Jij zei eerder: om wat voor reden lichamelijk/geestelijk niet 100% volledig kunnen functioneren binnen het normale werkveld.quote:Op dinsdag 30 augustus 2005 15:19 schreef _evenstar_ het volgende:
ik ben niet gehandicapt en toch heb ik recht op wajong .. tadooh? de term is idd jong gehandicapten.. alleen valt er veel meer onder als handicaps.. vandaar de smiley![]()
neuh het gaat me niet om het ziek zijn.. is ergens anders om maar dat boeit even nietquote:Op dinsdag 30 augustus 2005 15:26 schreef Brighteyes het volgende:
[..]
Jij zei eerder: om wat voor reden lichamelijk/geestelijk niet 100% volledig kunnen functioneren binnen het normale werkveld.
Klinkt mij als 'gehandicapt' in de oren dus. Om wat voor reden dan ook. Het is alleen dat het gaat om een langdurend iets, waarvoor de 'gewone' wao ook voor bedoelt is. En dat is dus blijkbaar bij jou ook het geval. Althans, het is toch niet alleen nu het buiten proportie misselijk zijn waar het bij jou om gaat?
Oh ja... Niet aan gedacht.quote:Op dinsdag 30 augustus 2005 15:26 schreef _evenstar_ het volgende:
brighteyes.. als zij dit in een brief zou zetten dan verliest zij haar recht op uitkering.. ook al is het nog zo obvious bij een eventuele siollicitatie dat ze zwanger is..
Nee precies, maar dat bedoelde ik ook. Alleen om even duidelijk te maken waarom jij wel in aanmerking zou moeten komen daarvoor dus. Nav de vraag van Igraine.quote:Op dinsdag 30 augustus 2005 15:28 schreef _evenstar_ het volgende:
neuh het gaat me niet om het ziek zijn.. is ergens anders om maar dat boeit even niet![]()
ik vind mezelf niet gehandicapt..technisch gezien klopt het wellicht wel maar die term wordt in mijn geval vaker ziektebeeld genoemd als handicap![]()
ik snapte jou wel en igraine opzich ook wel alleen vind ik het nogal banaal om over gehandicapt te spreken.. als ene uwv zelf ook niet meer die term gebruiktquote:Op dinsdag 30 augustus 2005 15:29 schreef Brighteyes het volgende:
[..]
Nee precies, maar dat bedoelde ik ook. Alleen om even duidelijk te maken waarom jij wel in aanmerking zou moeten komen daarvoor dus. Nav de vraag van Igraine.
Ik sta ingeschreven bij tal van uitzendbureaus, verder is moeilijk omdat ik weinig tot geen advertenties tegenkom in mijn beroepsveld. Als ze er wel zijn, heb ik niet genoeg diploma's of ervaring. Buiten mijn werkveld heb ik geen ervaring en ook weer niet genoeg diploma''s. Heb al 3 gesprekken gehad, waar ik waarschijnlijk te onzeker op verscheen en dus werd afgewezen. Daar heb ik hulp bij nodig en dat krijg ik niet tot na de bevalling.quote:Op dinsdag 30 augustus 2005 15:28 schreef Brighteyes het volgende:
[..]
Oh ja... Niet aan gedacht.
Maar goed, dan nog... waarom dan niet gewoon die brieven schrijven en naar het gesprek gaan als je uitgenodigd word?
Dat is dus wat ik niet begrijp?
En als je vindt dat je te ziek bent om te gaan werken dan zou ik dus bij de HA langs gaan en daar voor elkaar zien te krijgen dat hij je ziekmelding steunt. Of bij je VK. Als zij het raar vindt dat jij moet gaan solliciteren kan zij voor jou ook een ziekmelding verkrijgen.
Die komen wel eens vaker bij VK's vandaan.
Ja, uiteindelijk wel ja. Maar je weet toch zelf wel of je dat wel of niet voor elkaar denkt te krijgen.quote:Op dinsdag 30 augustus 2005 15:35 schreef Randa_v het volgende:
Verder heb je voor je werkgever ook geen briefje nodig dat je ziek bent. Je zult toch op controle moeten bij een arts van het UWV. Dan komt het er wel uit of het terecht is of niet.
Dat is het dus, kan ik het, ik weet het niet. Heb al moeite met de normale gang van zaken in huis laat staan een baan.quote:Op dinsdag 30 augustus 2005 15:37 schreef Brighteyes het volgende:
[..]
Maar ik heb nog altijd zoiets van 'als je kan werken, dan zal je moeten werken, wil je daar niet alles voor doen? Dan moet je je uitkering maar stopzetten.'
werken voor je centenquote:Op dinsdag 30 augustus 2005 15:40 schreef Brighteyes het volgende:
Tsja... dat is iets dat jij alleen zelf kan bepalen...
En nu ga ik gauw nog even wat doen hier.
quote:Op dinsdag 30 augustus 2005 15:41 schreef _evenstar_ het volgende:
werken voor je centen* flauw grapje
*
nope helaas.. wel vaker last van hoofdpijnenn als voorheen.. maar simpel paracetamolletje helpt meestal welquote:Op woensdag 31 augustus 2005 08:45 schreef Vicky het volgende:
zijn er meer meiden hier die last hebben van migraine?
kreeg er gister weer eentje. Gelukkig is de echte koppijn nu weer gezakt maar dat zeurderige gevoel isser nog.... Imigran mag niet, dus dan maar paracetamol...
Heb jij niet mooie foto van echo?quote:Op woensdag 31 augustus 2005 11:54 schreef Girly het volgende:
vandaag echo gehad weer, en alles was weer goed![]()
thxx meiden, en jah heb wel een foto'tje natuurlijk, maar heb het bewust niet erbij gepost uit respect voor belana.quote:Op woensdag 31 augustus 2005 11:58 schreef MeNicole het volgende:
[..]
Heb jij niet mooie foto van echo?
Fijnquote:Op woensdag 31 augustus 2005 11:54 schreef Girly het volgende:
vandaag echo gehad weer, en alles was weer goed![]()
Hihi dank je wel! Ik ben zoooo trots!quote:Op woensdag 31 augustus 2005 22:17 schreef Rijstebuiltje het volgende:
J0olz.. jij gemenerd..We wisten helemaal van niets!!
Ik lees vaak over Justin en dan kom je even melden dat je papa bent geworden van een
heeeeeeeeeeeel lief meisje, met een heeeeeeeel lieve naam!! Gefeliciteerd!!![]()
![]()
![]()
quote:Op donderdag 1 september 2005 10:59 schreef Jis het volgende:
Evenstar en JeLief hebben me beloofd dat jullie niet gaan bijtenen dus kom ik me hier ook even melden
![]()
Heb vorige week een 2e streep gepiest![]()
, dus behalve alleen meelezen mag ik hier nu ook meeschrijven
![]()
Vind het nog wel een beetje 'eng' om hier te zijn, de vorige zwangerschap is helaas fout gegaan, en dat speelt toch mee. Hoewel het deze keer vele malen beter voelt hoor!!! Ben al sinds dagen voor de test vanaf 's middags misselijk, en sinds 3 dagen al vanaf het moment da'k opstaMaar ach, hoort erbij toch? En ergens 'geniet' ik er ook wel van; het maakt het allemaal wat echter en geeft me iets meer zekerheid dat het nu wel goed zal gaan.
21 september mag ik voor het eerst naar de verloskundige, ik ben dan volgens hun berekening 10 weken. Mag een weekje eerder komen omdat het toen niet goed is gegaan. In diezelfde week, of in het begin van de week erna, krijg ik de eerste echo![]()
Verder ben ik sinds gister bezig met flessen vullen voor MvM; haha da's echt neus dicht en overgieten maar![]()
Uiteraard heeft ze ook een test gedaan; en de teststreep was veel duidelijker dan de controlestreep![]()
ook wel een goed teken toch?
![]()
Hm verder heb ik net een schattig meisje langs zien komen; Joolz gefeliciteerd!!![]()
![]()
En Girly was een mooie echo![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
Vind het wel heel lief van je, dat je die voor Belana eerst liever niet wilde plaatsen
![]()
Belana meis: heel veel sterkte...![]()
Tot slot: volgens de VK ben ik vandaag dus 7 wkn en 2 dgn zwanger; houdt in dat ik 18 april uitgerekend benmaar ik gok zelf dat ik ietsje korter zwanger ben. Maar goed, als ik in eerste instantie met 18 april 2006 in het lijstje mag
kan altijd aangepast worden toch?
quote:Op donderdag 1 september 2005 11:02 schreef _evenstar_ het volgende:
BIJT
![]()
vrouwen met teveel hormonen hebben nogal eens last van stemmingswisselingenen zijn dus onbetrouwbaar aldus zwangerschaps regel 6.66
![]()
ow en sommige zwangere vrouw hebben domme humor![]()
![]()
welkom hier en lekker genieten![]()
dus jou dag gaat ook zo vanquote:Op donderdag 1 september 2005 11:34 schreef Jelief het volgende:
Welkom Jis, ik hoop dat je hier iig tot april mag en kan blijven posten!
Ik had mij vroeger altijd voorgenomen om ook mee te doen aan MvM, maar toen ik eenmaal zwanger was ben ik dat helemaal vergeten. Nou ja bij een eventuele tweede kan het altijd nog, maar eerst die eerste maar eens op de wereld zetten
ik moet vaak hel erg lachen om mijzelf als ik weer een jankbui heb, terwijl de tranen over mijn wangen stromen lig ik ook in een deuk van het lachen.
zolang ik alleen ben gaat het wel, dan ben ik vrij evenwichtig. Wat mij opvalt is dat ik dagen heb dat mijn gedachten gewoon maar doormalen, herinneringen van vroeger, liedjes idd en ineens denken aan mensen die ik al in geen jaren heb gezien. Heel apart.quote:Op donderdag 1 september 2005 11:40 schreef _evenstar_ het volgende:
[..]
dus jou dag gaat ook zo van![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
herkenbaar .. soms ben je zo verdrietig
(waarom ?!?!?!?!) en het andere moment zo melig als een bos uien..
![]()
Ook denk ik veel meer aan vroegah.. liedjes van toen zijn ineens weer helemaal te gek etc.. zal vast wel logisch zijn![]()
quote:Op donderdag 1 september 2005 13:06 schreef Jelief het volgende:
[..]
zolang ik alleen ben gaat het wel, dan ben ik vrij evenwichtig. Wat mij opvalt is dat ik dagen heb dat mijn gedachten gewoon maar doormalen, herinneringen van vroeger, liedjes idd en ineens denken aan mensen die ik al in geen jaren heb gezien. Heel apart.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |