abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_30230057
quote:
Op zaterdag 3 september 2005 14:22 schreef CherrymoonTraxx het volgende:
¤ 1.51 per liter is belachelijk natuurlijk. Dat ligt echt niet alleen aan de hoge olieprijzen, die gelden immers niet alleen voor Nederland. Het kwartje van Kok moet er echt dringend worden afgehaald, zoals die grijze rat ons ooit heeft beloofd.
Daarvoor moet je toch echt bij z'n opvolgers wezen.
pi_30230090
quote:
Op zaterdag 3 september 2005 14:54 schreef k_man het volgende:

[..]

Daarvoor moet je toch echt bij z'n opvolgers wezen.
Bij Kok, hij heeft het ingevoerd en beloofd dat het terug zou worden gegeven. Dan moet hij er zorg voor dragen en niet zijn opvolgers opzadelen met zoiets.
FC Den Bosch | Standard Liege | Atletico Madrid | Lazio Roma | Alianza Lima | Chelsea | Dinamo Kiev
Corazón Alianza Lima Corazón para ganar a La Victoria volveremos para verte campeonar.
pi_30230215
quote:
Op zaterdag 3 september 2005 14:55 schreef CherrymoonTraxx het volgende:

[..]

Bij Kok, hij heeft het ingevoerd en beloofd dat het terug zou worden gegeven. Dan moet hij er zorg voor dragen en niet zijn opvolgers opzadelen met zoiets.
Ow ja. Dan moet je maar op de PvdA stemmen volgende keer. Komt alles goed.
pi_30230252
quote:
Op zaterdag 3 september 2005 15:01 schreef k_man het volgende:

[..]

Ow ja. Dan moet je maar op de PvdA stemmen volgende keer. Komt alles goed.
Denk niet dat dat super zal helpen aangezien de PVDA anders echt wel eerder had nagedacht over het Kwartje.
Travelling in 2015: Parijs // Luxemburg // Verenigde Staten // Frankfurt (?)
pi_30230434
quote:
Op zaterdag 3 september 2005 14:55 schreef CherrymoonTraxx het volgende:
Lees eerst dit voordat je PvdA stemt
quote:
Het 'Kwartje van Kok' is een verhoging van de accijns op autobrandstof van het kabinet Lubbers-Kok in 1991. De accijnsverhoging was structureel. Het kabinet heeft dit nooit bedoeld als tijdelijke maatregel.

Er waren destijds twee redenen voor de accijnsverhoging. Enerzijds was deze nodig om de tekorten op de rijksbegroting terug te dringen. Anderzijds was de maatregel bedoeld om de kosten van het autogebruik meer gelijk te trekken met de kosten van het openbaar vervoer.

De accijnsverhoging bedroeg 18,3 cent (8,3 eurocent) per liter ongelode benzine en 7 cent (3,18 eurocent) per liter voor diesel. De accijnsverhoging was een structurele maatregel. Het kabinet heeft nooit de bedoeling gehad deze maatregel voor een bepaalde tijd in te voeren.
En bedenk ook eens dat er nog nooit zoveel benzine is verkocht als in het tweede kwartaal van 2005; mobiliteit is nog altijd veel te goedkoop en te vanzelfsprekend in Nederland. En daar profiteer ik en velen met mij, maar al te graag van
  zaterdag 3 september 2005 @ 15:57:12 #206
61447 Douwe
Ik heb gelijk
pi_30231501
Hier schijnt een soort half zonnetje... je ziet hem wel, maar hij schijnt niet echt. Toch heb je wel een soort van schaduwen, en is het wel warm
quote:
Ik weet niet hoe het bij jullie is, maar hier schijnt de zon, dus ik ga zo lekker even naar buiten Even kijken of mijn fiets al bruikbaar is
Ik fietste net naar de stad, ineens 'Pang!'. En nee, geen lekke band, mn velg is in tweeën gespleten...
pi_30231538
quote:
Op zaterdag 3 september 2005 15:57 schreef Douwe het volgende:
Hier schijnt een soort half zonnetje... je ziet hem wel, maar hij schijnt niet echt. Toch heb je wel een soort van schaduwen, en is het wel warm
[..]

Ik fietste net naar de stad, ineens 'Pang!'. En nee, geen lekke band, mn velg is in tweeën gespleten...
Oeh dat heb ik ook eens gehad, toen draaide hij ook heel zwaar. Echt zwaar klote omdat je er dus een heel nieuw wiel in moet zetten.
  zaterdag 3 september 2005 @ 16:00:23 #208
61447 Douwe
Ik heb gelijk
pi_30231600
Ja, en ook nog het achterwiel. Dat is helemaal een drama
pi_30231624
quote:
Op zaterdag 3 september 2005 16:00 schreef Douwe het volgende:
Ja, en ook nog het achterwiel. Dat is helemaal een drama
Zeker, dat gaat veel euro's kosten.
pi_30231643
quote:
Op zaterdag 3 september 2005 15:10 schreef DutchTrain het volgende:

[..]

Lees eerst dit voordat je PvdA stemt
[..]

En bedenk ook eens dat er nog nooit zoveel benzine is verkocht als in het tweede kwartaal van 2005; mobiliteit is nog altijd veel te goedkoop en te vanzelfsprekend in Nederland. En daar profiteer ik en velen met mij, maar al te graag van
Het kwartje van Kok is een onderdeel van een pakket maatregelen uit de Tussenbalans, om het nijpende financieringstekort wat terug te dringen.

Nu wordt dat geld ook besteed aan het openbaar vervoer e.d. Niet echt de bedoeling. Benzine hebben we toch nodig. Of een liter benzine nu ¤ 1,00 kost of ¤ 1,50, naar mijn werk moet ik toch en andere zaken waar ik de auto voor nodig heb zal ik ook niet laten.

Mobiliteit is zeker niet veel te goedkoop in Nederland. De benzineprijzen zijn hier erg hoog in vergelijking met andere landen. De automobilist is verworden tot een soort melkkoe.
FC Den Bosch | Standard Liege | Atletico Madrid | Lazio Roma | Alianza Lima | Chelsea | Dinamo Kiev
Corazón Alianza Lima Corazón para ganar a La Victoria volveremos para verte campeonar.
  zaterdag 3 september 2005 @ 16:02:26 #211
61447 Douwe
Ik heb gelijk
pi_30231651
quote:
Zeker, dat gaat veel euro's kosten.
Ik denk dat het voordeliger is een junk op te zoeken
pi_30231676
quote:
Op zaterdag 3 september 2005 16:02 schreef Douwe het volgende:

[..]

Ik denk dat het voordeliger is een junk op te zoeken
Ik denk dat het voordeliger is om zelf een pompstation te beginnen.

edit, ik dacht dat je op CMT doelde
  zaterdag 3 september 2005 @ 16:04:53 #213
61447 Douwe
Ik heb gelijk
pi_30231732
quote:
Op zaterdag 3 september 2005 16:03 schreef Jaguarized het volgende:

[..]

Ja, die brutale CMT postte ineens tussendoor, toen was quoten ineens noodzakelijk
pi_30231751
quote:
Op zaterdag 3 september 2005 16:04 schreef Douwe het volgende:

[..]

Ja, die brutale CMT postte ineens tussendoor, toen was quoten ineens noodzakelijk
Vogue heeft overigens nog wel een fiets over voor 50 euri.
pi_30231802
quote:
Op zaterdag 3 september 2005 16:03 schreef Jaguarized het volgende:

[..]

Over pompstations gesproken. Ik zag laatste bij het pompstation bij De Lucht aan de A2 een cirkeldiagram hangen met een overzichtje waar het geld allemaal naar toe gaat. De pomphouder komt er procentueel bekaaid af.
  zaterdag 3 september 2005 @ 16:10:42 #216
61447 Douwe
Ik heb gelijk
pi_30231891
quote:
Vogue heeft overigens nog wel een fiets over voor 50 euri.
Goed plan! Vogue?
quote:
Over pompstations gesproken. Ik zag laatste bij het pompstation bij De Lucht aan de A2 een cirkeldiagram hangen met een overzichtje waar het geld allemaal naar toe gaat. De pomphouder komt er procentueel bekaaid af.
Was het niet iets van 1ct per liter?
pi_30231960
quote:
Op zaterdag 3 september 2005 16:10 schreef Douwe het volgende:

[..]

Goed plan! Vogue?
[..]

Was het niet iets van 1ct per liter?
Zoiets is het inderdaad. Precies weet ik het niet meer, maar procentueel kreeg de pomphouder per liter veruit het minste van alle partijen.
  zaterdag 3 september 2005 @ 18:51:57 #218
407 Hik
La vida es un carnaval
pi_30236463
Grappig hoe benzineprijzen totaal aan je voorbij gaan als je lekker relaxed met je krantje in de trein zit... (niet eens eersteklas, zoals sómmige patsers)

Over politiek gesproken: ik heb vanavond een discussie-avond. We drinken dan met een groep vrienden wijn, en bediscussiëren vanavond de volgende twee thema's:
Nederland zou een twee-partijenstelsel in moeten voeren.
en
Emancipatie is tegennatuurlijk

Overigens hoor je op de avond zelf pas of je voor of tegen bent...
Travel is fatal to prejudice,bigotry and narrow-mindedness and many of our people need it solely on these accounts. Broad, wholesome, charitable views of men and things cannot be acquired by vegetating in one corner of the earth all one's lifetime.
pi_30236502
quote:
Op zaterdag 3 september 2005 18:51 schreef Hik het volgende:
Grappig hoe benzineprijzen totaal aan je voorbij gaan als je lekker relaxed met je krantje in de trein zit... (niet eens eersteklas, zoals sómmige patsers)

Over politiek gesproken: ik heb vanavond een discussie-avond. We drinken dan met een groep vrienden wijn, en bediscussiëren vanavond de volgende twee thema's:
Nederland zou een twee-partijenstelsel in moeten voeren.
en
Emancipatie is tegennatuurlijk

Overigens hoor je op de avond zelf pas of je voor of tegen bent...
Wat leuk. Alleen de onderwerpen zijn wat apart voor een zaterdagavond.
pi_30236638
quote:
De trein, ik ben er niet zo'n fan van. Ik ga veel liever met de auto. Ik zie weinig voordelen eigenlijk om wel de trein te nemen, alleen het krantje wat je op je gemak kunt lezen, al valt dat in de spitsuren vaak ook vies tegen.
pi_30237226
Wat leuk Hik, zo'n discussieavond. Alleen zijn de onderwerpen niet wat zwaar voor een vrije avond? En ben je na een aantal glazen wijn nog in staat om objectief en helder te discussieren?

Emancipatie is tegennatuurlijk... interresant onderwerp
pi_30237866
quote:
Op zaterdag 3 september 2005 18:58 schreef CherrymoonTraxx het volgende:
Ik zie weinig voordelen eigenlijk om wel de trein te nemen,
De prijs?
pi_30237974
quote:
Op zaterdag 3 september 2005 19:41 schreef k_man het volgende:

[..]

De prijs?
¤ 22,60 pp voor een retourtje Amsterdam. Even met het gezin naar Amsterdam kost je met de auto zeker niet meer dan 90 euro.
pi_30238145
quote:
Op zaterdag 3 september 2005 19:45 schreef CherrymoonTraxx het volgende:

[..]

¤ 22,60 pp voor een retourtje Amsterdam. Even met het gezin naar Amsterdam kost je met de auto zeker niet meer dan 90 euro.
Dat ligt eraan waar je parkeert... Ik wist niet dat je al een gezin hebt, sowwy.

Met de trein is goedkoper dan met de auto, zolang je er alleen in zt. En met voordeelurenkaart nog veel goedkoper.

[ Bericht 6% gewijzigd door #ANONIEM op 03-09-2005 19:51:35 ]
pi_30238203
quote:
Op zaterdag 3 september 2005 19:51 schreef k_man het volgende:

[..]

Dat ligt eraan waar je parkeert... Ik wist niet dat je al een gezin hebt, sowwy.

Met de trein is goedkoper dan met de auto, zolang je er alleen in zt. En met voordeelurenkaart nog veel goedkoper.
Ik heb geen gezin, maar ik geef het als voorbeeld. Ik had ook gewoon met z'n vieren kunnen zeggen aangezien mensen doorgaans een dagje Amsterdam niet alleen doen.

Als je alleen gaat dan is de trein goedkoper inderdaad, al moet je ook nog naar het station natuurlijk. De bus kost ook al gauw 3 euro, dus dat maakt ¤ 25,70. Da's net wat goedkoper dan met de auto. Al geef ik dan de voorkeur aan het comfort van een auto.
pi_30238243
Heb je geen fiets om naar het station te gaan?

Vogue krijgt nog een hoop belangstelling voor die fiets.
pi_30238292
Ow, volgens mij reken je bij de auto trouwens niet alle kosten mee. Wegenbelasting, verzekering en afschrijving heb je ook nog he?
pi_30238328
* Vogue heeft de fiets weer netjes teruggezet
pi_30238336
Ik heb wel een fiets om naar het station te gaan, maar de fietsenstalling bij het station is maar beperkt open, de bewaakte fietsenstalling dan.

Bij de auto zitten meer kosten inderdaad, toch is het als je niet alleen gaat goedkoper dan het openbaar vervoer. Daarnaast is het OV vaak ook lastiger. Een auto stop je waar je zelf wilt. De trein brengt je in hartje Amsterdam voor een dagje Amsterdam, andere plekken zijn moeilijker of helemaal niet te bereiken met de trein.
pi_30238427
Jah, maar ik ben het wel eens met DT dat mensen nog altijd voor elk wissewasje de auto nemen. Het OV is vaak een prima alternatief. Soms ook niet.
pi_30238461
quote:
Op zaterdag 3 september 2005 20:01 schreef k_man het volgende:
Jah, maar ik ben het wel eens met DT dat mensen nog altijd voor elk wissewasje de auto nemen. Het OV is vaak een prima alternatief. Soms ook niet.
Ik vind het OV vaak nauwelijks een alternatief. Zonder een overstap en met één rechtstreekse verbinding gaat het nog wel, anders is de auto echt veel makkelijker en fijner.
pi_30240126
Mijn auto is zo krakkemikkig dat ik allang blij ben dat ie het nog behoorlijk doet Maar het is waar wat CMT zegt, met de auto ben je overal sneller. De trein is echter wel wat goedkoper. Maandag moet ik naar Amsterdam en ik denk dat ik dan ook maar weer eens met de trein ga.
pi_30244191
Mijn auto doet het nog prima, ook nooit echt gelazer mee gehad en heb er toch al 260.000 km mee gereden. Alleen de noodzakelijke reparaties eigenlijk, verder nooit gekke of rare dingen.

Amsterdam met de trein vind ik altijd het overwegen waard, voor de rest kies ik altijd zonder 'n seconde na te denken voor de auto omdat dat gewoon makkelijker is en vaak ook goedkoper.
pi_30252838
quote:
  zondag 4 september 2005 @ 11:18:22 #235
407 Hik
La vida es un carnaval
pi_30253103
Mensen die zeggen dat het OV nauwelijks een alternatief is zijn mensen die vrijwel alleen met de auto reizen, is mijn ervaring. Ja, ik kan óók zeiken op de trein omdat er weer eens iets te laat is. Maar ik heb het het afgelopen jaar eens in de gaten gehouden en ik ben gemiddeld niet méér te laat dan mijn filerijdende collega's (geen wetenschappelijk onderbouwd onderzoek nee ).

Ik vind de prijzen van de trein het woord "openbaar" vervoer ook nauwelijks meer rechtvaardigen, maar het blijft meestal goedkoper dan de auto. En op enkele uitzonderingen na kán ik inderdaad vaak gewoon werken of lezen in de trein, wat ik een prima manier vind om wakker te worden.
OV moet je niet doen van bedrijventerrein naar polderwoning, want de aansluiting met bussen blijft nog steeds waardeloos, maar de eerdergenoemde vanzelfsprekendheid waarmee autobezitters de auto nemen is hilarisch. Vriend van mij woont vlakbij het station in Delft en stond er laatst op om iemand van het station in Rotterdam op te gaan halen op vrijdagmiddag tijdens de spits... en dan schelden op de files hè?!

Discussieavond was zeer geslaagd trouwens. Emancipatiediscussie was erg grappig en de andere stelling werd uiteindelijk iets heel anders. Erg gelachen!
Travel is fatal to prejudice,bigotry and narrow-mindedness and many of our people need it solely on these accounts. Broad, wholesome, charitable views of men and things cannot be acquired by vegetating in one corner of the earth all one's lifetime.
pi_30253318
quote:
Op zondag 4 september 2005 11:18 schreef Hik het volgende:
Mensen die zeggen dat het OV nauwelijks een alternatief is zijn mensen die vrijwel alleen met de auto reizen, is mijn ervaring.
(...)
OV moet je niet doen van bedrijventerrein naar polderwoning, want de aansluiting met bussen blijft nog steeds waardeloos
(...)
De vraag is hoe vaak jij al geprobeerd hebt van polderwoning naar bedrijventerrein te reizen

Serieus: daar is OV ook niet voor bedoeld; je wilt een collectief transport aanbieden op drukke routes en daarnaast ook nog eens iedereen zijn recht op mobiliteit laten behouden.

Als je DIT leest zie je dat het OV inderdaad voor veel mensen een alternatief is...
pi_30254754
Best gevaarlijk dat Venezuela :
quote:
POTENTIAL HOT SPOTS: Greater Venezuela
Items About Areas That Could Break Out Into War

September 1, 2005: In recent months Venezuelan leaders, including the country's demagogic president, Hugo Chavez, have made numerous public statements about the "reunification" of the islands of the Dutch West Indies (Aruba, Bonaire, and Curaçao) with Venezuela. Venezuelan violations of Dutch air space and territorial waters, including illegal over flights by military aircraft, have occurred with some frequency. In addition, Venezuelan authorities have urged residents of the islands to form "Bolivarian" cells, in support of eventual "reunification."
The Netherlands is taking these Venezuelan actions seriously. In addition to scheduling a meeting between a high level Dutch official and Chavez in a couple of weeks, the Dutch have reinforced their West Indian garrison (with consists of a small naval contingent, a battalion of infantry, and some helicopters) with a flight of F-16s. The Dutch government also intends to take the matter up with the European Union, where they are likely to be supported by Britain (given that some other territories on which Venezuela is laying claims, such as Trinidad & Tobago and Guyana, are members of the Commonwealth) and France (which also has overseas territories in the Caribbean).
bron

Opvallende gezien dit:
quote:
claims all of the area west of the Essequibo River in Guyana, preventing any discussion of a maritime boundary; Guyana has expressed its intention to join Barbados in asserting claims before UNCLOS that the Trinidad and Tobago's maritime boundary with Venezuela extends into their waters; dispute with Colombia over Los Monjes islands and maritime boundary near the Gulf of Venezuela; Colombian-organized illegal narcotics and paramilitary activities penetrate Venezuela's shared border region resulting in several thousand residents migrating away from the border; US, France and the Netherlands recognize Venezuela's claim to give full effect to Aves Island, which creates a Venezuelan EEZ/continental shelf extending over a large portion of the Caribbean Sea; Dominica, Saint Kitts and Nevis, Saint Lucia, and Saint Vincent and the Grenadines protest Venezuela's claim that Aves Island sustains human habitation and other states' recognition of it
bron

was ook al een topic over zie ik: Venezuela dreigt NL met aanval

[ Bericht 16% gewijzigd door DutchTrain op 04-09-2005 12:42:22 ]
pi_30260152
Ik heb er vorig jaar ook al eens een topic over geopend in C&H, kan het alleen niet meer vinden.
pi_30265164
Ik kan het goed vergeljken. Ik heb een tijd met leasebak geforensd en ook met de trein. Voor het woon-werkverkeer maakte het eigenlijk nauwelijks uit tussen trein en auto. Alleen met meerdere afspraken op een dag, kantoren op bedrijventerreinen e.d was de auto een stukje handiger.
  zondag 4 september 2005 @ 23:16:39 #240
16466 BloodhoundFromHell
---------------------
pi_30274083
ha! weer terug uit Egypte! Egypte is echt een ontzettend leuk land, eigenlijk veel leuker dan ik dacht! Ik ben dus in totaal 4 dagen in Luxor geweest en 3 in Aswan. Ontzettend veel leuke contacten opgedaan en ook nog eens zeer veel geleerd over de Egyptische oudheid en cultuur. En ook nog eens zeer goedkoop! Zeer schone en comfortabele Hotels van 20-35 Egyptische pond p.n.(=3-5 euro) incl ontbijt.

Tip: zorg voor een internationale studentenkaart!!! overal 30-50% korting , met name bij al die monumenten en treinkaartjes scheelt dat enorm. (dat is namelijk de grootste kostenpost in Egypte) Vaak kan het hotel een intl. studentenkaart regelen voor 35 pond(5 euro).

Egypte is overigens het allerveiligste land dat ik ooit heb gezien, er is echt niemand die iets zal stelen en zelf short-changing is de Egyptenaren vreemd! De treinen zijn snel en accuraat ende mensen aardig en gastvrij, ZELFS in het ontzettend toeristische Luxor. Aswan is nog wat meer relaxed en met name de souq en de Nijl zijn echt ontzettend mooi daar, de mooiste momenten heb ik gehad op de terassen naast het treinstation, waar je zeer leuke coffeeshops(lees:waterpijpbar) hebt ff alvast 1 foto'tje:
(__/)
(='.'=)
(")_(")
pi_30274352
foto?

oh, je bent niet in de toeristenplaatsen aan de Rode Zee geweest, daar schijnt de sfeer iets anders te zijn dan in de plaatsen waar je nu was. Maar in ieder geval goed te horen dat Egypte een gastvrij en veilig land is.
Nog wel iets gemerkt van de terreurdreiging of waren juist daarom de mensen zo gastvrij; blij om tenminste nog één toerist te zien?
  zondag 4 september 2005 @ 23:24:39 #242
61447 Douwe
Ik heb gelijk
pi_30274365
quote:
Op zondag 4 september 2005 23:16 schreef BloodhoundFromHell het volgende:<knip>
ff alvast 1 foto'tje:
Ik mis de foto? Maar iig welkom terug. Wanneer is je reisverslag te lezen?
  zondag 4 september 2005 @ 23:30:07 #243
16466 BloodhoundFromHell
---------------------
pi_30274533

(__/)
(='.'=)
(")_(")
pi_30274542
quote:
Op zondag 4 september 2005 23:24 schreef Douwe het volgende:

[..]

Ik mis de foto? Maar iig welkom terug. Wanneer is je reisverslag te lezen?
Daar ben ik ook wel benieuwd naar. Egypte is een land wat ook op mijn lijstje staat.

Was hier al gemeld btw dat Douwe naar NYC gaat eind van het jaar?
  zondag 4 september 2005 @ 23:32:05 #245
61447 Douwe
Ik heb gelijk
pi_30274593
quote:
Op zondag 4 september 2005 23:30 schreef Jaguarized het volgende:

[..]

Daar ben ik ook wel benieuwd naar. Egypte is een land wat ook op mijn lijstje staat.

Was hier al gemeld btw dat Douwe naar NYC gaat eind van het jaar?

Alleen als ik een goedkope accomodatie kan vinden, ik vond het Ritz-Carlton toch net te duur, bovendien vind ik Battery Park te a-centraal

BHFH: Je vloog toch met een seat-only charter? Heb je alle accomodaties ter plekke geregeld, of heb je vooraf al wat geboekt?
  zondag 4 september 2005 @ 23:33:02 #246
16466 BloodhoundFromHell
---------------------
pi_30274629
quote:
Op zondag 4 september 2005 23:24 schreef DutchTrain het volgende:
foto?

oh, je bent niet in de toeristenplaatsen aan de Rode Zee geweest, daar schijnt de sfeer iets anders te zijn dan in de plaatsen waar je nu was. Maar in ieder geval goed te horen dat Egypte een gastvrij en veilig land is.
Nog wel iets gemerkt van de terreurdreiging of waren juist daarom de mensen zo gastvrij; blij om tenminste nog één toerist te zien?
In Luxor waren nog best wel wat toeristen. Het meeste toeristen waren in Aboe Simbel, dat komt omdat je daar vanaf aswan in een convooi onder politiebegeleiding naartoe moet rijden. , wat dus inhoudt dat iedereen die dat (overigens prachtige groteske Ramses II tempel) monument bezoekt er op de zelfde tijd aankomt.

@Douwe, ik had alleen tickets geboekt, bij jetonly (belgische charter, 198 euro retour incl taxes) accomodatie is zeer makkelijk lokaal te regelen. Had trouwens nu de geoguide als gids ipv de lonely planet, weer wat anders en ik vond deze gids ook zeer goed.

Egypte is verder ook echt een fietsland. Ik heb meerdere dagen een fiets gehuurd (5 egyptische pond )¤0.80) per dag) en zo heel veel per fiets gedaan , zowel in Luxor als Aswan)

Ik hoorde over de rode zee plaatsen trouwens met name zeer positieve verhalen over Dahab. Sharm al sheiq en Hurghada kun je beter mijden begreep ik ook)

[ Bericht 9% gewijzigd door BloodhoundFromHell op 04-09-2005 23:42:47 ]
(__/)
(='.'=)
(")_(")
pi_30274681
Mooie foto's BHFH!
  zondag 4 september 2005 @ 23:48:17 #248
16466 BloodhoundFromHell
---------------------
pi_30275080
ik had overigens een voettovht door de woestijn gedaan (eerste foto) in Aswan. ben ik via een kamelenpad dwars door de woestijn naar een klooster gelopen op het heetste moment van de dag, voor de wandeling van 40 min. enkele reis (die echt extreem zwaar was) heb ik ongeveer 2 liter drinkwater nodig gehad. Terug (via een andere weg) edem. Dus 4 liter water voor een ruim uurtsje lopen en dan nog de hele dag niet naar de wc moete.. :!
(__/)
(='.'=)
(")_(")
  FOK!fotograaf maandag 5 september 2005 @ 09:57:17 #249
73911 ultra_ivo
pi_30281313
quote:
Egypte is verder ook echt een fietsland. Ik heb meerdere dagen een fiets gehuurd (5 egyptische pond )¤0.80) per dag) en zo heel veel per fiets gedaan , zowel in Luxor als Aswan)
Een vriend van me is vaker in Egypte geweest. Hij belde me gisteravond op met de vraag of ik een fietsroute naar Egypte voor hem wil maken Hij is er ook laaiend enthousiast over.
  maandag 5 september 2005 @ 10:12:38 #250
16466 BloodhoundFromHell
---------------------
pi_30281593
ik moet er wel bijzeggen dat ik het heb over fietsen in de steden, buiten de steden kan het tricky zijn, ik weet niet of de politie dat ook toelaat. Je mag als toerist ook momenteel niet zomaar overal heen rijden. Heel veel moet in een convooi onder politiebegeleiding buiten de steden. (op vaste tijden verzamelen bij het politiebureau) De politie houdt alle auto's die de steden en en uit rijden aan en je rijdt steeds "fuiken" in waar iederee wordt gecontroleerd. BV. Een toerist alleen in een taxi die de stad uitrijdt wordt zeker teruggestuurd. Maar er zijn wellicht ook opengestelde routes door het Nijldal.
(__/)
(='.'=)
(")_(")
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')