Je hebt dus een klein cameraatje nodig.quote:Op vrijdag 4 november 2005 09:44 schreef loek1 het volgende:
Om te beginnen ben ik helemaal geen fotograaf en boekjes onthouden wij niet. Jullie weten er echt veel meer van. Dus ik doet >> klik >> goede foto.
Doel in het bijzonder: foto's van mijn acryl schilderijen en tekeningen. En snelle (ilegale?) foto's in musea en galleries.
en Sony's staan ook bekend om hun "over saturation"..quote:Op dinsdag 8 november 2005 07:19 schreef Ringo het volgende:
[..]
Sony's staan trouwens bekend om hun uitstekende (Carl Zeiss) lenzen.
Zodra je de camera binnen hebt. zou je dan wat foto's online willen plaatsen zodat ik/wij kan/kunnen zien hoe de foto's zijn?quote:Op maandag 7 november 2005 21:25 schreef TrentReznor het volgende:
Heb de Sony DSC-H1 gisteren besteld!!![]()
Nou geduldig wachten tot Pieter Post hem langs komt brengen..![]()
Op deze site staan een aantal foto's. Met andere camera's zijn ongeveer dezelfde foto's gemaakt, dus kan je mooi de fotokwaliteit vergelijken.quote:Op woensdag 9 november 2005 21:29 schreef Zombine het volgende:
[..]
Zodra je de camera binnen hebt. zou je dan wat foto's online willen plaatsen zodat ik/wij kan/kunnen zien hoe de foto's zijn?
Ik wil zelf ook een nieuwe camera. En ben wel benieuwt hoe de fotos zijn met deze camera.
Alvast bedankt!
Eerst eens even dat ding onder de knie krijgen, zal over een paar dagen eens wat uploaden.quote:Op woensdag 9 november 2005 21:29 schreef Zombine het volgende:
[..]
Zodra je de camera binnen hebt. zou je dan wat foto's online willen plaatsen zodat ik/wij kan/kunnen zien hoe de foto's zijn?
Ik wil zelf ook een nieuwe camera. En ben wel benieuwt hoe de fotos zijn met deze camera.
Alvast bedankt!
Zorg voor een camera met gewone AA (penlight) batterijen! (!)quote:Op vrijdag 11 november 2005 14:15 schreef kayzie het volgende:
Goed, daar komt weer iemand met een ik zoek een camera vraag! Dit topic is al ellenlang zie ik. Dus alles lezen, kost veel tijd.
Ik heb een budget van 750 euro en ik zoek een camera die vooral gebruikt gaat worden op een wereldreis, dus niet specifiek voor een opleiding of ander doel.
Kan iemand mij een goede camera aanraden voor die prijs? Dank je!
Heb je ervaring met fotograferen, vind je het leuk om te doen en wil je je er in verdiepen ((deels) handmatige instellingen gebruiken, etc.)? Of wil je gewoon "point and shoot" en dat er dan ook nog wat fatsoenlijke foto's uit komen rollen?quote:Op vrijdag 11 november 2005 14:15 schreef kayzie het volgende:
Goed, daar komt weer iemand met een ik zoek een camera vraag! Dit topic is al ellenlang zie ik. Dus alles lezen, kost veel tijd.
Ik heb een budget van 750 euro en ik zoek een camera die vooral gebruikt gaat worden op een wereldreis, dus niet specifiek voor een opleiding of ander doel.
Kan iemand mij een goede camera aanraden voor die prijs? Dank je!
Spiegel Reflex zijn ook automatisch hoorquote:Op vrijdag 11 november 2005 16:34 schreef kayzie het volgende:
Tja, ik wil camera waar je snel mooie foto's mee maakt, maar ook waar bv. sluitertijd en zo mee in te stellen is. Twijfel over een digitale spiegelreflexcamera, in hoeverre zijn die dingen ook automatisch? Of moet je altijd eerst op het gemak scherp stellen?
Dat is toch niet zo? Tenminste, daar ben ik niet mee bekend. Wel dat de afwijking van de zoeker t.o.v. de uiteindelijke foto minder is dan bij een compact digitale camera.quote:Op vrijdag 11 november 2005 16:41 schreef SpeedyGJ het volgende:
[..]
Spiegel Reflex zijn ook automatisch hooralleen hier MOET je door de zoeker heen kijken, het is niet mogelijk om via het LCD foto's te maken
Het lcd scherm op de achterkant van de camera kan je gebruiken om gemaakte foto's te bekijken en je mogelijkheden in te stellen. Ze hebben geen real weergave mogelijkheid omdat je via de zoeker over de spiegel kijkt, zonder electronisch beeld dat naar het display gebracht wordt.quote:Op vrijdag 11 november 2005 16:49 schreef Elefes het volgende:
[..]
Dat is toch niet zo? Tenminste, daar ben ik niet mee bekend. Wel dat de afwijking van de zoeker t.o.v. de uiteindelijke foto minder is dan bij een compact digitale camera.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |