Uitzendbureaus maken handig gebruik van deze mensen, ze zijn super flexibel en vervangen de Nederlandse uitzendkrachten die wél willen werken maar simpelweg een 37 of 40 urige werkweek willen om hun vaste lasten te betalen. Ik geloof niet dat je daar zo happy mee bent als Nederlandse uitzendkracht in o.a. de productie en logistieke branche..quote:Maar álles beter dan die 200K beroepsprofiteurs vragen te werken. Al kost het de ondergang van Nederland.
Overigens helemaal niets tegen Polen hoor, hardwerkende en vriendelijke mensen. Maar om wéér een immigratiegolf van honderdduizenden toe te staan...
quote:. Toch zeggen veel bedrijven dat ze uiteindelijk wel goedkoper uit zijn met Poolse werknemers. Veel gehoorde pluspunten: Polen werken hard, ze zeuren niet, je kunt er van op aan, weinig ziek en ze werken nauwkeurig. Door hun bescheiden mentaliteit is het zo dat de Polen zichzelf soms te kort doen. Ze zijn minder mondig en zullen daardoor minder snel opslag vragen dan hun Nederlandse collega's. Over het algemeen worden ze dan ook in de laagste loontarieven ingeschaald.
quote:Poolse vrachtwagenchauffeurs verdringen Nederlandse collega’s
Volgens de FNV is, de afgelopen 2 jaar, het aantal Poolse vrachtwagenchauffeurs bij de Nederlandse transportbedrijven gegroeid van 1200 naar ongeveer 2500. Werkgevers gebruiken trucs om te omzeilen dat ze bij vacatures eerst Nederlandse chauffeurs een kans moeten geven. Dit tot ongenoegen van VVD kamerlid Frans Weekers die meldt dat hij hierover kamervragen gaat stellen. De Poolse chauffeurs vertellen over de agressie van hun Nederlandse collega’s en dat zij hun banen in Polen verliezen door de concurrentie van chauffeurs uit de Oekraïne en Roemenië
Als je het jezelf maar vaak genoeg wijsmaakt dan is het vast wel waar.quote:Op zondag 25 november 2007 08:35 schreef Megumi het volgende:
Zonder buitenlanders was Nederland allang ten onder gegaan.
quote:Wilders wil grens sluiten voor Polen
AMSTERDAM - De grens moet minimaal tot 2009 gesloten worden voor Polen die naar Nederland komen om te werken. Dat zegt PVV-fractievoorzitter Geert Wilders naar aanleiding van een artikel in de Volkskrant van zaterdag.
ANP
Daarin beklagen PvdA-wethouders uit Rotterdam en Den Haag zich over de grote toeloop van Oost-Europeanen naar hun steden. Die groep vestigt zich in grote getalen in de probleemwijken van die steden. Dat leidt volgens de wethouders tot woningnood en meer problemen in de achterstandswijken.
Terugdraaien
Sinds 1 mei mogen werknemers uit Oost-Europese landen die bij de EU horen zonder voorwaarden werken in Nederland. Wilders wil dit besluit terugdraaien omdat er volgens hem veel meer naar Nederland komen dan was verwacht door het kabinet.
De PVV-leider ziet Duitsland als voorbeeld. Dat land weigert tot 2009 werknemers uit nieuwe EU-landen uit Oost-Europa. Volgens de EU mag dat om de arbeidsmarkt te beschermen. "Nederland is heel dom geweest door de Polen toe te staan hier zonder voorwaarden te laten werken". Wilders wil de grens direct sluiten, in ieder geval tot 2009.
quote:Op zondag 25 november 2007 09:22 schreef Dr.Nikita het volgende:
Wachtlijsten op woningen verdubbelt binnen relatief korte tijd voor mensen die al meerdere jaren wachten, men kan deze volksverhuizing onmogelijk aan
Voor zover ik het zie wonen er via uitzend-organisaties zo'n tien mensen in een eensgezinswoning, op campings en in pensions. Denk dat de *aanslag op woningen in de sociale woningbouw* wel meevalt.quote:Poolse arbeiders in pensions... vaak mensonterend. Zelf zien ze dat anders. Redelijk goedkope huisvesting, zodat ze hun inkomen kunnen oppotten en meenemen naar Polen. Voor onze economie zijn ze, volgens mij, niet goed. Ze halen alleen weg en brengen niets in. Het zijn "nemers".
Er staan nog een -tig honderdduizend te trappelen hoor.quote:Op zondag 25 november 2007 09:56 schreef Loedertje het volgende:
[..]
[..]
Voor zover ik het zie wonen er via uitzend-organisaties zo'n tien mensen in een eensgezinswoning, op campings en in pensions. Denk dat de *aanslag op woningen in de sociale woningbouw* wel meevalt.
Die Polen moeten net zo lang wachten hoor.quote:Op zondag 25 november 2007 09:22 schreef Dr.Nikita het volgende:
Wachtlijsten op woningen verdubbelt binnen relatief korte tijd voor mensen die al meerdere jaren wachten,
zo is het toch tegenwoordig in dit sch land, je moet wel 40 uur werken voor een laag loon wil je een beetje normaal rondkomen!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!, mogen we ook nog leven? gvd, anders kan ik me net zo goed vandaag nog ophangen.quote:Uitzendbureaus maken handig gebruik van deze mensen, ze zijn super flexibel en vervangen de Nederlandse uitzendkrachten die wél willen werken maar simpelweg een 37 of 40 urige werkweek willen om hun vaste lasten te betalen
Geert zit nog tot minimaal 2009 in de oppositie, dus die moet niet zo zeuren.quote:Op zondag 25 november 2007 09:47 schreef Q. het volgende:
Geert heeft er uiteraard ook een mening over:
Ik neem aan dat je dat sarcastisch bedoeld?quote:Op zondag 25 november 2007 10:21 schreef Kickstart het volgende:
je moet wel 40 uur werken voor een laag loon wil je een beetje normaal rondkomen!!!!!!
Waar kickstart op doelt, denk ik, is het feit dat je in de laagst betaalde sector 40 uur werkt voor circa 250 per week (productie/logistiek e.d.) Op uitzendbasis is dit echt geen garantie voor een fulltime 40-urige werkweek, je bent als uitzendkracht immers *lekker flexibel*, is er geen werk meer dan sturen ze je naar huis waardoor sommige uitzendkrachten dus vol frustraties zitten omdat ze die 40 uur geeneens halen.quote:Op zondag 25 november 2007 10:28 schreef maartena het volgende:
[..]
Ik neem aan dat je dat sarcastisch bedoeld?
Natuurlijk moet je 40 uur werken, dat is een normale werkweek.
Je bent wel erg optimistisch..............quote:Op zondag 25 november 2007 10:15 schreef Dr.Daggla het volgende:
[..]
Die Polen moeten net zo lang wachten hoor..
Tis niet zo dat ze voorrang krijgen op iemand die al, say, 6 jaar op een lijst staat.
Ja dat kun je geen sportvissen meer noemen.quote:Als voorbeeld noemt hij het fenomeen waarbij Polen lange lijnen uitzetten in het water met daaraan aas gebonden. Deze hengels worden vastgezet aan de kade. ,,Ze komen dan later terug om de gevangen vis op te halen.
Nou goed toch, beter een goed leven dan zo'n slavenleven zoals sommigen dus fout denkenquote:Op zondag 25 november 2007 15:05 schreef 16meter het volgende:
Ze zijn niet zielig en die uitbuiting vindt allang niet meer op grote schaal plaats. De meeste Polen krijgen een minimumloon (of meer), zijn matig/redelijk gehuisvest en kunnen straks zeer behoorlijk leven in hun eigen land van dat 'slavenloon' dat ze hier opstrijken.
Ze spreken alleen Pools met een beetje Duits, de mannelijke Polen lusten (zacht uitgedrukt) wel een borrel en ze houden er nog meer vreemde gebruiken op na die heel moeilijk binnen onze cultuur passen.quote:Op zondag 25 november 2007 15:21 schreef popolon het volgende:
Het probleem is niet eens zozeer het werk op zich maar de illegaliteit waarin dit voorkomt. Ook hebben veel Polen geen verzekering, leven ze vaak met veel mensen in te kleine kamers, roven ze de Nederlandse binnenwateren leeg zoals ik net lasetc.
Wel joh, een koekje bij de koffie!quote:Op zondag 25 november 2007 17:08 schreef 16meter het volgende:
[..]
Oh nee, de Nederlander bestaat niet en wij hebben geen eigen cultuur.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |