Inderdaad. Al zal dat het niet veel makkelijker maken voor de betreffende personen.quote:Op zondag 28 augustus 2005 17:37 schreef Neuralnet het volgende:
Toch zit er een groot verschil tussen tijdelijk alleenstaand zijn en nog nooit een vriendin hebben gehad. Dat zijn er vast geen miljoenen.
Dat is een waarheid.quote:Op zondag 28 augustus 2005 21:53 schreef Meteora het volgende:
19 is misschien nog niet zo oud maar ik kan beter nu dit probleem proberen op te lossen in plaats van nog 5 of 10 jaar rond te lopen met dezelfde hopeloze instelling.
Vergeet de kroeg/disco. Als je sociaal niet zo heel handig bent, moet je je daar niet al te veel met vrouwen bezig houden. Is alleen maar frustrerend.quote:Anders dan anderen vind ik uitgaan wel leuk en doe ik dat ook toch wel 2 keer per maand.
Ik denk dat het probleem bij mij is dat ik vrij verlegen ben en maar zeer weinig zelfvertrouwen heb. Hierdoor kom ik dus automatisch niet veel in contact met onbekende meiden. Hierdoor stap ik ook nooit op meiden af in een disco of ergens anders.
Zelfvertrouwen kun je niet uit een hoge hoed tevoorschijn toveren. Daar is tijd voor nodig. Als jij op een gegeven moment merkt dat je gewoon wel kunt omgaan met meisjes, zal dat je zelfvertrouwen ten goede komen.quote:Ook kan ik met vrouwen ook niet echt goed over koetjes en kalfjes praten zoals ze dat hier noemen. Via msn gaat het wel iets makkelijker maar nou ook niet echt om te zeggen geweldig.
Zijn er hier op fok geen mensen die niet enkele tips weten om wat meer zelfvertrouwen te krijgen en misschien om minder verlegen te zijn?
Op zich wel ja, maar het gaat daar over koetjes en kalfjes en het draait om zelfvertrouwen en uitstraling. Als dat allemaal niet je sterkste punten zijn, krijg je niet zoveel voor elkaar. Dan wordt je alleen maar bevestigd in je eigen onhandigheid.quote:Op maandag 29 augustus 2005 07:36 schreef Meteora het volgende:
Ik dacht altijd dat een disco ofzo wel een goede plek is om mensen te ontmoeten. Je kunt elkaar wel slecht verstaan maar toch.
Dat is herkenbaar, dat heb ik ook altijd. Op werk is de sfeer meestal ongedwongener: je moet sowieso al met elkaar praten (over het werk) en niemand eist van je dat je leuk uit de hoek komt, zoals in een kroeg/disco. Zo ben ik zelf relaxter en bovendien zijn er op mijn werk niet altijd jongens die er beter uitzien en/of leuker zijn dan ik, zoals in de kroegquote:Het gekke is dat ik dan weer met vrouwelijke collega's weer wel beter kan praten.
Ja vanuit die hoek gezien moet het dan best wel een bitch zijn ja.quote:En als een meid echt met de slappe lach wegloopt en d'r vriendinnen smst wat ze nu weer meemaakt is ze zelf best triest bezig. Probeer voordat je op een meid (die je dus leuk vind) afstapt eerst oogcontact te maken. Dan merk je snel genoeg of je een redelijke 'kans' maakt bij haar.
Kom aan ih !!!quote:Op maandag 29 augustus 2005 15:32 schreef Meteora het volgende:
Verhaaltje
Daar heb je wel een beetje gelijk in ja. Het is misschien is het proberen waard. Het is wel klote dat alles wat geen bier heet in uitgaansgelegenheden niet te betalen is en ik ook niet echt zin heb om met breezers rond te gaan lopenquote:Op maandag 29 augustus 2005 15:38 schreef Topmaat het volgende:
[..]
Kom aan ih !!!
Als jij het over bier drinken hebt denk je gelijk aan alcoholisten.
Als je nou eens 1 of 2 bier drink voel je je wat gemakkelijker bij zulk soort situaties. Je kan het toch altijd proberen, maar dat doe je niet eens.
Of als je bier niet lekker vind iets anders waar alcohol in zit. Als je het niet probeert zal je er ook nooit achter komen.
En jij denkt dus dat iedereen die bier drinkt zijn zelfcontrole is verloren en begint te zeuren en een hangende alcoholist is... dan heb je het goed mis!
Je drinkt voor de rest toch niet veel, dus een paar iets duurdere drankjes maakt dan ook weer niet uit. Je maakt toch geen 30 euro of zo op.quote:
Wat bedoel je hier precies mee want dat snap ik niet echt eigenlijkquote:Je stelt je ook wat te afhankelijk op van je omgeving.
Jij altijd met die berekeningen... drink er gewoon een paar... je merkt toch vanzelf wanneer het genoeg is.quote:Op maandag 29 augustus 2005 16:07 schreef Meteora het volgende:
DIe 6 bier wor dus 2 hooguit 3 andere drankjes met alcohol. Met mijn minimale lengte, en dus ook gewicht werkt die alcohol een stuk sneller![]()
Het gaat ook niet zo zeer om de hoeveelheid, gaf maar een voorbeeldquote:Op maandag 29 augustus 2005 16:07 schreef Meteora het volgende:
Ik ben inderdaad praktisch nooit een kapitaal kwijt aan uitgaan. Die post was wel negatief ja. Je kan natuurlijk geen krat bier op tafel planten in de kantine van school ih .... DIe 6 bier wor dus 2 hooguit 3 andere drankjes met alcohol. Met mijn minimale lengte, en dus ook gewicht werkt die alcohol een stuk sneller![]()
Wat je zei over dat de muziek goed moet zijn, je vrienden normaal (?) moeten doen.quote:Op maandag 29 augustus 2005 16:07 schreef Meteora het volgende:
Wat bedoel je hier precies mee want dat snap ik niet echt eigenlijk.
Ik ben nog niet echt los gegaan nee, in ieder geval niet op het gebied van uitgaan. Aan de ene kant gaat dat ook niet en aan de andere kant ben ik nou ook niet van plan om een krat leeg te gaan zuipen en dan de volgende dag wakker worden zo ziek als een hond terwijl dat ik nog asociaal veel heb betaald ervoor.quote:Op maandag 29 augustus 2005 16:26 schreef Soul79 het volgende:
Meteora,
Ben jij in je leven al eens echt helemaal los gegaan? Met wat dan ook? Ben je, om maar eens wat te noemen, ooit al eens dronken geweest?
Ik heb zo het idee dat jij je grenzen eens wat moet verleggen. Je komt erg behoudend en berekenend over, bang voor nieuwe/andere dingen. Dààr knappen vrouwen op af: een jongen die nergens voor in is, bij alles direct kanttekeningen plaatst, het eigenlijk liever niet wil..........
Dit heeft niks met spontaniteit te maken. Dat ben je of je bent het niet, daar kun je weinig aan veranderen. Maar je zou wel eens kunnen proberen je grenzen op te zoeken. Daar leer je jezelf en anderen ook beter door kennen. Oftewel: ga dingen doen die je nog nooit gedaan hebt. Je bent er jong genoeg voor.
Ga, om te beginnen, jezelf eens een avond flink lam drinken. Doe dat onder begeleiding van je vrienden, die zien dan vanzelf wel of en wanneer het te ver gaat. Van alcohol word je vrolijk ziek.
Als je niet te veel drinkt valt dat prima mee. Probeer volgende keer gewoon eens een wodka red bull of zo.quote:Op maandag 29 augustus 2005 15:32 schreef Meteora het volgende:
Bijna al mn vrienden zeggen dat ik gewoon bier moet drinken om losser te worden, maar ik vind zelf van niet. Volgens mij verlies je van bier alleen maar je zelfcontrole en dat werkt dus ook alles behalve in de goeie richting.
Oh zo herkenbaar. Behalve die krantenwijkquote:Op maandag 29 augustus 2005 16:42 schreef Meteora het volgende:
[..]
Ik ben nog niet echt los gegaan nee, in ieder geval niet op het gebied van uitgaan. Aan de ene kant gaat dat ook niet en aan de andere kant ben ik nou ook niet van plan om een krat leeg te gaan zuipen en dan de volgende dag wakker worden zo ziek als een hond terwijl dat ik nog asociaal veel heb betaald ervoor.Ik kan nooit lang blijven in een disco omdat ik met mn krantenwijk zit en ook moet ik werken op zaterdag (ik ga altijd uit op vrijdag omdat er op zaterdag niet veel te doen is). Ook mocht ik van mn ouders pas uitgaan toen dat ik 18 was
Op zaterdag kan ik wel uitgaan maar dan moet ik naar belgie en dat mag ook weer niet van mn ouders. Ik weet het, het is gewoon belachelijk dat ik niet mag.
![]()
Ik ben inderdaad niet echt iemand die veel nieuwe dingen doet en van te voren vaak nog uitgebreid gaat bedenken wat er allemaal fout kan gaan met dus als gevolg dat ik maar niks doe dan.
Letten de vrouwen daar dan echt opHet kan misschien aan mij liggen maar ik vind het een beetje vergezocht.
Oh ja dat kan ik bijvoorbeeld dan weer welquote:Op maandag 29 augustus 2005 21:52 schreef Neuralnet het volgende:
De trein is een goede plek om sociale vaardigheden te oefenen. Vandaag was ik getuige van een passend voorbeeld. Jongen stapt in de trein en vraagt een paar mensen of ze een OV-kaart hebben. Meneer reisde namelijk onterecht met een 40 % kortingskaartje en iemand met een OV-kaart mag hem dan meenemen. Hij vond iemand en ging daar vlakbij zitten. Een knappe blonde meid keek op en hij reageerde met: "Ja, het scheelt toch weer 2 euro" en knoopte vervolgens een gesprek aan over de NS en dure treinkaartjes.
Andere situatie. Jongen ziet meid zitten met zo'n tas die je bij introductiedagen krijgt. "Hey, heb jij ook op die school gezeten? Wat studeer je?" En ze raakten vervolgens aan de praat. Indrukwekkend hoe snel sommige mensen dat kunnen. Eigenlijk is het gewoon een kwestie van inspelen op de situatie. Deze week zijn bijvoorbeeld de universiteiten en hogescholen weer begonnen dus studenten in de trein zijn na de eerste kennismaking ontzettend enthousiast. Vraag wat ze studeren en je hebt gegarandeerd contact.
Ik heb alleen maar gesprekken met van die bejaarde, maar ik reis ook amper met de trein. Misschien wat vaker doen.quote:Op maandag 29 augustus 2005 21:59 schreef Zero2Nine het volgende:
[..]
Oh ja dat kan ik bijvoorbeeld dan weer welstomme zin als "rijden er nog steeds geen treinen tussen Arnhem en Nijmegen?" (terwijl ik dat heel goed wist) maar dat was wel het begin van een lang gesprek, je moet ergens beginnen.
Ik vind het belangrijk dat een man er verzorgd uitziet. Het hoeft echt geen metroman te zijn of heel een hele ijdele man. Gewoon beetje modieus gekleed en verder verzorgd.quote:Op maandag 29 augustus 2005 22:24 schreef Meteora het volgende:
Misschien een domme vraag hoor, maar in welke mate vinden de vrouwen kleren belangrijk? Ik snap best dat stinkende, vuile of kapotte kleren flink tegen werken, maar letten ze er echt goed op of je wel goed gekleed bent of niet. Deze vraag bedoel ik ook over andere uiterlijke kenmerken, of je er verzorgd uitziet enz.
Hoezo toeval. Door omstandigheden hebben mn ouders een 2e huis gekocht waar ik in ga wonen. Ik moet nog wel een jaar naar school maar ik ben ondertussen bezig met de verbouwing (mijn excuses voor de klussers maar ik heb geen foto'squote:Op maandag 29 augustus 2005 22:21 schreef Xharlotte het volgende:
Meteora, misschien zou je moeten overwegen om op jezelf te gaan wonen. Ik denk uit je posts op te maken dat je jezelf o.a door je ouders heel erg beperkt voelt in je doen en laten. Het kan zijn dat je dat zelf niet zo voelt, maar ook op onbewust niveau denk ik dat veel mensen die nog bij hun ouders wonen, juist door de dagelijkse fysieke aanwezigheid van de ouders, zich nog (te) veel door hun ouders laten beinvloeden. Door zelfstandig en onafhankelijk te worden, ontwikkel je je eigen normen en waarden en levensstijl, maar, belangrijker nog, leer je jezelf goed kennen. Hierdoor kun je naar mijn mening een gezond zelfvertrouwen opbouwen, wat weer door kan werken in je contact met vrouwen.
Wat het contact maken met vrouwen betreft: misschien moet je idd maar 'klein' beginnen en niet gelijk voor de hoofdprijs willen gaan. Dus oogcontact en steeds een stapje verder. Vrouwen en/of meisjes weten namelijk haarfijn degenen die te graag willen eruit te pikken en dit wordt over het algemeen niet als heel aantrekkelijk gezien. Overigens vind ik het niet heel duidelijk waar je nu precies naar op zoek bent; wil je alleen seks of een relatie? In het geval dat je een vriendin wil, raad ik je niet aan om te hoge verwachtingen te hebben om dit te bereiken via het uitgaansleven. 'Echte' relaties worden over het algemeen op andere plekken gevormd; op seks maak je een grotere kans in discotheken/kroegen e.d. Ik denk dat je je niet zo'n zorgen hoeft te maken (dit betekent in geen geval dat ik denk dat je gevoelens niet legitiem zijn); je bent nog echt heel jong, alles komt op zijn tijd (en misschien juist als je het een beetje los weet te laten en je het niet meer verwacht...!).
Dus een man of jongen met weinig kleren (die dus automatisch vaak hetzelfde aan heeft) wordt dan ook gezien als niet echt verzorgd uiterlijk? Dit is bij mij dus het gevall. Ik heb niet veel kleren. Ik ben van plan om dit wel flink te verbeteren.quote:Op maandag 29 augustus 2005 22:37 schreef Sabrina1981 het volgende:
[..]
Ik vind het belangrijk dat een man er verzorgd uitziet. Het hoeft echt geen metroman te zijn of heel een hele ijdele man. Gewoon beetje modieus gekleed en verder verzorgd.
Ik vind niet dat weinig kleren onverzorgd is, natuurlijk moet je niet dagen met hetzelfde aanlopen.quote:Op maandag 29 augustus 2005 22:58 schreef Meteora het volgende:
[..]
Dus een man of jongen met weinig kleren (die dus automatisch vaak hetzelfde aan heeft) wordt dan ook gezien als niet echt verzorgd uiterlijk? Dit is bij mij dus het gevall. Ik heb niet veel kleren. Ik ben van plan om dit wel flink te verbeteren.![]()
Oh je bedoelt van die bling bling gevallen? Ach dat maakt voor mij helemaal niks uit, een horloge en misschien een eenvoudige ketting. Het hoeft geen versierde kerstboom te zijn.quote:En hoe zit het met horloges, kettingen en zonnebrillen en dat soort dingen? Ik heb het idee dat iemand zonder horloge minder volwassen wordt gezien zeg maar. En ik bedoel geen gouden "fietsketting" van 300 karaats maar je ziet/zag de laatste tijd wel van die inheemse dingen zal ik ze maar noemen?
Weet iemand toevallig wat de mode gaat worden voor de winter![]()
![]()
![]()
Ik bedoel zo'n ketting van hout gemaakt ofzo. Ik weet niet waarvan ze zijn gemaakt. Van die bruine kettingen ofzo die je normaal zou tegenkomen bij een afrikaanse stam. Gemaakt van kralen op een draad of zoiets.quote:Oh je bedoelt van die bling bling gevallen?
Ik snap je, ach gewoon niet altijd met de mode mee willen lopen. Is ook niet bekostigen.quote:Op maandag 29 augustus 2005 23:03 schreef Meteora het volgende:
[..]
Ik bedoel zo'n ketting van hout gemaakt ofzo. Ik weet niet waarvan ze zijn gemaakt. Van die bruine kettingen ofzo die je normaal zou tegenkomen bij een afrikaanse stam. Gemaakt van kralen op een draad of zoiets.
Maar ja dat is off topic![]()
Een oppervlakkig gesprek aanknopen is ook niet zo moeilijk. De echte truuk is om het gesprek de juiste wending te geven zodat je jouw intenties prijs kunt geven zonder dat je opdringerig overkomt.quote:Op maandag 29 augustus 2005 21:52 schreef Neuralnet het volgende:
De trein is een goede plek om sociale vaardigheden te oefenen. Vandaag was ik getuige van een passend voorbeeld. Jongen stapt in de trein en vraagt een paar mensen of ze een OV-kaart hebben. Meneer reisde namelijk onterecht met een 40 % kortingskaartje en iemand met een OV-kaart mag hem dan meenemen. Hij vond iemand en ging daar vlakbij zitten. Een knappe blonde meid keek op en hij reageerde met: "Ja, het scheelt toch weer 2 euro" en knoopte vervolgens een gesprek aan over de NS en dure treinkaartjes.
Andere situatie. Jongen ziet meid zitten met zo'n tas die je bij introductiedagen krijgt. "Hey, heb jij ook op die school gezeten? Wat studeer je?" En ze raakten vervolgens aan de praat. Indrukwekkend hoe snel sommige mensen dat kunnen. Eigenlijk is het gewoon een kwestie van inspelen op de situatie. Deze week zijn bijvoorbeeld de universiteiten en hogescholen weer begonnen dus studenten in de trein zijn na de eerste kennismaking ontzettend enthousiast. Vraag wat ze studeren en je hebt gegarandeerd contact.
Dat is niet helemaal wat ik bedoel. Allereerst dient onderscheid gemaakt te worden tussen aantrekkelijk/mooi (en hun tegenhangers uiteraard). Daaruit blijkt dat iemand die mooi is normaal gesproken veel meer keus heeft op de relatiemarkt, en dit mooi zijn is behoorlijk objectief; wie mooi is is helemaal geen kwestie van puur subjectieve beleving, er is namelijk een grote overeenstemming over. Toch is het gelukkig voor de minder knappen onder ons wel mogelijk om een partner te vinden, zij worden door zich min of meer op dezelfde positie bevindende personen wel aantrekkelijk gevonden (maar mooi?!), waarschijnlijk een trucje van de natuur om ervoor te zorgen dat niet alleen de aantrekkelijksten zich voortplanten. En voordat iedereen hier weer overheen gaat vallen wegens verregaande politieke incorrectheid: dit is natuurlijk een generalisatie, maar wel een die bij observatie van de praktijk stand houdt.quote:Op zondag 28 augustus 2005 14:41 schreef petitlapin het volgende:
[..]
daarnet zei je nog dat dit onzin was. Je vond het onzin dat "een persoon iemand aantrekkelijk kon vinden die een ander persoon lelijk vond"
Op dit moment werken je ouders je mogelijkheden om meiden te ontmoeten tegen, dus dat lijkt me op zich al een goede reden om op jezelf te gaan wonen. Vrijheid blijheid, plus: als je een heel leuk meisje leert kennen hoef je haar niet eerst langs je ouders te loodsen om te kunnen knuffelen... of dat nu de eerste avond is dat je haar leert kennen, of na een paar weken.quote:Op maandag 29 augustus 2005 22:21 schreef Xharlotte het volgende:
Meteora, misschien zou je moeten overwegen om op jezelf te gaan wonen. Ik denk uit je posts op te maken dat je jezelf o.a door je ouders heel erg beperkt voelt in je doen en laten. Het kan zijn dat je dat zelf niet zo voelt, maar ook op onbewust niveau denk ik dat veel mensen die nog bij hun ouders wonen, juist door de dagelijkse fysieke aanwezigheid van de ouders, zich nog (te) veel door hun ouders laten beinvloeden. Door zelfstandig en onafhankelijk te worden, ontwikkel je je eigen normen en waarden en levensstijl, maar, belangrijker nog, leer je jezelf goed kennen.
Hier ben ik het persoonlijk niet mee eens (maar ik kan het me voorstellen dat iemand zo denkt). Zelfvertrouwen op een bepaald gebied vloeit maar tot een beperkte mate over naar andere gebieden, imo. D.w.z.: als je heel goed bent in voetballen, zul je jezelf wel wat meer waardigheid gunnen als wanneer je een complete loser zou zijn, maar het netto effect op je houding t.o.v. vrouwen zou minimaal zijn.quote:Hierdoor kun je naar mijn mening een gezond zelfvertrouwen opbouwen, wat weer door kan werken in je contact met vrouwen.
Hmm, vrouwen hebben een neusje voor wanhopigheid, dat wel, maar dat vind ik wat anders als wat jij zegt. Je kunt ook heel graag willen, maar wel weten waar je mee bezig bent, met als gevolg een stuk hogere 'succes-ratio'.quote:Wat het contact maken met vrouwen betreft: misschien moet je idd maar 'klein' beginnen en niet gelijk voor de hoofdprijs willen gaan. Dus oogcontact en steeds een stapje verder. Vrouwen en/of meisjes weten namelijk haarfijn degenen die te graag willen eruit te pikken en dit wordt over het algemeen niet als heel aantrekkelijk gezien.
Klopt, als je er niet op berekend bent en je reageert heel natuurlijk op die ene meid, en zij valt daarvoor, dan zit je gebeitelt. De kans dat dit TS zal gebeuren met zijn huidige instelling lijkt me niet bijzonder groot - net zoals je bepaalde dingen niet kan on-uitvinden, kan je niet jezelf dwingen om niet aan een potientiele vriendin te denken als er bij elk leuk meisje een complete set alarmbellen gaan rinkelenquote:Ik denk dat je je niet zo'n zorgen hoeft te maken (dit betekent in geen geval dat ik denk dat je gevoelens niet legitiem zijn); je bent nog echt heel jong, alles komt op zijn tijd (en misschien juist als je het een beetje los weet te laten en je het niet meer verwacht...!).
INheems? ehm misschien als je in afrika woont dat het dan inheems is, lijkt mij een behoorlijk uitheems ietsquote:Op maandag 29 augustus 2005 22:58 schreef Meteora het volgende:
[..]
gouden "fietsketting" van 300 karaats maar je ziet/zag de laatste tijd wel van die inheemse dingen zal ik ze maar noemen?
Weet iemand toevallig wat de mode gaat worden voor de winter![]()
![]()
![]()
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |