abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_30123395
quote:
Op woensdag 31 augustus 2005 09:06 schreef Lienekien het volgende:

[..]

Vaste lasten zijn niet alleen de huur.

En de 800 die Jaymza bedoelde, was duidelijk niet alleen de huur. Hij/zij noemde ook eten en drinken.
Ik heb het niet over alleen de huur, ik heb het over álle vaste lasten. Wat je kwijt bent aan je huis, wil echter nog wel eens verschillen. Je kan ergens goedkoop op een zoldertje zitten of particulier huren voor boven de 1000 euro. Op die manier is het dus niet echt makkelijk praten over wat je voor vaste lasten kwijt bent.

Ik heb bijvoorbeeld een tijd lang met mijn vriendin en twee vrienden een ééngezinswoning gehuurd, was ik inclusief huur/electra/telefoon/kleding/eten onder de 300¤ kwijt. Nu zit ik samen in een koophuis en zijn we samen alsnog minder dan 800¤ kwijt. Om dan te stellen dat je in je 1tje voor 800¤ moeilijk rond kan komen is nogal bezopen.

200¤ kostgeld voor iemand die niet werkt en wel meehelpt in huis vind ik dan ook erg veel geld. Als je dat al op kan brengen kan je ook 8 of 12 uurtjes meer werken in de week en lekker op jezelf gaan. Als je studeert krijg je dan ook nog 150¤ extra in de maand cadeau van de overheid.
pi_30375438
Foutje
Ik moet een nieuw topic beginnen: 'ouderlijke bijdrage' thuiswonende HBO student
pi_30377107
Ik betaal 75 euro kostgeld en ik heb gewoon een fulltime baan.
Ik mag van me moeder lekker sparen voor me huis enzo. Vroeger betaalde ik 150 euro maar toen me zus ook moest gaan betalen is het bedrag gezakt.
pi_30377205
ik betaal 0 euro per maand, enigste wat ik eigenlijk hoef te betalen is de benzine als ik 1 van mijn ouders auto leen
<b>This world is one of sadness. Battle brings death. Death brings sorrow. The living may not hear them. Their voices may fall upon deaf ears. But make no mistake - the dead... are not silent.
</b>
  donderdag 8 september 2005 @ 10:17:28 #45
3542 Gia
User under construction
pi_30379850
Bij ons thuis was vroeger de regel dat wij tot 600 gulden zelf mochten behouden en daarboven kostgeld moesten betalen met een maximum van 300 gulden per maand.
pi_32870002
Ik moet dadelijk 200 euro betalan, is dit veel?
pi_32876169
quote:
Op dinsdag 6 december 2005 19:25 schreef abnormaarten het volgende:
Ik moet dadelijk 200 euro betalan, is dit veel?
Nee, dat is aan de zuinige kant, niets zeggen en geniet ervan.
  dinsdag 6 december 2005 @ 22:57:32 #48
119624 Speed-Addicted
The Future is yours!!!
pi_32876564
quote:
Op woensdag 31 augustus 2005 02:30 schreef YourMaster het volgende:

[..]

Ik denk dat jij nou ook niet echt weet wat leven kost. Mijn vriendin en ik kwamen in ons vorige huis gezamelijk bij lange na niet aan dat bedrag. Als je het een beetje treft met huur kan je voor 350¤ per maand met gemak klaar zijn. Als je pech hebt, is dat je huur nog niet eens.

Nu zitten we in een koophuis van anderhalve ton, en zitten we inderdaad aan dat bedrag.

ontopic:
Ik heb zelf nooit kostgeld hoeven te betalen, en heb sinds ik het huis uit ben altijd prima gered. Ik heb echter nooit meer dan een paar uur per week gewerkt toen ik thuis woonde. Als je wel verdient zou ik het niet onredelijk vinden om alles wat je extra kost te vergoeden, en mee te draaien in het schoonmaak/kook/boodschappen schema.
Yeah right, ik woon bij mijn ouders in en ik heb alleen al 430 euro vaste lasten waarvan 100 euro kostgeld)
"I also favor a cold war against Islam. I see Islam as being an exceptional threat, as a society hostile to ours"
pi_32880800
250 euro per maand en dan nog 50 euro per maand voor internet (die ook door de rest van het gezin gebruikt wordt).
pi_32883472
betaal thuis niets (maar werk ook voor mn vader die zat aan me verdient), maar in januari ga ik bij de oma van mn vriend wonen. daar betaal ik dan tussen de 175 en 225. eten, drinken etc allemaal zelf. (is ook een leuk klein studiootje, dus vind t zeker wel waard en vergeleken met andere nog s goedkoop)
Life's a bitch and then U marry one... ;-)
pi_32883499
Toen ik op kamers zat, moest ik kostgeld betalen als ik tijdens de vakanties 'thuis' kwam. Bovenop de huur van mijn kamer. Dat was 150 gulden per maand geloof ik.
"wat een heerlijke yppiaanse reactie! Vol begrip, nooit veroordelend en zeker niet stekelig! #hulde"
Hoe langer de weg naar de top, hoe mooier het uitzicht!
*OUD heilige*
  woensdag 7 december 2005 @ 09:12:16 #52
67478 Radjesh
Dire Straits!
pi_32883545
Ik betaal niks, mijn broer/broertje ook niet, en alles wordt betaald. Rijlessen etc moet ik dan wel zelf betalen, en als ik uit huis ga, moet ik alles zelf gaan betalen
  woensdag 7 december 2005 @ 09:16:52 #53
130154 BarraCupraCuda
yeah im talking to you!
pi_32883618
¤ 100 per maand
Death is lighter than a feather, duty heavier than a mountain.
The only easy day is yesterday
stay frosty
pi_39697921
Rotschop!

Zojuist aan tafel begonnen mijn ouders over kostgeld voor mij en m'n broertje. Gelukkig ging halverwege de telefoon en kreeg ik uitstel van executie. Ik vind het geen verkeerd idee, had het ook eigenlijk wel eerder verwacht (ben nu 21), ik ben alleen wel benieuwd wat hun openingsbod wordt voor de "onderhandelingen"

Nog meer mensen die hun ervaringen m.b.t kostgeld willen delen?
Xbox Live Gamertag: Harmen84
  maandag 10 juli 2006 @ 19:27:01 #55
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_39698810
Ik denk dat tegenwoordig zo rond de 150 Euro per maand best redelijk is voor kostgeld. Je eet immers mee, verbuikt stroom, je ouders doen waarschijnlijk nog de was voor je, en als je geluk hebt mag je ook nog wel eens met regelmaat de auto van je ouders lenen ofzo.
Proud to be American. Hier woon ik.
"Beer is proof that God loves us" - Benjamin Franklin.
-
"Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety deserve neither Liberty nor Safety" - Benjamin Franklin
pi_39699878
Auto, kleding, mobiel, internet en collegegeld betaal ik zelf...
Xbox Live Gamertag: Harmen84
pi_39706968
Harmen, ik heb wel een tip voor je:
Na 21 jaar een dak boven je hoofd en een goedgevulde buik, denk ik dat het tijd wordt om je portemonnee te trekken. Ik mag hopen dat het geen onderhandelingen gaan worden maar dat je gewoon betaalt wat er van je gevraagd wordt. En vergeet niet om af en toe een bloemetje mee naar huis te nemen en een keer te bedanken voor alles wat er voor je gedaan wordt
pi_39709188
Ik ben kostgeld moeten gaan betalen sinds ik afgestudeerd ben en een vaste baan had.
Betaal 200 eurie in de maand, dat was de "eis" en ik ben daar echt niet over in onderhandeling gegaan. Ik vind het best reeel dat als je eenmaal geld verdiend je ook kan meebetalen in de kosten.
  dinsdag 11 juli 2006 @ 10:59:13 #59
65960 sanger
|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|
pi_39716612
quote:
Op maandag 10 juli 2006 19:56 schreef Harmen1984 het volgende:
Auto, kleding, mobiel, internet en collegegeld betaal ik zelf...
Dan zou ik 150 euro redelijk vinden.

Ben benieuwd!
Everything you want is on the other side of fear.
Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een grote uitdaging.
pi_39717137
quote:
Op dinsdag 11 juli 2006 10:59 schreef sanger het volgende:

[..]

Dan zou ik 150 euro redelijk vinden.

Ben benieuwd!
0 is dan redelijk,
ipv 3 worden er nu 4 aardappeltjes klargemaakt,
rest betaald ie al zelf.(tikje overdreven, maar voor 150 euro kan je in je eentje heel goed eten en wassen)

ik betaalde niks,
af en toe betaalde ik een volle tank(70 liter), ongeveer 1x in de maand

nu betaal ik alles zelf en ga niet op mn bek,
Have no Fear, Burning Feetman is here
wii nr: 7098 4291 3092 6058
mario strikers friend code: 305044 570494
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')