abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  † In Memoriam † vrijdag 26 augustus 2005 @ 17:13:57 #26
13819 Loedertje
Trotse GILF.
pi_30002419
quote:
Op vrijdag 26 augustus 2005 16:16 schreef speknek het volgende:
Okay, excuus als je het wel geprobeerd hebt. Ik word zelf een beetje gallisch van mensen die iets gaan studeren wat ze leuk vinden en dan na afloop gaan klagen dat het zo moeilijk is een goede baan te vinden met culturele antropologie.

OMG, ik herken het
quote:
Als ik puur deed wat ik leuk vond was ik wel kunstenaar of filosoof geworden
Idd als hobbie naast je werk leuk maar als hoofdinkomstenbron amper haalbaar.
quote:
maar ik heb gewoon iets gekozen wat ik aardig vond en een goede toekomst in zat.
En waarmee je dus geen parasiet van de toekomst bent
  vrijdag 26 augustus 2005 @ 17:16:23 #27
10763 popolon
Fetchez la vache!
pi_30002486
De mensen die het 't meest nodig hebben krijgen dus niks (1% en 0%)

Prima normen en waarden.
Patience is not one of my virtues, neither is memory. Or patience for that matter.
  vrijdag 26 augustus 2005 @ 17:17:48 #28
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_30002529
quote:
Op vrijdag 26 augustus 2005 17:11 schreef Gia het volgende:
Als TS denkt dat gezinnen per persoon meer te besteden hebben dan hijzelf, dan heeft hij een punt. Maar dat is niet zo. Dus heeft hij geen punt. Punt!
De TS met "hij" aanspreken is al een punt op zich.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  vrijdag 26 augustus 2005 @ 17:54:25 #29
119078 McCarthy
communistenjager
pi_30003637
quote:
Op vrijdag 26 augustus 2005 15:48 schreef CANARIS het volgende:
Ik vind het van de zotte dat ik (extra) moet meebetalen aan de kinderuitpoepdrift van een ander.
einde quote

net zoals andere aan jouw poep hebben meebetaald.

Wees niet zo´n ignorant.
Je betaalt aan alles mee.
Met name een boel werelozen en ander werkschuw tuig.
wat een gewedlig systeem zeg. Ik heb een nog beter plan. We leveren 100% van ons salaris in en dan gaan we er over stemmen wat er mee gebeurt.
quote:
Daarnaast zijn het die Poepers van nu , die dadelijk jouw oude dag voorzieningen gaan betalen.
ik werk liever voor mijn eigen oude dag.
Het nationaal product is hetzelfde als een taart waar uiteraard iedereen recht op heeft, als overheden met geld smijten heet het investeren en als bedrijven investeren heet het een sprinkhanenplaag. McCarthy
  vrijdag 26 augustus 2005 @ 18:14:13 #30
8369 speknek
Another day another slay
pi_30004173
quote:
Op vrijdag 26 augustus 2005 17:54 schreef McCarthy het volgende:
ik werk liever voor mijn eigen oude dag.
Nogal risicovol met de inflatie en een mogelijk vervroegde uittreding/ziekte.
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
  vrijdag 26 augustus 2005 @ 18:18:48 #31
113650 maniack28
Dresden Dolls O+
pi_30004303
Ik vind het heel heel erg.... dat ze gewoon meer subsidie geven voor kinderopvang..... waarom moeten die godvergeten 2 verdieners, die al een lekker salaris hebben en prima rond kunnen komen dan gvd nog subsidie krijgen? Ze kiezen er zelf voor om kinderen te nemen, bovendien kan je ook parttime gaan werken of 1 van de 2 stoppen. Maar nee... ze moeten zo nodig én kinderen én carriére maken. Met als gevolg dat er meer probleemkinderen zijn dan ooit en dan hebben we nog zo een godvergeten overheid die dit gaat stimuleren!!!

Waarom ga ik als student nou weer zoveel op achteruit? Is het normaal dat ik 32 uur per week les heb + 10 a 12 uur per week huiswerk = 44 uur per week en dat ik dan ook nog minimaal 10 uur in de week moet werken om rond te komen? Ik dacht het niet.... en die kut 2 verdieners die beginnen al te piepen als ze 1 uurtje langer moeten werken!!!! Honden zijn het!!! Kutkabinet... het wordt tijd voor een nieuwe verkiezing!!!
Cause I'd rather continue my trip to the top of the mountain then freeze to death in the valley.
  vrijdag 26 augustus 2005 @ 18:23:28 #32
8369 speknek
Another day another slay
pi_30004407
Volgens mij was onlangs in het nieuws dat werkende ouders beter opgevoede kinderen hebben.

Ik ben het trouwens wel met je eens dat studenten meer zouden moeten krijgen, je moet tegenwoordig een bijbaan hebben om te kunnen leven en dat gaat de academische vorming en snelheid waarmee je het haalt niet ten goede.
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
  vrijdag 26 augustus 2005 @ 18:32:40 #33
119078 McCarthy
communistenjager
pi_30004656
quote:
Op vrijdag 26 augustus 2005 18:14 schreef speknek het volgende:

[..]

Nogal risicovol met de inflatie en een mogelijk vervroegde uittreding/ziekte.
inflatie? Dan zet je het toch op de bank

Tegen ziekte kan je je verzekeren.
Het nationaal product is hetzelfde als een taart waar uiteraard iedereen recht op heeft, als overheden met geld smijten heet het investeren en als bedrijven investeren heet het een sprinkhanenplaag. McCarthy
  Moderator vrijdag 26 augustus 2005 @ 18:35:31 #34
42184 crew  DaMart
pi_30004728
Tja, de overheid maakt de rijken weer graag rijker en de minder rijken? Ach, die laten we lekker barsten...

Dan ben je jong, vrijgezel en denk je nog even niet aan kinderen, en je wordt er nog voor gestraft ook. Ik vind dat zeker een vorm van discriminatie... de jonge vrijgezelle mensen hebben het sowieso al niet makkelijk. Kijk naar de huizenmarkt, daar kom je amper op, en de overheid doet niets voor je... nu ook weer is het die groep die niet meetelt.

Als je iets wilt doen, doe dan voor iedereen iets, geef bijvoorbeeld een alleenstaandenaftrek of zo die gelijk is aan de vergoeding voor de kinderopvang. Dan verdeel je het tenminste nog eerlijk.
Sterrenstof (een kerstverhaal)
Forumsmileys | Het is patat!
  vrijdag 26 augustus 2005 @ 18:37:52 #35
119078 McCarthy
communistenjager
pi_30004786
quote:
Op vrijdag 26 augustus 2005 18:35 schreef DaMart het volgende:
Tja, de overheid maakt de rijken weer graag rijker en de minder rijken?
die krijgen huursubsidie, uitkeringen & tegemoetlkomingen in de ziektekosten
  Moderator vrijdag 26 augustus 2005 @ 18:39:12 #36
42184 crew  DaMart
pi_30004824
quote:
Op vrijdag 26 augustus 2005 18:37 schreef McCarthy het volgende:

[..]

die krijgen huursubsidie, uitkeringen & tegemoetlkomingen in de ziektekosten
Moet je er wel voor in aanmerking komen natuurlijk... er zijn ook mensen die en niet rijk zijn en niet in aanmerking komen voor uitkeringen of subsidies.
Sterrenstof (een kerstverhaal)
Forumsmileys | Het is patat!
  vrijdag 26 augustus 2005 @ 18:42:24 #37
93427 Echo99
© Boy_Snakeye 21.07.05
pi_30004888
quote:
Op vrijdag 26 augustus 2005 16:16 schreef speknek het volgende:
en dan na afloop gaan klagen dat het zo moeilijk is een goede baan te vinden met culturele
antropologie.
Daar wordt je toch opgeleid voor de WW?
Lang leve mij! *O*
  vrijdag 26 augustus 2005 @ 18:45:13 #38
113650 maniack28
Dresden Dolls O+
pi_30004979
quote:
Op vrijdag 26 augustus 2005 18:23 schreef speknek het volgende:
Volgens mij was onlangs in het nieuws dat werkende ouders beter opgevoede kinderen hebben.

Ik ben het trouwens wel met je eens dat studenten meer zouden moeten krijgen, je moet tegenwoordig een bijbaan hebben om te kunnen leven en dat gaat de academische vorming en snelheid waarmee je het haalt niet ten goede.
Werkende ouders beter opgevoede minderen Tuurlijk.... die kinderen worden niet eens opgevoed... ik zie het met mijn eigen ogen, paps en mams werken en zijn 5 dagen per week van 8 tot 6 weg. Kinderen spijbelen lekker, beetje drugs hier, beetje op straat hangen daar.... opgevoed, laat me niet lachen

2e punt ben ik met je eens ja Ergste nog.... je moet het straks binnen 5,5 jaar gaan halen (4 jarige studie)..... nog even en niemand haalt zijn master-diploma meer
Cause I'd rather continue my trip to the top of the mountain then freeze to death in the valley.
  vrijdag 26 augustus 2005 @ 18:47:29 #39
113650 maniack28
Dresden Dolls O+
pi_30005057
quote:
Tja, de overheid maakt de rijken weer graag rijker en de minder rijken? Ach, die laten we lekker barsten...

Dan ben je jong, vrijgezel en denk je nog even niet aan kinderen, en je wordt er nog voor gestraft ook. Ik vind dat zeker een vorm van discriminatie... de jonge vrijgezelle mensen hebben het sowieso al niet makkelijk. Kijk naar de huizenmarkt, daar kom je amper op, en de overheid doet niets voor je... nu ook weer is het die groep die niet meetelt.

Als je iets wilt doen, doe dan voor iedereen iets, geef bijvoorbeeld een alleenstaandenaftrek of zo die gelijk is aan de vergoeding voor de kinderopvang. Dan verdeel je het tenminste nog eerlijk.
Dat kan niet he.... want dan meoten ze iedereen geld geven....

Ik snap het probleem ook niet. Ik bedoel... gooi gewoon het belastingsysteem om... mensen die veel verdienen betalen vanaf de laatste schaal gewoon 70% belasting ofzo.. boeiend, ze hebben het toch niet nodig!!
pi_30005095
Dan weet je wat je te doen staat.
  vrijdag 26 augustus 2005 @ 18:49:56 #41
113650 maniack28
Dresden Dolls O+
pi_30005137
quote:
Op vrijdag 26 augustus 2005 18:48 schreef devv05 het volgende:
Dan weet je wat je te doen staat.
De politiek ingaan ?

Heb er al eens aan gedacht... maar ja, ben pas 20... moet dus nog 1 jaar wachten voor ik mijn eigen partij mag oprichten... ook weer zo een kutregel
pi_30005174
quote:
Op vrijdag 26 augustus 2005 17:00 schreef CANARIS het volgende:

[..]

en Voila.. het morele faillisement van Nederland.

KInderen krijgen en hobby op 1 lijn zetten.
Dat je het je proletoide strot uitkrijgt.
Och, meneer heeft kinderen. En plotseling ben ik een proleet en is door mijn uitspraak Nederland moreel failliet.

Diep over nagedacht, dat krijgen van kinderen? Of ongeveer net zo diep als over bovenstaande opmerking?
pi_30005181
quote:
Op vrijdag 26 augustus 2005 16:33 schreef Flap13 het volgende:

[..]

Waarom hebben we in godsnaam veel meer kinderen nodig? Door de baby-boom kunnen we het nú al niet betalen, dus om nu nog meer mensen de wereld op te schooppen om het straks wél te kunnen betalen is ongelooflijk stom. Minder kinderen is op de lange termijn natuurlijk veel beter.

Verder ben ik het roerend met de topic-starter eens, waarom moeten we steeds keer op keer meebetalen aan de hobby van een ander? Er zijn tegenwoordig erg goede middelen om geen kinderen te krijgen. Als je dus kinderen krijgt is dat je eigen keus en moet je er zelf maar voor opdraaien (tot op zekere hoogte dan). Dus kinderopvang moeten ouders zelf maar regelen. Onderwijs zal altijd uit publieke middelen betaald moeten worden, maar het gezeur dat mensen de kinderopvang niet kunnen betalen moet maar eens ophouden. Dan had je maar geen kinderen moeten krijgen. Blijf maar lekker thuis op de kinderen passen, dan kan iemand anders de baan van je overnemen, is nog goed voor de werkloosheid ook. Dit geldt natuurlijk alleen voor tweeverdieners met kinderen, en niet voor alleenstaanden.
Eens!
  vrijdag 26 augustus 2005 @ 18:52:47 #44
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_30005212
quote:
Op vrijdag 26 augustus 2005 16:51 schreef BansheeBoy het volgende:

[..]

Dat jij alleenstaande bent is toch echt niet de schuld van de overheid .

²
Ik ben alleenwonend. Wat een gezeur . Voor m'n inkomen maakt het niet uit of ik alleenwonend of alleenstaand ben, komt op hetzelfde neer voor mij.
[b]Op dinsdag 4 maart 2008 13:44 schreef Zhenar het volgende:[/b]
Spelletjeshater! :( Prinses der Duisternis! :r Eter van kinderen en puppies!!!!! :'( !!!!!
  vrijdag 26 augustus 2005 @ 18:54:47 #45
8369 speknek
Another day another slay
pi_30005272
quote:
Op vrijdag 26 augustus 2005 18:45 schreef maniack28 het volgende:
Werkende ouders beter opgevoede minderen Tuurlijk.... die kinderen worden niet eens opgevoed... ik zie het met mijn eigen ogen, paps en mams werken en zijn 5 dagen per week van 8 tot 6 weg. Kinderen spijbelen lekker, beetje drugs hier, beetje op straat hangen daar.... opgevoed, laat me niet lachen
Kinderen die naar de crèche/peuterspeelzaal gaan zijn veel socialer dan kinderen die thuis blijven. Op latere leeftijd weet ik het niet zo goed, je moet zulke cijfers altijd afwegen tegen dat gezinnen met twee werkende ouders vaak een hoger maatschappelijk niveau hebben dan thuiszitters.
quote:
2e punt ben ik met je eens ja Ergste nog.... je moet het straks binnen 5,5 jaar gaan halen (4 jarige studie)..... nog even en niemand haalt zijn master-diploma meer
Het was met name de argumentatie van Rutte die me stak 'er zijn studies waar ze maar twintig uur per week studiebelasting hebben'. Da's leuk bij je geschiedenisstudie, maar je moet eens gaan navragen bij iemand die Lucht en ruimtevaarttechniek oid doet. En dan rekening houden dat door de wachttijden de meeste studenten grote afstanden moeten reizen, je door het schijntje aan studiefinanciering 10 uur per week erbij moet werken en je zit nog steeds over de veertig uur heen.
  vrijdag 26 augustus 2005 @ 18:56:08 #46
8369 speknek
Another day another slay
pi_30005316
quote:
Op vrijdag 26 augustus 2005 18:47 schreef maniack28 het volgende:
Ik snap het probleem ook niet. Ik bedoel... gooi gewoon het belastingsysteem om... mensen die veel verdienen betalen vanaf de laatste schaal gewoon 70% belasting ofzo.. boeiend, ze hebben het toch niet nodig!!
Da's een goede manier om alle grote bedrijven het land uit te jagen ja.
  vrijdag 26 augustus 2005 @ 18:57:09 #47
4283 nietzman
Geen zin meer.
pi_30005344
Goeie zaak.

We moeten flink opfokken tegen al die Moslims. Hoe meer Hollandsche blanke pitten hoe beter!
Ik ga naar huis.
  vrijdag 26 augustus 2005 @ 19:03:44 #48
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_30005552
quote:

Klopt als een bus. Hoewel er zat mensen zijn die op mijn leeftijd al kinderen hebben, moet ik er nog niet aan denken. Ik ben niet principieel tegen het krijgen van kinderen, ik ben wel principieel tegen het overmatig subsidiëren van mensen die willens en wetens aan nageslacht zijn begonnen. Kinderbijslag en zo is best ok om een te grote inkomensval te voorkomen ( je wilt als land ook niet dat je kroost in schrale armoede opgroeit), echter: 5% erbij voor gezinnen, en 0% voor alleenstaanden is gewoon debiel. Dat is gewoon achterbakse CDA politiek.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  vrijdag 26 augustus 2005 @ 19:07:31 #49
8369 speknek
Another day another slay
pi_30005660
Dat een partij als het CDA erachter zit is inderdaad wel dubieus, wetend dat hun achterban bestaat uit grote gezinnen.
  vrijdag 26 augustus 2005 @ 19:10:10 #50
113650 maniack28
Dresden Dolls O+
pi_30005735
quote:
Op vrijdag 26 augustus 2005 18:54 schreef speknek het volgende:

[..]

Kinderen die naar de crèche/peuterspeelzaal gaan zijn veel socialer dan kinderen die thuis blijven. Op latere leeftijd weet ik het niet zo goed, je moet zulke cijfers altijd afwegen tegen dat gezinnen met twee werkende ouders vaak een hoger maatschappelijk niveau hebben dan thuiszitters.
[..]

Het was met name de argumentatie van Rutte die me stak 'er zijn studies waar ze maar twintig uur per week studiebelasting hebben'. Da's leuk bij je geschiedenisstudie, maar je moet eens gaan navragen bij iemand die Lucht en ruimtevaarttechniek oid doet. En dan rekening houden dat door de wachttijden de meeste studenten grote afstanden moeten reizen, je door het schijntje aan studiefinanciering 10 uur per week erbij moet werken en je zit nog steeds over de veertig uur heen.
Yep... ik studeer zelfs natuurkunde en dat is dus ook niet gemiddeld 20 uur per week... meer in de richting van 40.... soms 50 afhankelijk van de periode en dan dus werken. Ik ben het compleet met je eens, maar wat doen we er tegen?

Qua kinderopvang ja en nee... tuurlijk zullen ze socialer zijn, want ze gaan veel met andere kinderen om, maar er is ook een keerzijde, er is niemand die echt de baas over ze is, want de ouders zijn nooit thuis en dat zie je op latere leeftijd goed terug. Ik heb met mijn vriendin (die ook studeert) allang besloten, dat als we ooit kinderen nemen, dat er dan of 1 stopt, of beide minder gaan werken. 1 dag per week bij een creche of een familielid, dat kan best wel... lieftst gewoon helemaal niet, maar 5 dagen per week je kind wegdouwen dat is geen opvoeden
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')