abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zaterdag 3 september 2005 @ 11:00:10 #181
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_30224665
quote:
Op vrijdag 2 september 2005 21:26 schreef raptorix het volgende:

[..]

Onzin, maatregelen die uit solidariteit zijn geboren leiden met name tot misbruik, ik kan je vertellen dat niemand in nederland werkeloos hoeft te zijn, ga maar lekker komkommers plukken, bollen pellen of asperges steken, maar goed dat zal wel niet onder passende arbeid vallen. Men blijft liever lekker voor de TV hangen en klagen dat er geen passende arbeid is. En die wijfen die zonder man zitten hadden maar van te voren goede contractuele afspraken moeten maken of de pil moeten slikken. Ik heb geen enkel medelij met die paupers die wel kinderen nemen maar ze niet kunnen financiereen, voor mij part gaan ze de hoer spelen, ik heb geen zin om belastinggeld te spenderen aan dit soort mensen. Ga nou niet zeggen dat ik een rechtse klootzak ben, want ik ben juist zeer sterk voor het normaliseren van lonen in nederland (minimumloon 40 procent omhoog) maar ik vind dat we in nederland te ver doorslaan. Iedereen die een gezond stel handen heb moet aan de slag, en als er al geen werk is geef ze 1.5 keer uitkering en zet ze in voor thuiszorg, bewaking of weet ik wat. Van thuis zitten wordt niemand beter en hun moraal al helemaal niet.
Minimumloon 40% omhoog, maar wel beweren dat werkeloosheid onzin is?
Uit welke inrichting ben jij ontsnapt?
Als je beweerd dat werkeloosheid onzinnig is, heb je alleen maar gelijk als je het minimumloon afschaft en de sociale zekerheid, want dan kan je in een tijd waar het economisch minder gaat gewoon de arbeid duidelijk goedkoper maken.
Als je het Minimumloon met 40% verhoogt, dan maak je arbeid duurder, en zal er minder vraag naar komen en de werkeloosheid toenemen.
Ik zou ook geen werknemers in de productie meer aannemen als het minimum voor dom werk met 40% omhoog gaat. Dan zet ik mijn bedrijf wel over de grens neer in Duitsland waar er helemaal geen minimumloon bestaat.
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_30224800
quote:
Op zaterdag 3 september 2005 11:00 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Dan zet ik mijn bedrijf wel over de grens neer in Duitsland waar er helemaal geen minimumloon bestaat.
Dit is hypothetisch toch? Bij mijn weten is er namelijk wel een minimumloon in Duitsland?
  zaterdag 3 september 2005 @ 11:09:40 #183
45206 Pietverdriet
pi_30224828
Nee, er is geen wettelijk minimumloon in Duitsland
pi_30225251
quote:
Op zaterdag 3 september 2005 11:09 schreef Pietverdriet het volgende:
Nee, er is geen wettelijk minimumloon in Duitsland
Dat wist ik niet. Maar bij mijn weten worden er geen mensen echt uitgebuit in Duitsland, waardoor ernstige armoede ontstaat; komt dat door een toeslag van de overheid in zulke gevallen, of zijn er alleen maar nette werkgevers in Duitsland?
  zaterdag 3 september 2005 @ 11:55:44 #185
45206 Pietverdriet
pi_30225842
quote:
Op zaterdag 3 september 2005 11:29 schreef Diederik_Duck het volgende:

[..]

Dat wist ik niet. Maar bij mijn weten worden er geen mensen echt uitgebuit in Duitsland, waardoor ernstige armoede ontstaat; komt dat door een toeslag van de overheid in zulke gevallen, of zijn er alleen maar nette werkgevers in Duitsland?
In je dromen, schat, in je dromen.
Mensen aan de onderkant van de arbeitsmarkt hebben het in D niet echt geweldig. En de werkeloosheid is enorm, en als je daar wat langer inzit, heb je geen kans meer op werk.
Ze hebben dan alleen het geluk dat de woonlasten enzo in D lager liggen.
Aan de andere kant is het zo dat de meeste werknemers in een CAO vallen (Tarifvertrag)
Echter, de laatste 5 jaar zijn in D de loonkosten met 10% gedaald (bron, Economist) in TT tot NL, Italie, Frankrijk waar ze met 30 a 40% gestegen zijn. De nieuwe CAO voor bv Kappers gaan mensen van 36 naar 40 uur pw zonder dat er geld bij komt. Een aantal zaken als "kerstgeld" worden ook afgeschaft.
De Duitse industrie heeft heel hard gesaneerd en de overheid heeft (voor duitse begrippen) ook veel veranderd (vooral in de sociale zekerheid).
pi_30232980
quote:
Op zaterdag 3 september 2005 09:48 schreef senesta het volgende:

[..]

Wat een walgelijke instelling is dat.
Wel een instelling waar ik het mee eens ben. Waarom zou ik moeten opdraaien voor de kinderen van iemand anders? Dat ze even voor het neuken hadden bedacht dat ze helemaal geen geld hebben om kinderen fatsoenlijk op te voeden. Even losgezien van het feit dat veel mensen sowieso niet in staat zijn kinderen fatsoenlijk op te voeden.
FC Den Bosch | Standard Liege | Atletico Madrid | Lazio Roma | Alianza Lima | Chelsea | Dinamo Kiev
Corazón Alianza Lima Corazón para ganar a La Victoria volveremos para verte campeonar.
  zaterdag 3 september 2005 @ 18:53:16 #187
45206 Pietverdriet
pi_30236498
quote:
Op zaterdag 3 september 2005 16:52 schreef CherrymoonTraxx het volgende:

[..]

Wel een instelling waar ik het mee eens ben. Waarom zou ik moeten opdraaien voor de kinderen van iemand anders? Dat ze even voor het neuken hadden bedacht dat ze helemaal geen geld hebben om kinderen fatsoenlijk op te voeden. Even losgezien van het feit dat veel mensen sowieso niet in staat zijn kinderen fatsoenlijk op te voeden.
Veel van deze mensen zijn de opvatting dat doordat zij kinderen in de wereld gezet hebben hun bijdrage aan de maatschappij geleverd is...
  maandag 5 september 2005 @ 08:27:21 #188
3542 Gia
User under construction
pi_30280133
quote:
Op zaterdag 3 september 2005 18:53 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Veel van deze mensen zijn de opvatting dat doordat zij kinderen in de wereld gezet hebben hun bijdrage aan de maatschappij geleverd is...
Nee hoor. Veel van deze mensen willen én kinderen op de wereld zetten én een bijdrage leveren aan de maatschappij door te werken. Maar het wordt ze onmogelijk gemaakt doordat de opvang veel te duur is.
  maandag 5 september 2005 @ 08:32:18 #189
113650 maniack28
Dresden Dolls O+
pi_30280163
Veel studenten willen en uitwonend zijn en studeren, maar dat wordt ze onmogelijk gemaakt omdat er geen woningen zijn en de woningen die er zijn veel te duur zijn.

Zo kan ik nog wel wat argumenten verzinnen waarom andere groepen geld moeten krijgen hoor
Cause I'd rather continue my trip to the top of the mountain then freeze to death in the valley.
pi_30280530
quote:
Onzin, maatregelen die uit solidariteit zijn geboren leiden met name tot misbruik, ik kan je vertellen dat niemand in nederland werkeloos hoeft te zijn, ga maar lekker komkommers plukken, bollen pellen of asperges steken, maar goed dat zal wel niet onder passende arbeid vallen. Men blijft liever lekker voor de TV hangen en klagen dat er geen passende arbeid is. En die wijfen die zonder man zitten hadden maar van te voren goede contractuele afspraken moeten maken of de pil moeten slikken. Ik heb geen enkel medelij met die paupers die wel kinderen nemen maar ze niet kunnen financiereen, voor mij part gaan ze de hoer spelen, ik heb geen zin om belastinggeld te spenderen aan dit soort mensen. Ga nou niet zeggen dat ik een rechtse klootzak ben, want ik ben juist zeer sterk voor het normaliseren van lonen in nederland (minimumloon 40 procent omhoog) maar ik vind dat we in nederland te ver doorslaan. Iedereen die een gezond stel handen heb moet aan de slag, en als er al geen werk is geef ze 1.5 keer uitkering en zet ze in voor thuiszorg, bewaking of weet ik wat. Van thuis zitten wordt niemand beter en hun moraal al helemaal niet.
Als als die koters van die werkelozen Hoeren, klagen dan gaan ook die koters maar gewoon werke .
Niet waar?
Genoeg paprikas die op klene handjes wachten.

Jij bent niet rechts, jij bent niet links. Jij bent een beetje dom.

Dat uitgerekend jij hier iets over moraal probeert te stammelen werkt als een Hoon.
  maandag 5 september 2005 @ 09:13:10 #191
33923 GedachtenPolitie
Hold that thought!
pi_30280654
quote:
Op vrijdag 26 augustus 2005 15:43 schreef XcUZ_Me het volgende:
[afbeelding]

Fijn dan.

Als alleenstaande met amper inkomen mag ik dus niet meegenieten van de aantrekkende economie. Nee, ik mag zelfs nóg meer inleveren als het tegenzit .

En als dit nou de eerste keer was? Het schoolgeld is afgeschaft, kinderopvang krijgt meer aandacht, ga zo maar door. Wanneer krijgen de alleenstaanden eens een extraatje? CDA

Ik vind het van de zotte dat ik (extra) moet meebetalen aan de kinderuitpoepdrift van een ander.
CDA = Christenlijk = Gaat en vermenigvuldigd U.
  maandag 5 september 2005 @ 09:19:15 #192
113650 maniack28
Dresden Dolls O+
pi_30280762
Lijkt er wel op ja..... mjah.... ik heb niet voor dit kabinet gestemd... Al die prutsers wel met hun zogenaamde superpremier Bakellende!!! Ik vind dat de mensen die daarop hebben gestemd gewoon op de blaren moeten zitten
Cause I'd rather continue my trip to the top of the mountain then freeze to death in the valley.
  maandag 5 september 2005 @ 09:35:49 #193
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_30281006
quote:
Op maandag 5 september 2005 09:13 schreef GedachtenPolitie het volgende:

[..]

CDA = Christenlijk = Gaat en vermenigvuldigd U.
Ik was het voorlopig toch écht niet van plan . En dat het CDA ooit een stem van me krijgt, kunnen ze écht vergeten.
[b]Op dinsdag 4 maart 2008 13:44 schreef Zhenar het volgende:[/b]
Spelletjeshater! :( Prinses der Duisternis! :r Eter van kinderen en puppies!!!!! :'( !!!!!
  maandag 5 september 2005 @ 10:44:58 #194
66318 AvispaCS
Religion is evil !
pi_30282245
quote:
Op maandag 5 september 2005 08:27 schreef Gia het volgende:

Nee hoor. Veel van deze mensen willen én kinderen op de wereld zetten én een bijdrage leveren aan de maatschappij door te werken.
Ik lever ook een bijdrage aan de maatschappij. Waarom moet ik er dan ook voor opdraaien om anderen hun kinderen te laten opvoeden. Dat is hun verantwoording.
quote:
Maar het wordt ze onmogelijk gemaakt doordat de opvang veel te duur is.
Ik ben het echter wel met je eens dat de kinderopvang door de Nederlandse regelzucht te duur is geworden.
"Religion is excellent stuff for keeping common people quiet.", Napoleon Bonaparte.
"I am an atheist and thank God for that.", George Bernard Shaw.
"Religion is nothing more than socially acceptable insanity.", Oscar Wilde.
  maandag 5 september 2005 @ 13:01:47 #195
3542 Gia
User under construction
pi_30285712
quote:
Op maandag 5 september 2005 10:44 schreef AvispaCS het volgende:

[..]

Ik lever ook een bijdrage aan de maatschappij. Waarom moet ik er dan ook voor opdraaien om anderen hun kinderen te laten opvoeden. Dat is hun verantwoording.
Ik reageer op iemand die beweerde dat moeders zich aan hun verantwoordelijkheid om bij te dragen aan de samenleving onttrekken door kinderen te krijgen. Dat is dus niet het geval. Ze krijgen kinderen die later voor de AOW moeten gaan betalen, plus ze werken en betalen ook allerlei premies e.d. Ze leveren dus duidelijk een erg grote bijdrage aan de maatschappij en daar mag best wat tegenover staan.
  maandag 5 september 2005 @ 13:05:26 #196
3542 Gia
User under construction
pi_30285801
quote:
Op maandag 5 september 2005 08:32 schreef maniack28 het volgende:
Veel studenten willen en uitwonend zijn en studeren, maar dat wordt ze onmogelijk gemaakt omdat er geen woningen zijn en de woningen die er zijn veel te duur zijn.
Dat kun je niet vergelijken. Waarom zouden anderen moeten meebetalen aan iemands studie? Al die tijd dat iemand studeert kost hij alleen maar geld en levert hij de staat niks op. Als mensen bijdragen krijgen voor kinderopvang, kunnen beide ouders werken, dat levert wel wat op.
  maandag 5 september 2005 @ 13:14:01 #197
113650 maniack28
Dresden Dolls O+
pi_30286001
quote:
Op maandag 5 september 2005 13:05 schreef Gia het volgende:

[..]

Dat kun je niet vergelijken. Waarom zouden anderen moeten meebetalen aan iemands studie? Al die tijd dat iemand studeert kost hij alleen maar geld en levert hij de staat niks op. Als mensen bijdragen krijgen voor kinderopvang, kunnen beide ouders werken, dat levert wel wat op.
Hoe kromme redenatie.... als ik gestudeerd heb, heb ik kennis en mijn kennis levert een heleboel op. Zonder kennis ben je niks... je kan wel 4 miljoen stratenmakers hebben... maar zonder iemand die weet hoe een fatsoenlijke infrastructuur eruit moet zien, heb je daar geen bal aan.
  maandag 5 september 2005 @ 13:21:14 #198
113650 maniack28
Dresden Dolls O+
pi_30286158
Bovendien gaan met die nieuwe zorgverzekering een aantal mensen er best wel op vooruit of zeer weinig op achteruit. Een persoon die nu particulier verzekerd is en geen tegemoetkoming krijg, zal 1100 euro gaan betalen, terwijl deze persoon nu ook meer dan 100 euro per maand betaald. Ik heb in ander topic mensen gezien die er dus op vooruitgaan. Maar als je max. subsidie krijgt (425 euro) dan zla je toch nog minimaal 35 en maximaal 55 euro per maand moeten gaan betalen (ivm met no claim). Dat is nog altijd een aanzienlijk hoger bedrag, dan dat je nu voor een kale verzekering betaald. En worden die mensen gecompenseerd? Dacht het niet? Waarom de gezinnetjes dan wel? Juist... CDA....
  maandag 5 september 2005 @ 18:02:48 #199
3542 Gia
User under construction
pi_30293950
quote:
Op maandag 5 september 2005 13:14 schreef maniack28 het volgende:

[..]

Hoe kromme redenatie.... als ik gestudeerd heb, heb ik kennis en mijn kennis levert een heleboel op. Zonder kennis ben je niks... je kan wel 4 miljoen stratenmakers hebben... maar zonder iemand die weet hoe een fatsoenlijke infrastructuur eruit moet zien, heb je daar geen bal aan.
In die zin is elke beroepsgroep belangrijk. Je leert toch vooral voor jezelf en niet om de maatschappij aan een goede landschapsarchitect te helpen. Een bakker is net zo belangrijk.
Ik vind het niet meer dan normaal dat studenten lenen voor hun studie. Ze kunnen daarna immers een baan krijgen waarmee ze het makkelijk kunnen terugbetalen. Daarbij hebben ze al tot hun 18de staatssteun gehad in de vorm van kinderbijslag.

Nu is het nodig dat vrouwen ook gaan werken. Niet alleen voor zichzelf, maar ook voor de maatschappij, omdat de AOW al bijna niet te betalen is. Dit is alleen mogelijk met gesubsidieerde kinderopvang. Het zij zo.
  maandag 5 september 2005 @ 18:11:23 #200
3542 Gia
User under construction
pi_30294193
quote:
Op maandag 5 september 2005 13:21 schreef maniack28 het volgende:
Bovendien gaan met die nieuwe zorgverzekering een aantal mensen er best wel op vooruit of zeer weinig op achteruit. Een persoon die nu particulier verzekerd is en geen tegemoetkoming krijg, zal 1100 euro gaan betalen, terwijl deze persoon nu ook meer dan 100 euro per maand betaald. Ik heb in ander topic mensen gezien die er dus op vooruitgaan. Maar als je max. subsidie krijgt (425 euro) dan zla je toch nog minimaal 35 en maximaal 55 euro per maand moeten gaan betalen (ivm met no claim). Dat is nog altijd een aanzienlijk hoger bedrag, dan dat je nu voor een kale verzekering betaald. En worden die mensen gecompenseerd? Dacht het niet? Waarom de gezinnetjes dan wel? Juist... CDA....
Die mensen gaan erop vooruit omdat ze van particulier naar de nieuwe zorgverzekering gaan. Ze betalen nog altijd veel meer dan de gemiddelde student.
De meeste gezinnetjes zijn niet particulier verzekerd en hebben dat straks dus niet.
Wij zijn straks met ons gezin alleen aan premie al 2200 kwijt. Daarvan krijgt mijn man die 250 (?) terug. Daar komt dan nog die inkomensafhankelijke bijdrage bij. Wij zijn een gezinnetje en gaan er echt niet op vooruit.

Eén 'troost' heb ik: Wat wij aan premie betalen, maak ik op jaarbasis wel op, aan medicijnen en ziekenhuisbezoek.

Maar vind het heel erg voor mensen die eigenlijk nooit ziek zijn er nu zoveel voor moeten betalen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')