Arme Janneke
![]()
Ze moeten je wel hebben meis! Beterschap
![]()
Jeetje dat lijkt me ook moeilijk hoor een kindje met faalangst.
Bram antwoordt vaak op een moeilijke open vraag "poesie mauw". Wat voor speelgoed wil je mee naar bed Bram? "poesie mauw" Wat wil je op brood? "poesie mauw" Volgens mij komt dat omdat wij altijd als hij naar bed gaat nog wat liedjes gaan zingen en dan is de vraag altijd: Wat wil je zingen? en het antwoord "poesie mauw". Meestal krijg ik als ik de vraag dan wat makkelijker zeg wel een normaal antwoord. "Wil je vlokken op brood Bram? "Nee pindakaas"
Bram was vandaag bij mijn ouders en ik kom hem ophalen, zegt mijn moeder tegen Bram: wat moet je kopen Bram? "nieuwe oren" Mijn moeder weer: oren die wel.......? "luisteren"
Bram luistert echt heel slecht op het moment en ik begin het ook goed zat te worden. Ik wil geen strijd van 20 minuten om hem aan te kleden bijvoorbeeld. Of 300 x aan moeten dringen dat hij zijn broodje op eet. Dus wij zijn een tikkie strenger aan het worden (ik blijf een watje hoor) en van de week stond ik echt met mijn mond open te kijken. We aten spaghetti en Bram eet al ruim een jaar geen spaghetti meer, alleen de kaas die er overheen zit, wat ik dus om de 5 minuten moet aanvullen en ondertussen alleen maar zitten klooien met zijn eten. Peet was het spuugzat en pakt voor mij en hemzelf toetjes. Bram zat helemaal met open mond te kijken en begon helemaal te sputteren dat hij ook een toetje wou. Toen heeft Peet zijn bord beetgepakt, er wat eten afgehaald zodat er ongeveer 5 hapjes op bleven zitten en gezeg dat hij dat eerst op moet eten en dan zou hij een toetje krijgen. En jawel hoor! Met 1 minuut was zijn bord leeg!
nu heb ik wel eens gelezen dat het toetje gewoon bij de maaltijd hoort en dat je daar eigenlijk niet mee moet chanteren zeg maar.Helaas werkte dit truukje de volgende dag natuurlijk niet meer
Ik krijg nu ook de hele dag te horen "Wat is dat?" en dan moet ik maar raden waarnaar hij kijkt. Maar dan probeert hij het ook meteen na te zeggen, zo leuk. En ik bespreek elke avond altijd wat hij die dag gedaan heeft (zo gezellig!) en soms komt ie overdag lekker bij me zitten en begint dan ook te kletsen "bij EvaIris geweest, boodschappen gedaan, broodje eten" enz. Soms vergeet ik dat praatje wel eens bij het bedritueel maar dan word ik wel weer geroepen en gaat hij zelf al kletsen. Dat moet dan ook perse met mama.
En wat ik de hele dag hoor is "Mamaaaaaaa kom maar even meehee".
Bram is helemaal gefascineerd door "pizzamotor". Elke brommer die langskomt wordt geanalyseerd of dat wel of niet een pizzamotor is. En als er dan een langskomt is hij zo vreselijk enthousiast. We hebben 3 x een pizza gebeld waar hij bij was in de laatste maanden. De eerste keer stond hij echt helemaal verbaasd dat er een "motor" kwam die pizza kwam brengen. De 2e keer stond hij bij de deur te wachten toen ik het hem vertelde dat er weer een pizza kwam op een motor. En de 3e keer vertelde ik het al toen ik de pizza ging bellen en toen moesten we meteen buiten gaan staan en wachten op de motor. Ik mocht ook niet op de stoep voor de deur bljven staan want daar moest de motor staan, ik moest in het gras van het speelveldje blijven wachten
![]()
Dan duurt een half uur lang hoor!
Hij gaat nu ook zelf met zijn fiets pizza brengen
![]()
Laatst waren we naar EvaIris (=1 woord bij Bram) gefietst om een pizza te brengen maar meestal is de buurvrouw aan de beurt. We staan nogal regelmatig over de schutting te kletsen met elkaar en dan gaat Bram dus op zijn fietsie naar haar toe, stapt af en doet zogenaamd het bakkie achterop open en haalt met een bloedserieus gezicht zijn onzichtbare pizza eruit en brengt dat met uiterste concentratie naar haar toe. Ook het konijn van de buren krijgt regelmatig pizza, dat gooit hij dan zogenaamd over de schutting (hij kan op zijn glijbaan net over de schutting kijken). En daarna heeft het konijn dorst, dan gaat Bram op zijn fietsje zogenaamd naar de Komart achter in de tuin en gaat cola halen wat dan ook over de schutting gegooid wordt.
[ Bericht 95% gewijzigd door Karin op 09-09-2005 21:48:25 ]