abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 8 november 2005 @ 07:19:52 #287
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_32079167
quote:
Op vrijdag 4 november 2005 09:44 schreef loek1 het volgende:
Om te beginnen ben ik helemaal geen fotograaf en boekjes onthouden wij niet. Jullie weten er echt veel meer van. Dus ik doet >> klik >> goede foto.

Doel in het bijzonder: foto's van mijn acryl schilderijen en tekeningen. En snelle (ilegale?) foto's in musea en galleries.
Je hebt dus een klein cameraatje nodig.
Ben zelf erg tevreden over mijn Sony DSC P150. 7.2 megapixels (belachelijk veel). Messcherpe foto's, heldere kleuren. Instelbare sluitertijd, ISO-waarden, duidelijk menu en ook (handig!) een goede volautomatische klik&shoot modus.
Sony's staan trouwens bekend om hun uitstekende (Carl Zeiss) lenzen.
He's simple, he's dumb, he's the pilot.
  FOK!fotograaf dinsdag 8 november 2005 @ 07:22:44 #288
48846 Xilantof
I keep you in the holes
pi_32079188
quote:
Op dinsdag 8 november 2005 07:19 schreef Ringo het volgende:

[..]

Sony's staan trouwens bekend om hun uitstekende (Carl Zeiss) lenzen.
en Sony's staan ook bekend om hun "over saturation"..
weet niet of dit altijd zo leuk is bij schilderijen...
Xilantof Flickrt
foto-nerd
pi_32088622
Xilantof heeft hier een goed punt; de kleuren van Sony willen nog wel eens wat "onnatuurlijk" zijn. Kan bij schilderijen idd een probleem zijn, zeker wanneer je de kleuren op de foto nodig hebt.
Verder is Sony zeker niet de enige met goede lenzen.

Maar ach, er zijn zoveel camera's die loek1 uitstekend kan gebruiken voor zijn doel
The world has three kinds of people: those who make things happen, those who watch what happens, and those who wonder what happened (George Bernard Shaw).
Sieraden en meer, Gingerfantasies.
  woensdag 9 november 2005 @ 21:29:10 #290
127813 Zombine
pok, pok, pok, pok
pi_32129207
quote:
Op maandag 7 november 2005 21:25 schreef TrentReznor het volgende:
Heb de Sony DSC-H1 gisteren besteld!!

Nou geduldig wachten tot Pieter Post hem langs komt brengen..
Zodra je de camera binnen hebt. zou je dan wat foto's online willen plaatsen zodat ik/wij kan/kunnen zien hoe de foto's zijn?

Ik wil zelf ook een nieuwe camera. En ben wel benieuwt hoe de fotos zijn met deze camera.

Alvast bedankt!
pok, pok, pok, pok, pok, pok, pok, pok, pok, pok, pok, pok, pok, pok, pok, pok, pok, pok, pok, pok, pok, pok, pok, tik, tik
pi_32129584
quote:
Op woensdag 9 november 2005 21:29 schreef Zombine het volgende:

[..]

Zodra je de camera binnen hebt. zou je dan wat foto's online willen plaatsen zodat ik/wij kan/kunnen zien hoe de foto's zijn?

Ik wil zelf ook een nieuwe camera. En ben wel benieuwt hoe de fotos zijn met deze camera.

Alvast bedankt!
Op deze site staan een aantal foto's. Met andere camera's zijn ongeveer dezelfde foto's gemaakt, dus kan je mooi de fotokwaliteit vergelijken.
  woensdag 9 november 2005 @ 21:59:36 #292
127813 Zombine
pok, pok, pok, pok
pi_32130230
heel erg bedankt Roolio. zal ze ff bekijken
pok, pok, pok, pok, pok, pok, pok, pok, pok, pok, pok, pok, pok, pok, pok, pok, pok, pok, pok, pok, pok, pok, pok, tik, tik
  woensdag 9 november 2005 @ 22:06:31 #293
66363 TrentReznor
Nothing can stop me now..
pi_32130492
quote:
Op woensdag 9 november 2005 21:29 schreef Zombine het volgende:

[..]

Alvast bedankt!
Eerst eens even dat ding onder de knie krijgen, zal over een paar dagen eens wat uploaden.

Naast de al genoemde site kan je ook op zoom.nl kijken: http://gallery.zoom.nl/browse.php?type=camera&id=997 of dpreview.com: http://www.dpreview.com/gallery/?gallery=sonydsch1_samples/

Er zijn er nog wel wat, ook eentje waarbij ie met de Canon S2 wordt vergeleken maar heb het adres nu niet hier..
Code #0 Er is een onbekende fout opgetreden. Ga terug en probeer het opnieuw.
  vrijdag 11 november 2005 @ 14:15:09 #294
127112 kayzie
ongezouten inpeperen
pi_32178540
Goed, daar komt weer iemand met een ik zoek een camera vraag! Dit topic is al ellenlang zie ik. Dus alles lezen, kost veel tijd.
Ik heb een budget van 750 euro en ik zoek een camera die vooral gebruikt gaat worden op een wereldreis, dus niet specifiek voor een opleiding of ander doel.
Kan iemand mij een goede camera aanraden voor die prijs? Dank je!
Zwart-wit.
  vrijdag 11 november 2005 @ 14:45:43 #295
97108 J.A.N.A.
JustAnotherNicknameAgain
pi_32179392
quote:
Op vrijdag 11 november 2005 14:15 schreef kayzie het volgende:
Goed, daar komt weer iemand met een ik zoek een camera vraag! Dit topic is al ellenlang zie ik. Dus alles lezen, kost veel tijd.
Ik heb een budget van 750 euro en ik zoek een camera die vooral gebruikt gaat worden op een wereldreis, dus niet specifiek voor een opleiding of ander doel.
Zorg voor een camera met gewone AA (penlight) batterijen! (!)
Koop een goed (waterdicht!) hoesje.
Neem een imagetank mee en/of laat de foto's ter plekke 2maal op cd-rom branden en stuur 1 op naar huis.
Neem een compacte camera, geen slr hoe minder gewicht hoe beter.
Sluit een goede verzekering af.

En veel plezier!

* J.A.N.A. jalours is, wil ook weer op wereldreis

Camera tip: Panasonix FX9 (goed) of zo een (spat) waterdichte Olympus (handig) . Qua budget moeten zelfs beide geen probleem zijn.
There is no pleasure in having nothing to do; the fun is in having lots to do and not doing it.
pi_32181561
quote:
Op vrijdag 11 november 2005 14:15 schreef kayzie het volgende:
Heb je ervaring met fotograferen, vind je het leuk om te doen en wil je je er in verdiepen ((deels) handmatige instellingen gebruiken, etc.)? Of wil je gewoon "point and shoot" en dat er dan ook nog wat fatsoenlijke foto's uit komen rollen?

Je budget is in ieder geval voldoende om een goede camera te kopen, houdt er wel rekening mee dat er ook nog dingen bij komen als een fatsoenlijk tasje om hem in te stoppen, batterijen/accu's en geheugen. Eventueel filter of lens als je dat zou willen.
Ik zou in ieder geval genoeg geheugen meenemen (of een imagetank zoals al eerder wordt gezegd), het is niet leuk om halverwege de reis uitgefotografeerd te zijn
The world has three kinds of people: those who make things happen, those who watch what happens, and those who wonder what happened (George Bernard Shaw).
  vrijdag 11 november 2005 @ 16:34:58 #297
127112 kayzie
ongezouten inpeperen
pi_32182643
Tja, ik wil camera waar je snel mooie foto's mee maakt, maar ook waar bv. sluitertijd en zo mee in te stellen is. Twijfel over een digitale spiegelreflexcamera, in hoeverre zijn die dingen ook automatisch? Of moet je altijd eerst op het gemak scherp stellen?
Zwart-wit.
  vrijdag 11 november 2005 @ 16:41:14 #298
34663 SpeedyGJ
Zo snel als de bliksem O+
pi_32182802
quote:
Op vrijdag 11 november 2005 16:34 schreef kayzie het volgende:
Tja, ik wil camera waar je snel mooie foto's mee maakt, maar ook waar bv. sluitertijd en zo mee in te stellen is. Twijfel over een digitale spiegelreflexcamera, in hoeverre zijn die dingen ook automatisch? Of moet je altijd eerst op het gemak scherp stellen?
Spiegel Reflex zijn ook automatisch hoor alleen hier MOET je door de zoeker heen kijken, het is niet mogelijk om via het LCD foto's te maken
pi_32183012
quote:
Op vrijdag 11 november 2005 16:41 schreef SpeedyGJ het volgende:

[..]

Spiegel Reflex zijn ook automatisch hoor alleen hier MOET je door de zoeker heen kijken, het is niet mogelijk om via het LCD foto's te maken
Dat is toch niet zo? Tenminste, daar ben ik niet mee bekend. Wel dat de afwijking van de zoeker t.o.v. de uiteindelijke foto minder is dan bij een compact digitale camera.
pi_32183219
quote:
Op vrijdag 11 november 2005 16:49 schreef Elefes het volgende:

[..]

Dat is toch niet zo? Tenminste, daar ben ik niet mee bekend. Wel dat de afwijking van de zoeker t.o.v. de uiteindelijke foto minder is dan bij een compact digitale camera.
Het lcd scherm op de achterkant van de camera kan je gebruiken om gemaakte foto's te bekijken en je mogelijkheden in te stellen. Ze hebben geen real weergave mogelijkheid omdat je via de zoeker over de spiegel kijkt, zonder electronisch beeld dat naar het display gebracht wordt.
Die parralax afwijking waar je het over hebt kwam vroeger vaak voor doordat de zoeker hoger (en naast) de lens stond. Je krijgt dan een afwijking als je voorwerpen van een kleine afstand wil fotograferen. Wat je ziet, is niet wat je lens ziet. Digitaal nemen veel camera's gewoon het beeld dat door de lens komt en zetten dat om naar een electronische zoeker (of lcd scherm)
Het antwoord m'n vriend, is blowen in de wind.
pi_32191653
Mensen ik wordt helemaal gek van al die camera's en heb echt jullie hulp nodig.

Stel je zou 1000 euro hebben voor een goede digitale camera (spiegelreflex) en wilt daarbij ook nog wat accesiores zoals een geheugenkaart (extra), tasje etc hebben. Wat zou JIJ dan aanschaffen!?

Zelf zit ik te denken aan een Canon EOS 350D + Lens en extra geheugen + tas en eventueel een extra flitser ofzo.. (misschien extra batterij?!)

Wat zou jij aanschaffen want ik zie door de bomen het bos niet meer
The people who lost my respect will never get a capital letter for their name again.
Like trump...
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')