abonnement Unibet Coolblue
  Trouwste user 2022 dinsdag 30 augustus 2005 @ 20:29:12 #51
7889 tong80
Spleenheup
pi_30107709
Maar ik ben wel woest dat ze dit toelaten

Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
  dinsdag 30 augustus 2005 @ 20:29:17 #52
80443 snakelady
ssss...ssss...
pi_30107715
quote:
Op dinsdag 30 augustus 2005 20:23 schreef Bastard het volgende:
Ik vind dat gedoe omtrent roken in zwangerschap nu wel een beetje teveel worden eerlijk gezegd. Tis niet goed, nee.. maar moet er zo'n hetse om worden gebouwd? Alsof dr kind mishandeld ofzo.. schei toch uit!
Het is natuurlijk ieders eigen keuze maar het is gewoon slecht om te roken tijdens de zwangerschap of bij baby's/kinderen.
Naar mijn mening kan dat dan ook niet te veel benadrukt worden.
Weet je dat 80% van de kinderen die gestorven zijn aan wiegedood de moeder rookte tijdens de zwangerschao of de ouders rookten in de buurt van het kind?
Dat zegt toch genoeg lijkt me.

Maar net als dekbedjes, een goede maxicosi, gordels enz. enz. kan je het niet genoeg benadrukken.
"One cries because one is sad. For example, I cry because others are stupid, and that makes me sad."
  Trouwste user 2022 dinsdag 30 augustus 2005 @ 20:33:33 #53
7889 tong80
Spleenheup
pi_30107881
Ik snap oprecht niet dat ze deze labiele vrouw hier inzetten. Het lijkt me iemand die niemand meer heeft en gebrek heeft aan sociale contacten/gezonde omgeving. Ze komt me over als iemand waarbij BB het laatste redmiddel is om aandacht te krijgen die ze normaal ontbeert. Iemand zonder norm besef en zich niet druk maakt om de meningen van anderen. Terwijl ze juist behoefte heeft aan die meningen. Warmte zal ze er niet vinden. Hoe graag ze ook wilt. Het RIAGG zal echter hopen dat ze zo snel mogelijk het huis uit is. Die hebben nog wel de warmte om haar te helpen.

Arme baby.


Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
  dinsdag 30 augustus 2005 @ 20:33:51 #54
8372 Bastard
Persona non grata
pi_30107891
Ik vind gewoon overtrokken allemaal, hoe hebben we het dan allemaal kunnen overleven? Tuurlijk de kans bestaat dat blablabla.. maar we hoeven haar niet af te wijzen alsof ze een crimineel is. That's all.. het lijkt wel een circusact als een zwangere rookt tegenwoordig.
The truth was in here.
  Trouwste user 2022 dinsdag 30 augustus 2005 @ 20:34:56 #55
7889 tong80
Spleenheup
pi_30107928
quote:
Op dinsdag 30 augustus 2005 20:33 schreef Bastard het volgende:
Ik vind gewoon overtrokken allemaal, hoe hebben we het dan allemaal kunnen overleven? Tuurlijk de kans bestaat dat blablabla.. maar we hoeven haar niet af te wijzen alsof ze een crimineel is. That's all.. het lijkt wel een circusact als een zwangere rookt tegenwoordig.
Breng Talpa nou niet op een idee

Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
  dinsdag 30 augustus 2005 @ 20:36:36 #56
8372 Bastard
Persona non grata
pi_30107995
quote:
Op dinsdag 30 augustus 2005 20:34 schreef tong80 het volgende:

[..]

Breng Talpa nou niet op een idee

Tis een circusact inderdaad.
The truth was in here.
  FOK!-Schrikkelbaas dinsdag 30 augustus 2005 @ 20:39:59 #57
862 Arcee
Look closer
pi_30108113
quote:
Op zaterdag 27 augustus 2005 01:07 schreef PLAE@ het volgende:
Stel nou dat de baby straks niet helemaal gezond is...
...dan ligt dat aan die stomme instabiele slappe moeder van de baby.
  dinsdag 30 augustus 2005 @ 20:49:25 #58
80443 snakelady
ssss...ssss...
pi_30108508
quote:
Op dinsdag 30 augustus 2005 20:33 schreef Bastard het volgende:
Ik vind gewoon overtrokken allemaal, hoe hebben we het dan allemaal kunnen overleven? Tuurlijk de kans bestaat dat blablabla.. maar we hoeven haar niet af te wijzen alsof ze een crimineel is. That's all.. het lijkt wel een circusact als een zwangere rookt tegenwoordig.
Hmm even voor de duidelijkheid, sinds er bekend is hoe slecht roken is voor de ongeboren baby zijn er dus ook veel minder wiegendoden.
Dus niet iedereen heeft het toen overleefd, dat toevallig wij wel zo gelukkig zijn dat staat er los van.

Dus overtrokken is het zeker niet.

En ik heb ook niks slechts geschreven over moeders die roken, ik geef mijn mening en feiten.
"One cries because one is sad. For example, I cry because others are stupid, and that makes me sad."
pi_30108666
Nee er is geen juridische grond om haar uit BB te gooien, of haarkind af te pakken of haar verplicht te doen laten afkicken. het zou mijns inziens geen gek idee zijn, dat alles zwangeren in Nederland verplicht eerst moeten stoppen met roken eer zij uberhaupt zwanger mogen worden. helemaal voor.

En voor diegene die zei dat alcohol ook slecht was. JA! Dat is ook slecht, maar op de een of andere manier snappen rokende zwangere dat dan weer wel......

Maar je hebt gelijk, roken en drinken dus ook niet, gaan nooit samen met een zwangerschap nooit, en er is geen enkel legimtiem excuus voor te verzinnen ook, geen eeen!!

En idd al rookte ze 30 pakjes per dag toen ze nog niet zwanger was, het zou me werkelijk mijn reed roesten, het gaat MIJ erom dat ze een onschuldige baby er mee opzadeld. Ermee vergiftigd. Ermee ziek maakt. Er mss wel mee vermoord!

En iemand die nu zo onwetend is, en zo laconiek, zal zeker ook in de rest van haar meoderzijn, zo'n houding blijven houden. Dus reken maar dat er gewoon bij die baby inhuis gesmookt wordt.
En weet je wat nu het rare is? Vraag elke willkeurige rokende vrouw of ze haar pasgeboren baby een peuk in de mond zou stoppen, en ze zouden je vol afschuw en ongeloof aanstaren, maar als je hen verteld dat roken terwijl je zwanger bent precies hetzelfde is. Dan is hun naam ineens Haas. Gek toch?
pi_30117942
Nu zit ze aan de zware shag, what's next?? een joint?
"Mensen die tegen Israël zijn, zijn in werkelijkheid antisemieten." Doctor Martin Luther King - 1967
  Trouwste user 2022 woensdag 31 augustus 2005 @ 00:53:57 #61
7889 tong80
Spleenheup
pi_30118183
Ze rookt ze heel dun hoor. Dus die hartafwijking is maar heel klein.

Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
pi_30121816
quote:
Op dinsdag 30 augustus 2005 20:53 schreef Sarah-Jezebel het volgende:
Nee er is geen juridische grond om haar uit BB te gooien, of haarkind af te pakken of haar verplicht te doen laten afkicken. het zou mijns inziens geen gek idee zijn, dat alles zwangeren in Nederland verplicht eerst moeten stoppen met roken eer zij uberhaupt zwanger mogen worden. helemaal voor.

En voor diegene die zei dat alcohol ook slecht was. JA! Dat is ook slecht, maar op de een of andere manier snappen rokende zwangere dat dan weer wel......
Maar je hebt gelijk, roken en drinken dus ook niet, gaan nooit samen met een zwangerschap nooit, en er is geen enkel legimtiem excuus voor te verzinnen ook, geen eeen!!

En idd al rookte ze 30 pakjes per dag toen ze nog niet zwanger was, het zou me werkelijk mijn reed roesten, het gaat MIJ erom dat ze een onschuldige baby er mee opzadeld. Ermee vergiftigd. Ermee ziek maakt. Er mss wel mee vermoord!

En iemand die nu zo onwetend is, en zo laconiek, zal zeker ook in de rest van haar meoderzijn, zo'n houding blijven houden. Dus reken maar dat er gewoon bij die baby inhuis gesmookt wordt.
En weet je wat nu het rare is? Vraag elke willkeurige rokende vrouw of ze haar pasgeboren baby een peuk in de mond zou stoppen, en ze zouden je vol afschuw en ongeloof aanstaren, maar als je hen verteld dat roken terwijl je zwanger bent precies hetzelfde is. Dan is hun naam ineens Haas. Gek toch?
Nicotine is een van de sterkste verslavende stoffen die er zijn. Das het verschil denk ik. Algemeen kenmerk van verslavingen is dat het logisch en gezond denkwerk nou niet direct in de hand werkt.
Kortom: , begin dr niet aan en ik wou dat sigaretten verboden werden. Als bloemkolen ook maar een kwart aan deze gifstoffen zouden bevatten, dan zou de ME de laatste stronk hoogspersoonlijk onder dwang komen afhalen in Tietjerkstradeel.
If you have a problem, if no-one else can help, and if you can find them, maybe you can hire the A-Team
  woensdag 31 augustus 2005 @ 08:55:55 #63
242 Pinball
Electric Monk
pi_30122506
quote:
Op woensdag 31 augustus 2005 07:56 schreef Mwanatabu het volgende:
Kortom: , begin dr niet aan en ik wou dat sigaretten verboden werden. Als bloemkolen ook maar een kwart aan deze gifstoffen zouden bevatten, dan zou de ME de laatste stronk hoogspersoonlijk onder dwang komen afhalen in Tietjerkstradeel.
Dat bedoelen ze dus met overtrokken antirookmaffia
Ik denk dat iedereen het recht heeft om zichzelf dood te roken, drinken spuiten neuken of rijden of waar je ook een kick van krijgt, zolang je anderen daarmee niet onevenredig belast. Je ongeboren kind invalide roken valt imo onder ´onevenredig belasten´, in tegenstelling tot normaal meeroken door volwassenen waar gewoon teveel over gezeurd wordt.
Whenever you find that you are on the side of the majority, it is time to reform.
pi_30122591
Ja roken verbieden vind ik zwaar overdreven, iedereen maakt de keuze om zijn lichaam te vergiftigen zelf. Probleem is dat het kindje niet kan kiezen....

Enig idee hoeveel schade drank aanricht? O ja en junkfood niet te vergeten... Moeten we dat ook maar gaan verbieden? Iedereen kan kiezen om zijn longen/ lever/ gehele lichaam te vergiftigen, met verbieden van drank en sigaretten wordt alleen maar het criminele circuit gestimuleerd om dat allemaal illegaal te gaan produceren...
pi_30122605
quote:
Op zaterdag 27 augustus 2005 01:07 schreef PLAE@ het volgende:

al gun ik het dat wijffie + die baby natuurlijk niet
Ik wel. En ze is nog lelijk ook. En arrogant. Kuthoer.
pi_30123573
tong80
lekker faxen heel de dag echt genot
pi_30125135
quote:
Op woensdag 31 augustus 2005 08:55 schreef Pinball het volgende:

[..]

Dat bedoelen ze dus met overtrokken antirookmaffia
Ik denk dat iedereen het recht heeft om zichzelf dood te roken, drinken spuiten neuken of rijden of waar je ook een kick van krijgt, zolang je anderen daarmee niet onevenredig belast. Je ongeboren kind invalide roken valt imo onder ´onevenredig belasten´,
1) het is in de context van rokende zwangere, dus die rest van die rokende neukende massa doet wat mij betreft ook maar. Overtrokken is dus een gilterm die jij hier uit de kast trekt om me meteen in een hokje te kunnen duwen als dooddoener.
2) "onevenredig belasten" kun je beter vervangen met "nodeloos blootstellen aan ernstige risico's"
quote:
in tegenstelling tot normaal meeroken door volwassenen waar gewoon teveel over gezeurd wordt.
Ik zeur nooit, ik vraag altijd vriendelijk of mensen in het rokers-gedeelte willen gaan zitten. Das iets anders.
Tevens zegt het al een hoop dat jij meeroken "normaal" vindt.
Vraagje: als ik mij klemzuip en jij er dronken van wordt en op den duur Korsakov ontwikkelt, valt dat dan ook onder "onevenredige belasting"?
If you have a problem, if no-one else can help, and if you can find them, maybe you can hire the A-Team
pi_30125219
quote:
Op woensdag 31 augustus 2005 09:01 schreef Sweetheart1984 het volgende:
Ja roken verbieden vind ik zwaar overdreven, iedereen maakt de keuze om zijn lichaam te vergiftigen zelf. Probleem is dat het kindje niet kan kiezen....

Enig idee hoeveel schade drank aanricht? O ja en junkfood niet te vergeten... Moeten we dat ook maar gaan verbieden? Iedereen kan kiezen om zijn longen/ lever/ gehele lichaam te vergiftigen, met verbieden van drank en sigaretten wordt alleen maar het criminele circuit gestimuleerd om dat allemaal illegaal te gaan produceren...
Ik bedoelde dus voor zwangere vrouwen. Zoals ze in Taiwan van plan zijn:
quote:
Taiwan legt zwangere vrouwen rookverbod op

TAIPEI (ANP) - De Taiwanese overheid wil vrouwen die roken tijdens de zwangerschap beboeten. Deze maatregel moet ervoor zorgen dat baby's in betere gezondheid ter wereld komen, zo liet een functionaris van het Taiwanese ministerie van Gezondheid dinsdag weten.

Het aantal rokende vrouwen in Taiwan neemt toe en de nieuwe wet moet ervoor zorgen dat zij zich bewust worden van de gevaren die dit met zich meebrengt voor het ongeboren kind. Roken is een belangrijke oorzaak van miskramen en vroeggeboorten. Ook worden baby's van rokende vrouwen relatief vaker dood geboren.

Op grond van de nieuwe antirookwet kunnen vrouwen een boete van 250 euro krijgen als zij tijdens de zwangerschap een sigaret opsteken. Als zij deelnemen aan een cursus om van hun verslaving af te komen, komt de boete echter te vervallen.

Het Taiwanese parlement moet het wetsvoorstel nog goedkeuren. Onder de reeds geldende wetgeving kunnen winkeliers die sigaretten aan zwangere vrouwen verkopen boetes van maximaal 50.000 dollar, circa 38.600 euro, krijgen.
If you have a problem, if no-one else can help, and if you can find them, maybe you can hire the A-Team
pi_30125233
Oké even offtopic over meeroken. Als er mensen in mijn buurt zijn die niet roken/ last hebben vast rook of het gewoon niet willen, dan rook ik niet waar zij bij zijn, maar ga ik ff naar buiten ofzo.
pi_30126053
quote:
Op woensdag 31 augustus 2005 11:06 schreef Mwanatabu het volgende:

[..]

Ik bedoelde dus voor zwangere vrouwen. Zoals ze in Taiwan van plan zijn:
[..]

Jongens we hebben het steeds over het roken. Dan moeten er ook boetes komen op het drinken van alcohol tijdens de zwangerschap, al is het maar 1 glas

Dat de rokers binnen nederland geterroriseerd worden, dat betekent nog niet dat je een persoon kan dwingen om niet te roken.
"Mensen die tegen Israël zijn, zijn in werkelijkheid antisemieten." Doctor Martin Luther King - 1967
pi_30127241
quote:
Op woensdag 31 augustus 2005 11:33 schreef JohnDope het volgende:

[..]

Jongens we hebben het steeds over het roken. Dan moeten er ook boetes komen op het drinken van alcohol tijdens de zwangerschap, al is het maar 1 glas

Dat de rokers binnen nederland geterroriseerd worden, dat betekent nog niet dat je een persoon kan dwingen om niet te roken.
Maar blijkbaar kun je wel mensen (=al dan niet ongeboren) baby's dwingen om WEL te roken....

Tevens is er geen enkel onderzoek dat als uitkomst had dat roken goed of niet schadelijk is voor de ongeboren vrucht. Over (zeer matig) alcoholgebruik zijn de onderzoekers daar nog niet helemaal over uit. Ik heb zelf het risico maar niet genomen.
If you have a problem, if no-one else can help, and if you can find them, maybe you can hire the A-Team
pi_30127461
quote:
Op woensdag 31 augustus 2005 12:14 schreef Mwanatabu het volgende:

[..]

Maar blijkbaar kun je wel mensen (=al dan niet ongeboren) baby's dwingen om WEL te roken en te drinken....

Tevens is er geen enkel onderzoek dat als uitkomst had dat roken goed of niet schadelijk is voor de ongeboren vrucht. Over (zeer matig) alcoholgebruik zijn de onderzoekers daar nog niet helemaal over uit. Ik heb zelf het risico maar niet genomen.
matig drinken is net zo slecht voor het kindje als matig roken
"Mensen die tegen Israël zijn, zijn in werkelijkheid antisemieten." Doctor Martin Luther King - 1967
pi_30128825
quote:
Op woensdag 31 augustus 2005 12:21 schreef JohnDope het volgende:

[..]

matig drinken is net zo slecht voor het kindje als matig roken
Daar zijn de onderzoekers het dus nog niet over uit, in tegenstelling tot het algemene standpunt tov roken tijdens de zwangerschap: slecht.
If you have a problem, if no-one else can help, and if you can find them, maybe you can hire the A-Team
  woensdag 31 augustus 2005 @ 13:56:57 #74
242 Pinball
Electric Monk
pi_30130357
quote:
Op woensdag 31 augustus 2005 11:03 schreef Mwanatabu het volgende:
1) het is in de context van rokende zwangere, dus die rest van die rokende neukende massa doet wat mij betreft ook maar. Overtrokken is dus een gilterm die jij hier uit de kast trekt om me meteen in een hokje te kunnen duwen als dooddoener.
Jij zegt dat roken verboden moet worden, niets over zwangerschap.
En als ´overtrokken rookmaffia´ je niet bevalt wil ik het ook wel de ´doorgeslagen nietrookgestapo´ noemen hoor
quote:
2) "onevenredig belasten" kun je beter vervangen met "nodeloos blootstellen aan ernstige risico's"
Bedankt voor de tip. Kijk mijn andere posts ook even na, Misschien heb ik op meer plaatsen niet jouw perfecte formulering gebruikt.
quote:
Ik zeur nooit, ik vraag altijd vriendelijk of mensen in het rokers-gedeelte willen gaan zitten. Das iets anders.
Niet alles gaat over jou. Maar omdat je zo hapt misschien toch wel
quote:
Tevens zegt het al een hoop dat jij meeroken "normaal" vindt.
Als je je stivoropet niet over je ogen had zou je snappen dat mijn ´normaal´ niet normatief bedoeld is. Leer lezen
quote:
Vraagje: als ik mij klemzuip en jij er dronken van wordt en op den duur Korsakov ontwikkelt, valt dat dan ook onder "onevenredige belasting"?
Als je denkt dat ík dronken word als jíj drinkt vermoed ik dat jij al een keer behoorlijk onevenredig belast bent. Dronk je moeder veel?
Whenever you find that you are on the side of the majority, it is time to reform.
pi_30131079
quote:
Op woensdag 31 augustus 2005 13:56 schreef Pinball het volgende:

[..]

Jij zegt dat roken verboden moet worden, niets over zwangerschap.
En als ´overtrokken rookmaffia´ je niet bevalt wil ik het ook wel de ´doorgeslagen nietrookgestapo´ noemen hoor
Ja doei, ik ga niet in een discussie over roken tijdens de zwangerschap in elke zin vermelden dat ik het specifiek over roken tijdens de zwangerschap heb. Als jij de context van nota bene een heel topic niet oppikt, dan begin ik toch echt te vermoeden dat er iemand die jou zeer na staat tijdens haar zwangerschap iets heeft gedaan dat jou met onderontwikkelde hersentjes achterliet.
quote:
Bedankt voor de tip. Kijk mijn andere posts ook even na, Misschien heb ik op meer plaatsen niet jouw perfecte formulering gebruikt.
Als je dat zelf niet eens meer weet: zie boven.
quote:
Niet alles gaat over jou. Maar omdat je zo hapt misschien toch wel
Ik denk dat ik maar meega met die kans dan
quote:
Als je je stivoropet niet over je ogen had zou je snappen dat mijn ´normaal´ niet normatief bedoeld is. Leer lezen
Leg eens uit hoe je "normaal meeroken" dan wel bedoelde.
quote:
Als je denkt dat ík dronken word als jíj drinkt vermoed ik dat jij al een keer behoorlijk onevenredig belast bent. Dronk je moeder veel?
Niet half zoveel als de jouwe, blijkbaar, aangezien jij een simpele vergelijking al niet trekt.
Maar leg es uit: liep je hoofd pas leeg na die breinaald of is het een gevolg van microencephalie?
If you have a problem, if no-one else can help, and if you can find them, maybe you can hire the A-Team
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')