Dan zou ik 150 euro redelijk vinden.quote:Op maandag 10 juli 2006 19:56 schreef Harmen1984 het volgende:
Auto, kleding, mobiel, internet en collegegeld betaal ik zelf...
0 is dan redelijk,quote:Op dinsdag 11 juli 2006 10:59 schreef sanger het volgende:
[..]
Dan zou ik 150 euro redelijk vinden.
Ben benieuwd!
Ik weet niet wat je hier precies probeert te zeggen, maar eten en wassen voor dat geld moet lukken ja. Een huis/ kamer, plus eigen wasmachine e.d. 'aanschaffen' wordt al een stuk moeilijker, zo niet onmogelijk. Dat krijg je natuurlijk wel cadeau.quote:Op dinsdag 11 juli 2006 11:17 schreef BoukeF het volgende:
rest betaald ie al zelf.(tikje overdreven, maar voor 150 euro kan je in je eentje heel goed eten en wassen)
staat er ook een ietwat vaag, maar achterliggende gedachten is:quote:Op dinsdag 11 juli 2006 11:23 schreef miss_dynastie het volgende:
[..]
Ik weet niet wat je hier precies probeert te zeggen, maar eten en wassen voor dat geld moet lukken ja. Een huis/ kamer, plus eigen wasmachine e.d. 'aanschaffen' wordt al een stuk moeilijker, zo niet onmogelijk. Dat krijg je natuurlijk wel cadeau.
Nee, jij niet, maar je ouders hebben er recht op daar geld voor te vragen, zo simpel is het, het zijn hun spullen, het is hun ruimte. Dat het voor jou plots komt, wil niet zeggen dat je op je 21ste recht hebt op hun ruimte en geld.quote:Op dinsdag 11 juli 2006 11:31 schreef BoukeF het volgende:
"plots" ervoor moeten betalen (zonder dat er een inkomensstijging van kind tegenover staat) vind ik niet nodig.
mocht ik in den toekomst kinderen krijgen zullen die niet woren geconfronteerd met kostgeld.
Mja, dat vind ik zo'n makkelijk en tegelijkertijd dom argument. Wanneer houdt dat sponsoren dan op? Als ze dertig zijn? Veertig? Van studerende kinderen zou ik denk ik ook niet gauw kostgeld vragen, de eerste vier, vijf jaar dan, want anders blijf je bezig. Maar dat wil niet zeggen dat het heel gek is, als je op kamers gaat ben je ook 300 euro kwijt aan een klein rotkamertje, zonder kok en huishoudster.quote:mocht je dit alles niet kunnen betalen als ouders zijnde, neem dan ook geen kinderen.
Ik denk dat wij structureel van mening verschillen,quote:Op dinsdag 11 juli 2006 11:35 schreef miss_dynastie het volgende:
[..]
Nee, jij niet, maar je ouders hebben er recht op daar geld voor te vragen, zo simpel is het, het zijn hun spullen, het is hun ruimte. Dat het voor jou plots komt, wil niet zeggen dat je op je 21ste recht hebt op hun ruimte en geld.
[..]
Mja, dat vind ik zo'n makkelijk en tegelijkertijd dom argument. Wanneer houdt dat sponsoren dan op? Als ze dertig zijn? Veertig? Van studerende kinderen zou ik denk ik ook niet gauw kostgeld vragen, de eerste vier, vijf jaar dan, want anders blijf je bezig. Maar dat wil niet zeggen dat het heel gek is, als je op kamers gaat ben je ook 300 euro kwijt aan een klein rotkamertje, zonder kok en huishoudster.
Ongelovelijk, kan me moeilijk voorstellen hoe je aan zoveel vaste lasten kan komen als je bij je ouders woont.quote:Op dinsdag 6 december 2005 22:57 schreef Speed-Addicted het volgende:
Yeah right, ik woon bij mijn ouders in en ik heb alleen al 430 euro vaste lasten waarvan 100 euro kostgeld)
Bij kostgeld zal belasting/ gwl/ wassen/ eten wel inzitten, neem ik aanquote:Op vrijdag 14 juli 2006 20:40 schreef YourMaster het volgende:
[..]
Ongelovelijk, kan me moeilijk voorstellen hoe je aan zoveel vaste lasten kan komen als je bij je ouders woont.
100 huur dus.
25 telefoon?
75 internet?
50 euro bijdrage aan belastingen en heffingen?
50 euro bijdrage aan gas/water/licht?
100 euro eetbijdrage?
30¤ wastoeslag?
Wat kan je anders als vaste last zien als je geen eigen huis hebt. O, een auto kan je natuurlijk ook onder vaste lasten rekenen.quote:Op vrijdag 14 juli 2006 21:07 schreef miss_dynastie het volgende:
[..]
Bij kostgeld zal belasting/ gwl/ wassen/ eten wel inzitten, neem ik aan
Anders zou hij wel huur zeggen, toch? (ik weet niet hoor, maar lijkt me logischer).
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |