andersom net zo goed.quote:Op vrijdag 26 augustus 2005 23:36 schreef Vassili_Z het volgende:
[..]
Omdat allochtonen ook benadeeld worden door deze autochtone samenleving. DUH
Gelukkig zullen de prijzen ook niet zijn gestegen in de tijd.quote:Op vrijdag 26 augustus 2005 23:28 schreef Gia het volgende:
[..]
40 euro is 88 gulden. Is nog altijd meer dan 75 gulden. Verschil 13 gulden x 4 = 52 gulden. Dat is per maand dan een verschil van pakweg 23 euro, wat jij nu netto meer te besteden hebt, dan ik vroeger.
....en rap kinderen maken!quote:Op vrijdag 26 augustus 2005 23:55 schreef marcb1974 het volgende:
[..]
Gelukkig zullen de prijzen ook niet zijn gestegen in de tijd.
Ik blijf het ook heel vreemd vinden hoe het steeds weer terugkomt op het gezin. Ook ik ben vrijgezel, alleen dat wordt steeds duurder. Moet ik dan echt een vriendin gaan zoeken om te kunnen leven?
Kromme redenering, slaat nergens op. Gezinnen hebben het gewoon relatief zwaarder.quote:Op vrijdag 26 augustus 2005 23:55 schreef marcb1974 het volgende:
[..]
Gelukkig zullen de prijzen ook niet zijn gestegen in de tijd.
Ik blijf het ook heel vreemd vinden hoe het steeds weer terugkomt op het gezin. Ook ik ben vrijgezel, alleen dat wordt steeds duurder. Moet ik dan echt een vriendin gaan zoeken om te kunnen leven?
Daar kiezen ze toch zelf voor?quote:Op vrijdag 26 augustus 2005 23:57 schreef TC03 het volgende:
[..]
Kromme redenering, slaat nergens op. Gezinnen hebben het gewoon relatief zwaarder.
Dat is waar. Maar het is wel een hele grote bevolkinsgroep.quote:Op zaterdag 27 augustus 2005 00:00 schreef DaveM het volgende:
[..]
Daar kiezen ze toch zelf voor?
Niemand verplicht ze om kinderen op de wereld te zetten.
Dat lijkt me juist een reden om ervoor te zorgen dat hun belangen niet die van andere groepen verdringen. Niet teveel maatregelen die gezinnen bevoordelen dus.quote:Op zaterdag 27 augustus 2005 00:02 schreef TC03 het volgende:
[..]
Dat is waar. Maar het is wel een hele grote bevolkinsgroep.
Dubbel modaal is erop achteruit gegaan.quote:Op zaterdag 27 augustus 2005 00:07 schreef Gebakken_vissie het volgende:
De enige die er op voorruit gaan zijn degene met dubbel modaal (60K) en kinderen. De gewone jan met de pet en een koter krijgt misschien 1 tot 2%
las in het ad dat gezinsinkomen dubbel modaal er 5,2 op voorruit gaat. Dat noem ik niet slechtquote:Op zaterdag 27 augustus 2005 00:08 schreef TC03 het volgende:
[..]
Dubbel modaal is erop achteruit gegaan.
Nee, gezinsinkomen met tweeverdieners andershalf modaal gaan er zoveel op vooruit. Mensen met 2x modaal gaan erop achteruit. Laat maar, je hebt gelijk.quote:Op zaterdag 27 augustus 2005 00:09 schreef Gebakken_vissie het volgende:
[..]
las in het ad dat gezinsinkomen dubbel modaal er 5,2 op voorruit gaat. Dat noem ik niet slecht
ah, dan zoek ik niet verder. Begon al te twijfelen.quote:Op zaterdag 27 augustus 2005 00:10 schreef TC03 het volgende:
[..]
Nee, gezinsinkomen met tweeverdieners andershalf modaal gaan er zoveel op vooruit. Mensen met 2x modaal gaan erop achteruit. Laat maar, je hebt gelijk.
Je had ook een rechtenstudie kunnen doen, dat verdient ook wel aardig.quote:Op vrijdag 26 augustus 2005 16:08 schreef XcUZ_Me het volgende:
[..]
Ik kan er niet zoveel aan doen dat ik een blinde vlek heb wat betreft cijfertjes en derhalve geen wiskunde eindexamen heb gedaan. En believe me, I tried. Een universitaire studie zonder wiskunde A is een zeldzaamheid, dus ik had maar een beperkte keuze. Deze opleiding is vrij breed en een opleiding volgen en zorgen dat ik een papiertje haal lijkt me altijd nog een beter idee dan met alleen een middelbare school diploma de markt op te gaan. Ik mag dan wel geen tandarts of econoom worden, ik mag straks wél reageren op vacatures waar een academisch denkniveau wordt gevraagd en dat was met alleen VWO vrij kansloos geweest.
Ik vind je opmerking over mijn studie dus onnodig denigrerend en in het kader van dit topic ook niet nodig.
Wáren het maar honden. Die zijn echt véél betrouwbaarder dan de politici die "we zelf gekozen hebben". Wie er ook aan de macht is, ze denken alleen aan hun eigen portemonnee, èn aan degene wiens portemonne nèt zo dik als die van hen. Politici hebben het financiëel veel te goed, daarom denken ze niet aan de gewone werkende mens, die zoals altijd de underdog is. De gevestigde partijen moeten maar eens het veld ruimen voor een LPF of de Groep Wilders, want gevoelsmatig denk ik dat we daar meer aan hebben dan aan de P.v.d.A., VVD of (de opvreters met de Bijbel in de hand) CDA.quote:Op vrijdag 26 augustus 2005 15:49 schreef nossio het volgende:
Ach ook de mensen die het hard nodig hebben gaan er op vooruit
Te weten mensen die 2 x modaal verdienen.
Deze mensen hebben het al zo moeilijk.
Een modaal gezin met kinderen blijft op 0%
Stel je voor we helpen is echt de mensen die het nodig hebben...eigen zakken eerst.
Honden zijn het
Hear, hear!!!quote:Op vrijdag 26 augustus 2005 23:35 schreef DaveM het volgende:
Inderdaad belachelijk, maar gelijke behandeling schijnt erg moeilijk te zijn in Nederland.
Het CDA trekt gezinnen voor, de VVD zorgt dat de rijken het nog wat makkelijker krijgen en bij de Pvda krijgen allochtonen een voorkeursbehandeling.
quote:Op zaterdag 27 augustus 2005 00:16 schreef Diederik_Duck het volgende:
[..]
Je had ook een rechtenstudie kunnen doen, dat verdient ook wel aardig.
Oh eh wacht, dan moet je allerlei artikelnummers uit je hoofd weten, dus toch cijfertjes![]()
![]()
Ik vind jou nou niet direct de aangewezen persoon om te gaan lopen klagen over meebetalen. Waar heb jij als 25 jarige student aan meebetaald? Je hebt alleen maar geld gekost.quote:Op vrijdag 26 augustus 2005 15:43 schreef XcUZ_Me het volgende:
Ik vind het van de zotte dat ik (extra) moet meebetalen aan de kinderuitpoepdrift van een ander.
zucht natuurlijk betaald de staat voor nieuw grut in ons landquote:Op vrijdag 26 augustus 2005 22:46 schreef Lupa_Solitaria het volgende:
[..]
Niet bij een gemiddeld gezin. Wel bij een bijstandsgezin. Maar er zijn net zo goed alleenstaanden die nauwelijks rond kunnen komen. Granted, daar hoor ik niet bij. Maar ik vind het wel wat lullig dat bepaalde groepen altijd extra aandacht krijgen en andere groepen niet. Er zijn ook genoeg gezinnen die helemaal geen extra geld nodig hebben.
We hebben het hier wel over modale tweeverdieners met een tophypotheek die te beroerd zijn om bij de komst van het kind een stapje terug te nemen. En een tophypotheek, 2 auto´s, minimaal 2x per jaar op vakantie.quote:Op vrijdag 26 augustus 2005 22:42 schreef plasticvlinder het volgende:
als alleenstaande heb je ook meer vrijheid.. meer mogelijkheden om je kansen te verkennen... er is namelijk geen gezin waar je voor moet zorgen, dat afhankelijk is van jouw inkomen...
dus als je niet tevreden bent.. probeer dan een andere manier te vinden om meer te verdienen of je perspectieven te verbeteren..
ik ben ook een alleenstaande... zou ook best wat meer over willen houden in de maand.. maar toch vind ik dat de extra koopkracht beter besteedt is bij een gemiddeld gezin dan bij mij en de rest van alleenstaand nederland
Natúúrlijk moet je zelf je oude dag betalen. Dat lijkt me het meest logisch en bovendien het meest economisch, dan los je namelijk ook het zogenaamde 'vergrijzingsprobleem' op. Iedereen betaalt voor zichzelf, dan heb je nooit te weinig.quote:Op zaterdag 27 augustus 2005 01:53 schreef zhe-devilll het volgende:
zucht natuurlijk betaald de staat voor nieuw grut in ons land
snap je dit dan niet?
Wie moet straks jouw incontinentie luiers opbrengen?
Jijzelf? Kom denk ff na aub...
Wie moet straks de oudjes verzorgen? Natuurlijk moet er kinderbijslag zijn anders zijn er straks te weinig nieuwe kinderen die ons tegen die tijd oude lui om te verzorgen!
Had je toch hoger ingeschat hoor..tssssss![]()
Als je de kinderopvang niet kunt betalen, dan gaat een van de partners maar minder werken en op de kinderen passen. Het is belachelijk dat ik moet betalen voor het feit dat sommige ouders hun carrière belangrijker vinden dan de opvoeding van hun kinderen.quote:Op vrijdag 26 augustus 2005 23:57 schreef TC03 het volgende:
Kijk, de kinderopvang is sinds begin dit jaar enorm veel duurder geworden, en daarom is die extra subsisdie voor veel ouders met kinderen zeer welkom.
Duh, natuurlijk. De minima hebben het 't hardst nodig. De middeninkomens kunnen wel voor zichzelf zorgen.quote:De middeninkomens gaan er het meest op vooruit, daarna de minima en de hogere inkomens gaan erop achteruit. Gaan de minima weer klagen dat de middeninkomens voorgetrokken worden. Zucht.
Geen slecht idee... behalve dan, dat studeren in het buitenland een vermogen kostquote:Op zaterdag 27 augustus 2005 08:59 schreef Viking84 het volgende:
Aangezien de Staat de toekomst van Nederland zo schandalig behandelt, zou iedereen zijn in Nederland opgedane kennis moeten inzetten in een land dat wél respect toont voor studenten. Emigreren dus
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |