quote:Op vrijdag 10 november 2006 21:18 schreef Jopus het volgende:
Aangezien dit het centrale BKR-topic en er nog wel eens vragen komen over wat welke Codering betekent, hierbij een korte toelichting voor wie het wil weten:
*verhaal*
Het bekent dat je nu een A en H-codering hebt. Een bank kan hier vragen over stellen voordat ze je een rekening laten openen. Meld iig zelf van te voren wat er gaande is en doe je verhaal wanneer je een nieuwe rekening wilt openen. Neem zoveel mogelijk correspondentie en stukken mee wanneer je het gesprek hebt.quote:Op zaterdag 18 november 2006 12:26 schreef Dirkverdyk het volgende:
Hoi,
Omdat ik door privéproblemen een achterstand op mijn Rabobankrekening had waardoor mijn rekening tijdelijk was geblokkeerd heb ik een groot bedrag dat ik als vervroegd sinterklaascadeau had gekregen op mijn rekening gestort waardoor de achterstand opgelost was. De bank ging toen aan de hand van het verdere bankverkeer bepalen of ik mijn rekening mocht houden. Ik werkte voor een uitzendburo, maar om onduidelijke redenen is mijn salaris nooit overgemaakt. Toen bleek dat mijn salaris niet werd uitbetaald heeft de Rabobank (naar aanleiding daarvan volgens hun brief) mijn achterstand gemeld bij het BKR. Toen ze ontdekten dat er geen achterstand meer was op de rekening en de schuld volledig vereffend was betaalden ze het incasso bureau dat ze hadden ingeschakeld van mijn rekening en schreven ze me "Inmiddels is door aanzuivering de achterstand bij het BKR hersteld". Wel werd mijn rekening opgeheven en moet ik nu dus een nieuwe zoeken.
Mijn vraag is nu: wat betekent dit: "de achterstand bij het BKR hersteld"? Hoe sta ik er nu voor bij het BKR? En hoe zit het nu als ik bij een andere bank een nieuwe rekening wil openen?
Ik hoop dat iemand de antwoorden weet, want ik zit flink met de handen in het haar.
Een hersteld-code geeft aan dat er betalingsproblemen waren in het verleden. Ik kan me voorstellen dat een bank dan toch het fijne er van wil weten voordat ze besluiten tot een samenwerking over te gaan..quote:Op zaterdag 25 november 2006 20:29 schreef Maja het volgende:
Dit zou geen consequenties moeten hebben voor het openen van een nieuwe rekening, omdat de achterstand code hersteld is.
Offtopic (betreft niet een BKR probleem), maar hadden ze dat wel mogen doen?quote:Op zaterdag 18 november 2006 12:26 schreef Dirkverdyk het volgende:
Toen ze ontdekten dat er geen achterstand meer was op de rekening en de schuld volledig vereffend was betaalden ze het incasso bureau dat ze hadden ingeschakeld van mijn rekening en schreven ze me "Inmiddels is door aanzuivering de achterstand bij het BKR hersteld".
Dat klopt niet helemaal. Ik had een betaling van 20 euro open staan bij de Otto, en na twee maanden hebben ze mij daarvoor een negatieve codering bij het BKR aangesmeerd.quote:Op woensdag 31 augustus 2005 15:48 schreef Vhiper het volgende:
[..]
Pfffff, valt allemaal reuze mee hoor. Je moet het echt bont maken, wil je geregistreerd worden als wanbetaler en daardoor geen hypotheek kunnen krijgen.
Een geldverstrekker kan het zelf in een paar seconden zien. In die paar seconden word je tevens gecheckt op fraude-meldingen, vals paspoort etc. Normaal gesproken geeft een bank die informatie echter niet zomaar uit maar laat dat via het BKR lopen.quote:Op dinsdag 6 februari 2007 18:59 schreef Bullebak het volgende:
Kan een hypotheekadviseur, zij het tussenpersoon of geldverstrekker rechtstreeks, direct zien wat je BKR-situatie is? Of moeten zij dat ook aanvragen, en duurt het dan ook nog steeds een dikke week?
Even bij een bank naar binnen lopen en uitdraai vragen. Kost 4,50 en duurt een paar weken, dan heb je een volledig overzicht.quote:Wil ik eigenlijk eerst wel even weten voor ik de onderhandelingen in gaHeb vorig jaar een akkefietje gehad met Neckermann, voor een pisbedrag, maar ben benieuwd of ze me negatief geregistreerd hebben.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |