En of dat wel of niet een reden is om erg ongelukkig te zijn. Maar zelfs al zou het een legitieme reden zijn om erg ongelukkig te zijn (zoals bijv. ook het verlies van een been of het verlies van een dierbare of een familiedrama of een ernstige ziekte op zich redenen zouden kunnen zijn om erg ongelukkig te zijn), dan nog kun je beter ervoor kiezen om niet enkel om die reden erg ongelukkig te zijn. Je hebt er zo weinig invloed op he, of je vandaag iemand leuks tegenkomt of pas over tien jaar, net zoals je er weinig invloed op hebt als je nu eenmaal een ernstige ziekte hebt, je kunt het wel klote vinden maar je leven is een stuk aangenamer als je focust op al die dingen die je niet klote vindt.quote:Op zondag 21 augustus 2005 00:12 schreef Zero2Nine het volgende:
Neeeee het ging over het nog nooit sex en een relatie gehad hebben
helemaal mee eens! (denk ik)quote:Op zondag 21 augustus 2005 00:52 schreef Neuralnet het volgende:
Of iemand een relatie nodig heeft om gelukkig te zijn hangt af van hoe iemand persoonlijk zijn geluk definieert. Wanneer je als nerd heel gelukkig bent met je PC en geen relatie nodig denkt te hebben, dan kan je toch van geluk spreken. Voor andere mensen is dat weer anders. Conclusie: je kan niet oordelen over wat een ander nodig heeft voor geluk. Dat weet hij alleen zelf.
Feit is wel dat als iemand nooit een relatie heeft gekend, nooit sociale contacten heeft en altijd maar alleen is hij vrijwel nooit gelukkig is. Dat zegt op zich genoeg. De mens heeft liefde en sociale contacten nodig.
Liefde, relaties, genegenheid, sociale contacten en seks vallen onder de eerste levensbehoeften. Daar ben je gewoon afhankelijk van en dat is ook niet zielig. Als je niet eet, heb je ook een probleem. Nu kan ik makkelijk zeggen dat mijn levensgeluk niet van eten afhangt als ik net mijn buikje rond heb gegeten. Terwijl mijn levensgeluk er wel vanaf hangt als ik al weken niks gehad heb. Zo gaat dat met relaties en seks ook: heb je net een relatie achter de rug, dan hangt je geluk er de komende tijd niet van af. Heb je nooit een relatie gehad en zit je door de eenzaamheid geestelijk aan de grond, dan is het toch een ander verhaal.
Kortom: het hangt dus af van iemands persoonlijke situatie.
Zal ik my sorry ass ook maar melden hier...quote:Op zondag 21 augustus 2005 01:13 schreef steve2003 het volgende:
[..]
helemaal mee eens! (denk ik)
ik heb nog nooit een vriendin gehad langer als twee weken, (wel langer, maar toen was alleen de eerste weken echt contact, daarna verhuise zij naar turkije en gning het zeg maar alleen nog maar over de telefoon en msn.) maar ik heb ook niet het gevoel iets te missen...
Er zijn wel redelijk veel meiden die mij leuk vinden, maar sorry, die vind ik vaak echt te lelijk... als een knap meisje mij leuk vind raak ik totaal overstuur en weet ik me niet echt raad met de situatie, en vaak komt er niks van terecht.. vaak pik ik de iets subtielere flirt pogingen van meiden niet eens op, en vertellen ze me later dat ze me leuk vonden als we dan eenmaal vrienden ofzo zijn...
Je lult wel veel voor iemand die niks te zeggen heeftquote:Op zondag 21 augustus 2005 03:06 schreef Faxie het volgende:
[..]
Zal ik my sorry ass ook maar melden hier...
Een beetje over koetjes en kalfjes praten moet toch wel lukken?quote:Op zondag 21 augustus 2005 03:55 schreef Faxie het volgende:
Mja heb zo soms m'n momenten, en vooral op internet heb ik weleens de neiging om maar door te blijven typen enzo....
<-- dat punt aan.....quote:dat geeft mij namelijk een beetje het gevoel dat het net zo goed een ander zou kunnen zijn en dat dat meisje dus vervangbaar is enzo, en ik wil een relatie niet aangaan met dat gevoel.
Nouja, je moet gewoon meer contact leggen met verschillende meiden. En dan niet alleen met het doel voor ogen om een relatie te krijgen. Dan is de kans ook veel groter dat je op een gegeven moment iemand tegen komt die leuker blijkt te zijn dan je verwacht.quote:Op zondag 21 augustus 2005 04:02 schreef Faxie het volgende:
Mja maar dan komen we bij
[..]
<-- dat punt aan.....
Ja oke dat gebeurt dus niet...quote:Op zondag 21 augustus 2005 04:05 schreef 0 het volgende:
[..]
Nouja, je moet gewoon meer contact leggen met verschillende meiden. En dan niet alleen met het doel voor ogen om een relatie te krijgen. Dan is de kans ook veel groter dat je op een gegeven moment iemand tegen komt die leuker blijkt te zijn dan je verwacht.
Hoe meer loten, hoe meer kans op de jackpot.
Er wordt veel over gediscussieerd, maar evolutionair gezien is het een levensbehoefte. Je eet om in leven te blijven en je blijft in leven om je te kunnen voortplanten. Zo niet, dan worden de genen niet doorgegeven en heeft jouw soort een probleem.quote:Oh, en Neuralnet (ik blijf editten...), ik dacht altijd dat met eerste levensbehoeften dingen werden bedoeld die je nodig hebt om niet dood te gaan (zuurstof, eten, drinken, beschutting tegen extreem weer, usw.). Ik denk dat seks (want zo spel je dat ) en liefde toch wat hoger staan. Ik klink nu een beetje maslowiaans, maar je snapt wel wat ik bedoel, denk ik.
Daar heb je zeker een punt. Het is alleen niet zo dat ik altijd ongelukkig ben, want dat is niet zo. Je moet er zelf ook wat van maken. Alleen ben ik wel van mening dat je bepaalde dingen mist. Ik wil echt geen relatie voor het hebben van een relatie, dat zou een hele verkeerde reden zijn. Een relatie moet je ook niet op hemelen, want een relatie hebben is ook niet alles. Iedere relatie kent zijn ruzie's e.d. Ik zou wel een relatie willen, want ik wil mijn leven delen met iemand.quote:Feit is wel dat als iemand nooit een relatie heeft gekend, nooit sociale contacten heeft en altijd maar alleen is hij vrijwel nooit gelukkig is. Dat zegt op zich genoeg. De mens heeft liefde en sociale contacten nodig.
Ik denk dat je niet ongelukkig kunt zijn venwege het niet-hebben van seks en relaties, maar je bentquote:Op zondag 21 augustus 2005 00:50 schreef thaleia het volgende:
Maar zelfs al zou het een legitieme reden zijn om erg ongelukkig te zijn (...), dan nog kun je beter ervoor kiezen om niet enkel om die reden erg ongelukkig te zijn. Je hebt er zo weinig invloed op he, of je vandaag iemand leuks tegenkomt of pas over tien jaar, (...)
nouja, dat "geluk of pech hebben" is dan wel afhankelijk van de persoon. Want sommigen hebbenquote:Op zondag 21 augustus 2005 17:12 schreef thaleia het volgende:
Ik bedoelde meer dat het gewoon een kwestie is van geluk of pech hebben of je morgen/volgende week/komend jaar iemand leuks tegenkomt met wie het geweldig klikt,
Dat is een waar woord. Verdriet om dit soort dingen moet je gewoon wegdrukken met amusement,quote:en als dat niet gebeurt breng je morgen/volgende week/het hele komende jaar op een aangenamere manier door als je je er niet al te ongelukkig om voelt.
Pff, "evolutionair gezien"... Ja, er is wel meer nodig voor de overleving van je genen, maar is de gezondheid van je kinderen, kleinkinderen, achterkleinkinderen usw. dan ook een eerste levensbehoefte? En vruchtbaarheid in het algemeen? Volgens jouw ideeën wel, maar mij gaat dat wat te ver.quote:Op zondag 21 augustus 2005 15:04 schreef Neuralnet het volgende:
[..]
Er wordt veel over gediscussieerd, maar evolutionair gezien is het een levensbehoefte. Je eet om in leven te blijven en je blijft in leven om je te kunnen voortplanten. Zo niet, dan worden de genen niet doorgegeven en heeft jouw soort een probleem.Verder worden mensen die nooit een relatie en seks hebben vaker depressief en na een ernstige depressie kan suicide volgen. Hoewel minder duidelijk lijkt seks wel degelijk een levensbehoefte te zijn.
Natuurlijk, de behoefte laat zich bij seks wel pas veel later gelden dan eten. Een jaar zonder seks is te doen. Een jaar zonder eten niet. Dus zullen mensen inderdaad eerst de ene behoefte vervullen en dan het andere zoals Maslow dat beschrijft.
Haha, je hebt helemaal gelijk. Ik wilde er eigenlijk ook al op reageren, had niet zo'n zin.quote:Op zondag 21 augustus 2005 19:47 schreef Hooghoudt het volgende:
Pff, "evolutionair gezien"... Ja, er is wel meer nodig voor de overleving van je genen, maar is de gezondheid van je kinderen, kleinkinderen, achterkleinkinderen usw. dan ook een eerste levensbehoefte? En vruchtbaarheid in het algemeen? Volgens jouw ideeën wel, maar mij gaat dat wat te ver.
Natuurlijk, zo is de topictitel ook. Maar ik haalde even een relevante bijzaak aan wat ter sprake kwam in het vorige deelquote:Op zondag 21 augustus 2005 00:12 schreef Zero2Nine het volgende:
Neeeee het ging over het nog nooit sex en een relatie gehad hebben
Je muzieksmaak doet er in eerste instantie niet zoveel toe hoor.quote:Op zondag 21 augustus 2005 08:39 schreef Hooghoudt het volgende:
Wat is 'vreemde' muziek? Ik luister ook 'vreemde' muziek (volgens velen), en dat heeft inderdaad geen aantrekkingskracht op vrouwen, die zijn over het algemeen minder extreem in die dingen...
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |