*Zucht* Jij geeft het een naam, dus moet jij het bewijzen. Simpel toch?quote:Op zaterdag 27 augustus 2005 16:03 schreef dit.is.geen.kloon. het volgende:
[..]
Je beweringen.
Bewijs maar dat er geen leven na de dood is.
Bewijs maar dat iets anders dan God vanuit het 'niets' 'iets' heeft gemaakt.
Etc.
Veel plezier ermee.
Nee hoor, elke stelling is juist tot het tegendeel bewezen is.quote:Op zaterdag 27 augustus 2005 16:05 schreef Nickthedick het volgende:
[..]
*Zucht* Jij geeft het een naam, dus moet jij het bewijzen. Simpel toch?
Hier in WFL proberen we het doorgaans serieus te houden. Of je dat leuk vindt of niet. Het is hier geen ONZ.quote:Op zaterdag 27 augustus 2005 15:59 schreef Salvad0R het volgende:
dan lees je toch de scheldwoorden niet en ga je puur af op de feitelijke inhoud van posts
Jankerd.
Kan iemand deze troll even bannen?quote:Op zaterdag 27 augustus 2005 16:05 schreef dit.is.geen.kloon. het volgende:
[..]
Nee hoor, elke stelling is juist tot het tegendeel bewezen is.![]()
quote:Op zaterdag 27 augustus 2005 16:03 schreef dit.is.geen.kloon. het volgende:
[..]
Je beweringen.
Bewijs maar dat er geen leven na de dood is.
Bewijs maar dat iets anders dan God vanuit het 'niets' 'iets' heeft gemaakt.
Etc.
Veel plezier ermee.
Lees je? bij het eindigen van het leven.quote:dood1 (de ~, doden)
1 toestand die intreedt bij het eindigen van het leven
Na de dood kan er Per Definitie niet zoiets als "leven" zijn .quote:le·ven2 (onov.ww.)
1 (van organische wezens) zich in de toestand bevinden waarin de verschillende functies en eigenschappen die tezamen het leven vormen aanwezig zijn
Het leuke is, ik ben geen atheistquote:Op zaterdag 27 augustus 2005 16:05 schreef dit.is.geen.kloon. het volgende:
[..]
Iets serieuzer: Je geeft hier wel het dilemma van veel gelovigen weer, aangezien gelovigen hun beweringen concreet maken kunnen zij daarop gepakt worden. Dit in tegenstelling tot bijvoorbeeld atheisten die met beweringen komen als "later zal de wetenschap het wel allemaal verklaren".
Dat geldt alleen als het falsieerbaar is. In het geval van een god is dat dus niet zo. Daarnaast moet je voor een stelling wel enige aanwijzingen en logisch bewijs hebben anders staat je stelling gelijk aan "ik geloof in een blauwe vogel van 3 meter".quote:Op zaterdag 27 augustus 2005 16:05 schreef dit.is.geen.kloon. het volgende:
[..]
Concreet?quote:Iets serieuzer: Je geeft hier wel het dilemma van veel gelovigen weer, aangezien gelovigen hun beweringen concreet maken kunnen zij daarop gepakt worden. Dit in tegenstelling tot bijvoorbeeld atheisten die met beweringen komen als "later zal de wetenschap het wel allemaal verklaren".
Dan ben je lichamelijk dood, je ziel leeft voor. Bewijs maar dat of niet zoiets als een 'ziel' bestaat of dat deze niet voortleeft na de lichamelijke dood.quote:Op zaterdag 27 augustus 2005 16:09 schreef Salvad0R het volgende:
[..]
[..]
Lees je? bij het eindigen van het leven.
Dat houdt in dat je hart stopt met kloppen, waardoor je hersenen geen bloed meer krijgen, waardoor je niet meer na kan denken .
Hoe is het ontstaan van de eerste materie dan geschied?quote:en ik geloof niet dat iets anders "iets" uit"niets" gemaakt heeft,
Geen idee, misschien heeft het altijd al bestaan?quote:Op zaterdag 27 augustus 2005 16:11 schreef dit.is.geen.kloon. het volgende:
Hoe is het ontstaan van de eerste materie dan geschied?
En ja ik ben nu even flauwe vragen aan het stellen als jij en sommige anderen in dit topic hebben gesteld aan o.m. Fuifduif![]()
En nog is het concreter dan "een intelligentie" (zoals ik zojuist iemand zag beweren) of "later zal de wetenschap het wel verklaren".quote:Op zaterdag 27 augustus 2005 16:10 schreef roobje het volgende:
Concreet?Lees eens wat posts van FuifDuif, keywords: "De Waarheid", "het Al", "het Licht". Ik heb nog geen enkele gelovige iets concreet zien maken, ze kunnen niet eens een definitie opstellen van hun god. Elke tak binnen het christendom ziet hem weer wat anders en dat is dan alleen al binnen het christendom.
Wie weet hangt dit universum in een raster met meerdere universa.quote:Op zaterdag 27 augustus 2005 16:11 schreef dit.is.geen.kloon. het volgende:
[..]
Dan ben je lichamelijk dood, je ziel leeft voor. Bewijs maar dat of niet zoiets als een 'ziel' bestaat of dat deze niet voortleeft na de lichamelijke dood.
[..]
En ja ik ben nu even flauwe vragen aan het stellen als jij en sommige anderen in dit topic hebben gesteld aan o.m. Fuifduif![]()
Het zou kunnen zijn dat het hele universum een totale energiebalans heeft van 0. Er zijn namelijk aanwijzingen dat de zwaartekracht gezien kan worden als een negatieve energie, waardoor de totale hoeveelheid energie in het universum 0 zou zijn. Dat zou alles reduceren tot een kleine, tijdelijke quantumflux.quote:Op zaterdag 27 augustus 2005 16:11 schreef dit.is.geen.kloon. het volgende:
een stelling moet bewezen worden voor hij aanvaard wordt. een mogelijkheid hiervoor is om te bewijzen dat het tegendeel niet waar is, een bewijs uit het ongerijmde. dus moet eerst bewijs gegeven worden dat god bestaat of dat het onmogelijk is dat hij niet bestaat. allebei deze bewijzen zijn niet te geven omdat geloof gebaseert is op: geloof.quote:Op zaterdag 27 augustus 2005 16:05 schreef dit.is.geen.kloon. het volgende:
[..]
Nee.quote:Op zaterdag 27 augustus 2005 16:13 schreef dit.is.geen.kloon. het volgende:
[..]
En nog is het concreter dan "een intelligentie" (zoals ik zojuist iemand zag beweren) of "later zal de wetenschap het wel verklaren".
Altijd? Definieer 'altijd'.quote:Op zaterdag 27 augustus 2005 16:13 schreef Nickthedick het volgende:
[..]
Geen idee, misschien heeft het altijd al bestaan?
Ik zie zelf niks in een hogere intelligentie en ik denk ook niet dat de wetenschap later zal verklaren hoe alles precies tot stand is gekomen. Maar het is duidelijk dat de wetenschap het beste is wat we hebben. Als iets dingen concreet maakt is het de wetenschap wel.quote:Op zaterdag 27 augustus 2005 16:13 schreef dit.is.geen.kloon. het volgende:
[..]
En nog is het concreter dan "een intelligentie" (zoals ik zojuist iemand zag beweren) of "later zal de wetenschap het wel verklaren".
Met dat begrip moet jij als gelovige geen moeite mee hebben, aangezien jullie ook in het 'eeuwige leven' geloven.quote:Op zaterdag 27 augustus 2005 16:15 schreef dit.is.geen.kloon. het volgende:
[..]
Altijd? Definieer 'altijd'.![]()
quote:Op zaterdag 27 augustus 2005 16:14 schreef Salvad0R het volgende:
Wie weet hangt dit universum in een raster met meerdere universa.
Wie weet is dat raster gevormd door een eniteit die energie nodig had.
Je kan daar geen zekerheden over geven gast, je kan alleen speculeren.
En speculeren met religie als fundering is gewoon verwerpelijk, in een wetenschappelijk en realistisch kader.
Oke laat ik het dan anders stellen. Als jij het over 'altijd' hebt kan je dan naar die gedachtengang ook oneindig lang terug in de tijd?quote:Op zaterdag 27 augustus 2005 16:17 schreef Nickthedick het volgende:
[..]
Met dat begrip moet jij als gelovige geen moeite mee hebben, aangezien jullie ook in het 'eeuwige leven' geloven.
Whateverquote:Op zaterdag 27 augustus 2005 16:18 schreef dit.is.geen.kloon. het volgende:
[..].
Er zijn bepaalde onzekerheden die wetenschappelijk niet verklaarbaar zijn,
En jij komt dan met termen als "een intelligentie" (wat je even goed 'God' kan noemen) en durft vervolgens wel religie verwerpelijk te noemen. Apart, apart.
Dan zij we het daar over eens.quote:Op zaterdag 27 augustus 2005 16:16 schreef roobje het volgende:
[..]
Ik zie zelf niks in een hogere intelligentie en ik denk ook niet dat de wetenschap later zal verklaren hoe alles precies tot stand is gekomen.
Klopt. Alleen heeft ook de wetenschap niet overal een antwoord op, en zal het ook nooit een antwoord op vinden.quote:Maar het is duidelijk dat de wetenschap het beste is wat we hebben. Als iets dingen concreet maakt is het de wetenschap wel.
Je denkt hier iets te lineair. Het is niet aannemelijk dat 'tijd' in een universum met een andere opmaak zich hetzelfde als hier en nu zou gedragen.quote:Op zaterdag 27 augustus 2005 16:19 schreef dit.is.geen.kloon. het volgende:
[..]
Oke laat ik het dan anders stellen. Als jij het over 'altijd' hebt kan je dan naar die gedachtengang ook oneindig lang terug in de tijd?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |