Daarvoor moet je toch echt bij z'n opvolgers wezen.quote:Op zaterdag 3 september 2005 14:22 schreef CherrymoonTraxx het volgende:
¤ 1.51 per liter is belachelijk natuurlijk. Dat ligt echt niet alleen aan de hoge olieprijzen, die gelden immers niet alleen voor Nederland. Het kwartje van Kok moet er echt dringend worden afgehaald, zoals die grijze rat ons ooit heeft beloofd.
Bij Kok, hij heeft het ingevoerd en beloofd dat het terug zou worden gegeven. Dan moet hij er zorg voor dragen en niet zijn opvolgers opzadelen met zoiets.quote:Op zaterdag 3 september 2005 14:54 schreef k_man het volgende:
[..]
Daarvoor moet je toch echt bij z'n opvolgers wezen.
Ow ja. Dan moet je maar op de PvdA stemmen volgende keer. Komt alles goed.quote:Op zaterdag 3 september 2005 14:55 schreef CherrymoonTraxx het volgende:
[..]
Bij Kok, hij heeft het ingevoerd en beloofd dat het terug zou worden gegeven. Dan moet hij er zorg voor dragen en niet zijn opvolgers opzadelen met zoiets.
Denk niet dat dat super zal helpen aangezien de PVDA anders echt wel eerder had nagedacht over het Kwartje.quote:Op zaterdag 3 september 2005 15:01 schreef k_man het volgende:
[..]
Ow ja. Dan moet je maar op de PvdA stemmen volgende keer. Komt alles goed.
Lees eerst dit voordat je PvdA stemtquote:Op zaterdag 3 september 2005 14:55 schreef CherrymoonTraxx het volgende:
Bij Kok, hij heeft het ingevoerd en beloofd dat het terug zou worden gegeven. Dan moet hij er zorg voor dragen en niet zijn opvolgers opzadelen met zoiets.
En bedenk ook eens dat er nog nooit zoveel benzine is verkocht als in het tweede kwartaal van 2005; mobiliteit is nog altijd veel te goedkoop en te vanzelfsprekend in Nederland. En daar profiteer ik en velen met mij, maar al te graag vanquote:Het 'Kwartje van Kok' is een verhoging van de accijns op autobrandstof van het kabinet Lubbers-Kok in 1991. De accijnsverhoging was structureel. Het kabinet heeft dit nooit bedoeld als tijdelijke maatregel.
Er waren destijds twee redenen voor de accijnsverhoging. Enerzijds was deze nodig om de tekorten op de rijksbegroting terug te dringen. Anderzijds was de maatregel bedoeld om de kosten van het autogebruik meer gelijk te trekken met de kosten van het openbaar vervoer.
De accijnsverhoging bedroeg 18,3 cent (8,3 eurocent) per liter ongelode benzine en 7 cent (3,18 eurocent) per liter voor diesel. De accijnsverhoging was een structurele maatregel. Het kabinet heeft nooit de bedoeling gehad deze maatregel voor een bepaalde tijd in te voeren.
Ik fietste net naar de stad, ineens 'Pang!'. En nee, geen lekke band, mn velg is in tweeën gespleten...quote:Ik weet niet hoe het bij jullie is, maar hier schijnt de zon, dus ik ga zo lekker even naar buiten Even kijken of mijn fiets al bruikbaar is
Oeh dat heb ik ook eens gehad, toen draaide hij ook heel zwaar. Echt zwaar klote omdat je er dus een heel nieuw wiel in moet zetten.quote:Op zaterdag 3 september 2005 15:57 schreef Douwe het volgende:
Hier schijnt een soort half zonnetje... je ziet hem wel, maar hij schijnt niet echt. Toch heb je wel een soort van schaduwen, en is het wel warm
[..]
Ik fietste net naar de stad, ineens 'Pang!'. En nee, geen lekke band, mn velg is in tweeën gespleten...
Zeker, dat gaat veel euro's kosten.quote:Op zaterdag 3 september 2005 16:00 schreef Douwe het volgende:
Ja, en ook nog het achterwiel. Dat is helemaal een drama
Het kwartje van Kok is een onderdeel van een pakket maatregelen uit de Tussenbalans, om het nijpende financieringstekort wat terug te dringen.quote:Op zaterdag 3 september 2005 15:10 schreef DutchTrain het volgende:
[..]
Lees eerst dit voordat je PvdA stemt![]()
[..]
En bedenk ook eens dat er nog nooit zoveel benzine is verkocht als in het tweede kwartaal van 2005; mobiliteit is nog altijd veel te goedkoop en te vanzelfsprekend in Nederland. En daar profiteer ik en velen met mij, maar al te graag van
Ik denk dat het voordeliger is om zelf een pompstation te beginnen.quote:Op zaterdag 3 september 2005 16:02 schreef Douwe het volgende:
[..]
Ik denk dat het voordeliger is een junk op te zoeken
Ja, die brutale CMT postte ineens tussendoor, toen was quoten ineens noodzakelijkquote:Op zaterdag 3 september 2005 16:03 schreef Jaguarized het volgende:
[..]
Ik denk dat het voordeliger is om zelf een pompstation te beginnen.
edit, ik dacht dat je op CMT doelde
Vogue heeft overigens nog wel een fiets over voor 50 euri.quote:Op zaterdag 3 september 2005 16:04 schreef Douwe het volgende:
[..]
Ja, die brutale CMT postte ineens tussendoor, toen was quoten ineens noodzakelijk
Over pompstations gesproken. Ik zag laatste bij het pompstation bij De Lucht aan de A2 een cirkeldiagram hangen met een overzichtje waar het geld allemaal naar toe gaat. De pomphouder komt er procentueel bekaaid af.quote:Op zaterdag 3 september 2005 16:03 schreef Jaguarized het volgende:
[..]
Ik denk dat het voordeliger is om zelf een pompstation te beginnen.
edit, ik dacht dat je op CMT doelde
Goed plan! Vogue?quote:Vogue heeft overigens nog wel een fiets over voor 50 euri.
Was het niet iets van 1ct per liter?quote:Over pompstations gesproken. Ik zag laatste bij het pompstation bij De Lucht aan de A2 een cirkeldiagram hangen met een overzichtje waar het geld allemaal naar toe gaat. De pomphouder komt er procentueel bekaaid af.
Zoiets is het inderdaad. Precies weet ik het niet meer, maar procentueel kreeg de pomphouder per liter veruit het minste van alle partijen.quote:Op zaterdag 3 september 2005 16:10 schreef Douwe het volgende:
[..]
Goed plan! Vogue?
[..]
Was het niet iets van 1ct per liter?
Wat leuk. Alleen de onderwerpen zijn wat apart voor een zaterdagavond.quote:Op zaterdag 3 september 2005 18:51 schreef Hik het volgende:
Grappig hoe benzineprijzen totaal aan je voorbij gaan als je lekker relaxed met je krantje in de trein zit... (niet eens eersteklas, zoals sómmige patsers)![]()
Over politiek gesproken: ik heb vanavond een discussie-avond. We drinken dan met een groep vrienden wijn, en bediscussiëren vanavond de volgende twee thema's:
Nederland zou een twee-partijenstelsel in moeten voeren.
en
Emancipatie is tegennatuurlijk
Overigens hoor je op de avond zelf pas of je voor of tegen bent...![]()
De trein, ik ben er niet zo'n fan van. Ik ga veel liever met de auto. Ik zie weinig voordelen eigenlijk om wel de trein te nemen, alleen het krantje wat je op je gemak kunt lezen, al valt dat in de spitsuren vaak ook vies tegen.quote:Op zaterdag 3 september 2005 18:51 schreef Hik het volgende:
Grappig hoe benzineprijzen totaal aan je voorbij gaan als je lekker relaxed met je krantje in de trein zit... (niet eens eersteklas, zoals sómmige patsers)![]()
De prijs?quote:Op zaterdag 3 september 2005 18:58 schreef CherrymoonTraxx het volgende:
Ik zie weinig voordelen eigenlijk om wel de trein te nemen,
¤ 22,60 pp voor een retourtje Amsterdam. Even met het gezin naar Amsterdam kost je met de auto zeker niet meer dan 90 euro.quote:
Dat ligt eraan waar je parkeert...quote:Op zaterdag 3 september 2005 19:45 schreef CherrymoonTraxx het volgende:
[..]
¤ 22,60 pp voor een retourtje Amsterdam. Even met het gezin naar Amsterdam kost je met de auto zeker niet meer dan 90 euro.
Ik heb geen gezin, maar ik geef het als voorbeeld. Ik had ook gewoon met z'n vieren kunnen zeggen aangezien mensen doorgaans een dagje Amsterdam niet alleen doen.quote:Op zaterdag 3 september 2005 19:51 schreef k_man het volgende:
[..]
Dat ligt eraan waar je parkeert...Ik wist niet dat je al een gezin hebt, sowwy.
Met de trein is goedkoper dan met de auto, zolang je er alleen in zt. En met voordeelurenkaart nog veel goedkoper.
Ik vind het OV vaak nauwelijks een alternatief. Zonder een overstap en met één rechtstreekse verbinding gaat het nog wel, anders is de auto echt veel makkelijker en fijner.quote:Op zaterdag 3 september 2005 20:01 schreef k_man het volgende:
Jah, maar ik ben het wel eens met DT dat mensen nog altijd voor elk wissewasje de auto nemen. Het OV is vaak een prima alternatief. Soms ook niet.
quote:Op zaterdag 3 september 2005 18:51 schreef Hik het volgende:
Grappig hoe benzineprijzen totaal aan je voorbij gaan als je lekker relaxed met je krantje in de trein zit... (niet eens eersteklas, zoals sómmige patsers)![]()
De vraag is hoe vaak jij al geprobeerd hebt van polderwoning naar bedrijventerrein te reizenquote:Op zondag 4 september 2005 11:18 schreef Hik het volgende:
Mensen die zeggen dat het OV nauwelijks een alternatief is zijn mensen die vrijwel alleen met de auto reizen, is mijn ervaring.
(...)
OV moet je niet doen van bedrijventerrein naar polderwoning, want de aansluiting met bussen blijft nog steeds waardeloos
(...)
bronquote:POTENTIAL HOT SPOTS: Greater Venezuela
Items About Areas That Could Break Out Into War
September 1, 2005: In recent months Venezuelan leaders, including the country's demagogic president, Hugo Chavez, have made numerous public statements about the "reunification" of the islands of the Dutch West Indies (Aruba, Bonaire, and Curaçao) with Venezuela. Venezuelan violations of Dutch air space and territorial waters, including illegal over flights by military aircraft, have occurred with some frequency. In addition, Venezuelan authorities have urged residents of the islands to form "Bolivarian" cells, in support of eventual "reunification."
The Netherlands is taking these Venezuelan actions seriously. In addition to scheduling a meeting between a high level Dutch official and Chavez in a couple of weeks, the Dutch have reinforced their West Indian garrison (with consists of a small naval contingent, a battalion of infantry, and some helicopters) with a flight of F-16s. The Dutch government also intends to take the matter up with the European Union, where they are likely to be supported by Britain (given that some other territories on which Venezuela is laying claims, such as Trinidad & Tobago and Guyana, are members of the Commonwealth) and France (which also has overseas territories in the Caribbean).
bronquote:claims all of the area west of the Essequibo River in Guyana, preventing any discussion of a maritime boundary; Guyana has expressed its intention to join Barbados in asserting claims before UNCLOS that the Trinidad and Tobago's maritime boundary with Venezuela extends into their waters; dispute with Colombia over Los Monjes islands and maritime boundary near the Gulf of Venezuela; Colombian-organized illegal narcotics and paramilitary activities penetrate Venezuela's shared border region resulting in several thousand residents migrating away from the border; US, France and the Netherlands recognize Venezuela's claim to give full effect to Aves Island, which creates a Venezuelan EEZ/continental shelf extending over a large portion of the Caribbean Sea; Dominica, Saint Kitts and Nevis, Saint Lucia, and Saint Vincent and the Grenadines protest Venezuela's claim that Aves Island sustains human habitation and other states' recognition of it
Ik mis de foto? Maar iig welkom terug. Wanneer is je reisverslag te lezen?quote:Op zondag 4 september 2005 23:16 schreef BloodhoundFromHell het volgende:<knip>
ff alvast 1 foto'tje:
Daar ben ik ook wel benieuwd naar. Egypte is een land wat ook op mijn lijstje staat.quote:Op zondag 4 september 2005 23:24 schreef Douwe het volgende:
[..]
Ik mis de foto? Maar iig welkom terug. Wanneer is je reisverslag te lezen?
quote:Op zondag 4 september 2005 23:30 schreef Jaguarized het volgende:
[..]
Daar ben ik ook wel benieuwd naar. Egypte is een land wat ook op mijn lijstje staat.
Was hier al gemeld btw dat Douwe naar NYC gaat eind van het jaar?![]()
In Luxor waren nog best wel wat toeristen. Het meeste toeristen waren in Aboe Simbel, dat komt omdat je daar vanaf aswan in een convooi onder politiebegeleiding naartoe moet rijden. , wat dus inhoudt dat iedereen die dat (overigens prachtige groteske Ramses II tempel) monument bezoekt er op de zelfde tijd aankomt.quote:Op zondag 4 september 2005 23:24 schreef DutchTrain het volgende:
foto?
oh, je bent niet in de toeristenplaatsen aan de Rode Zee geweest, daar schijnt de sfeer iets anders te zijn dan in de plaatsen waar je nu was. Maar in ieder geval goed te horen dat Egypte een gastvrij en veilig land is.
Nog wel iets gemerkt van de terreurdreiging of waren juist daarom de mensen zo gastvrij; blij om tenminste nog één toerist te zien?
Een vriend van me is vaker in Egypte geweest. Hij belde me gisteravond op met de vraag of ik een fietsroute naar Egypte voor hem wil makenquote:Egypte is verder ook echt een fietsland. Ik heb meerdere dagen een fiets gehuurd (5 egyptische pond )¤0.80) per dag) en zo heel veel per fiets gedaan , zowel in Luxor als Aswan)
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |