wel een beetje hard ingeflitst moet ik zeggen.. Is het een soort stopwatch oid?quote:Op donderdag 26 januari 2006 19:15 schreef Dimy het volgende:
Hmm abstract is niet echt mijn ding... maar hier is een poging:
[afbeelding]
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |