abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_30056129
Vorige deel: Nog nooit vriend(in) of sex gehad (4)

Het ging als laatste o.a. over hoe zeer uiterlijk van belang is voor het hebben/beginnen van een relatie. En hoe subjectief knap of lelijk zijn is.

Unspoken words were understood
  zondag 28 augustus 2005 @ 16:10:38 #2
76407 -erwin-
liberaal intellectueel
pi_30056312
dit topic doet het goed he?
fotoboek.fok.nl/-erwin-
Ik heb geen respect voor gelovigen en hun geloof.
Mijn posts reflecteren niet noodzakelijkerwijs mijn mening.
pi_30056403
>>> Tweakers?
pi_30056441
Yupp.. dat heeft er vast ook mee te maken dat er nogal wat vrijgezellen in Nederland rondlopen waarvan er een aantal met het label van de topictitel rondlopen (incluis me)

Hier zijn een aantal wetenswaardigeheden over het vrijgezellenleven in Nederland..

Vrijgezel, 'alleenstaand' (of 'single') is de benaming van iemand die zonder partner leeft. In Nederland zijn 2,2 miljoen mensen single. In 2015 zullen er naar verwachting 3 miljoen singles zijn. In Amsterdam is 40% van de mensen tussen 25 en 40 jaar alleenstaand.

Belangrijkste redenen voor de groei van het aantal singles:

* economisch: een relatie is economisch gezien niet meer noodzakelijk (in vergelijking tot 30-40 jaar geleden)
* sociologisch: grotere variatie in relatievormen in de maatschappij waar het ontbreken van een relatie ook in past
* psychologisch: een steeds individualistischer maatschappij en prioriteit voor opleiding en werk
Internetverslaafd??? Nee hoor 't is gewoon een lifestyle
pi_30057032
Toch zit er een groot verschil tussen tijdelijk alleenstaand zijn en nog nooit een vriendin hebben gehad. Dat zijn er vast geen miljoenen.
Zogenaamd "fatsoenlijke" mensen ontmaskerd, de waarheid en verklaringen die iedereen wil weten: Misdefinitie op YouTube.
pi_30059912
quote:
Op zondag 28 augustus 2005 17:37 schreef Neuralnet het volgende:
Toch zit er een groot verschil tussen tijdelijk alleenstaand zijn en nog nooit een vriendin hebben gehad. Dat zijn er vast geen miljoenen.
Inderdaad. Al zal dat het niet veel makkelijker maken voor de betreffende personen.
pi_30060151
Dat is ook zo Neuralnet.

Ik wilde alleen maar aangeven dat er behoorlijk veel alleenstaanden zijn.
Als er daarvan al een proces of 2-3 nog nooit een vrien(din) en dus seks hebben gehad, zit je al op een tientalduizenden mensen.
Internetverslaafd??? Nee hoor 't is gewoon een lifestyle
pi_30060273
Alleenstaand zijn impliceert niet dat iemand geen seks heeft.
Zogenaamd "fatsoenlijke" mensen ontmaskerd, de waarheid en verklaringen die iedereen wil weten: Misdefinitie op YouTube.
pi_30060295
Ik heb er lang over nagedacht of ik me wel zou aanmelden of niet. Ik heb uiteindelijk besloten om het toch maar te doen. Dus hier is dus weer een raskansloze die zich komt melden.

Ik ben een jongen van 19 jaar (in december al 20) die ook nog nooit een vriendin of sex heeft gehad. Nog nooit een vriendin gehad betekent in dit geval dus ook nog nooit een keer met een meisje gezoend hebben en dansen en andere soortgelijke dingen heb ik ook praktisch nog niet gedaan. 19 is misschien nog niet zo oud maar ik kan beter nu dit probleem proberen op te lossen in plaats van nog 5 of 10 jaar rond te lopen met dezelfde hopeloze instelling, want hoe langer ik wacht hoe groter het probleem wordt. Anders dan anderen vind ik uitgaan wel leuk en doe ik dat ook toch wel 2 keer per maand.

Voor er achter gevraagd wordt, ja ik zit hier best wel mee en ik voel me best vaak vrij klote hier door.

Ik denk dat het probleem bij mij is dat ik vrij verlegen ben en maar zeer weinig zelfvertrouwen heb. Hierdoor kom ik dus automatisch niet veel in contact met onbekende meiden. Hierdoor stap ik ook nooit op meiden af in een disco of ergens anders. Ook kan ik met vrouwen ook niet echt goed over koetjes en kalfjes praten zoals ze dat hier noemen. Via msn gaat het wel iets makkelijker maar nou ook niet echt om te zeggen geweldig.

Zijn er hier op fok geen mensen die niet enkele tips weten om wat meer zelfvertrouwen te krijgen en misschien om minder verlegen te zijn?
pi_30060918
quote:
Op zondag 28 augustus 2005 21:53 schreef Meteora het volgende:

19 is misschien nog niet zo oud maar ik kan beter nu dit probleem proberen op te lossen in plaats van nog 5 of 10 jaar rond te lopen met dezelfde hopeloze instelling.
Dat is een waarheid.
quote:
Anders dan anderen vind ik uitgaan wel leuk en doe ik dat ook toch wel 2 keer per maand.

Ik denk dat het probleem bij mij is dat ik vrij verlegen ben en maar zeer weinig zelfvertrouwen heb. Hierdoor kom ik dus automatisch niet veel in contact met onbekende meiden. Hierdoor stap ik ook nooit op meiden af in een disco of ergens anders.
Vergeet de kroeg/disco. Als je sociaal niet zo heel handig bent, moet je je daar niet al te veel met vrouwen bezig houden. Is alleen maar frustrerend.

Zoek het liever in andere dingen waar je vrouwen tegen kunt komen - studievereniging, sportclub, werk, vrijwilligerswerk, via vrienden. Plekken waar je je op je gemak voelt en het naar je zin hebt, ook zonder meisjes. Die komen dan vanzelf wel
quote:
Ook kan ik met vrouwen ook niet echt goed over koetjes en kalfjes praten zoals ze dat hier noemen. Via msn gaat het wel iets makkelijker maar nou ook niet echt om te zeggen geweldig.

Zijn er hier op fok geen mensen die niet enkele tips weten om wat meer zelfvertrouwen te krijgen en misschien om minder verlegen te zijn?
Zelfvertrouwen kun je niet uit een hoge hoed tevoorschijn toveren. Daar is tijd voor nodig. Als jij op een gegeven moment merkt dat je gewoon wel kunt omgaan met meisjes, zal dat je zelfvertrouwen ten goede komen.

Wel heb ik een tip over hoe je kunt voorkomen dat je zelfvertrouwen nog verder daalt: doe geen dingen die je eigenlijk niet wilt en waar je niet goed in bent. Zoals op vrouwen afstappen in de kroeg. Als dat je niet ligt, loop je een blauwtje en voel je je alleen maar gesterkt in je onzekerheid.
  zondag 28 augustus 2005 @ 22:42:45 #11
91306 GF
Kingwood
pi_30061061
Een kroeg of disco is ook niet de meest ideale plek om iemand te ontmoeten, en al helemaal niet om iemand te leren kennen. 19 is nog jong (mijn leeftijd ) Niet wanhopig worden, vertrouwen houden. En niet teveel druk op jezelf leggen. Niet met het idee uitgaan van 'vanavond moet het!'
pi_30066393
Ik dacht altijd dat een disco ofzo wel een goede plek is om mensen te ontmoeten. Je kunt elkaar wel slecht verstaan maar toch. Ik ben inderdaad wel al is gefrusteerd naar huis gegaan ja.

Studievereniging is hier ook niet in de buurt, in ieder geval niet dat ik weet. Sport doe ik ook niet echt aan, buiten af en toe is gaan fitnessen, maar daar is iedereen voor zichzelf bezig en leer je ook niet echt nieuwe mensen kennen.
Het gekke is dat ik dan weer met vrouwelijke collega's weer wel beter kan praten.

Ik was er zelf al achter dat zelfvertrouwen niet in de winkel te koop is inderdaad en dat het tijd kost om het op te bouwen.

19 is misschien nog best jong in dit geval maar echt veel hoop heb ik nu niet echt meer. Ik heb al vaker te horen gekregen dat ik er nog vertrouwen in moet hebben en dat het vanzelf wel komt, maar ik vind de situatie zelf vrij hopeloos.

Ik ben er nu ondertussen wel vrij zeker van dat het niet meer vanzelf komt, anders was ik immers niet meer vriendinloos nu.
pi_30067427
quote:
Op maandag 29 augustus 2005 07:36 schreef Meteora het volgende:
Ik dacht altijd dat een disco ofzo wel een goede plek is om mensen te ontmoeten. Je kunt elkaar wel slecht verstaan maar toch.
Op zich wel ja, maar het gaat daar over koetjes en kalfjes en het draait om zelfvertrouwen en uitstraling. Als dat allemaal niet je sterkste punten zijn, krijg je niet zoveel voor elkaar. Dan wordt je alleen maar bevestigd in je eigen onhandigheid.

Je moet gewoon naar de kroeg gaan om je klem te zuipen met je vrienden, niet voor de vrouwen. Dan heb je vanzelf een leuke tijd, en wie weet wat er dan gebeurt.
quote:
Het gekke is dat ik dan weer met vrouwelijke collega's weer wel beter kan praten.
Dat is herkenbaar, dat heb ik ook altijd. Op werk is de sfeer meestal ongedwongener: je moet sowieso al met elkaar praten (over het werk) en niemand eist van je dat je leuk uit de hoek komt, zoals in een kroeg/disco. Zo ben ik zelf relaxter en bovendien zijn er op mijn werk niet altijd jongens die er beter uitzien en/of leuker zijn dan ik, zoals in de kroeg
Mijn huidige vriendin, die mij recent op mijn 25e (vijf-en-twintigste ) van mijn maagdelijkheid heeft afgeholpen, heb ik dan ook via werk leren kennen.
pi_30068923
Een vriend van me is ook 19, ongeveer hetzelfde verhaal. Nooit gezoend of wat dan ook. Ik ga regelmatig (iedere week) met hem uit een avond. En die vriend wilt dan ook altijd op meiden-jacht. Laten we zeggen dat ie nog nooit succes gehad heeft. Zijn uiterlijk is in een jaar tijd compleet veranderd (in de goede zin, vind ik) maar 'succes' blijft uit. Hij was ook paar maanden geleden verliefd op mijn huidige (toen op dat moment nog niet) vriendin. Die vond hem wel lief en 'vast een goede vader later.' Maar blijkbaar mist hij iets in zijn uitstraling wat hem aantrekkelijk maakt.

Ik denk dat teveel focussen, zoals mijn vriend ook, juist niet zal werken. Ga zoals Soul79 ook zegt gewoon lekker met je vrienden weg, zonder directe bijbedoelingen. Gewoon lekker wat losser
  maandag 29 augustus 2005 @ 13:01:11 #15
100980 Zero2Nine
Fatsoen moet je doen
pi_30069692
Ik ga zelf ook meestal zonder verwachtingen naar de disco (als ik dat doe zo vaak ga ik er niet heen ), ook dan geen resultaat gehad maar ben ook nog nooit gefrustreerd weggegaan. meestal was het toch een leuk avondje, beetje drinken, dansen, lachen etc.
---
And when the leaves fall the land looks more human
it's got me questioning the essence of my farm boy blues
hence, I never wore the fashions of the know-what-I'm-doin'
pi_30070607
Dat ik gefrustreerd naar huis ging van de disco was ook alleen maar in de gevallen dat ik "kansen" heb verkloot zeg maar. Mijn uitstraling is nou ook niet echt geweldig, integendeel heb ik het idee. En ja ik mis het zelfvertrouwen om de dingen te proberen om verder te geraken zal ik maar zeggen. Niet zo gek vind ik het zelf. Als je iets anders gaat proberen wat je nog niet had gedaan doe je dat ook niet met heel veel zelfvertrouwen.
Ik zou er niet echt om lachen als ik een beetje een noob fout maak die zelfs iemand van 14 niemer fout doet en dat meisje bijna met de slappe lach weg loopt smsend naar haar vriendinnen wat ze nou weer heeft meegemaakt met tegelijkertijd de halve discotheek die het hele gedoe gevolgd heeft.

Via school leer ik ook niet echt nieuwe vrouwen kennen, omdat ik een opleiding volg die praktisch alleen jongens volgen (procestechniek). En om gewoon op onbekenden af te stappen mis ik ook weer dat zelfvertrouwen.
Via vrienden/klasgenoten leer ik ook bijna geen meiden kennen. Het lijkt af en toe wel als of ze niet willen dat ik vrouwen leer kennen en dat soort dingen. Ik zie gelijk weeral de opmerking voorbij komen van dat zijn geen vrienden. Het zijn dan inderdaad geen echte vrienden of het ligt gewoon aan mij.

Mijn lengte is by the way nou ook niet echt geweldig vind ik zelf. 1.70 klein ben ik.
pi_30071582
Als je er al vanuit gaat dat je fouten gaat maken, tja. Niet wat je zegt een goede instelling. Zelfvertrouwen kan je misschien opbouwen door tijdens het uitgaan andere mensen (meiden) aan te spreken en dingen te vragen als 'hoe laat is het?', 'tot hoe laat is het open hier?'. Knoop een gesprekje aan zonder verder de bedoeling bijvoorbeeld haar telefoonnummer te vragen. Gewoon, een ongedwongen gesprek. Wie weet klikt het wel, zo niet kan je ook zo weer doorlopen.

En als een meid echt met de slappe lach wegloopt en d'r vriendinnen smst wat ze nu weer meemaakt is ze zelf best triest bezig. Probeer voordat je op een meid (die je dus leuk vind) afstapt eerst oogcontact te maken. Dan merk je snel genoeg of je een redelijke 'kans' maakt bij haar.

Lengte is alleen een probleem als je dat zelf zo ziet. Ik ben ook niet groot (1.77). Mijn vriendin is even groot als mij, (veel) grotere meiden vallen voor mij wel af ja.
pi_30072249
Ik weet het ik heb best wel een waardeloze instelling. Deze werkt ook weer op mn uitstraling en de rest allemaal. Misschien inderdaad is proberen een "ongedwongen gesprek" aan te knopen. Dat zou een stuk makkelijker moeten gaan.
quote:
En als een meid echt met de slappe lach wegloopt en d'r vriendinnen smst wat ze nu weer meemaakt is ze zelf best triest bezig. Probeer voordat je op een meid (die je dus leuk vind) afstapt eerst oogcontact te maken. Dan merk je snel genoeg of je een redelijke 'kans' maakt bij haar.
Ja vanuit die hoek gezien moet het dan best wel een bitch zijn ja.
Oogcontact maak ik ook niet echt. Ik ben weer zo'n figuur die verlegen wegkijkt gelijk. Misschien dat trucje maar is afleren

Over mijn lengte: ik zie mezelf ook niet lopen met een meisje dat een kop groter is dan mij. Ik vind het niet alleen stom staan maar een te groot verschil in lengte is sowieso onhandig (ik kon beter die grote praat achterwege late maarja). Een meisje dat even groot is zou ik niet echt een probleem van maken, maar dan lijk ik zelf wel weer klein want vaak is toch de man zeg maar groter.
Op zich kan ik er best wel mee leven dat ik niet echt overdreven groot ben maar in dit soort gevallen vind ik het toch best wel jammer.
pi_30073106
Dat werkt inderdaad door op je uitstraling, probeer daar wat aan te doen

Wegkijken hoort juist een beetje bij dat oogcontact-spel. Daarna weer terugkijken, kijken of zij kijkt etc Gewoon een beetje flirten. Dat kan je in principe overal wel doen.

En er zijn genoeg meiden van ongeveer 1.70. Ik zie mezelf ook niet lopen met meid die groter is Ik had ooit een vriendin van 1.56. Dat was ook niet alles
pi_30073576
Mijn instelling hierover is af en toe zeer wisselvallig. Soms denk ik wel dat het goed komt, maar dat is dan zeer snel terug verandert in een negatieve gedachte door het minste of geringste wat tegenzit dan.

Flirten ben ik niet echt goed in, ik heb het immers niet echt gedaan, maar het is wel het proberen waard Ik weet ook niet precies hoe en wat dat allemaal, dus ik neem maar de veilige weg en ik doe niks waardoor ik geen drol verder kom iedere keer.
Ik ga het van het weekend proberen als de rest een beetje goed zit. (ik bedoel dus een beetje goeie muziek want dat heeft ook nogal is effect op mijn gedrag. Ik luister het liefst gewoon trance muziek. Op hip-hop kan er misschien wel beter worden gedanst maar dat doe ik toch praktisch nooit. En ook of mn vrienden een beetje normaal doen enzo.)
Bijna al mn vrienden zeggen dat ik gewoon bier moet drinken om losser te worden, maar ik vind zelf van niet. Volgens mij verlies je van bier alleen maar je zelfcontrole en dat werkt dus ook alles behalve in de goeie richting. Geen enkel vrouwtje zit te wachten op een zeurende, hangende alcoholist. Overigens drink ik praktisch nooit iets met alcohol als ik uitga.
  maandag 29 augustus 2005 @ 15:38:23 #21
106355 Topmaat
Ja toch? Niet dan?
pi_30073721
quote:
Op maandag 29 augustus 2005 15:32 schreef Meteora het volgende:
Verhaaltje
Kom aan ih !!!
Als jij het over bier drinken hebt denk je gelijk aan alcoholisten.
Als je nou eens 1 of 2 bier drink voel je je wat gemakkelijker bij zulk soort situaties. Je kan het toch altijd proberen, maar dat doe je niet eens.

Of als je bier niet lekker vind iets anders waar alcohol in zit. Als je het niet probeert zal je er ook nooit achter komen.
En jij denkt dus dat iedereen die bier drinkt zijn zelfcontrole is verloren en begint te zeuren en een hangende alcoholist is... dan heb je het goed mis!
Zo niet, dan toch...
pi_30074054
quote:
Op maandag 29 augustus 2005 15:38 schreef Topmaat het volgende:

[..]

Kom aan ih !!!
Als jij het over bier drinken hebt denk je gelijk aan alcoholisten.
Als je nou eens 1 of 2 bier drink voel je je wat gemakkelijker bij zulk soort situaties. Je kan het toch altijd proberen, maar dat doe je niet eens.

Of als je bier niet lekker vind iets anders waar alcohol in zit. Als je het niet probeert zal je er ook nooit achter komen.
En jij denkt dus dat iedereen die bier drinkt zijn zelfcontrole is verloren en begint te zeuren en een hangende alcoholist is... dan heb je het goed mis!
Daar heb je wel een beetje gelijk in ja. Het is misschien is het proberen waard. Het is wel klote dat alles wat geen bier heet in uitgaansgelegenheden niet te betalen is en ik ook niet echt zin heb om met breezers rond te gaan lopen
Het is wel zo dat van alcohol je gedachten en gevoelens zeg maar versterkt worden en als je dus al chagrijnig bent en zo dit alleen maar erger wordt en dus ook niet echt helpt.
Alcoholische drank kan natuurlijk ook niet in elke situatie.
  maandag 29 augustus 2005 @ 15:54:25 #23
106355 Topmaat
Ja toch? Niet dan?
pi_30074178
quote:
Op maandag 29 augustus 2005 15:49 schreef Meteora het volgende:

[..]

Weer een verhaaltje
Je drinkt voor de rest toch niet veel, dus een paar iets duurdere drankjes maakt dan ook weer niet uit. Je maakt toch geen 30 euro of zo op.

Je ziet gelijk weer aan je post dat je weeral negatief denkt. Je zegt alleen dat het je gevoelens versterkt en dat je dan nog chagrijniger wordt... en als het nou eens positief is? Dan wordt dat toch ook versterkt.. maar zo denk je natuurlijk nooit.

En wat bedoel je met: Alcoholische drank kan natuurlijk ook niet in elke situatie... ?
Zo niet, dan toch...
pi_30074235
Een beetje aangeschoten zijn in zulke situaties is juist goed. 6 biertjes en je gesprekken lopen al wat soepeler. En besides, die zelfcontrole zoals je het noemt werkt je alleen maar tegen. Dronken zijn is een ander verhaal. Ik zoop me ooit echt eens helemaal verrot. Met als resultaat tripje met de ambulance richting ziekenhuis omdat ik bij een vechtpartij m'n neus gebroken had. Dat is je zelfcontrole verliezen.

Je stelt je ook wat te afhankelijk op van je omgeving.
pi_30074504
Ik ben inderdaad praktisch nooit een kapitaal kwijt aan uitgaan. Die post was wel negatief ja. Je kan natuurlijk geen krat bier op tafel planten in de kantine van school ih .... DIe 6 bier wor dus 2 hooguit 3 andere drankjes met alcohol. Met mijn minimale lengte, en dus ook gewicht werkt die alcohol een stuk sneller
quote:
Je stelt je ook wat te afhankelijk op van je omgeving.
Wat bedoel je hier precies mee want dat snap ik niet echt eigenlijk .
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')