Er is trouwens ook een nieuw topic "Pluk de kaarten", waar alles iets breder bekeken wordt. Wil je dat ik daar een kleine legging doe (verleden/heden/toekomst of kern/gids/afleiding/uitkomst), of wil je dat ik hier een enkele kaart trek die alles omvat?quote:Op zaterdag 1 oktober 2005 14:03 schreef freija het volgende:
[..]
Hallo iedereen!
Ben weer terug na maandje afwezigheid![]()
Morgen (als het goed is) die date, die steeds weer uit en uitgesteld werd!
Ondertussen is het contact heel relaxed geweest en zijn bedenkingen wat naar de achtergrond gezakt. Ben benieuwd hoe de kaarten er nu voor staanen ga ik het (D.V.) morgen checken
![]()
Dank je.... hier kan ik wat mee!quote:Op vrijdag 30 september 2005 23:14 schreef -Delta- het volgende:
[..]
De kaart voor jou:
[afbeelding]
Schijven 3: Werk
De stabiele kwaliteit van het getal drie staat in de kleur Schijven voor een fase, waarin het bereikte veilig gesteld en het nieuwe uitgebreid kan worden.
Het accent ligt op het consolideren en stabiliseren van een (door vlijt) bereikte toestand.
Merisse, ik heb er een voor je getrokken:quote:Op maandag 3 oktober 2005 15:12 schreef Merisse het volgende:
Heb op het ogenblik een crisis in mijn werk (ben boventallig verklaard) en de rest loopt niet even soepel (moet een kaakoperatie en om alle ellende te ontlopen hebben we een vakantie geboekt... naar Bali...)
Dus als iemand een kaart voor me wil trekken voor de komende maanden zou ik dat erg op prijs stellen.
Voor Mirage:quote:Op dinsdag 4 oktober 2005 16:02 schreef Mirage het volgende:
Zou iemand een kaart voor mij willen trekken ?
Wow Delta, bedankt, wat een mooie kaart! Is voor mij de positieve aanmoediging die ik wel kan gebruiken. Ik zit er aan te denken om te solliciteren op een baan die een paar schalen hoger ligt maar zat erg te twijfelen of ik dat wel aan kan. Die kaart zegt me: meid ga ervoor! En ook het avontuurlijke Bali zal ik dan maar niet uit de weg gaanquote:Op dinsdag 4 oktober 2005 02:19 schreef -Delta- het volgende:
Staven Koningin:
... iemand die erg enthousiast is en open staat voor uitdagingen die om moed, ondernemingslust en durf vragen of naar avontuur ruiken.
Het benadrukt haar temperament en hartstocht.
Beroep: De mogelijkheid en de rijpheid om grotere taken op je te nemen - de wens naar meer onafhankelijkheid.[/i]
Wat leuk Merisse, dat je iets met de kaart kunt.quote:Op woensdag 5 oktober 2005 00:15 schreef Merisse het volgende:
Wow Delta, bedankt, wat een mooie kaart! Is voor mij de positieve aanmoediging die ik wel kan gebruiken. Ik zit er aan te denken om te solliciteren op een baan die een paar schalen hoger ligt maar zat erg te twijfelen of ik dat wel aan kan. Die kaart zegt me: meid ga ervoor! En ook het avontuurlijke Bali zal ik dan maar niet uit de weg gaan![]()
Voor jou Erasmo:quote:Op dinsdag 4 oktober 2005 21:33 schreef Erasmo het volgende:
Een kaartje over mijn liefdesleven als iemand even wilt?
Ja natuurlijkquote:Op woensdag 5 oktober 2005 09:37 schreef cazizz het volgende:
zou iemand voor mij ook een kaartje willen trekken?![]()
Eigenlijk over alles; situaties, (vriendschap of liefdes) relaties, werk, studie, algemeen, gezondheid.quote:Op woensdag 5 oktober 2005 10:12 schreef teigan het volgende:
misschien een domme vraag, maar voor wat voor dingen kan je kaarten trekken???
Ik heb er eentje voor je getrokken (voor een bredere legging, kun je in het andere tarot-topic "Pluk de kaarten" vragen, anders wordt het een beetje een rommeltje denk ikquote:Op woensdag 5 oktober 2005 18:34 schreef myxomatosekonijn het volgende:
Delta..m0cht je n0g eens tijd hebben wil je dan v00r mij 00k weer een (0f meerdere) kaart(en) trekken?
Wauw dat is snel! Bedankt! Wat w0rdt verstaan 0nder Zinnelijkheid? Als in bijv. 'zin van het leven?'quote:Op woensdag 5 oktober 2005 18:52 schreef -Delta- het volgende:
[..]
Ik heb er eentje voor je getrokken (voor een bredere legging, kun je in het andere tarot-topic "Pluk de kaarten" vragen, anders wordt het een beetje een rommeltje denk ik)
[afbeelding]
Schijven Aas:
Overeenkomstig het getal één wijzen Azen op kansen die ontdekt en aangenomen moeten worden.
Schijven Aas staat in dat opzicht voor de kans om solide resultaten en dingen van blijvende waarde te bereiken. Naast Bekers Aas belooft deze kaart van alle kaarten van de kleine Arcana de grootste kans op geluk. Daarbij staan hier het tastbare en duurzame op de voorgrond.
De kaart maakt duidelijk dat behalve geld en macht ook het verbonden aspect van zinnelijkheid op de voorgrond staat.
Zinnelijk kan een vorm van genot zijn.quote:Op woensdag 5 oktober 2005 19:20 schreef myxomatosekonijn het volgende:
[..]
Wauw dat is snel! Bedankt! Wat w0rdt verstaan 0nder Zinnelijkheid? Als in bijv. 'zin van het leven?'
0kquote:Op woensdag 5 oktober 2005 21:09 schreef -Delta- het volgende:
[..]
Zinnelijk kan een vorm van genot zijn.
Tnx!quote:Op woensdag 5 oktober 2005 18:24 schreef -Delta- het volgende:
[..]
Voor jou Erasmo:
[afbeelding]
Zwaarden Aas:
Overeenkomstig de symbolische waarde van het getal één staan Azen voor kansen die ontdekt en aangegrepen moeten worden. In Zwaarden Aas schuild de kans om iets in te zien, te begrijpen, op te helderen, om een wezenlijke beslissing te nemen of ook om dingen te scheiden die gescheiden dienen te worden.
Het benadrukt de kennisdrang en de wil om de hogere waarheid te kennen.
Tegelijkertijd wordt hier echter duidelijk dat het beslist niet louter en alleen om "slimheid" gaat, maar om een zoeken, dat sterke intuïtieve steun krijgt en naar inzichten leidt, waarbij geest en ziel het eens zijn.
Relaties:
Een grote kans om diepliggende problemen te doorzien, onder woorden te brengen en duidelijkheid te verkrijgen - maar ook de pijnlijke ervaring van de desillusie.
Dank je wel -Delta- !quote:Op dinsdag 4 oktober 2005 20:23 schreef -Delta- het volgende:
[..]
Voor Mirage:
[afbeelding]
Schijven 2: Verandering:
Op het gebied van schijven komt de polariteit van het getal 2 tot uitdrukking in het wisselspel der krachten. De kaart staat voor flexibiliteit en afwisseling, maar ook voor de constante uitwisseling der krachten, zoals bijvoorbeeld in de gelijk blijvende wisseling tussen dag en nacht, eb en vloed of de opeenvolging der seizoenen.
De nadruk ligt op de evenwichtigheid die volgt uit het constante stromen tussen 2 spanningspolen, die - eeuwig met elkaar verbonden - tot een gestage wederzijdse uitwisseling komen.
De kaart symboliseert hier natuurlijke en wezenlijke veranderingen, maar ook eenvoudig afwisseling.
wow ok... hehe.. vind hem een beetje moeilijk te begrijpen maar voor zo ver ik het snap..quote:[..]
Ja natuurlijk![]()
Zwaarden 10: Ondergang:
De tien als het getal van de overvloed staat hier bij de hoogste kaart van de kleur Zwaarden voor het willekeurige einde, de abrupte afloop, de scheidende snede, die door het verstand met genadeloze consequentie uitgevoerd wordt.
Het pijnlijke, meedogenloze aspect van deze ervaring staat hier op de voorgrond.
De kaart geeft aan dat het hier hoe dan ook om een voortijdig einde, een daad van willekeur gaat, die beslist alleen daar gerechtvaardigd is, waar er een streep onder bedenkelijke leefgewoonten, psychische verstrikkingen en dergelijke gezet wordt.
In die gevallen heeft het veel van een chirurgische ingreep, die weliswaar pijnlijk is, maar tevens noodzakelijk om in leven te blijven.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |