quote:Op vrijdag 26 augustus 2005 16:16 schreef speknek het volgende:
Okay, excuus als je het wel geprobeerd hebt. Ik word zelf een beetje gallisch van mensen die iets gaan studeren wat ze leuk vinden en dan na afloop gaan klagen dat het zo moeilijk is een goede baan te vinden met culturele antropologie.
Idd als hobbie naast je werk leuk maar als hoofdinkomstenbron amper haalbaar.quote:Als ik puur deed wat ik leuk vond was ik wel kunstenaar of filosoof geworden
En waarmee je dus geen parasiet van de toekomst bentquote:maar ik heb gewoon iets gekozen wat ik aardig vond en een goede toekomst in zat.
De TS met "hij" aanspreken is al een punt op zich.quote:Op vrijdag 26 augustus 2005 17:11 schreef Gia het volgende:
Als TS denkt dat gezinnen per persoon meer te besteden hebben dan hijzelf, dan heeft hij een punt. Maar dat is niet zo. Dus heeft hij geen punt. Punt!
wat een gewedlig systeem zeg. Ik heb een nog beter plan. We leveren 100% van ons salaris in en dan gaan we er over stemmen wat er mee gebeurt.quote:Op vrijdag 26 augustus 2005 15:48 schreef CANARIS het volgende:
Ik vind het van de zotte dat ik (extra) moet meebetalen aan de kinderuitpoepdrift van een ander.
einde quote
net zoals andere aan jouw poep hebben meebetaald.
Wees niet zo´n ignorant.
Je betaalt aan alles mee. Met name een boel werelozen en ander werkschuw tuig.
ik werk liever voor mijn eigen oude dag.quote:Daarnaast zijn het die Poepers van nu , die dadelijk jouw oude dag voorzieningen gaan betalen.
Nogal risicovol met de inflatie en een mogelijk vervroegde uittreding/ziekte.quote:Op vrijdag 26 augustus 2005 17:54 schreef McCarthy het volgende:
ik werk liever voor mijn eigen oude dag.
inflatie? Dan zet je het toch op de bankquote:Op vrijdag 26 augustus 2005 18:14 schreef speknek het volgende:
[..]
Nogal risicovol met de inflatie en een mogelijk vervroegde uittreding/ziekte.
die krijgen huursubsidie, uitkeringen & tegemoetlkomingen in de ziektekostenquote:Op vrijdag 26 augustus 2005 18:35 schreef DaMart het volgende:
Tja, de overheid maakt de rijken weer graag rijker en de minder rijken?
Moet je er wel voor in aanmerking komen natuurlijk... er zijn ook mensen die en niet rijk zijn en niet in aanmerking komen voor uitkeringen of subsidies.quote:Op vrijdag 26 augustus 2005 18:37 schreef McCarthy het volgende:
[..]
die krijgen huursubsidie, uitkeringen & tegemoetlkomingen in de ziektekosten
Daar wordt je toch opgeleid voor de WW?quote:Op vrijdag 26 augustus 2005 16:16 schreef speknek het volgende:
en dan na afloop gaan klagen dat het zo moeilijk is een goede baan te vinden met culturele
antropologie.
quote:Op vrijdag 26 augustus 2005 18:23 schreef speknek het volgende:
Volgens mij was onlangs in het nieuws dat werkende ouders beter opgevoede kinderen hebben.
Ik ben het trouwens wel met je eens dat studenten meer zouden moeten krijgen, je moet tegenwoordig een bijbaan hebben om te kunnen leven en dat gaat de academische vorming en snelheid waarmee je het haalt niet ten goede.
Dat kan niet he.... want dan meoten ze iedereen geld geven....quote:Op vrijdag 26 augustus 2005 18:35 schreef DaMart het volgende:
Tja, de overheid maakt de rijken weer graag rijker en de minder rijken? Ach, die laten we lekker barsten...
Dan ben je jong, vrijgezel en denk je nog even niet aan kinderen, en je wordt er nog voor gestraft ook. Ik vind dat zeker een vorm van discriminatie... de jonge vrijgezelle mensen hebben het sowieso al niet makkelijk. Kijk naar de huizenmarkt, daar kom je amper op, en de overheid doet niets voor je... nu ook weer is het die groep die niet meetelt.
Als je iets wilt doen, doe dan voor iedereen iets, geef bijvoorbeeld een alleenstaandenaftrek of zo die gelijk is aan de vergoeding voor de kinderopvang. Dan verdeel je het tenminste nog eerlijk.
De politiek ingaanquote:Op vrijdag 26 augustus 2005 18:48 schreef devv05 het volgende:
Dan weet je wat je te doen staat.
Och, meneer heeft kinderen. En plotseling ben ik een proleet en is door mijn uitspraak Nederland moreel failliet.quote:Op vrijdag 26 augustus 2005 17:00 schreef CANARIS het volgende:
[..]
en Voila.. het morele faillisement van Nederland.
KInderen krijgen en hobby op 1 lijn zetten.
Dat je het je proletoide strot uitkrijgt.
Eens!quote:Op vrijdag 26 augustus 2005 16:33 schreef Flap13 het volgende:
[..]
Waarom hebben we in godsnaam veel meer kinderen nodig? Door de baby-boom kunnen we het nú al niet betalen, dus om nu nog meer mensen de wereld op te schooppen om het straks wél te kunnen betalen is ongelooflijk stom. Minder kinderen is op de lange termijn natuurlijk veel beter.
Verder ben ik het roerend met de topic-starter eens, waarom moeten we steeds keer op keer meebetalen aan de hobby van een ander? Er zijn tegenwoordig erg goede middelen om geen kinderen te krijgen. Als je dus kinderen krijgt is dat je eigen keus en moet je er zelf maar voor opdraaien (tot op zekere hoogte dan). Dus kinderopvang moeten ouders zelf maar regelen. Onderwijs zal altijd uit publieke middelen betaald moeten worden, maar het gezeur dat mensen de kinderopvang niet kunnen betalen moet maar eens ophouden. Dan had je maar geen kinderen moeten krijgen. Blijf maar lekker thuis op de kinderen passen, dan kan iemand anders de baan van je overnemen, is nog goed voor de werkloosheid ook. Dit geldt natuurlijk alleen voor tweeverdieners met kinderen, en niet voor alleenstaanden.
Ik ben alleenwonend. Wat een gezeurquote:Op vrijdag 26 augustus 2005 16:51 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Dat jij alleenstaande bent is toch echt niet de schuld van de overheid .²
Kinderen die naar de crèche/peuterspeelzaal gaan zijn veel socialer dan kinderen die thuis blijven. Op latere leeftijd weet ik het niet zo goed, je moet zulke cijfers altijd afwegen tegen dat gezinnen met twee werkende ouders vaak een hoger maatschappelijk niveau hebben dan thuiszitters.quote:Op vrijdag 26 augustus 2005 18:45 schreef maniack28 het volgende:Werkende ouders beter opgevoede minderen
Tuurlijk.... die kinderen worden niet eens opgevoed... ik zie het met mijn eigen ogen, paps en mams werken en zijn 5 dagen per week van 8 tot 6 weg. Kinderen spijbelen lekker, beetje drugs hier, beetje op straat hangen daar.... opgevoed, laat me niet lachen
Het was met name de argumentatie van Rutte die me stak 'er zijn studies waar ze maar twintig uur per week studiebelasting hebben'. Da's leuk bij je geschiedenisstudie, maar je moet eens gaan navragen bij iemand die Lucht en ruimtevaarttechniek oid doet. En dan rekening houden dat door de wachttijden de meeste studenten grote afstanden moeten reizen, je door het schijntje aan studiefinanciering 10 uur per week erbij moet werken en je zit nog steeds over de veertig uur heen.quote:2e punt ben ik met je eens jaErgste nog.... je moet het straks binnen 5,5 jaar gaan halen (4 jarige studie)..... nog even en niemand haalt zijn master-diploma meer
Da's een goede manier om alle grote bedrijven het land uit te jagen ja.quote:Op vrijdag 26 augustus 2005 18:47 schreef maniack28 het volgende:
Ik snap het probleem ook niet. Ik bedoel... gooi gewoon het belastingsysteem om... mensen die veel verdienen betalen vanaf de laatste schaal gewoon 70% belasting ofzo.. boeiend, ze hebben het toch niet nodig!!
Klopt als een bus. Hoewel er zat mensen zijn die op mijn leeftijd al kinderen hebben, moet ik er nog niet aan denken. Ik ben niet principieel tegen het krijgen van kinderen, ik ben wel principieel tegen het overmatig subsidiëren van mensen die willens en wetens aan nageslacht zijn begonnen. Kinderbijslag en zo is best ok om een te grote inkomensval te voorkomen ( je wilt als land ook niet dat je kroost in schrale armoede opgroeit), echter: 5% erbij voor gezinnen, en 0% voor alleenstaanden is gewoon debiel. Dat is gewoon achterbakse CDA politiek.quote:Op vrijdag 26 augustus 2005 18:35 schreef DaMart het volgende:
Tja, de overheid maakt de rijken weer graag rijker en de minder rijken? Ach, die laten we lekker barsten...
Dan ben je jong, vrijgezel en denk je nog even niet aan kinderen, en je wordt er nog voor gestraft ook. Ik vind dat zeker een vorm van discriminatie... de jonge vrijgezelle mensen hebben het sowieso al niet makkelijk. Kijk naar de huizenmarkt, daar kom je amper op, en de overheid doet niets voor je... nu ook weer is het die groep die niet meetelt.
Als je iets wilt doen, doe dan voor iedereen iets, geef bijvoorbeeld een alleenstaandenaftrek of zo die gelijk is aan de vergoeding voor de kinderopvang. Dan verdeel je het tenminste nog eerlijk.
Yep... ik studeer zelfs natuurkunde en dat is dus ook niet gemiddeld 20 uur per week... meer in de richting van 40.... soms 50 afhankelijk van de periode en dan dus werken. Ik ben het compleet met je eens, maar wat doen we er tegen?quote:Op vrijdag 26 augustus 2005 18:54 schreef speknek het volgende:
[..]
Kinderen die naar de crèche/peuterspeelzaal gaan zijn veel socialer dan kinderen die thuis blijven. Op latere leeftijd weet ik het niet zo goed, je moet zulke cijfers altijd afwegen tegen dat gezinnen met twee werkende ouders vaak een hoger maatschappelijk niveau hebben dan thuiszitters.
[..]
Het was met name de argumentatie van Rutte die me stak 'er zijn studies waar ze maar twintig uur per week studiebelasting hebben'. Da's leuk bij je geschiedenisstudie, maar je moet eens gaan navragen bij iemand die Lucht en ruimtevaarttechniek oid doet. En dan rekening houden dat door de wachttijden de meeste studenten grote afstanden moeten reizen, je door het schijntje aan studiefinanciering 10 uur per week erbij moet werken en je zit nog steeds over de veertig uur heen.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |