abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_30181436
Handig hč, zo'n goedkoop Thalys ticket, via internet?
pi_30181668
quote:
Op donderdag 1 september 2005 22:04 schreef k_man het volgende:
Handig hč, zo'n goedkoop Thalys ticket, via internet?
Ja, zo begin ik een aardige collectie niet gebruikte vervoerbewijzen te krijgen
  donderdag 1 september 2005 @ 23:30:30 #153
61447 Douwe
Ik heb gelijk
pi_30184737
quote:
Op donderdag 1 september 2005 22:02 schreef DutchTrain het volgende:
Ik kreeg vandaag overigens te horen dat ik op 3/4 november waarschijnlijk in een ander deel van Europa wordt verwacht voor m'n werk... gelukkig vliegt Easyjet rechtstreeks naar Parijs daarvandaan.
Ik gok Madrid. Zit ik er ver vandaan?
pi_30184928
quote:
Op donderdag 1 september 2005 23:30 schreef Douwe het volgende:

[..]

Ik gok Madrid. Zit ik er ver vandaan?
slechts 1428 km
  donderdag 1 september 2005 @ 23:54:29 #155
61447 Douwe
Ik heb gelijk
pi_30185557
Düsseldorf. Kan niet anders
pi_30185672
quote:
Op donderdag 1 september 2005 23:54 schreef Douwe het volgende:
Düsseldorf. Kan niet anders
raad-de-stad is een stukje verder

Als ik er geweest ben krijg je wel een reisverslag, OK? Ik heb nog hoop dat een collega er naartoe gaat, scheelt mij weer vreemde omwegen met het vliegtuig
  vrijdag 2 september 2005 @ 00:07:38 #157
61447 Douwe
Ik heb gelijk
pi_30186000
quote:
Op donderdag 1 september 2005 23:57 schreef DutchTrain het volgende:

[..]

raad-de-stad is een stukje verder

Als ik er geweest ben krijg je wel een reisverslag, OK? Ik heb nog hoop dat een collega er naartoe gaat, scheelt mij weer vreemde omwegen met het vliegtuig
Ah, een reisverslag! Moeten we dan net zo lang wachten als op je reisverslag van Helsinki?
  vrijdag 2 september 2005 @ 10:24:52 #158
44377 Litman
Live a sunny life!
pi_30194632
'We schakelen over naar Hik Paulusma in Den Haag', 'Hik, hoe is het weer daar?'
"the same sun that melts the wax, hardens the clay"
pi_30194747
quote:
Op vrijdag 2 september 2005 10:24 schreef Litman het volgende:
'We schakelen over naar Hik Paulusma in Den Haag', 'Hik, hoe is het weer daar?'
Hier in Rotterdam schijnt de zon al

Ik neem aan dat het in Den Haag ook niet lang kan duren voordat daar de mist en bewolking verdwenen zijn.

het is overigens nog opvallend rustig aan deze zijde van de Erasmusbrug, maar ik verwacht ieder moment eigenlijk laagvliegende helicopters, opduikende onderzeeboten en aanlandende landingsvoertuigen, gezien de enorme afvaardiging van het leger die al dagenlang mijn route van huis naar werk verspert.
pi_30194823
Ok ik zeg al niks... er komt net een marinehelicopter op ooghoogte voorbij
  vrijdag 2 september 2005 @ 10:57:36 #161
44377 Litman
Live a sunny life!
pi_30195422
Hier twee gedetailleerde voor en na foto's van New Orleans: voor
en na

Ik ben in New Orleans geweest en wat me toen vooral opviel was de enorme armoede buiten de 'toeristenzone's' (French Quarter etc) en het openlijke racisme van de blanken. De hostel eigenaar hield maar niet op over 'them f*cking niggers'.

On a bright side: dit betekent misschien het wel einde van Bush en zijn hopeloze oorlog in Irak.....

"the same sun that melts the wax, hardens the clay"
  vrijdag 2 september 2005 @ 13:30:45 #162
407 Hik
La vida es un carnaval
pi_30199951
Litman het weer ziet er lekker uit hier!
quote:
Op vrijdag 2 september 2005 10:57 schreef Litman het volgende:
Hier twee gedetailleerde voor en na foto's van New Orleans: voor
en na
Het is echt bizár om te zien...
quote:
On a bright side: dit betekent misschien het wel einde van Bush en zijn hopeloze oorlog in Irak.....
Denk je? Laten we het hopen!
Travel is fatal to prejudice,bigotry and narrow-mindedness and many of our people need it solely on these accounts. Broad, wholesome, charitable views of men and things cannot be acquired by vegetating in one corner of the earth all one's lifetime.
pi_30203574
w e e k e n d
pi_30208149
Zegt u dat wel meneertje.
pi_30210385
Iemand UIO gezien?
Travelling in 2015: Parijs // Luxemburg // Verenigde Staten // Frankfurt (?)
pi_30210509
quote:
VERMIST

TRV-mod, luisterend naar de naam UIO_AMS

laatste post op woensdag 31 augustus 2005 @ 12:18

Mocht u meer informatie hebben over de plotselinge verdwijning van deze TRV´er, dan kunt u hier een bericht achterlaten. Belt u vooral niet de politie of zijn familie.
pi_30210540
Zou er geen aankondiging in het crew forum zijn dat ie ff weg is?
pi_30211129
Er is ook iemand even 2 of 3 dagen niet op het forum.
FC Den Bosch | Standard Liege | Atletico Madrid | Lazio Roma | Alianza Lima | Chelsea | Dinamo Kiev
Corazón Alianza Lima Corazón para ganar a La Victoria volveremos para verte campeonar.
pi_30211339
quote:
Op vrijdag 2 september 2005 19:31 schreef CherrymoonTraxx het volgende:
Er is ook iemand even 2 of 3 dagen niet op het forum.

Welkom terug, we hebben jou ook gemist hoor

En je moet nu ook even verantwoording afleggen wat JIJ deed tussen:

donderdag 1 september 2005 @ 20:37 en
vrijdag 2 september 2005 @ 19:19
pi_30211454
quote:
Op vrijdag 2 september 2005 19:38 schreef DutchTrain het volgende:

[..]

Welkom terug, we hebben jou ook gemist hoor

En je moet nu ook even verantwoording afleggen wat JIJ deed tussen:

donderdag 1 september 2005 @ 20:37 en
vrijdag 2 september 2005 @ 19:19

Ik ben gisteren vroeg gaan slapen en vandaag weer vroeg gaan werken.
FC Den Bosch | Standard Liege | Atletico Madrid | Lazio Roma | Alianza Lima | Chelsea | Dinamo Kiev
Corazón Alianza Lima Corazón para ganar a La Victoria volveremos para verte campeonar.
  vrijdag 2 september 2005 @ 19:51:29 #171
407 Hik
La vida es un carnaval
pi_30211720
Ik zal me ook maar melden dan, voor jullie je zorgen gaan maken.
Travel is fatal to prejudice,bigotry and narrow-mindedness and many of our people need it solely on these accounts. Broad, wholesome, charitable views of men and things cannot be acquired by vegetating in one corner of the earth all one's lifetime.
pi_30211794
quote:
Op vrijdag 2 september 2005 19:51 schreef Hik het volgende:
Ik zal me ook maar melden dan, voor jullie je zorgen gaan maken.
Waar was jij tussen vrijdag 2 september 2005 @ 19:07 en vrijdag 2 september 2005 @ 19:51?
pi_30215716
Nou, ik meld me dan ook maar weer even

Ben lekker aan het genieten van mijn ontslag Vanmiddag had ik met een vriend een terrasje gepakt en daarna ben ik nog even de stad ingegaan, moest nog eea halen omdat ik mijn slaapkamer aan het schilderen ben. Om 18.05 kom ik terug bij mijn fiets... Heeft één of andere idioot mijn fiets vastgemaakt aan een andere fiets! Met een grote, blauwe ketting van staaldraad. Politie gebeld, maar die konden niets doen zeiden ze Toen een vriend gebeld die vlakbij woonde en binnen 5 minuten was hij er, met een enorme tang, ik stond inmiddels al een half uur bij mijn fiets. Hij heeft geprobeerd het door te knippen maar er was geen doorkomen aan.

Het hele terras stond inmiddels toe te kijken (was in een straat vól terrasjes) en toen ben ik maar naar het café gelopen waar ik destijds gewerkt heb tijdens mijn studie. De eigenaar kwam kijken en we besloten de fietsen samen ergens op een veiligere plek te zetten, zodat hij morgen een slijptol erbij kan halen om dat slot eraf te krijgen. Dus wij lopen samen te slepen met die fietsen, de hele straat lachte me toe want ze vonden het allemaal maar belachelijk dat de politie niet wilde komen en dat iemand zijn fiets aan de mijne had geketend. En nu staan de fietsen achter het café op de binnenplaats, morgen wordt het slot eraf gehaald.

De politie nog even gebeld om door te geven wat ik gedaan heb (want stel dat die andere fiets niet bij die ketting hoorde, want die stond ook op het gewone slot). Zegt dat mens van de politie tegen me: Ja meisje, ik geef je groot gelijk, ik had hetzelfde gedaan, wat a-so-ciaal. En anders neem je morgen die andere fiets ook maar mee, dan heb je een reservefiets, ik vind het geen stijl wat diegene je geflikt heeft

Nou zeg ik je....
pi_30215940
quote:
Op vrijdag 2 september 2005 22:17 schreef Vogue het volgende:
-knip-
Ik kan nog wel een fiets voor in de stad gebruiken..
pi_30216059
50 euri en dan is hij van jou
pi_30216150
quote:
Op vrijdag 2 september 2005 22:30 schreef Vogue het volgende:
50 euri en dan is hij van jou
Winstmaker.
pi_30216308
Ik vraag een goede prijs hoor! Het is een mooie degelijke fiets en ik heb mijn zegen van die politieagente

ik zet hem morgen gewoon netjes terug
pi_30216427
quote:
Op vrijdag 2 september 2005 22:41 schreef Vogue het volgende:
Ik vraag een goede prijs hoor! Het is een mooie degelijke fiets en ik heb mijn zegen van die politieagente

ik zet hem morgen gewoon netjes terug
Wel bagger dat dat slot vernield wordt. Anders had ik hem gewoon ergens anders aan vastgemaakt.
pi_30217373
Zoiets heb ik ook meegemaakt een paar jaar geleden dat de politie mijn slot niet wilde openmaken. In een drukke straat in Utrecht wilde ik mijn fiets eens pakken. Hup, sleuteltje gebroken van het slot. Magager van de supermarkt liet mij de politie bellen maar daar begonnen ze niet aan hoor. Stel dat het niet mijn fiets was . Toen kende de manager schijnbaar de eigenaar van het cafe tegenover en toen was mijn fiets na een tijdje los met de slijptol (jawel met verlengsnoer) . Ik voelde me toch wel een beetje opgelaten in zo'n drukke straat waar iedereen naar je keek....
pi_30223802
quote:
Castro biedt aartsvijand VS hulp aan
Uitgegeven: 3 september 2005 09:03

HAVANA - De Cubaanse president Fidel Castro, aartsvijand van de Verenigde Staten, heeft het land hulp aangeboden om de verwoestingen na de orkaan Katrina het hoofd te bieden. Castro bood de Amerikanen tijdens een televisietoespraak vrijdagavond (Cubaanse tijd) de hulp van 1100 artsen en medicijnen.

Volgens de Cubaanse president kunnen de eerste honderd artsen zaterdag aankomen in de Texaanse stad Houston, waar veel van de geëvacueerden uit het rampgebied zijn samengebracht.

Castro zei dat hij het aanbod deze week tweemaal schriftelijk had gedaan aan de Amerikaanse missie in de Cubaanse hoofdstad Havanna. Het eerste aanbod op dinsdag bleef volgens hem zonder reactie, maar door het toenemende leed in de zuidelijke staten van Amerika zei Castro zich geroepen te voelen het aanbod te herhalen.
pi_30223834
quote:
Op vrijdag 2 september 2005 22:17 schreef Vogue het volgende:
De politie nog even gebeld om door te geven wat ik gedaan heb (want stel dat die andere fiets niet bij die ketting hoorde, want die stond ook op het gewone slot). Zegt dat mens van de politie tegen me: Ja meisje, ik geef je groot gelijk, ik had hetzelfde gedaan, wat a-so-ciaal. En anders neem je morgen die andere fiets ook maar mee, dan heb je een reservefiets, ik vind het geen stijl wat diegene je geflikt heeft

Nou zeg ik je....
De politie is je grootste vriend
pi_30223946
quote:
Op zaterdag 3 september 2005 09:55 schreef DutchTrain het volgende:
De politie is je grootste vriend
pi_30223957
quote:
Op zaterdag 3 september 2005 09:53 schreef DutchTrain het volgende:

[..]

Ik vind dat erg nobel. Zou het andersom ook gebeuren?
pi_30223976
quote:
Op zaterdag 3 september 2005 10:04 schreef k_man het volgende:

Niet?
pi_30223999
quote:
Op zaterdag 3 september 2005 10:05 schreef k_man het volgende:

Ik vind dat erg nobel. Zou het andersom ook gebeuren?
Ik leg nu pas het verband met de film 'The Day after Tomorrow' waar ook alle hulpbehoefende Amerikanen opgevangen worden in Mexico. Ik kan me eigenlijk niet herinneren of Fidel daarin ook zijn hulp aanbiedt.

En als er wat in Cuba gebeurt, dan komen de Russen en de Chinezen toch wel te hulp
pi_30224003
Wel!
pi_30224014
quote:
Op zaterdag 3 september 2005 10:08 schreef DutchTrain het volgende:
En als er wat in Cuba gebeurt, dan komen de Russen en de Chinezen toch wel te hulp
Met het modernste materiaal...
pi_30224070
quote:
Op zaterdag 3 september 2005 10:09 schreef k_man het volgende:

[..]

Met het modernste materiaal...
Na een maand of drie, als het schip het uithoudt natuurlijk...

* DutchTrain de HMS Rotterdam en HMS Zeeleeuw bezichtigen gaat nu

[ Bericht 6% gewijzigd door DutchTrain op 03-09-2005 10:19:52 ]
  zaterdag 3 september 2005 @ 10:44:58 #189
407 Hik
La vida es un carnaval
pi_30224434
quote:
Op zaterdag 3 september 2005 09:53 schreef DutchTrain het volgende:
En deze:
quote:
Venezuela biedt Verenigde Staten hulp aan
01/09 09:19
Venezuela heeft olie en humanitaire hulp aangeboden aan de Verenigde Staten vanwege de ramp door orkaan Katrina. Het land hoopt zo de gevolgen van de catastrofe te verlichten, zo meldt het ministerie van Buitenlandse Zaken in Caracas. De relatie met Washington is slecht sinds de links-populistische president Hugo Chávez aan de macht is. De betrekkingen liepen vorige week een nieuwe deuk op toen de Amerikaanse evangelist Pat Robertson opriep om Chávez te vermoorden. Maar eerder deze week zei Chávez juist de betrekkingen te willen verbeteren.

Je zou bijna medelijden krijgen met Bush.
Bijna...
  FOK!fotograaf zaterdag 3 september 2005 @ 11:22:08 #190
73911 ultra_ivo
pi_30225073
In geval van nood leer je je vrienden kennen.
Wat nu nodig is is erg basic hulp, idd gewone artsen, gewone medicijnen en veel mensen met opgestroopte mouwen. Niks bijzonders dus, niks hi-tech.
  zaterdag 3 september 2005 @ 12:02:04 #191
61447 Douwe
Ik heb gelijk
pi_30226002
k_man: Toen er vorig jaar een orkaan over Cuba was getrokken, bood Bush financiele hulp aan. Geheel tegen de verwachting in, weigerde Castro
pi_30226539
quote:
Op zaterdag 3 september 2005 12:02 schreef Douwe het volgende:
k_man: Toen er vorig jaar een orkaan over Cuba was getrokken, bood Bush financiele hulp aan. Geheel tegen de verwachting in, weigerde Castro
Aha. Tja, da's dan wel weer erg principieel hč?
pi_30228453
Hulde! Ik vind het súper dat Venezuela en Cuba hun hulp aanbieden. Vooral van Cuba zou je dat toch niet verwachten. Ik vind dan ook dat Bush het in deze situatie met beide handen aan moet grijpen. Maar of hij het daadwerkelijk doet?
pi_30228574
quote:
Op zaterdag 3 september 2005 13:47 schreef Vogue het volgende:
Hulde! Ik vind het súper dat Venezuela en Cuba hun hulp aanbieden. Vooral van Cuba zou je dat toch niet verwachten. Ik vind dan ook dat Bush het in deze situatie met beide handen aan moet grijpen. Maar of hij het daadwerkelijk doet?
Ik heb nergens wat gelezen over hulp uit Cuba, wel over hulp vanuit Venezuela. Chavez wil stookolie leveren aan arme mensen in de VS, waarschijnlijk om de boel op te naaien natuurlijk.
pi_30228786
quote:
Op zaterdag 3 september 2005 13:52 schreef CherrymoonTraxx het volgende:
Ik heb nergens wat gelezen over hulp uit Cuba, wel over hulp vanuit Venezuela. Chavez wil stookolie leveren aan arme mensen in de VS, waarschijnlijk om de boel op te naaien natuurlijk.
Staat op de FP en hierboven.

Dat Venezuela hulp aanbiedt is natuurlijk van groot belang voor het land zelf, dat jarenlang één van de grote leveranciers van olie was voor de VS. Nu met de hoge olieprijzen kunnen ze hun olie daar echter niet kwijt door de relatie met Bush, waardoor ze het alleen tegen lagere prijzen in Z-Amerika kunnen verkopen.
pi_30228850
quote:
Op zaterdag 3 september 2005 14:03 schreef DutchTrain het volgende:

[..]

Staat op de FP en hierboven.

Dat Venezuela hulp aanbiedt is natuurlijk van groot belang voor het land zelf, dat jarenlang één van de grote leveranciers van olie was voor de VS. Nu met de hoge olieprijzen kunnen ze hun olie daar echter niet kwijt door de relatie met Bush, waardoor ze het alleen tegen lagere prijzen in Z-Amerika kunnen verkopen.
Ok, wel een slimme zet van Castro natuurlijk, al doet de VS precies hetzelfde als een aartsvijand zoals Cuba of Iran in grote nood is.

Chavez raakt nu olie kwijt, qua prijs levert het nog altijd wat op natuurlijk en doordat hij het slechts aan bepaalde groepen wil leveren kan hij wellicht nog wat onrust zaaien in de VS in de onderste groepen van de samenleving.
pi_30229184
Ach, tuurlijk zit er een politiek staartje aan voor alle partijen, maar ik vind dat de VS zoiets niet kan weigeren. Als ik lees wat voor gruwelijke ellende daar aan de gang is, vind ik dat ze alle hulp moeten accepteren.

Vanochtend vroeg om 6 uur heb ik 2 vrienden van me naar Schiphol gereden. Terugweg even getankt, 1.51 per liter

Ik weet niet hoe het bij jullie is, maar hier schijnt de zon, dus ik ga zo lekker even naar buiten Even kijken of mijn fiets al bruikbaar is
pi_30229235
Als je hulp kunt gebruiken dan kun je het maar beter accepteren inderdaad. Alleen is niet alle hulp bruikbaar, dat is bijvoorbeeld bij andere rampen gebleken, zoals de Tsunami in Azië. Een overkill aan hulp of overbodige hulp schiet niemand wat mee op.

¤ 1.51 per liter is belachelijk natuurlijk. Dat ligt echt niet alleen aan de hoge olieprijzen, die gelden immers niet alleen voor Nederland. Het kwartje van Kok moet er echt dringend worden afgehaald, zoals die grijze rat ons ooit heeft beloofd.

Hier is het erg bewolkt.
pi_30229408
quote:
Op zaterdag 3 september 2005 14:20 schreef Vogue het volgende:
Ik weet niet hoe het bij jullie is, maar hier schijnt de zon, dus ik ga zo lekker even naar buiten Even kijken of mijn fiets al bruikbaar is
't blijft hier maar grijs.. vanochtend al die dichte mist, wat op zich wel leuk was om te zien vanaf die marineschepen in de haven. Denk wel dat straks het zonnetje gaat schijnen.

Straks naar Den Haag en vanavond misschien nog 'cruisen'
pi_30229547
Straks komen er zoveel mensen op dat "cruisen" af dat het vervoer dusdanig vol zit dat je alsnog moet gaan lopen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')