abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 12 oktober 2005 @ 11:13:25 #101
35001 Sovereign
is meester in de rechten
pi_31379438
Er zijn trouwens wel wettenbundels met een harde cover, maar die zijn dus duur (geloof dat de Kluwershop ze idd levert) en ze zijn meestal niet up-to-date.
pi_31384580
De docenten hebben vaan Kluwer en bovendien heeft Kluwer er een cd bij (handig als je van plan bent te gaan werken met de laptop) maar ik had zelf het eerste jaar Vermande en dat gaat ook perfect. Vooral fijn dat strafrecht er apart zit.
Dit jaar heb ik geen strafrecht maar heb wel een cd ervan nodig dus ik heb nu Kluwer.
pi_31393760
Wettenbundels kopen Ik krijg elk jaar gratis het burgerlijk wetboek en de bundel belastingwetten van Loyens en Loeff! Publiekrecht heb ik al jaren niet meer nodig, nu ik NL recht heb afgerond.
Deze bundels kun je gewoon laten opsturen door L&L, ik haal ze altijd bij de studie-vereniging
No. I don't drink vodka every day. And it's so close today...
pi_31393837
quote:
Op woensdag 12 oktober 2005 21:49 schreef Thisbe het volgende:
Wettenbundels kopen Ik krijg elk jaar gratis het burgerlijk wetboek en de bundel belastingwetten van Loyens en Loeff! Publiekrecht heb ik al jaren niet meer nodig, nu ik NL recht heb afgerond.
Deze bundels kun je gewoon laten opsturen door L&L, ik haal ze altijd bij de studie-vereniging
Ah, het burgerlijk wetboek en de belastingwet. Net die wetten die ik alleen tijdens mijn eerste twee jaar heb gebruikt
pi_31393880
quote:
Op woensdag 12 oktober 2005 21:52 schreef ChrisJX het volgende:

[..]

Ah, het burgerlijk wetboek en de belastingwet. Net die wetten die ik alleen tijdens mijn eerste twee jaar heb gebruikt
Dan doe jij het helemaal verkeerd Als je notariaat doet heb je niks anders nodig En gratis is niet duur! En de wetten zijn hetzelfde als in de Kluwer!
pi_31394884
Nou wij hebben nu toch blijkbaar een of andere wet nodig die wel in de kluwer belastingbunden staat maar net niet in L&L ..
pi_31395232
quote:
Op woensdag 12 oktober 2005 22:25 schreef Sessy het volgende:
Nou wij hebben nu toch blijkbaar een of andere wet nodig die wel in de kluwer belastingbunden staat maar net niet in L&L ..
Welke dan? Naar mijn idee staan alle belastingwetten erin hoor!
pi_31395294
quote:
Op woensdag 12 oktober 2005 21:54 schreef Thisbe het volgende:
Dan doe jij het helemaal verkeerd Als je notariaat doet heb je niks anders nodig En gratis is niet duur! En de wetten zijn hetzelfde als in de Kluwer!
Ach, ik heb tijdens mijn einddoc helemaal geen wettenbundel nodig gehad Voor internationaal recht zijn er betere boekjes
pi_31396193
* SolarX heeft Kluwer

Overigens niet bepaald sterk beargumenteerd ofzo, het leek me het handigst om me gewoon bij de "mainstream" aan te sluiten

Tot nu toe in de wandelgangen nog niet echt iets gehoord over problemen met eender welke bundel, trouwens.
  woensdag 12 oktober 2005 @ 23:26:09 #110
57695 Leonoor
Unter 32-16-8...
pi_31396910
quote:
Op woensdag 12 oktober 2005 23:04 schreef SolarX het volgende:
* SolarX heeft Kluwer

Overigens niet bepaald sterk beargumenteerd ofzo, het leek me het handigst om me gewoon bij de "mainstream" aan te sluiten

Tot nu toe in de wandelgangen nog niet echt iets gehoord over problemen met eender welke bundel, trouwens.
Ik zal maar even gewoon het doorslaggevende Kluwer-argument geven nu..

In Vermande staat een verouderde versie van de Mw, in Kluwer niet
(Je zult maar economisc publiekrecht of mededingingsrecht volgen!)
Nulla verba sed acta
pi_31397816
quote:
Op woensdag 12 oktober 2005 23:26 schreef Leonoor het volgende:

[..]

Wie volgt dat vak dan ook?
In de Vermande staat titel 7.13 BW. De nieuwe in te voeren titel t.a.v. de personenvennootschap. Deze ontbreekt in de Kluwer. Tis maar wat je belangrijk vindt
pi_31398407
quote:
Op woensdag 12 oktober 2005 23:58 schreef The_Duce het volgende:

[..]

Wie volgt dat vak dan ook?
In de Vermande staat titel 7.13 BW. De nieuwe in te voeren titel t.a.v. de personenvennootschap. Deze ontbreekt in de Kluwer. Tis maar wat je belangrijk vindt
Deze titel staat ook in mijn gratis L&L wettenbundel
Conclusie: waarom geld uitgeven voor wettenbundels waarin van alles ontbreekt, terwijl in de gratis versie ALLES staat?
pi_31398779
Gratis? Elaboreer s.v.p.
pi_31399043
Je krijgt 'm gratis van Loyens & Loeff
pi_31399297
quote:
Op donderdag 13 oktober 2005 00:49 schreef SolarX het volgende:
Gratis? Elaboreer s.v.p.
Je bent Belg? Gratis als in: "kijk voor jou! Denk je aan ons als je gaat solliciteren?"
pi_31402812
quote:
Op donderdag 13 oktober 2005 01:01 schreef Sessy het volgende:
Je krijgt 'm gratis van Loyens & Loeff
Deze is supermooi. Alleen een dag nadat ik 'm kreeg ben ik 'm al kwijtgeraakt
pi_31405339
Ik heb L&L trouwens een tijd geleden zo'n kaart die erin is bijgesloten gestuurd om informatie te vragen, maar nog niet ontvangen!
pi_31415853
quote:
Op donderdag 13 oktober 2005 01:16 schreef Thisbe het volgende:

[..]

Je bent Belg? Gratis als in: "kijk voor jou! Denk je aan ons als je gaat solliciteren?"
Beetje zinloos om dan Nederlandse wetbundels te kopen denk ik, of niet?
En mijn reactie is typisch Nederlands
pi_31507163
quote:
Op woensdag 12 oktober 2005 23:26 schreef Leonoor het volgende:

[..]

Hoe heb je het tentamen vorige week dinsdag gemaakt?
When you're racing, it's life. Anything that happens before or after is just waiting.
pi_31510609
quote:
Op donderdag 13 oktober 2005 18:49 schreef SolarX het volgende:
Beetje zinloos om dan Nederlandse wetbundels te kopen denk ik, of niet?
Redelijk wat studenten Nederlands Recht in Maastricht zijn afkomstig uit Vlaanderen omdat M'tricht de dichtbijzijndste Nederlandstalige universiteit is
  maandag 17 oktober 2005 @ 14:24:46 #121
35001 Sovereign
is meester in de rechten
pi_31511557
quote:
Op maandag 17 oktober 2005 13:46 schreef ChrisJX het volgende:
Redelijk wat studenten Nederlands Recht in Maastricht zijn afkomstig uit Vlaanderen omdat M'tricht de dichtbijzijndste Nederlandstalige universiteit is
Ik woon nu een aantal weken permanent in Maastricht, en ik zie veel Duitsers en Belgen idd.
  donderdag 20 oktober 2005 @ 22:12:09 #122
79102 Pool
Noord noch Zuid
pi_31589810
En nu begin ik de Vermande ook zat te worden!
Dat met die verdwenen inhoudsopgaven kon ik nog net aan.

En dan wordt het EVRM ook nog als tweederangsverdragje behandeld. Blijkbaar al niet goed genoeg voor een stickertje en ja, laat die onzin uit art. 8 lid 1 dan maar helemaal weg hè.

Volgend jaar toch maar overstappen.
pi_31590539
quote:
Op maandag 17 oktober 2005 14:24 schreef Sovereign het volgende:
Ik woon nu een aantal weken permanent in Maastricht, en ik zie veel Duitsers en Belgen idd.
De helft van de studenten IB (International Business) schijnt Duits te zijn Als je op een willekeurige dag naar de bieb gaat hoor je ook bijna alleen maar Duits.
  vrijdag 21 oktober 2005 @ 00:06:47 #124
35001 Sovereign
is meester in de rechten
pi_31593258
quote:
Op donderdag 20 oktober 2005 22:34 schreef ChrisJX het volgende:

[..]

De helft van de studenten IB (International Business) schijnt Duits te zijn Als je op een willekeurige dag naar de bieb gaat hoor je ook bijna alleen maar Duits.
Ik hoef m'n kop maar uit het raam te hangen en even te wachten, gegarandeerd dat ik Duitsers hoor kleppen (woon op de markt). Ook de AH hier, loop op een willekeurige dag binnen en je hoort mensen soms wel eens Engels praten.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')