Je snapt wat ik bedoelquote:Op zondag 28 augustus 2005 19:24 schreef Miguel het volgende:
op de boekenlijst? Hij gaat studeren, niet naar school
Ikzelf heb nu voor de derde keer de Vermande gekocht, vind ik persoonlijk toch het fijnste werken (met name de opsplitsing in 3 delen ipv 2 tegenover de Kluwer)
Succes iig met je rechtenstudie
Paginanummering wordt niet gebruikt bij wetbundelsquote:Op zondag 28 augustus 2005 19:18 schreef koentjuh18 het volgende:
Ik heb zelf de kluwers, omdat die werden aan geraden bij ons in groningen. Maar feitelijk maakt het geen zak uit. IK zou de wetbundel nemen die je opleiding gebruikt i.v.m met uitleg en pagina nummering
Is er ook echt een merkbaar verschil? Mij werd namelijk de Kluwer aangeraden, maar ik heb werkelijk geen flauw idee hoe het zou kunnen verschillen. In principe hoort er toch hetzelfde in te staan?quote:Op zondag 28 augustus 2005 19:24 schreef Miguel het volgende:
op de boekenlijst? Hij gaat studeren, niet naar school
Ikzelf heb nu voor de derde keer de Vermande gekocht, vind ik persoonlijk toch het fijnste werken (met name de opsplitsing in 3 delen ipv 2 tegenover de Kluwer)
Soms kloppen de margekopjes niet. Maar het ene jaar staan er weer meer fouten in de Vermande en in het andere jaar weer in de Kluwerquote:Op zondag 28 augustus 2005 19:28 schreef boyv het volgende:
[..]
Is er ook echt een merkbaar verschil? Mij werd namelijk de Kluwer aangeraden, maar ik heb werkelijk geen flauw idee hoe het zou kunnen verschillen. In principe hoort er toch hetzelfde in te staan?
NOu hier wel.quote:Op zondag 28 augustus 2005 19:26 schreef boyv het volgende:
[..]
Paginanummering wordt niet gebruikt bij wetbundels
nou dan is er toch wat veranderd in de 6 jaar dat ik er gestopt ben destijds, maar bij mij kregen wij toch zeer sterk de aanbeveling om de kluwer te nemen, ding stond zelfs aangeraden op de lijst met te gebruiken literatuur en in de readers werd er ook naar verwezenquote:Op zondag 28 augustus 2005 19:24 schreef Miguel het volgende:
op de boekenlijst? Hij gaat studeren, niet naar schoolBij ons (UvT) wordt er iig geen voorkeur uitgesproken door de faculteit, in colleges werden in het eerste jaar dan ook vaak de bladzijdenummers van beide versies gegeven.
Ja botte lul, maar jij gaat ondertussen ook al samenwonen, dus dat is wel een eeuwigheid geleden hequote:Op zondag 28 augustus 2005 21:24 schreef -_Tommy_- het volgende:
nou dan is er toch wat veranderd in de 6 jaar dat ik er gestopt ben destijds, maar bij mij kregen wij toch zeer sterk de aanbeveling om de kluwer te nemen, ding stond zelfs aangeraden op de lijst met te gebruiken literatuur en in de readers werd er ook naar verwezen
Ga toch weg, dat papier waarop de Kluwer gedrukt is lijkt wel vergeeld krantenpapier.quote:Op zondag 28 augustus 2005 22:33 schreef wadgem het volgende:
Ik gebruik een Kluwer, en ik heb er geen klachten over.
Daarnaast zijn gouden Kluwers gewoon veel sexier dan die domme blauwe Vermandes..
Op de UvT? Ga weg, echt niet.quote:Op zondag 28 augustus 2005 21:24 schreef -_Tommy_- het volgende:
[..]
nou dan is er toch wat veranderd in de 6 jaar dat ik er gestopt ben destijds, maar bij mij kregen wij toch zeer sterk de aanbeveling om de kluwer te nemen, ding stond zelfs aangeraden op de lijst met te gebruiken literatuur en in de readers werd er ook naar verwezen
Volgens mij scheelt 't iets van 1 euriquote:Op maandag 29 augustus 2005 11:01 schreef addie84 het volgende:
welke is duurder?Ik gebruik zelf Kluwer omdat dat me aangeraden werd..
Kluwer collegebundel 2005-2006 ¤ 41,85quote:
Zie je wel,quote:Op maandag 29 augustus 2005 21:17 schreef boyv het volgende:
Ik heb toch maar de Kluwer gehaald nadat de docent alweer een of andere fout in de Vermande had gevonden en een andere leerling er ongelofelijk mee liep te kloten (in tegenstelling tot de mensen met een Kluwer). Hij is prima.
Sapperdeflaps. Wie is er eerder begonnen met de studiequote:Op dinsdag 30 augustus 2005 21:26 schreef Leonoor het volgende:
[..]
(En The_Duce, dat valt me wel een beetje van je tegen, dat je me zomaar af valt in deze!!)
Ik studeer beter, ik heb je ingehaald! Dus de Kluwer is effectief beter!quote:Op dinsdag 30 augustus 2005 22:18 schreef The_Duce het volgende:
[..]
Sapperdeflaps. Wie is er eerder begonnen met de studie![]()
Ingehaaldquote:Op woensdag 31 augustus 2005 20:44 schreef Leonoor het volgende:
[..]
Ik studeer beter, ik heb je ingehaald! Dus de Kluwer is effectief beter!![]()
Geil! Nu heb ik spijt dat ik mn Kluwer al besteld heb! (Oh neequote:Op donderdag 1 september 2005 02:00 schreef Miguel het volgende:
Hier kunnen we nog een leuke poll over houdenZover:
7 Vermande voorstander
11 Kluwer voorstanders
Ow, en ik kreeg vandaag nog een toga-kookshort bij mijn Vermande bundel 2005/2006
quote:Op donderdag 1 september 2005 15:46 schreef Leonoor het volgende:
Kerels koken toch nooit...
Neequote:Op donderdag 1 september 2005 23:48 schreef DDTM het volgende:
Zit bij de Vermande ook een cd-rom met de hele zooi erop?
Dan ligt het straks ergens onder in jouw kast weg te rotten, terwijl ik heb in mijn keuken zou hangen en erin zou gaan koken! Zonde! (En ik, bevooroordeeld? Neeeuuh)quote:Op donderdag 1 september 2005 23:56 schreef Miguel het volgende:
[..]
[afbeelding]
Lekker bevooroordeelde studente ben jij zeg...
* Miguel draagt deze kookshort toch niet, maar zal hem nooit aan Leonoor geven
Ik heb hem allang aan iemand gegeven die er wel netjes om vroegquote:Op vrijdag 2 september 2005 12:17 schreef Leonoor het volgende:
Dan ligt het straks ergens onder in jouw kast weg te rotten, terwijl ik heb in mijn keuken zou hangen en erin zou gaan koken! Zonde! (En ik, bevooroordeeld? Neeeuuh)
En weer een sterk argument waarom ze Latijn weer als verplichting moeten gaan stellen voor het mogen volgen van een rechtenstudie.quote:Op vrijdag 2 september 2005 13:38 schreef 1-1-1-1-1 het volgende:
De Vermande is echt ruk ingedeelt,
Ik neem aan dat je je niet beledigd voelt door mijn gebruik van het woord 'zooi' voor de inhoud van wat boekjes?quote:Op vrijdag 2 september 2005 06:13 schreef _-rally-_ het volgende:
[..]
Nee, maar voor de 'hele zooi' pak ik toch altijd een online versie, opmaat ofzo.
Dan zou ik redelijk zielig zijnquote:Op vrijdag 2 september 2005 14:40 schreef DDTM het volgende:
[..]
Ik neem aan dat je je niet beledigd voelt door mijn gebruik van het woord 'zooi' voor de inhoud van wat boekjes?
In dat geval lijkt de keuze me een logische ? Ik heb zowel thuis als op m'n werk gewoon Internet, dus dan maakt 't niet uit.quote:Ik zit namelijk ook ontzettend te twijfelen, Kluwer heeft het op cd-rom erbij, wat een pre is als je wilt werken wanneer je geen internet tot je beschikking hebt - ik zou een aparte KPN lijn moeten nemen om internet op mijn kamer te kunnen krijgen -, maar ik vind dat de Vermande beter ingedeeld is en als ik een cd-rom met alle wetten als overzicht zou kunnen krijgen ergens zou ik waarschijnlijk voor de Vermande gaan.
Dan zou ik jouw tegenprestatie ook opschorten.quote:Op vrijdag 2 september 2005 16:55 schreef _-rally-_ het volgende:
Nou, hier geen schort bij die blauwe boeken
In het begin waarvan ? En hoe wil je ze gebruiken ? En hoe wil je aantonen dat die prints niet geen aantekeningen bevatten ?quote:Op vrijdag 2 september 2005 19:26 schreef DDTM het volgende:
Net een tip gehad, gewoon nog niet kopen, in het begin zal je het toch weinig nodig hebben en volstaat het met uitprinten van de benodigde wetten.
Ik heb em zelf al redelijk vaak nodig gehad, bullshit dus.quote:Op vrijdag 2 september 2005 19:26 schreef DDTM het volgende:
Net een tip gehad, gewoon nog niet kopen, in het begin zal je het toch weinig nodig hebben en volstaat het met uitprinten van de benodigde wetten.
En dan heb ik nog wel 3 jaar Latijn gehad ookquote:Op vrijdag 2 september 2005 13:53 schreef _-rally-_ het volgende:
[..]
En weer een sterk argument waarom ze Latijn weer als verplichting moeten gaan stellen voor het mogen volgen van een rechtenstudie.
Overigens: wat is er ruk ingedeeld ? Ik vind 'm prettig werken: één privaat-, één bestuurs- en één strafrechtelijk deel.
onschuldig tot het tegendeel bewezen isquote:Op vrijdag 2 september 2005 19:34 schreef _-rally-_ het volgende:
[..]
In het begin waarvan ? En hoe wil je ze gebruiken ? En hoe wil je aantonen dat die prints niet geen aantekeningen bevatten ?
Ouchquote:Op vrijdag 2 september 2005 19:40 schreef 1-1-1-1-1 het volgende:
[..]
En dan heb ik nog wel 3 jaar Latijn gehad ook![]()
Bij mij staat altijd op de tentamenoproep: 'schone, niet-geannoteerde wettenbundel' en met iets anders dan een Kluwer of een Vermande hoef je dan dus echt niet aan te komen.quote:Op vrijdag 2 september 2005 20:10 schreef DDTM het volgende:
[..]
onschuldig tot het tegendeel bewezen is![]()
Haha, en jij wilt serieus aan een rechtenstudie beginnenquote:Op vrijdag 2 september 2005 19:26 schreef DDTM het volgende:
Er zijn er ook die dat niet doorhebben; die leren zoveel mogelijk artikelnummers uit hun hoofdquote:Op vrijdag 2 september 2005 20:16 schreef Miguel het volgende:
[..]
Haha, en jij wilt serieus aan een rechtenstudie beginnenVeel succes zou ik zeggen, als er een boek belangrijk is om te kopen is het wel je wettenbundel, hiermee moet je leren werken, wat mijns inziens de essentie is van de gehele rechtenstudie, met name het eerste jaar...
Eigenlijk ga ik niet alleen rechten doen, voor mij is het zeg maar slechts iets 'erbij'. Ik kijk gewoon lekker de kat uit de boom en als het blijkt dat ik het nodig heb koop ik het wel, die boeken liggen namelijk toch standaard op voorraad;).quote:Op vrijdag 2 september 2005 20:16 schreef Miguel het volgende:
[..]
Haha, en jij wilt serieus aan een rechtenstudie beginnenVeel succes zou ik zeggen, als er een boek belangrijk is om te kopen is het wel je wettenbundel, hiermee moet je leren werken, wat mijns inziens de essentie is van de gehele rechtenstudie, met name het eerste jaar...
In welke gevallen?quote:Ik heb em zelf al redelijk vaak nodig gehad, bullshit dus.
In de gevallen van opdrachten waarbij nodig is om iets tegen te gaan of te steunen met behulp van wetsartikelen. Bepalingen van bepaalde straffen en dingen omtrent garantiebepalingen bijvoorbeeld, dat doe je niet uit je hoofd hoor.quote:
Inderdaad, dat benadrukten ze bij ons ook heel sterk. Je wetboeken zijn de belangrijkste boeken die je nodig hebt voor je rechtenstudie. Dus als ik jou was zou ik ze toch maar even halen, anders zit je zo nu en dan toch met een probleem....zeker op de tentamens.quote:Op zaterdag 3 september 2005 04:55 schreef boyv het volgende:
[..]
In de gevallen van opdrachten waarbij nodig is om iets tegen te gaan of te steunen met behulp van wetsartikelen. Bepalingen van bepaalde straffen en dingen omtrent garantiebepalingen bijvoorbeeld, dat doe je niet uit je hoofd hoor.
Van welke nitwit heb je die tip gehadquote:Op vrijdag 2 september 2005 19:26 schreef DDTM het volgende:
Aanradenquote:Op zondag 28 augustus 2005 19:22 schreef Setambre het volgende:
Groot gelijk gewoon de wettenbundel aanschaffen, die ze ook aanraden op de boekenlijst
Het mag iets vriendelijker. De betreffende persoon in kwestie heeft het een vrij lange tijd geleden gedaan (een rechtenstudie) en ik zou hem zeker geen nitwit willen noemen.quote:Op zaterdag 3 september 2005 19:40 schreef ChrisJX het volgende:
Van welke nitwit heb je die tip gehadDe eerste twee maanden van mijn rechtenstudie bestond voor een aanzienlijk deel uit het leren kennen van het wetboek
En juist de eerste jaren, als je nog geen keuzevakken hebt, ben je voornamelijk bezig met de wettenbundel.
Als je zo'n tip geeft kan het me niet schelen of het om Einstein om eigen persoon ging, dan ben je gewoon een nitwit. De wettenbundel is de basis van je juridische studie.quote:Op zondag 4 september 2005 01:19 schreef DDTM het volgende:
Het mag iets vriendelijker. De betreffende persoon in kwestie heeft het een vrij lange tijd geleden gedaan (een rechtenstudie) en ik zou hem zeker geen nitwit willen noemen.
Dan studeer je dus blijkbaar geen rechtenquote:Ik kijk wel hoe het uitpakt, mijn ervaring is altijd al geweest dat ik een heleboel rotzooi in huis haal en het in het begin vrij weinig hoef te gebruiken. In mijn geval zal de keuze zeker beter uitpakken, omdat ik in mijn eerste jaar vrij weinig rechten vakken doe, maar voornamelijk andere zaken.
Goh, handig!quote:Op zaterdag 3 september 2005 19:39 schreef ChrisJX het volgende:
Bovendien schijn je er tegenwoordig (..) een boekje over de Europese Grondwet bij te krijgen
Een nitwit is een nogal dom iemand in het algemeen, wanneer het net zo goed om een foutje kan gaan. Ik mag aannemen dat jij nooit fouten maakt of hebt gemaakt?quote:Op zondag 4 september 2005 11:56 schreef ChrisJX het volgende:
Als je zo'n tip geeft kan het me niet schelen of het om Einstein om eigen persoon ging, dan ben je gewoon een nitwit. De wettenbundel is de basis van je juridische studie.
Jawel ik doe alleen nog wat meer drbij, omdat ik mij anders zou gaan vervelen.quote:Dan studeer je dus blijkbaar geen rechten
Een nitwit is meer iemand die ergens niets van afweet (en pretendeert van wel). Niet dom in het algemeen dus.quote:Op zondag 4 september 2005 22:36 schreef DDTM het volgende:
[..]
Een nitwit is een nogal dom iemand in het algemeen, wanneer het net zo goed om een foutje kan gaan. Ik mag aannemen dat jij nooit fouten maakt of hebt gemaakt?
Maar zou jij mij kunnen vertellen of ik de wettenbundel al nodig heb bij inleiding rechtswetenschap?
[..]
Jawel ik doe alleen nog wat meer drbij, omdat ik mij anders zou gaan vervelen.
In Amsterdam heb ik het ook de eerste les al gekregen en heb ze de eerste week al meer dan genoeg nodig gehad. Wettenbundels zijn gewoon vitaal voor een studie wat betreft het recht, daar valt niet omheen te draaien.quote:Op zondag 4 september 2005 22:44 schreef Pool het volgende:
[..]
Een nitwit is meer iemand die ergens niets van afweet (en pretendeert van wel). Niet dom in het algemeen dus.
Ja, die wettenbundel heb je waarschijnlijk al nodig bij de inleiding. Hier in Tilburg leer je bij de eerste colleges zelfs hoe je snel iets opzoekt in de wetboeken. Ik weet niet of dat overal zo is, maar anders heb je ze in elk geval nodig bij de inleidingen van strafrecht en privaatrecht.
Maastricht idemquote:Op zondag 4 september 2005 22:44 schreef Pool het volgende:
Ja, die wettenbundel heb je waarschijnlijk al nodig bij de inleiding. Hier in Tilburg leer je bij de eerste colleges zelfs hoe je snel iets opzoekt in de wetboeken.
De VNM heeft al extra (gratis) boekjes laten uitgeven waar de inhoudsopgaven in staan. Je kunt ze waarschijnlijk ophalen bij je boekhandel.quote:Op dinsdag 20 september 2005 12:00 schreef vinny0 het volgende:
In principe maakt het niet uit welke bundel je neemt. Het hangt er gewoon van af wat je het beste ligt. Wel hebben ze dit jaar lekker lopen klooien bij Vermande, omdat de inhoudsopgave er los bij zit, omdat die online staat. Das namelijk handig voor de studenten. Echter hebben we een beetje weinig toegang tot internet tijdens het tentamen (was het maar zo).
Eh.. dat is gewoon wat extra informatie over andere producten van de uitgever, dat stond er vorig jaar en het jaar daarvoor ook al in hoorquote:Op zaterdag 17 september 2005 19:10 schreef EddyMR het volgende:
Die nieuwe Vermande heeft achterin reclame!!! echt belachelijk.
Lul nou niet, ik heb ze hier allebei voor me liggen (die van 2004/2005 en 2005/2006) en die van vorig jaar heeft geen "extra informatie" erin staan. En leg mij eens uit wat het verschil is tussen extra informatie over andere interessante producten van dezelfde uitgever en reclame?quote:Op dinsdag 20 september 2005 16:45 schreef Miguel het volgende:
[..]
Eh.. dat is gewoon wat extra informatie over andere producten van de uitgever, dat stond er vorig jaar en het jaar daarvoor ook al in hoor![]()
Ik zal het verduidelijken:quote:Op woensdag 21 september 2005 11:52 schreef EddyMR het volgende:
Lul nou niet, ik heb ze hier allebei voor me liggen (die van 2004/2005 en 2005/2006) en die van vorig jaar heeft geen "extra informatie" erin staan. En leg mij eens uit wat het verschil is tussen extra informatie over andere interessante producten van dezelfde uitgever en reclame?
Ieder jaar zijn er toch weer genoeg aanpassingen zodat je weer nieuwe kan halen, je wilt niet weten hoe mijn oude wettenbundels eruit zien, vooral die uit het eerste jaarquote:Op woensdag 21 september 2005 13:52 schreef boyv het volgende:
Ze hadden overigens ook wel mede kunnen delen dat ze er in hardcover waren. Mijn Kluwers gaan het einde van het jaar niet halen denk ik zo
Feit blijft dat er reclame in alle delen staat en dat dat kut is. Oh almachtige heldquote:Op woensdag 21 september 2005 12:57 schreef Miguel het volgende:
[..]
Ik zal het verduidelijken:
Bundel 2003/2004 - Informatie in deel A/B/C
Bundel 2004/2005 - Informatie in deel C
Bundel 2005/2006 - Informatie in deel A/B/C
Dus hou maar op met zwaaien en kijk eens een keer goed naar wat er voor je ligt waardeloze jurist-in-spe
Ik heb gisteren een Kluwer uit 2001/2002 weggegooid. Wat moet ik ermeequote:Op woensdag 21 september 2005 15:32 schreef Miguel het volgende:
Ieder jaar zijn er toch weer genoeg aanpassingen zodat je weer nieuwe kan halen, je wilt niet weten hoe mijn oude wettenbundels eruit zien, vooral die uit het eerste jaar
Dank u, o gij onwetende proleet...quote:Op woensdag 21 september 2005 17:55 schreef EddyMR het volgende:
Feit blijft dat er reclame in alle delen staat en dat dat kut is. Oh almachtige held![]()
Ik heb ze eigenlijk gewoon in m'n 'dossiers' (lees: doos met alle zooi van één collegejaar) zitten iedere keer..quote:Op woensdag 21 september 2005 18:51 schreef ChrisJX het volgende:
Ik heb gisteren een Kluwer uit 2001/2002 weggegooid. Wat moet ik ermee
Maar ik wil gewoon wettenbundels die ik lekker in m'n tas kan raggen en waarbij ik niet steeds op moet letten of ze nog wel in elkaar zitten. Ik heb begrepen dat Kluwer ook wettenbundels met een hardcover heeft, die had ik dan lieverquote:Op woensdag 21 september 2005 15:32 schreef Miguel het volgende:
[..]
Ieder jaar zijn er toch weer genoeg aanpassingen zodat je weer nieuwe kan halen, je wilt niet weten hoe mijn oude wettenbundels eruit zien, vooral die uit het eerste jaar
Als het goed is kun je er net 1 jaar mee doenquote:Op woensdag 21 september 2005 13:52 schreef boyv het volgende:
Ze hadden overigens ook wel mede kunnen delen dat ze er in hardcover waren. Mijn Kluwers gaan het einde van het jaar niet halen denk ik zo
Zal ook wel een foutje in de productie zijn.quote:Op dinsdag 11 oktober 2005 19:47 schreef ChrisJX het volgende:
Ik heb nog nooit losse blaadjes gehad in een Kluwer![]()
(..)
Ah, het burgerlijk wetboek en de belastingwet. Net die wetten die ik alleen tijdens mijn eerste twee jaar heb gebruiktquote:Op woensdag 12 oktober 2005 21:49 schreef Thisbe het volgende:
Wettenbundels kopenIk krijg elk jaar gratis het burgerlijk wetboek en de bundel belastingwetten van Loyens en Loeff! Publiekrecht heb ik al jaren niet meer nodig, nu ik NL recht heb afgerond.
Deze bundels kun je gewoon laten opsturen door L&L, ik haal ze altijd bij de studie-vereniging![]()
Dan doe jij het helemaal verkeerdquote:Op woensdag 12 oktober 2005 21:52 schreef ChrisJX het volgende:
[..]
Ah, het burgerlijk wetboek en de belastingwet. Net die wetten die ik alleen tijdens mijn eerste twee jaar heb gebruikt
Welke dan? Naar mijn idee staan alle belastingwetten erin hoor!quote:Op woensdag 12 oktober 2005 22:25 schreef Sessy het volgende:
Nou wij hebben nu toch blijkbaar een of andere wet nodig die wel in de kluwer belastingbunden staat maar net niet in L&L ..
Ach, ik heb tijdens mijn einddoc helemaal geen wettenbundel nodig gehadquote:Op woensdag 12 oktober 2005 21:54 schreef Thisbe het volgende:
Dan doe jij het helemaal verkeerdAls je notariaat doet heb je niks anders nodig
En gratis is niet duur! En de wetten zijn hetzelfde als in de Kluwer!
![]()
Ik zal maar even gewoon het doorslaggevende Kluwer-argument geven nu..quote:Op woensdag 12 oktober 2005 23:04 schreef SolarX het volgende:
* SolarX heeft Kluwer
Overigens niet bepaald sterk beargumenteerd ofzo, het leek me het handigst om me gewoon bij de "mainstream" aan te sluiten
Tot nu toe in de wandelgangen nog niet echt iets gehoord over problemen met eender welke bundel, trouwens.
Wie volgt dat vak dan ook?quote:Op woensdag 12 oktober 2005 23:26 schreef Leonoor het volgende:
[..]
Ik zal maar even gewoon het doorslaggevende Kluwer-argument geven nu..
In Vermande staat een verouderde versie van de Mw, in Kluwer niet![]()
(Je zult maar economisc publiekrecht of mededingingsrecht volgen!)
Deze titel staat ook in mijn gratis L&L wettenbundelquote:Op woensdag 12 oktober 2005 23:58 schreef The_Duce het volgende:
[..]
Wie volgt dat vak dan ook?
In de Vermande staat titel 7.13 BW. De nieuwe in te voeren titel t.a.v. de personenvennootschap. Deze ontbreekt in de Kluwer. Tis maar wat je belangrijk vindt![]()
Je bent Belg?quote:
Deze is supermooi. Alleen een dag nadat ik 'm kreeg ben ik 'm al kwijtgeraaktquote:Op donderdag 13 oktober 2005 01:01 schreef Sessy het volgende:
Je krijgt 'm gratis van Loyens & Loeff
Beetje zinloos om dan Nederlandse wetbundels te kopen denk ik, of niet?quote:Op donderdag 13 oktober 2005 01:16 schreef Thisbe het volgende:
[..]
Je bent Belg?Gratis als in: "kijk voor jou! Denk je aan ons als je gaat solliciteren?"
Hoe heb je het tentamen vorige week dinsdag gemaakt?quote:Op woensdag 12 oktober 2005 23:26 schreef Leonoor het volgende:
[..]
Ik zal maar even gewoon het doorslaggevende Kluwer-argument geven nu..
In Vermande staat een verouderde versie van de Mw, in Kluwer niet![]()
(Je zult maar economisc publiekrecht of mededingingsrecht volgen!)
Redelijk wat studenten Nederlands Recht in Maastricht zijn afkomstig uit Vlaanderen omdat M'tricht de dichtbijzijndste Nederlandstalige universiteit isquote:Op donderdag 13 oktober 2005 18:49 schreef SolarX het volgende:
Beetje zinloos om dan Nederlandse wetbundels te kopen denk ik, of niet?
Ik woon nu een aantal weken permanent in Maastricht, en ik zie veel Duitsers en Belgen idd.quote:Op maandag 17 oktober 2005 13:46 schreef ChrisJX het volgende:
Redelijk wat studenten Nederlands Recht in Maastricht zijn afkomstig uit Vlaanderen omdat M'tricht de dichtbijzijndste Nederlandstalige universiteit is
De helft van de studenten IB (International Business) schijnt Duits te zijnquote:Op maandag 17 oktober 2005 14:24 schreef Sovereign het volgende:
Ik woon nu een aantal weken permanent in Maastricht, en ik zie veel Duitsers en Belgen idd.![]()
Ik hoef m'n kop maar uit het raam te hangen en even te wachten, gegarandeerd dat ik Duitsers hoor kleppen (woon op de markt). Ook de AH hier, loop op een willekeurige dag binnen en je hoort mensen soms wel eens Engels praten.quote:Op donderdag 20 oktober 2005 22:34 schreef ChrisJX het volgende:
[..]
De helft van de studenten IB (International Business) schijnt Duits te zijnAls je op een willekeurige dag naar de bieb gaat hoor je ook bijna alleen maar Duits.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |