als je (zoveel) kostgeld gaat vragen ken je beter geen kinderen nemen, das gewoon schandalig,quote:
Ow, ok, ik dacht dat dat in die 350 zat.quote:Op woensdag 1 november 2006 02:18 schreef SpeedyGJ het volgende:
[..]
Trlalala 192 euro aan rekeningen komt er nog op.....zit dus niet bij die 350 euro in.
Ja, en dat betaalt hij zelf toch? Die 350 euro zijn alleen voor woonruimte en water etcquote:
Als de ouders alle studiekosten, collegegeld, boekengeld etc.... betalen, lijkt het mij normaal dat hij bijdraagt aan het huishouden.quote:Op dinsdag 31 oktober 2006 12:31 schreef mgerben het volgende:
[..]
Als je een inkomen hebt is het een ander verhaal; iedereen in Nederland moet betalen voor het dak boven zijn hoofd, dus waarom zou jij een uitzondering zijn?
Maar als je geen inkomsten hebt (anders dan een basisbeurs) is dit niet terecht.
De thuiswonende beurs is er op afgestemd dat je ouders de leefkosten op zich nemen. Niet op dat je ouders die beurs nog even afromen tbv kostgeld.
Van je stufi kun je niet je complete studie betalen. Daarnaast gaat Groningen ervan uit dat ouders meebetalen aan de studie. Er zijn zat ouders die alles dokken en de kids de stufi als zakgeld laten houden, maar dan mogen ze bijvoorbeeld niet werken.quote:Op donderdag 2 november 2006 08:13 schreef Gia het volgende:
[..]
Als de ouders alle studiekosten, collegegeld, boekengeld etc.... betalen, lijkt het mij normaal dat hij bijdraagt aan het huishouden.
Als de student van zijn stufi zelf collegegeld en boeken e.d. betaald, dan lijkt me niet dat hij bij moet dragen aan de kosten voor inwoning.
Moet natuurlijk niet zo zijn dat de ouders alles moeten dokken en zoonlief de stufi als zakgeld in zijn zak steekt.
Ja, da's dus dubbel. Je moet en je collegegeld betalen en bijdragen aan 't huishouden. Vind ik niet goed.quote:Op donderdag 2 november 2006 11:29 schreef Loontjah het volgende:
Ik krijg omdat mijn ouders geen job hebben ¤364,00 euro stufi per maand.
Hier gaat af:
- Ziekenfonds ( min zorgtoeslag) 64,00
- Huishoudgeld 100,00
- Belasting auto etc 45,00
- Telefoonrekening 30,00
- Collegegeld termijn 240,00
Dit houdt in een tekort van ¤ 115 euro op vaste lasten!!
Ik ga bijna nooit uit, maar wil wel wat geld voor leuke dingen houden...
Ik werk wel 1 x week, in een eetcafe .. voor ongeveer 75 euro, maar daar kom ik er dus niet mee
Ik moet ook benzine betalen maar dat tel ik er nu even niet bij...
Mijn ouders vinden het redelijk dat ik kostgeld betaal. Mijn zus die overigens al enkele jaren werkt moet ook 100 euo per maand betalen!
Ik word gek hier! Echt geneigd om ergens te gaan wonen, waardoor ik uitwonende beurs krijg ...
Komen je ouders anders misschien niet uit met hun vaste lasten? Omdat ze allebei geen baan hebben, bedoel ik...quote:Op donderdag 2 november 2006 11:29 schreef Loontjah het volgende:
Mijn ouders vinden het redelijk dat ik kostgeld betaal.
op voorwaarde dat je dan meer gaat werken.quote:Op donderdag 2 november 2006 12:25 schreef Loontjah het volgende:
Ja ben bang van wel. En ze hebben hun standpunt omdat ik al 22 jaar ben, dak dan voor me eigen moet kunnen zorgen. Ik heb wel als vakantie cadeautje het kostgeld van Augustus niet hoeven te betalen, maar dat geld is natuurlijk opgegaan in Spanje wat ik ook daarvoor gereserveert had.
Daarom lijkt het me voor mij "voordeliger" om op kamers te gaan!
of je gaat gewoon werken natuurlijk.quote:Op vrijdag 3 november 2006 10:18 schreef Loontjah het volgende:
Ik ga gewoon geen kostgeld meer betalen zolang ik het geld niet heb!
Ik heb gewoon werk hoor.quote:Op vrijdag 3 november 2006 10:27 schreef Matness het volgende:
[..]
of je gaat gewoon werken natuurlijk.
quote:Op donderdag 2 november 2006 11:29 schreef Loontjah het volgende:
blabla
Ik werk wel 1 x week, in een eetcafe .. voor ongeveer 75 euro, maar daar kom ik er dus niet mee
blabla
Daarom verliezen ze steedsquote:Op vrijdag 3 november 2006 10:55 schreef Loontjah het volgende:
[..]
Ik heb gewoon werk hoor.
Maar meer tijd heb ik niet... Doordeweeks vaak studeren, zit al te kijken naar een bijpassend baantje..
Ik werk zo af en toe bij PSV, maar als oproepkracht.
quote:Op vrijdag 3 november 2006 10:58 schreef tonks het volgende:
Ik dacht dat je mee moest voetballen.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |