abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 23 november 2005 @ 00:19:10 #176
62215 qu63
..de tijd drinkt..
pi_32496311
quote:
Op woensdag 23 november 2005 00:18 schreef HaerdenC het volgende:
verder kan ik al melden dat als het een jongen is hij Linus zal heten ... ja ja genaamd naar LED haerden klonk nogal dom ...

en als het een meisje is WinDoos?
It's Time To Shine
[i]What would life be like without rhethorical questions?[/i]
  woensdag 23 november 2005 @ 00:19:29 #177
62215 qu63
..de tijd drinkt..
pi_32496325
ik las net gewoon Linux daar
It's Time To Shine
[i]What would life be like without rhethorical questions?[/i]
  woensdag 23 november 2005 @ 01:41:26 #178
134738 HaerdenC
Allround Kluskabouter
pi_32497865
Linus naar de papa van Linux uiteraard Linus Torvalds

Als t een meisje is wordt het Aila ... door de mama gekozen geen speciale betekenis gewoon leuk
Minds are like parachutes, they work best when open!
pi_32501274
en niet Linus Eduard Dirk Haerden als het een jongetje word?

gefeliciteerd trouwens
pi_32540965
Proficiat met je blijde verwachting
Wanneer mogen we fotos verwachten ?
pi_32541072
quote:
Op woensdag 23 november 2005 01:41 schreef HaerdenC het volgende:
Linus naar de papa van Linux uiteraard Linus Torvalds
[afbeelding]

Als t een meisje is wordt het Aila ... door de mama gekozen geen speciale betekenis gewoon leuk
Mèn, Aila. Waarom niet meteen Shayqonda of zoiets.
quote:
Op woensdag 23 november 2005 10:10 schreef ranzige_pad het volgende:
en niet Linus Eduard Dirk Haerden als het een jongetje word?
Linus Eduard Haerden Dick

[ Bericht 26% gewijzigd door mighty_myte op 24-11-2005 17:04:35 ]
Motto: Eens is ook dit voorbij...
Red een boom - eet een bever!
pi_32613546
tvp

Foto's God_de_Vader!
Profiel opgeheven.
  zondag 27 november 2005 @ 14:35:52 #183
134738 HaerdenC
Allround Kluskabouter
pi_32617773
ik zal even wat dingen on line zetten moment geduld
  zondag 27 november 2005 @ 14:52:29 #184
134738 HaerdenC
Allround Kluskabouter
pi_32618251

Onverwacht nog een schoorsteen uitgebroken en dicht gemetseld (bepleisterd makkelijker daar we op de eerste kant flink gesukkelt hebben

En de eerste LED spots aan de staalkabels (De grote lamp is maar tijdelijk voor de werken te vereenvoudigen... ook zullen dit aan iedere kant van de ruimte 5 witte en 5 rode spots worden... de rode naar boven schijnent de witte naar onder ... uiteraard moet er nog geverfd worden he

En meer spots in beeld ... het resultaat is op de foto niet duidelijk zichtbaar ik ga eens proberen met betere camera dan mijn sony GSM

Pleisterwerken op de traditionele manier

De schoorsteen mijn god wat een gedoens om dit strak te krijgen ... maar we zijn geslaagd

Dit was nog laatste stukje te doen bovenaan en dan was ie af ... ookmoeten de latten nog verwijdert worden en nagegaan worden met filler dat is ondertussen gedaan maar heb nog geen fot hiervan ...

Zo
  zondag 27 november 2005 @ 14:57:49 #185
118002 PieDobbelJoe
Elk nadeel heeft een voordeel
pi_32618400
quote:
Op donderdag 17 maart 2005 16:36 schreef God_de_Vader het volgende:

[..]

Daar zijn verschillende redenen voor ...
- 12 volt netwerken hebben geen electro keuring nodig als je ze aanlegd
- 12 volt is veilige spanning ... toch handig
- 12 volt led lampjes zijn efficienter dan die op 220
- 12 volt kan je naderhand heel erg makkelijk automatiseren
- Schakelaars veel goedkoper
- Relais veel goedkoper
- minder straling van de kabels (voor zij die daar echt mee in zitten)
- Goedkoper in aankopp de 12 volt spotjes
- Standaard 12 volt auto zekering pak goedkoper dan 220 volt zekering
- makkelijker om zelf schakelingen voor te maken ...
- Licht sensors goedkoper
- Bewegingsdetectors goedkoper
- andere 12 volt apparaten kunnen er op zodat je niet 20 transfo's hebt
- Het heeft een hoog GOT Tweaker en Geek gehalte
- je kan een standaard auto accu gebruiken met een druppellader en wissel relais als noodstroom voor 4 uur!!! dus als de stroom uit ligt heb je nog 4 uur stroom (Met 2 of 3 accu's is het helemaal top)
- Je kan iets bedenken in de vorm van accu's die laden met zonne energie en zo dus totaal onafhankelijk zijn van stroom netten ...

kortweg ... er zijn er wel wat ... zullen er nog wel zijn die me nu even ontschieten

Wow ...iets om over na te denken
  zondag 27 november 2005 @ 15:40:03 #186
134738 HaerdenC
Allround Kluskabouter
pi_32619494
Dat doet er mij aan denken ... nog aangekomen of opgehaald de laatste weken:

Batterij druppel lader
Voeding accuswitch bij uitval stroom (High Ampere relais)
4 Accu's van 160 ah Dat was best wat centjes maar kon er via via 4 kopen heb er 180 euro voor betaald... nieuwe voor de duidelijkheid dienen eigenlijk voor datacentrums en dus echte noodbatterijen ..

Ik zal alles samen ongeveer 180 watt verlichting hebben plus 70 watt aan audio en verluchting dus samen 250 watt

De 4 batterijen leveren per uur per stuk 1920 watt dus pakweg 2000 watt ... samen goed voor 8000 watt !!!! mijn verlichting, verluchting en audio kunnen dus in theorie 32 uur volledig aan blijven op accu ... en dat is dan echt alles aan he ... in praktijk zal ik op iets van een 24 uur komen schat ik zo maar ik heb nooit alles tegelijk aan zou nogal een kakkafolie worden ...
pi_32814568
Ik heb inmiddels van led-shop24 twee samples besteld en ik ben helemaal om

Zuinig, efficient, scherp licht, makkelijk in aanleg. Ronduit ideaal voor al je verlichtingsprojecten.

Ik wil zelf in de loop van het komend jaar helemaal over op LED verlichting dat is bij deze mijn voornemen van 2006.

Maar mijn vraag is nu. Aangezien LED's vele malen minder energie verbruiken lijkt het mij realistischer om met zonnecellen te werken. Is dit een juiste gedachte? (ik zag al een opmerking voorbijkomen in posts van anderen).

En zo ja kent iemand producenten van relatief goedkope zonnecellen die bijvoorbeeld enkele auto-accu's van spanning zouden kunnen voorzien?

Op die manier zou je twee netten kunnen aanleggen één voor zaken als pc's, t.v's enzovoort en de ander voor verlichting waarbij je zelf voorziet in de aanlevering van energie.
Profiel opgeheven.
pi_32816145
dikke tvp,
Op dinsdag 26 juni 2007 22:26 schreef Deoxyribonucleic het volgende:
dutchmage, ouwe kaenker taalpurist! O+
-webicon verwijderd, veel te groot, niet terugplaatsen-
pi_32816246
quote:
Op dinsdag 8 november 2005 11:19 schreef M.a.r.i.e.k.j.e het volgende:
Hier zijn wat foto's van de vorderingen van mijn ledproject. De woonkamer is nog niet helemaal af en de kleuren zoals je die hier ziet zijn in werkelijkheid minder roze. Het licht uit de lichtkoof is in werkelijkheid oranje van kleur. Het is nogal lastig om het in een foto weer te geven.

knip
werkelijk waar mooi gedaan..

ben alleen nieuwschierig hoe je de led in de vloeren hebt gekregen.. vind het erg mooi en wil het ook mijn vloer verwerken.. vroeg me alleen af hoe jij dat hebt gedaan..
Op dinsdag 26 juni 2007 22:26 schreef Deoxyribonucleic het volgende:
dutchmage, ouwe kaenker taalpurist! O+
-webicon verwijderd, veel te groot, niet terugplaatsen-
pi_32818417
quote:
Op zondag 4 december 2005 20:02 schreef dutchmage het volgende:

[..]

ben alleen nieuwschierig hoe je de led in de vloeren hebt gekregen.. vind het erg mooi en wil het ook mijn vloer verwerken.. vroeg me alleen af hoe jij dat hebt gedaan..
Kijk eens op www.eyeleds.com daar komen de ledjes vandaan die ik volgende week in mijn gang en walk in closet laat aanleggen. Op die site staan filmpjes van hoe zij het aanleggen. Ik zal er foto's van posten .
je moet gewoon LE-ZEN | If you had one chance, one opportunity, to seize everything you ever wanted, in one moment. Would you capture it? Or just let it slip?
pi_32827430
quote:
Op zondag 4 december 2005 21:11 schreef RATMEN het volgende:

[..]

Kijk eens op www.eyeleds.com daar komen de ledjes vandaan die ik volgende week in mijn gang en walk in closet laat aanleggen. Op die site staan filmpjes van hoe zij het aanleggen. Ik zal er foto's van posten .
Grappenmaker: u betaalt: 5 stuk(s) x ¤ 249,95 = ¤ 1.249,75
  maandag 5 december 2005 @ 11:04:11 #192
134738 HaerdenC
Allround Kluskabouter
pi_32829743
quote:
Op zondag 4 december 2005 20:02 schreef dutchmage het volgende:

[..]

Ik heb geopteerd om mijn plinten behoorlijk hoog en breed te maken soort van balk tegen de muur... beneden liggen de leidingen er in aan de zijkant rode spots in verwerkt en bovenaan liggen er Led Buiwen in (darmen zo met ledjes he) dit in de vorm van 1 vol gele en 1 vol witte ledjes. Daar bovenop heb ik dan een melkglas gelegd dat net er in past ... het is nog niet aangesloten... Maar volgende week wel.
  maandag 5 december 2005 @ 15:30:05 #193
134738 HaerdenC
Allround Kluskabouter
pi_32836644
Dit is iemand anders die het ook gedaan heeft en die er een heel erg goed resultaat mee behaald heeft...

pi_32844927
quote:
Op maandag 5 december 2005 15:30 schreef HaerdenC het volgende:
Dit is iemand anders die het ook gedaan heeft en die er een heel erg goed resultaat mee behaald heeft...

Plaatjes
Het is niet mijn stijl, veels te koud en ongezellig. Op dit moment ben ik gek van zoiets, maar dat is offtopic alhoewel er wel leds in zouden moeten. Oa onder de dakrand voor een mooie sfeer van buiten in de avond

Een discussie win je nooit.
Er ging vannacht om 9 uur nog een auto voorbij.
pi_32874902
quote:
Op maandag 5 december 2005 08:26 schreef D-MIXXX het volgende:

[..]

Grappenmaker: u betaalt: 5 stuk(s) x ¤ 249,95 = ¤ 1.249,75
Voor het totaal aanschaf + leggen van een set van 5 lampjes en een set van 8 lampjes met voeding en alles erop en eraan, betaal ik 1100 ¤. Misschien moet je volgende keer je onderzoek iets beter doen, voordat je post .
je moet gewoon LE-ZEN | If you had one chance, one opportunity, to seize everything you ever wanted, in one moment. Would you capture it? Or just let it slip?
pi_32939960
Prachtig project dit
Ik wil nu zelf ook mijn kamer een beetje veranderen.
En ik wou ook wat met de verlichtig doen.
Zit al te kijken naar LED Lichtslangen en LEDs etc.
Prachtig dit

* no1uknow bookmarkt.
pi_33012116
Hey peepz,
Ik wil binnenkort op mezelf gaan wonen en nu ben ik hier een aantal topics tegen gekomen over led verlichting in huis, dit onderwerp spreekt me enorm aan maar ik weet niet zo heel veel van elektro, en het word me ook niet echt heel duidelijk in die 2 LED topics hoe alles geshakeld moet worden e.d. dus vandaar dat ik deze topic heb gestart. (Zie LED huisverlichting (Meer Informatie ?)

Wat ik nou graag zou willen weten zijn o.a. de volgende dingen :
- MR16 led lampen die kunnen voor zover ik het begrijp in een gewoon halogeen fitting, maar moet je daarvoor de trafo ook veranderen ?
- Bij het aanschaffen van trafo's waar moet ik dan op letten en hoe maak ik een berekening om het aantal ledlampen (12volt overigens) aan te pasen aan de trafo ?
- Waar kan ik die dingen het beste kopen, heb al een paar URL's gezien (o.a. www.conrad.nl, mooispul.nl & www.led-shop24.de) maar zijn er nog anderen ?
- Het klinkt allemaal zo mooi maar waar moet je op letten bij dit soort dingen ?

Nou ik hoop dat er mensen zijn die me er antwoord op kunnen geven, en misschien dat andere mensen er ook iets aan hebben, zoals ik het zie is het echt de toekomst... Alvast bedankt...
pi_33022930
quote:
Op maandag 12 december 2005 13:01 schreef EViL_TWiN het volgende:

Hey peepz,
Ik wil binnenkort op mezelf gaan wonen en nu ben ik hier een aantal topics tegen gekomen over led verlichting in huis, dit onderwerp spreekt me enorm aan maar ik weet niet zo heel veel van elektro, en het word me ook niet echt heel duidelijk in die 2 LED topics hoe alles geshakeld moet worden e.d. dus vandaar dat ik deze topic heb gestart. (Zie LED huisverlichting (Meer Informatie ?)

Wat ik nou graag zou willen weten zijn o.a. de volgende dingen :
- MR16 led lampen die kunnen voor zover ik het begrijp in een gewoon halogeen fitting, maar moet je daarvoor de trafo ook veranderen ?
- Bij het aanschaffen van trafo's waar moet ik dan op letten en hoe maak ik een berekening om het aantal ledlampen (12volt overigens) aan te pasen aan de trafo ?
- Waar kan ik die dingen het beste kopen, heb al een paar URL's gezien (o.a. www.conrad.nl, mooispul.nl & www.led-shop24.de) maar zijn er nog anderen ?
- Het klinkt allemaal zo mooi maar waar moet je op letten bij dit soort dingen ?

Nou ik hoop dat er mensen zijn die me er antwoord op kunnen geven, en misschien dat andere mensen er ook iets aan hebben, zoals ik het zie is het echt de toekomst... Alvast bedankt...
bij www.niikuled.com kun je ook led spotjes bestellen
heb ik ook gedaan, niet te duur en betrouwbaar
pi_33025910
quote:
Op maandag 12 december 2005 19:17 schreef mtv het volgende:

[..]

bij www.niikuled.com kun je ook led spotjes bestellen
heb ik ook gedaan, niet te duur en betrouwbaar
Goed adres, ik heb hem opgeslagen

[ Bericht 2% gewijzigd door mikezwet op 12-12-2005 20:57:34 ]
Een discussie win je nooit.
Er ging vannacht om 9 uur nog een auto voorbij.
pi_33035682
Hey bedank man, ik heb hem ook gebookmarkt, maar weet nog iemand antwoord op mijn bovenstaande vragen...
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')