ben je misschien familie van Van Helsing?quote:Op dinsdag 30 augustus 2005 20:54 schreef TC03 het volgende:
Hoi lieve mensen van Fok. Ik erger me een beetje aan het feit dat sommige mensen niet snappen hoe je nou bijvoorbeeld Jan van Boers zou moeten schrijven zonder dat Jan erbij staat. Sommige mensen maken er 'van Boers' van. Dit is onjuist, zodra er niks voor de achternaam staat begint het gewoon met een hoofdletter: het is dus Van Boers en niet 'van Boers'.
Dank voor uw aandacht.
Nietus! In het geval van een naam schrijf je het voorzetsel wel degelijk met een hoofdletter! Ik vind het ook erg storend dat veel mensen dat niet doen. Maar ja, ik ben ouderwetschquote:Op maandag 5 september 2005 03:47 schreef OFfSprngr het volgende:
Tis een voorvoegsel, alleen aan het begin van een zin zou dit een hoofdletter moeten krijgen, verder niet, aangezien ik zelf ook een voorvoegsel heb, helaas nog Frans ook.. en dr achter met komma maakt het al helemaal belachelijk., in dat opzicht kan Boers, van nog wel.
In België is Jan van Boers een persoon met een adelijke status, terwijl Jan Van Boers een gewone burger is.quote:Op maandag 5 september 2005 12:50 schreef Henk_Telefoon het volgende:
Kerel .. in België wordt dit inderdaad met een hoofdletter geschreven, in Nederland daarentegen gewoon met een kleine letter ..
ben je daar nou trots op?quote:Op dinsdag 30 augustus 2005 21:04 schreef error32 het volgende:
nou, uhm fipo dan maar
Precies.quote:Op maandag 5 september 2005 13:08 schreef ijsklont het volgende:
In Nederland wordt het voorvoegsel inderdaad met een hoofdletter geschreven, als er geen voornaam voor staat. Iedereen weet dit natuurlijk al sinds groep 6 van de basisschool.
Eensch. Ik word altijd een zeikerd genoemd als ik er iemand op wijsquote:Op maandag 5 september 2005 14:52 schreef dWc_RuffRyder het volgende:
Ik vind het goed dat TC03 hier aandacht aan besteedt, veel mensen weten dit nogsteeds niet.
Kerel.... als je 'de tas van Jan van Boers' schijft wel ja.quote:Op maandag 5 september 2005 12:50 schreef Henk_Telefoon het volgende:
Kerel .. in België wordt dit inderdaad met een hoofdletter geschreven, in Nederland daarentegen gewoon met een kleine letter ..
In 'Jan van Broers' is 'van' idd met een kleine letter. Maar in 'Van Broers is de woordvoerder van...' schrijf je 'van' met een hoofdletter. En in 'Net als Van Broers ga ik ook...' geldt hetzelfdequote:Op maandag 5 september 2005 12:50 schreef Henk_Telefoon het volgende:
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |