abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_30201788
Dat zie je ook op gewone scholen hoor, het is te zot voor woorden, maar ik ken kinderen van mijn zoontje zijn leeftijd(bijna 6) die zichzelf nog niet eens aan kunnen kleden, vinden leraren erg prettig(not).
Als je altijd doet wat je altijd deed zul je altijd krijgen wat je altijd kreeg.
pi_30201838
wat ik me dan afvraag, hoe kan je nou de opvoeding van je kind overlaten aan een ander of een instantie?? daar heb je geen kinderen voor.....
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_30217096
Ik heb zelf op een Iederwijs school gezeten, eentje die dus (in mijn ogen) niet goed liep. Er werd beloofd dat er geleerd kon worden, maar er kwam niets van terecht. Ik wilde gewoon staatsexamen doen in mijn eigen tempo. Er waren mensen bij die mij hierin steunden, maar een paar verpestten het met hun (inderdaad) wereldvreemde ideeën.

Ik ben van mening dat het Iederwijsprincipe goed is, mits er niet té ver in word doorgeschoten. En ik denk dat het niet voor elk kind geschikt is, je moet natuurlijk wel gemotiveerd zijn, anders lig je de hele dag maar op je luie reet.

Ik ga maandag naar een nieuw opgestarte Iederwijs school, die het allemaal wél voor elkaar heeft. Ik heb al gesprekken gehad en mijn vakken gekozen die ik ga volgen. (Gewoon de vakken voor mijn vwo-diploma dus) Het kan dus ook anders, niet overal is het vrijheid blijheid. Ik ben van mening dat kinderen die van een Iederwijsschool als ik heen ga afkomen, zelfstandige sociale mensen worden. Je word geacht samen te leven in een groep en je aan de regels te houden. Je maakt de school samen.

Ook is het volgensmij maar op een enkele Iederwijs school dat je zelf mag weten hoelaat je naar huis gaat. Hier zitten echter ook weer beperkingen aan want je moet wel een bepaald aantal uur per week aanwezig zijn.

Ik vind het jammer dat Iederwijsscholen zo negatief in de media zijn, al begrijp ik het wel. Er moeten wel bepaalde regels gesteld worden, toch is de politiek hierin te ver doorgeschoten. Zover zelfs, dat mijn Iederwijsschool misschien over enkele weken dichtgegooid word, wat ik dus in dit geval zeer onterecht vind, aangezien deze school het wél allemaal op een rijtje heeft, en niet alle kinderen maar wat aan laat rommelen.
pi_30224108
quote:
Op vrijdag 2 september 2005 23:16 schreef Fadii het volgende:
Ik heb zelf op een Iederwijs school gezeten,
Wat leuk om een reactie van een 'echte Iederwijzer' te horen.
Succes maandag! Hopelijk bevalt het je daar beter.
"Bloemen zijn rood jongeman... "
Zo. Dan witte gullie dè ôk wir.
  zaterdag 3 september 2005 @ 11:55:47 #80
8885 moralia
Grip op je zak
pi_30225844
quote:
Op vrijdag 2 september 2005 23:16 schreef Fadii het volgende:

Ik vind het jammer dat Iederwijsscholen zo negatief in de media zijn, al begrijp ik het wel. Er moeten wel bepaalde regels gesteld worden, toch is de politiek hierin te ver doorgeschoten. Zover zelfs, dat mijn Iederwijsschool misschien over enkele weken dichtgegooid word, wat ik dus in dit geval zeer onterecht vind, aangezien deze school het wél allemaal op een rijtje heeft, en niet alle kinderen maar wat aan laat rommelen.
Leuk idd om van een Iederwijsleerling te horen! Wat ik mij nu afvraag: Is er geen overkoepelend iederwijsbestuur of zo dat het niveau van de verschillende scholen in de gaten houdt? Want als je, je kind naar zo'n school stuurt (wat ik overigens niet wil) dan moet je maar afwachten of het een van de betere is of niet.
I want to be young and wild, and then I want to be
middle-aged and rich, and then I want to be old and annoy people by
pretending that I'm deaf
pi_30227615
quote:
Op zaterdag 3 september 2005 11:55 schreef moralia het volgende:

Want als je, je kind naar zo'n school stuurt (wat ik overigens niet wil) dan moet je maar afwachten of het een van de betere is of niet.
Ik denk dat dat voor elke soort school geldt. De ene Jenaplanschool is de andere niet. En ook binnen Vrije Scholen zal verschil zijn. Om maar wat voorbeelden te noemen. De mensen maken de school. Zelfs bínnen een school kan eea nog verschillen.
Imo is het grootste probleem van Iederwijs dat het nog niet voldoende is doorontwikkeld. Kinderziektes dus.
"Bloemen zijn rood jongeman... "
Zo. Dan witte gullie dè ôk wir.
pi_38209234
-
pi_38209260
er ging iets niet helemaal goed geloof ik.
ik heb nog maar een domme newbie
pi_38232471
Fadii, hoe gaat het nu op de Iederwijs-school waar je zit? (je reactie van hierboven)
Heb je je een beetje voor kunnen bereiden op de examens,
loopt deze school wel lekker?
You gotta learn to live
and live and learn
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')