Tanja gaat douchen, maar ze vouwt eerst alle handdoeken op die daar liggen. Daarna gaat ze de wasbak schoonmaken.
Er komt een man binnen (Rikkert?) die zegt dat Tanja er grappig uit ziet met de badjas. Met die dikke buik.
Ze heeft geen foto's gemaakt van haar buik in het begin. Als het gepland was geweest en als ze er blij mee was, dan misschien wel. Maar nu niet. Rikkert vraagt hoelang ze getwijfeld heeft of ze het kindje zou houden. Daar heeft ze nooit over getwijfeld. Maar toen ze die vader niet meer zag, toen was ze er niet zo blij mee. Nu legt ze het uit.
Rikkert vraagt hoe het met het geld is. Hij vraagt of de vader gaat bijdragen. Tanja zegt dat hij niet veel geld heeft, dus ze zal het moeten redden van haar geld. Ze heeft niet veel en misschien moet ze haar auto weg doen. Maar kun je er geen aanspraak op maken, alimentatie. Zo ver wil Tanja het niet laten komen, van een kale kip kun je niet plukken.
Tanja is bezig met een vangnetregeling. Rikkert weet daar wat vanaf, hij zit ook in dat wereldje. Dus hij gaat er nog wat dieper op in.
Tanja zat in de ziektewet en nu is ze zwangerschapsverlof. Rikkert heeft het over procenten. Rikkert zit in de WW, maar krijgt wel huursubsidie.
Tanja wil vangnet niet aanvragen voor november en december, voor maar 2 maanden. Dat geld kunnen ze beter aan iemand anders besteden. Rikkert vindt dat ze er makkelijk mee omgaat. Hij vindt het netjes van haar.
Tanja zegt nog een keer dat ze dat geld dan beter aan iemand anders kunnen besteden, iemand die het harder nodig heeft.
Natalie komt binnen, lieve schat, jij mag wel gewoon hier in bad he. Nee hoor. O ech???
Tanja heeft graag dat als het kindje er is, dat ze hun handen eerst wassen. Natalie vindt dat heel begrijpelijk als iemand rookt, of iets anders heeft gedaan (?) Tanja zegt dat het haar niets kan schelen, dat het haar regel is en dat het dan dus gebeurt.
Tanja heeft aan BB aangegeven dat ze graag wilde dat haar moeder erbij was. Maar ze hebben gezegd dat het niet mocht. Ze weet het natuurlijk niet zeker dat ze er niet bij is, maar ze durft er niet op te hopen.
Als er andere mensen bij zijn uit het huis denkt ze niet dat het kind eruit komt. Dan voelt ze zich niet relaxed als anderen in haar doos zitten te kijken. Rikkert zou er wel graag bij willen zijn.
Toen hij wegliep zei hij: 'maar goed, ik mag er niet bij zijn', waarop Tanja zei: 'dat heb ik niet gezegd'. Ik geloof dat ze daarna zei dat ze zich bij hem wel op zijn gemak voelde, maar dat stukje heb ik niet goed gevolgd.
Tanja wordt onder de douche alleen van boven de schouders gefilmd, en 3 sec in de verte helemaal. En de camera gaat naar de kamer.
[ Bericht 51% gewijzigd door Katie op 27-08-2005 18:27:06 ]