abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_29826229
Vorige deel: Nog nooit vriend(in) of sex gehad (3)

Hier verder..

Het ging o.a. over of het hebben van geluk afhangt van het hebben van een relatie. En of je zonder relatie ook gelukkig kan zijn.

Unspoken words were understood
  zondag 21 augustus 2005 @ 00:12:20 #2
100980 Zero2Nine
Fatsoen moet je doen
pi_29827541
Neeeee het ging over het nog nooit sex en een relatie gehad hebben
---
And when the leaves fall the land looks more human
it's got me questioning the essence of my farm boy blues
hence, I never wore the fashions of the know-what-I'm-doin'
pi_29828653
quote:
Op zondag 21 augustus 2005 00:12 schreef Zero2Nine het volgende:
En of dat wel of niet een reden is om erg ongelukkig te zijn. Maar zelfs al zou het een legitieme reden zijn om erg ongelukkig te zijn (zoals bijv. ook het verlies van een been of het verlies van een dierbare of een familiedrama of een ernstige ziekte op zich redenen zouden kunnen zijn om erg ongelukkig te zijn), dan nog kun je beter ervoor kiezen om niet enkel om die reden erg ongelukkig te zijn. Je hebt er zo weinig invloed op he, of je vandaag iemand leuks tegenkomt of pas over tien jaar, net zoals je er weinig invloed op hebt als je nu eenmaal een ernstige ziekte hebt, je kunt het wel klote vinden maar je leven is een stuk aangenamer als je focust op al die dingen die je niet klote vindt.
pi_29828677
Of iemand een relatie nodig heeft om gelukkig te zijn hangt af van hoe iemand persoonlijk zijn geluk definieert. Wanneer je als nerd heel gelukkig bent met je PC en geen relatie nodig denkt te hebben, dan kan je toch van geluk spreken. Voor andere mensen is dat weer anders. Conclusie: je kan niet oordelen over wat een ander nodig heeft voor geluk. Dat weet hij alleen zelf.

Feit is wel dat als iemand nooit een relatie heeft gekend, nooit sociale contacten heeft en altijd maar alleen is hij vrijwel nooit gelukkig is. Dat zegt op zich genoeg. De mens heeft liefde en sociale contacten nodig.

Liefde, relaties, genegenheid, sociale contacten en seks vallen onder de eerste levensbehoeften. Daar ben je gewoon afhankelijk van en dat is ook niet zielig. Als je niet eet, heb je ook een probleem. Nu kan ik makkelijk zeggen dat mijn levensgeluk niet van eten afhangt als ik net mijn buikje rond heb gegeten. Terwijl mijn levensgeluk er wel vanaf hangt als ik al weken niks gehad heb. Zo gaat dat met relaties en seks ook: heb je net een relatie achter de rug, dan hangt je geluk er de komende tijd niet van af. Heb je nooit een relatie gehad en zit je door de eenzaamheid geestelijk aan de grond, dan is het toch een ander verhaal.

Kortom: het hangt dus af van iemands persoonlijke situatie.
Zogenaamd "fatsoenlijke" mensen ontmaskerd, de waarheid en verklaringen die iedereen wil weten: Misdefinitie op YouTube.
pi_29829187
quote:
Op zondag 21 augustus 2005 00:52 schreef Neuralnet het volgende:
Of iemand een relatie nodig heeft om gelukkig te zijn hangt af van hoe iemand persoonlijk zijn geluk definieert. Wanneer je als nerd heel gelukkig bent met je PC en geen relatie nodig denkt te hebben, dan kan je toch van geluk spreken. Voor andere mensen is dat weer anders. Conclusie: je kan niet oordelen over wat een ander nodig heeft voor geluk. Dat weet hij alleen zelf.

Feit is wel dat als iemand nooit een relatie heeft gekend, nooit sociale contacten heeft en altijd maar alleen is hij vrijwel nooit gelukkig is. Dat zegt op zich genoeg. De mens heeft liefde en sociale contacten nodig.

Liefde, relaties, genegenheid, sociale contacten en seks vallen onder de eerste levensbehoeften. Daar ben je gewoon afhankelijk van en dat is ook niet zielig. Als je niet eet, heb je ook een probleem. Nu kan ik makkelijk zeggen dat mijn levensgeluk niet van eten afhangt als ik net mijn buikje rond heb gegeten. Terwijl mijn levensgeluk er wel vanaf hangt als ik al weken niks gehad heb. Zo gaat dat met relaties en seks ook: heb je net een relatie achter de rug, dan hangt je geluk er de komende tijd niet van af. Heb je nooit een relatie gehad en zit je door de eenzaamheid geestelijk aan de grond, dan is het toch een ander verhaal.

Kortom: het hangt dus af van iemands persoonlijke situatie.
helemaal mee eens! (denk ik)

ik heb nog nooit een vriendin gehad langer als twee weken, (wel langer, maar toen was alleen de eerste weken echt contact, daarna verhuise zij naar turkije en gning het zeg maar alleen nog maar over de telefoon en msn.) maar ik heb ook niet het gevoel iets te missen...

er zijn wel redelijk veel meiden die mij leuk vinden, maar sorry, die vind ik vaak echt te lelijk... als een knap meisje mij leuk vind raak ik totaal overstuur en weet ik me niet echt raad met de situatie, en vaak komt er niks van terecht.. vaak pik ik de iets subtielere flirt pogingen van meiden niet eens op, en vertellen ze me later dat ze me leuk vonden als we dan eenmaal vrienden ofzo zijn...
pi_29830790
Met een "lelijk" meisje kan je natuurlijk wel goed je vaardigheden oefenen.
Zogenaamd "fatsoenlijke" mensen ontmaskerd, de waarheid en verklaringen die iedereen wil weten: Misdefinitie op YouTube.
pi_29831067
quote:
Op zondag 21 augustus 2005 01:13 schreef steve2003 het volgende:

[..]

helemaal mee eens! (denk ik)

ik heb nog nooit een vriendin gehad langer als twee weken, (wel langer, maar toen was alleen de eerste weken echt contact, daarna verhuise zij naar turkije en gning het zeg maar alleen nog maar over de telefoon en msn.) maar ik heb ook niet het gevoel iets te missen...

Er zijn wel redelijk veel meiden die mij leuk vinden, maar sorry, die vind ik vaak echt te lelijk... als een knap meisje mij leuk vind raak ik totaal overstuur en weet ik me niet echt raad met de situatie, en vaak komt er niks van terecht.. vaak pik ik de iets subtielere flirt pogingen van meiden niet eens op, en vertellen ze me later dat ze me leuk vonden als we dan eenmaal vrienden ofzo zijn...
Zal ik my sorry ass ook maar melden hier...

Ben 22 nu, en ook nog maagd dus....

Ongeveer hetzelfde verhaal als die quote hierboven....heb nu 2 vriendinnen gehad die ik eigenlijk niet eens als vriendin wil rekenen omdat er eigenlijk helemaal niets gebeurd is, alleen zoenen..,,,,plus van mijn kant was er eigenlijk niet genoeg interesse, was meer de relatie begonnen met de gedachtegang van dat ik er vast wel wat van kon maken ondanks dat ik ze toch niet helemaal leuk vond....

Maarja.....dat werkt gewoon niet voor mij dus...

Maarja, de eerste stap is misschien al wel gezet....ik heb nu in ieder geval wel een heeel klein beetje ervaring en daar kan ik hopelijk snel op verder bouwen met iemand die ik wel helemaal leuk vind.... nu moet ik die alleen nog maar vinden.

Aan m'n uiterlijk ligt het volgens mij niet in ieder geval....hoewel ik me bont en blauw erger aan m'n inhammen, maar daar kijkt een ander wel wat makkelijker overheen volgens mij..

Kan niet zeggen dat ik ongelukkig ben, en ik heb zeker genoeg sociale contacten dankzij m'n hobbies...mensen die ik ken van LAN gaming vroeger, en tegenwoordig veel mensen van het poolen en het snookeren.... alleen ik kom niet veel meiden tegen, en ik heb niet het lef/zin om zomaar op een willekeurig leuk meisje af te stappen.....dat geeft mij namelijk een beetje het gevoel dat het net zo goed een ander zou kunnen zijn en dat dat meisje dus vervangbaar is enzo, en ik wil een relatie niet aangaan met dat gevoel. Die 2 vorige relaties had ik dat gevoel ook zeker niet, maar dat waren meer een soort van 'wanhoops' daden...

Denk ook dat een van de redenen van m'n relatieloosheid m'n interessegebieden zijn... PC's, poolen, auto audio, en kwa muziek luister ik redelijk 'vreemde' muziek....en ik heb echt een hekel aan uitgaan in de stad in een willekeurige danscafe/disco/bar whatever... en heb het al vaak genoeg geprobeerd. Tja ik vind het dan wel weer leuk om kwa uitgaan naar hardtechno feesten te gaan....maar tja....daar zitten dus weer weinig meiden enzo....

En als gesprekspartner ben ik ook al niet zo gezellig de eerste paar keren, en misschien langer zelfs, omdat ik gewoon veel tijd nodig heb in veel gevallen om me op m'n gemak te voelen bij mensen, en dan voornamelijk vanwege onzekerheid over mijn gespreksstof....ik kan vaak gewoon niet over koetjes en kalfjes praten omdat dat gewoon irrelevant is voor mij.... Je zult me bv nooit een gesprek horen beginnen over 'het weer', 'de situatie hier en daar', 'leuke muziek die ze draaien'... en ik breng ook niet graag discussies op gang omdat ik bijna nergens een vaste mening over heb omdat ik alles van 2 zijden probeer te belichten....en er is bijna nooit 1 goede conclusie enzo...

Hm ik dwaal af....

Punt is, zoals bij meer mensen hier, dat ik gewoon niet lekker met een meid over van alles en nog wat kan praten, of bang ben dat ik dat niet kan, en dat staat een eerste ontmoeting gewoon zwaar in de weg. De meiden waar ik wel mee praat dat zijn de meiden die ik via een ander ontmoet, en dat gebeurd nou eenmaal niet zo vaak, en als dat al gebeurt dan hebben ze al een relatie of dan zijn het de losbandige types of dan heb ik gewoon totaal geen interesse....

Jammer maar helaas....'k heb wel vaak het gevoel dat ik tot m'n 30e vrijgezel en maagd zal blijven

pi_29831411
quote:
Op zondag 21 augustus 2005 03:06 schreef Faxie het volgende:

[..]

Zal ik my sorry ass ook maar melden hier...
Je lult wel veel voor iemand die niks te zeggen heeft
nuff said.
pi_29831471
Mja heb zo soms m'n momenten, en vooral op internet heb ik weleens de neiging om maar door te blijven typen enzo....
pi_29831494
quote:
Op zondag 21 augustus 2005 03:55 schreef Faxie het volgende:
Mja heb zo soms m'n momenten, en vooral op internet heb ik weleens de neiging om maar door te blijven typen enzo....
Een beetje over koetjes en kalfjes praten moet toch wel lukken?
Eerst aftasten en raakvlakken zoeken, dan doorgaan op die raakvlakken.
nuff said.
pi_29831512
Mja maar dan komen we bij
quote:
dat geeft mij namelijk een beetje het gevoel dat het net zo goed een ander zou kunnen zijn en dat dat meisje dus vervangbaar is enzo, en ik wil een relatie niet aangaan met dat gevoel.
<-- dat punt aan.....
pi_29831527
quote:
Op zondag 21 augustus 2005 04:02 schreef Faxie het volgende:
Mja maar dan komen we bij
[..]

<-- dat punt aan.....
Nouja, je moet gewoon meer contact leggen met verschillende meiden. En dan niet alleen met het doel voor ogen om een relatie te krijgen. Dan is de kans ook veel groter dat je op een gegeven moment iemand tegen komt die leuker blijkt te zijn dan je verwacht.
Hoe meer loten, hoe meer kans op de jackpot.
nuff said.
pi_29831533
Maargoed ik ben niet echt de aangewezen persoon om advies te geven hierover
nuff said.
pi_29831568
quote:
Op zondag 21 augustus 2005 04:05 schreef 0 het volgende:

[..]

Nouja, je moet gewoon meer contact leggen met verschillende meiden. En dan niet alleen met het doel voor ogen om een relatie te krijgen. Dan is de kans ook veel groter dat je op een gegeven moment iemand tegen komt die leuker blijkt te zijn dan je verwacht.
Hoe meer loten, hoe meer kans op de jackpot.
Ja oke dat gebeurt dus niet...

Ik heb al vaker de tip gezien van : "Doe wat met hobbies, en ontmoet daarmee mensen", en dat is dus het probleem niet. Ik ontmoet echt veel mensen, alleen bijna geen meiden...tja....en dan? ... En hetgeen waarmee je wel veel meiden ontmoet -> uitgaan in de stad dus -> tja daar heb ik echt een hekel aan.

'k Vind dat maar een vleeswarenshow van een grote domme meute die alleen maar daar aanwezig is omdat ze willen neuken, drinken en herrie schoppen en niks beters met hun leven te doen hebben......... En ik weet dondersgoed dat het niet zo is hoor (nouja in sommige gevallen wel ), dat die mensen gewoon plezier willen maken.....maar zo voelt het niet aan voor mij....en dat gevoel kan ik maar niet weg rationaliseren. En daarom heb ik dus een hekel aan dat uitgaan in de stad....tja.... 't Is wel even heel simpel uitgelegd hoor, maar komt er wel op neer denk ik.

Tja hoe krijg je zo'n gevoel weg? .... door er aan mee te doen heeft voor mij niet geholpen in ieder geval. En waar loop je nog meer de kans onvoorwaardelijk leuke meiden te ontmoeten? Mja internet dating maar dat is ook nog geen succes bij mij geweest....

En nu ga 'k maffe....
  zondag 21 augustus 2005 @ 08:39:25 #15
12499 Hooghoudt
Spassig und überraschend
pi_29832102
Wat is 'vreemde' muziek? Ik luister ook 'vreemde' muziek (volgens velen), en dat heeft inderdaad geen aantrekkingskracht op vrouwen, die zijn over het algemeen minder extreem in die dingen...

Oh, en Neuralnet (ik blijf editten...), ik dacht altijd dat met eerste levensbehoeften dingen werden bedoeld die je nodig hebt om niet dood te gaan (zuurstof, eten, drinken, beschutting tegen extreem weer, usw.). Ik denk dat seks (want zo spel je dat ) en liefde toch wat hoger staan. Ik klink nu een beetje maslowiaans, maar je snapt wel wat ik bedoel, denk ik.

[ Bericht 66% gewijzigd door Hooghoudt op 21-08-2005 08:46:39 ]
Nicht ärgern, nur wundern!
  zondag 21 augustus 2005 @ 10:16:54 #16
100980 Zero2Nine
Fatsoen moet je doen
pi_29832686
dat verhaal van faxie is heel herkenbaar in bijna alle opzichten
---
And when the leaves fall the land looks more human
it's got me questioning the essence of my farm boy blues
hence, I never wore the fashions of the know-what-I'm-doin'
pi_29837034
Het is huilen met de pet op
1.618033988749894848204586834365638117720309179805762862135448622705260462818902449707
20720418939113748475408807538689175212663386222353693179318006076672635443338908659593
95829056383226613199282902678806752087668925017116962070322210432162695486262
pi_29839503
quote:
Oh, en Neuralnet (ik blijf editten...), ik dacht altijd dat met eerste levensbehoeften dingen werden bedoeld die je nodig hebt om niet dood te gaan (zuurstof, eten, drinken, beschutting tegen extreem weer, usw.). Ik denk dat seks (want zo spel je dat ) en liefde toch wat hoger staan. Ik klink nu een beetje maslowiaans, maar je snapt wel wat ik bedoel, denk ik.
Er wordt veel over gediscussieerd, maar evolutionair gezien is het een levensbehoefte. Je eet om in leven te blijven en je blijft in leven om je te kunnen voortplanten. Zo niet, dan worden de genen niet doorgegeven en heeft jouw soort een probleem. Verder worden mensen die nooit een relatie en seks hebben vaker depressief en na een ernstige depressie kan suicide volgen. Hoewel minder duidelijk lijkt seks wel degelijk een levensbehoefte te zijn.

Natuurlijk, de behoefte laat zich bij seks wel pas veel later gelden dan eten. Een jaar zonder seks is te doen. Een jaar zonder eten niet. Dus zullen mensen inderdaad eerst de ene behoefte vervullen en dan het andere zoals Maslow dat beschrijft.
pi_29841119
Ik heb veel gemist denk ik uit het vorige deel. Deze keer maar wat beter bij blijven.
quote:
Daar heb je zeker een punt. Het is alleen niet zo dat ik altijd ongelukkig ben, want dat is niet zo. Je moet er zelf ook wat van maken. Alleen ben ik wel van mening dat je bepaalde dingen mist. Ik wil echt geen relatie voor het hebben van een relatie, dat zou een hele verkeerde reden zijn. Een relatie moet je ook niet op hemelen, want een relatie hebben is ook niet alles. Iedere relatie kent zijn ruzie's e.d. Ik zou wel een relatie willen, want ik wil mijn leven delen met iemand.
Alleen ben ik wel benieuwd hoe het zou verlopen, hoe ik ben in een relatie.
  zondag 21 augustus 2005 @ 16:24:04 #20
99533 zurekop
ye see house is a feelin'
pi_29841624
quote:
Op zondag 21 augustus 2005 00:50 schreef thaleia het volgende:
Maar zelfs al zou het een legitieme reden zijn om erg ongelukkig te zijn (...), dan nog kun je beter ervoor kiezen om niet enkel om die reden erg ongelukkig te zijn. Je hebt er zo weinig invloed op he, of je vandaag iemand leuks tegenkomt of pas over tien jaar, (...)
Ik denk dat je niet ongelukkig kunt zijn venwege het niet-hebben van seks en relaties, maar je bent
in zo'n geval ongelukkig omdat je zelf niks klaarspeelt en jezelf een grote loservindt (wat misschien
ook zo is, net als dat je een ernstige ziekte hebt). De seks- en relatieloosheid is een symptoom,
geen oorzaak.

En of er wat aan de oorzaak te doen is, ligt natuurlijk aan het geval: een onzekere kerel (of meisje)
die er goed uitziet, zal waarschijnlijk vroeg of laat van alle onzekerheden afkomen en bij
iedere relatie sterker worden. Een echte lelijke nerd krijgt met het verstrijken van de tijd en
per afwijzing een steeds lager zelfbeeld, wat de boel weer verslechtert...
Je hebt gelijk dat zo iemand zich juist moet gooien op de dingen waar ie wel gelukkig
van wordt (bv. computeren, Dungeons and Dragons spelen, whatever), maar het is natuurlijk
geen kwestie van gelijke kansen, dat de een er één week en de ander er tien jaar over doet
om iemand 'tegen te komen'.
pi_29843082
Oh maar dat heb ik ook niet gezegd hoor, van die gelijke kansen.

Ik bedoelde meer dat het gewoon een kwestie is van geluk of pech hebben of je morgen/volgende week/komend jaar iemand leuks tegenkomt met wie het geweldig klikt, en als dat niet gebeurt breng je morgen/volgende week/het hele komende jaar op een aangenamere manier door als je je er niet al te ongelukkig om voelt.
  zondag 21 augustus 2005 @ 18:14:44 #22
99533 zurekop
pi_29845038
quote:
Op zondag 21 augustus 2005 17:12 schreef thaleia het volgende:
Ik bedoelde meer dat het gewoon een kwestie is van geluk of pech hebben of je morgen/volgende week/komend jaar iemand leuks tegenkomt met wie het geweldig klikt,
nouja, dat "geluk of pech hebben" is dan wel afhankelijk van de persoon. Want sommigen hebben
gewoon meer kans om een leuk-iemand-die-dan-ook-wederzijds-interesse-heeft tegen te komen. (want ik kom bijvoorbeeld elke dag fantastisch leuke vrouwen tegen, die kans is inderdaad bij
velen gelijk, maar daar heb je natuurlijk nog niets aan )
quote:
en als dat niet gebeurt breng je morgen/volgende week/het hele komende jaar op een aangenamere manier door als je je er niet al te ongelukkig om voelt.
Dat is een waar woord. Verdriet om dit soort dingen moet je gewoon wegdrukken met amusement,
pretparken, bierdrinken, spellen, sporten etc..
  zondag 21 augustus 2005 @ 19:47:16 #23
12499 Hooghoudt
Spassig und überraschend
pi_29847878
quote:
Op zondag 21 augustus 2005 15:04 schreef Neuralnet het volgende:

[..]

Er wordt veel over gediscussieerd, maar evolutionair gezien is het een levensbehoefte. Je eet om in leven te blijven en je blijft in leven om je te kunnen voortplanten. Zo niet, dan worden de genen niet doorgegeven en heeft jouw soort een probleem. Verder worden mensen die nooit een relatie en seks hebben vaker depressief en na een ernstige depressie kan suicide volgen. Hoewel minder duidelijk lijkt seks wel degelijk een levensbehoefte te zijn.

Natuurlijk, de behoefte laat zich bij seks wel pas veel later gelden dan eten. Een jaar zonder seks is te doen. Een jaar zonder eten niet. Dus zullen mensen inderdaad eerst de ene behoefte vervullen en dan het andere zoals Maslow dat beschrijft.
Pff, "evolutionair gezien"... Ja, er is wel meer nodig voor de overleving van je genen, maar is de gezondheid van je kinderen, kleinkinderen, achterkleinkinderen usw. dan ook een eerste levensbehoefte? En vruchtbaarheid in het algemeen? Volgens jouw ideeën wel, maar mij gaat dat wat te ver.
Nicht ärgern, nur wundern!
  zondag 21 augustus 2005 @ 20:00:01 #24
99533 zurekop
pi_29848380
quote:
Op zondag 21 augustus 2005 19:47 schreef Hooghoudt het volgende:
Pff, "evolutionair gezien"... Ja, er is wel meer nodig voor de overleving van je genen, maar is de gezondheid van je kinderen, kleinkinderen, achterkleinkinderen usw. dan ook een eerste levensbehoefte? En vruchtbaarheid in het algemeen? Volgens jouw ideeën wel, maar mij gaat dat wat te ver.
Haha, je hebt helemaal gelijk. Ik wilde er eigenlijk ook al op reageren, had niet zo'n zin.

Ik wordt ook een beetje moe van die teksten als "seks is een levensbehoefte". Dat heeft
echt totaal niks met levenbehoeften te maken en is alleen maar borrelpraat van mensen
die òf slecht in de biologie zijn onderwezen, òf willen opscheppen dat zij zelf zogenaamd
niet zonder seks kunnen (stoer hoor)...

(en die benadering van Maslow is een psychologische theorie over motivatie en heeft weinig
met Darwin van doen. Enige punt wat je zou kunnen maken is dat je seksleven een vorm
van zelfverwezenlijking is ergens bovenaan de piramide)
  zondag 21 augustus 2005 @ 20:56:12 #25
91306 GF
Kingwood
pi_29850765
quote:
Op zondag 21 augustus 2005 00:12 schreef Zero2Nine het volgende:
Natuurlijk, zo is de topictitel ook. Maar ik haalde even een relevante bijzaak aan wat ter sprake kwam in het vorige deel
quote:
Op zondag 21 augustus 2005 08:39 schreef Hooghoudt het volgende:
Wat is 'vreemde' muziek? Ik luister ook 'vreemde' muziek (volgens velen), en dat heeft inderdaad geen aantrekkingskracht op vrouwen, die zijn over het algemeen minder extreem in die dingen...
Je muzieksmaak doet er in eerste instantie niet zoveel toe hoor.

Voor een groot deel is het allemaal een negatieve spiraal waar je in terecht komt denk ik. Zeker als je ouder wordt en er niks veranderd. Niet goed voor je zelfvertrouwen en zelfbeeld wat dan dus weer doorwerkt. Zelfvertrouwen blijft de sleutel in mijn ogen. En wat geluk.
Unspoken words were understood
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')