quote:
Op woensdag 31 augustus 2005 09:06 schreef Lienekien het volgende:[..]
Vaste lasten zijn niet alleen de huur.
En de 800 die Jaymza bedoelde, was duidelijk niet alleen de huur. Hij/zij noemde ook eten en drinken.
Ik heb het niet over alleen de huur, ik heb het over álle vaste lasten. Wat je kwijt bent aan je huis, wil echter nog wel eens verschillen. Je kan ergens goedkoop op een zoldertje zitten of particulier huren voor boven de 1000 euro. Op die manier is het dus niet echt makkelijk praten over wat je voor vaste lasten kwijt bent.
Ik heb bijvoorbeeld een tijd lang met mijn vriendin en twee vrienden een ééngezinswoning gehuurd, was ik inclusief huur/electra/telefoon/kleding/eten onder de 300¤ kwijt. Nu zit ik samen in een koophuis en zijn we samen alsnog minder dan 800¤ kwijt. Om dan te stellen dat je in je 1tje voor 800¤ moeilijk rond kan komen is nogal bezopen.
200¤ kostgeld voor iemand die niet werkt en wel meehelpt in huis vind ik dan ook erg veel geld. Als je dat al op kan brengen kan je ook 8 of 12 uurtjes meer werken in de week en lekker op jezelf gaan. Als je studeert krijg je dan ook nog 150¤ extra in de maand cadeau van de overheid.