quote:Op woensdag 23 november 2005 00:18 schreef HaerdenC het volgende:
verder kan ik al melden dat als het een jongen is hij Linus zal heten ... ja ja genaamd naarLED haerden klonk nogal dom ...
Mèn, Aila.quote:Op woensdag 23 november 2005 01:41 schreef HaerdenC het volgende:
Linus naar de papa van Linux uiteraard Linus Torvalds
[afbeelding]
Als t een meisje is wordt het Aila ... door de mama gekozen geen speciale betekenis gewoon leuk
Linus Eduard Haerden Dickquote:Op woensdag 23 november 2005 10:10 schreef ranzige_pad het volgende:
en niet Linus Eduard Dirk Haerden als het een jongetje word?
quote:Op donderdag 17 maart 2005 16:36 schreef God_de_Vader het volgende:
[..]
Daar zijn verschillende redenen voor ...
- 12 volt netwerken hebben geen electro keuring nodig als je ze aanlegd
- 12 volt is veilige spanning ... toch handig
- 12 volt led lampjes zijn efficienter dan die op 220
- 12 volt kan je naderhand heel erg makkelijk automatiseren
- Schakelaars veel goedkoper
- Relais veel goedkoper
- minder straling van de kabels (voor zij die daar echt mee in zitten)
- Goedkoper in aankopp de 12 volt spotjes
- Standaard 12 volt auto zekering pak goedkoper dan 220 volt zekering
- makkelijker om zelf schakelingen voor te maken ...
- Licht sensors goedkoper
- Bewegingsdetectors goedkoper
- andere 12 volt apparaten kunnen er op zodat je niet 20 transfo's hebt
- Het heeft een hoog GOT Tweaker en Geek gehalte
- je kan een standaard auto accu gebruiken met een druppellader en wissel relais als noodstroom voor 4 uur!!! dus als de stroom uit ligt heb je nog 4 uur stroom (Met 2 of 3 accu's is het helemaal top)
- Je kan iets bedenken in de vorm van accu's die laden met zonne energie en zo dus totaal onafhankelijk zijn van stroom netten ...
kortweg ... er zijn er wel wat ... zullen er nog wel zijn die me nu even ontschieten![]()
werkelijk waar mooi gedaan..quote:Op dinsdag 8 november 2005 11:19 schreef M.a.r.i.e.k.j.e het volgende:
Hier zijn wat foto's van de vorderingen van mijn ledproject. De woonkamer is nog niet helemaal af en de kleuren zoals je die hier ziet zijn in werkelijkheid minder roze. Het licht uit de lichtkoof is in werkelijkheid oranje van kleur. Het is nogal lastig om het in een foto weer te geven.
knip
Kijk eens op www.eyeleds.com daar komen de ledjes vandaan die ik volgende week in mijn gang en walk in closet laat aanleggen. Op die site staan filmpjes van hoe zij het aanleggen. Ik zal er foto's van postenquote:Op zondag 4 december 2005 20:02 schreef dutchmage het volgende:
[..]
werkelijk waar mooi gedaan..
ben alleen nieuwschierig hoe je de led in de vloeren hebt gekregen.. vind het erg mooi en wil het ook mijn vloer verwerken.. vroeg me alleen af hoe jij dat hebt gedaan..
Grappenmaker: u betaalt: 5 stuk(s) x ¤ 249,95 = ¤ 1.249,75quote:Op zondag 4 december 2005 21:11 schreef RATMEN het volgende:
[..]
Kijk eens op www.eyeleds.com daar komen de ledjes vandaan die ik volgende week in mijn gang en walk in closet laat aanleggen. Op die site staan filmpjes van hoe zij het aanleggen. Ik zal er foto's van posten.
Ik heb geopteerd om mijn plinten behoorlijk hoog en breed te maken soort van balk tegen de muur... beneden liggen de leidingen er in aan de zijkant rode spots in verwerkt en bovenaan liggen er Led Buiwen in (darmen zo met ledjes he) dit in de vorm van 1 vol gele en 1 vol witte ledjes. Daar bovenop heb ik dan een melkglas gelegd dat net er in past ... het is nog niet aangesloten... Maar volgende week wel.quote:Op zondag 4 december 2005 20:02 schreef dutchmage het volgende:
[..]
werkelijk waar mooi gedaan..
ben alleen nieuwschierig hoe je de led in de vloeren hebt gekregen.. vind het erg mooi en wil het ook mijn vloer verwerken.. vroeg me alleen af hoe jij dat hebt gedaan..
Het is niet mijn stijl, veels te koud en ongezellig. Op dit moment ben ik gek van zoiets, maar dat is offtopic alhoewel er wel leds in zouden moeten. Oa onder de dakrand voor een mooie sfeer van buiten in de avondquote:Op maandag 5 december 2005 15:30 schreef HaerdenC het volgende:
Dit is iemand anders die het ook gedaan heeft en die er een heel erg goed resultaat mee behaald heeft...
Plaatjes
Voor het totaal aanschaf + leggen van een set van 5 lampjes en een set van 8 lampjes met voeding en alles erop en eraan, betaal ik 1100 ¤. Misschien moet je volgende keer je onderzoek iets beter doen, voordat je postquote:Op maandag 5 december 2005 08:26 schreef D-MIXXX het volgende:
[..]
Grappenmaker: u betaalt: 5 stuk(s) x ¤ 249,95 = ¤ 1.249,75![]()
bij www.niikuled.com kun je ook led spotjes bestellenquote:Op maandag 12 december 2005 13:01 schreef EViL_TWiN het volgende:
Hey peepz,
Ik wil binnenkort op mezelf gaan wonen en nu ben ik hier een aantal topics tegen gekomen over led verlichting in huis, dit onderwerp spreekt me enorm aan maar ik weet niet zo heel veel van elektro, en het word me ook niet echt heel duidelijk in die 2 LED topics hoe alles geshakeld moet worden e.d. dus vandaar dat ik deze topic heb gestart. (Zie LED huisverlichting (Meer Informatie ?)
Wat ik nou graag zou willen weten zijn o.a. de volgende dingen :
- MR16 led lampen die kunnen voor zover ik het begrijp in een gewoon halogeen fitting, maar moet je daarvoor de trafo ook veranderen ?
- Bij het aanschaffen van trafo's waar moet ik dan op letten en hoe maak ik een berekening om het aantal ledlampen (12volt overigens) aan te pasen aan de trafo ?
- Waar kan ik die dingen het beste kopen, heb al een paar URL's gezien (o.a. www.conrad.nl, mooispul.nl & www.led-shop24.de) maar zijn er nog anderen ?
- Het klinkt allemaal zo mooi maar waar moet je op letten bij dit soort dingen ?
Nou ik hoop dat er mensen zijn die me er antwoord op kunnen geven, en misschien dat andere mensen er ook iets aan hebben, zoals ik het zie is het echt de toekomst... Alvast bedankt...
Goed adres, ik heb hem opgeslagenquote:Op maandag 12 december 2005 19:17 schreef mtv het volgende:
[..]
bij www.niikuled.com kun je ook led spotjes bestellen
heb ik ook gedaan, niet te duur en betrouwbaar
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |