Ik ben het met je eens dat innerlijke kracht onvoorstelbaar sterk is.quote:Op vrijdag 26 augustus 2005 18:38 schreef Dromenvanger het volgende:
Alles is te genezen en te overwinnen. Zelfs de dood.
En dan mag schizo zeggen dat ik in een droomwereld leef. Bewijs maar dat ik ongelijk heb
De wetenschap weet ook niet alles en de kracht in de mens is groter dan wat de wetenschap denkt te weten wat mensen allemaal wel niet kunnen.
De wetenschap kan de innerlijke kracht niet in beeld brengen, ondanks dat ze alles willen verklaren
De kracht die in mensen schuilt is groter dan een pilletje. En dan kun je het beste pharmaceutisch bedrijf zijn, je verliest het van de innerlijke kracht die ook kan genezen.
euhm, of het gaat er juist om dat het stellig ontkennen van de mogeljikheden van het alternatieve mensen juist (extra) òngezond "maken".quote:Op vrijdag 26 augustus 2005 18:55 schreef Dromenvanger het volgende:
Het gaat over overleven van ziektes en jezelf als mens gezond maken zonder wetenschap. Terug naar de kern van het bestaan. De puurheid zonder chemicaliën.
Dat wilskracht, vechtlust en optimisme een ontzetten belangrijke rol spelen bij genezing van ziekte is ook in de medische wetenschap al heel lang onderkend en ook bevestigd in onderzoek. Het is niet zo dat de reguliere arts graag zijn patienten onderuit schopt of wil dat ze doemdenken. Het is wel zo dat het als een zeer grote waarde wordt gezien om de patient ten alle tijde de waarheid te vertellen. Dat betekent dat een arts nooit gebruik mag maken van een placebo, omdat hij de patient moet vertellen dat het een neppil is en hij dan dus niet meer zal werken.quote:Op vrijdag 26 augustus 2005 18:44 schreef Dromenvanger het volgende:
Mensen die sterven aan kanker hebben volgens mij de moed te snel opgegeven. En de wetenschap heeft te weinig moed ingepraat ook. Die handelen veels te technisch zonder eens een hart onder de riem te steken.
Arrogantie van de wetenschap wil ik het niet presee noemen. Ze kijken denk ik te weinig naar alternatieven. Ze zouden zich eens moeten verdiepen in de alternatieve geneeskunde.
Ik wil je niet ongerust maken maar niet detecteerbaar is wat anders dan verdwenen.quote:Op vrijdag 26 augustus 2005 18:24 schreef Mirage het volgende:
[..]
Dat is dan erg grappig, want ik heb hier iemand in mijn omgeving waar kanker geconstateerd is geweest en een tijd later zonder reguliere behandeling ("geloofs"overtuiging etc.. ) de kanker verdwenen is.
Waar de cellen naartoe zijn ?
Geen idee, maar alles was weg. Diegene is "schoon" verklaard.
En daarbij is het nog geen bewijs dat die persoon mét medicatie níet was genezen. Sowieso is het zo dat een gedeelte van een groep mensen met een kwaal ook wel geneest zonder medicatie.quote:Op vrijdag 26 augustus 2005 19:23 schreef Shivo het volgende:
[..]
Ik wil je niet ongerust maken maar niet detecteerbaar is wat anders dan verdwenen.
Ja, weet ik veelquote:Op vrijdag 26 augustus 2005 18:55 schreef Dromenvanger het volgende:
Sweetgirly
Wat een post. Maar wat is de bedoeling nu?
Het gaat over overleven van ziektes en jezelf als mens gezond maken zonder wetenschap. Terug naar de kern van het bestaan. De puurheid zonder chemicaliën.
Puur zijn van binnen in je lichaam en jezelf zuiveren helemaal. Zonder afhankelijk te zijn van chemo-therapie waar je nog zieker van wordt en alsnog aan dood gaat.
Maar iedereen kan wel met een lopende tijdbom in zijn lijf lopen. Iedere cel kan opeens snel gaan vermenigvuldigen en kwaadaardig worden. Of zie ik dat nou verkeerd?quote:Op vrijdag 26 augustus 2005 19:23 schreef Shivo het volgende:
[..]
Ik wil je niet ongerust maken maar niet detecteerbaar is wat anders dan verdwenen.
Ja, dat ben ik ook van mening.quote:Op vrijdag 26 augustus 2005 18:57 schreef Dromenvanger het volgende:
Sweetgirly. Bij ziektes moet je niet gevoelig zijn. Dan moet je keihard zijn en de ziekte keihard te lijf gaan. En vooral jezelf niet laten gek maken. Dat is het laatste wat je moet doen
Iedere cel die genoeg tikken krijgt, kan een kankercel worden. Gelukkig heeft een normale cel heel veel backup-mechanismen waardoor ie meestal de schade kan herstellen of desnoods zelfmoord pleegt, maar niet als een idioot gaat delen. Pas wanneer je genoeg van die backupmechanismen verkloot in dezelfde cel, wordt het een kankercel. De kans dat je al die tikken krijgt in precies dezelfde cel, is gelukkig heel klein. Daarom duurt het ook vrij lang voordat de meeste kankers ontstaan: het duurt tientallen jaren voordat je genoeg tikken in precies dezelfde cel hebt gekregen.quote:Op vrijdag 26 augustus 2005 19:34 schreef nokwanda het volgende:
Maar iedereen kan wel met een lopende tijdbom in zijn lijf lopen. Iedere cel kan opeens snel gaan vermenigvuldigen en kwaadaardig worden. Of zie ik dat nou verkeerd?
Ik zeg niet dat het niet kan. Ik weet het gewoon niet.quote:Wie zegt dat een balans tussen lichaam en geest het allemaal niet net zo in balans kan houden dat het niet gebeurt of dat het beheersbaar wordt, al dan niet met behulp van de reguliere medische behandeling.
quote:Als jij onderzoek doet dan zul je toch ook wel eens zien dat ongeveer gelijke gevallen heel verschillend kunnen uitpakken terwijl toch dezelfde behandeling toegepast wordt.
Wat is dan net dat iets dat de een doet overleven en de ander niet?
Goed (voor de leekquote:Op vrijdag 26 augustus 2005 20:18 schreef fee-tje het volgende:
[..]
Iedere cel die genoeg tikken krijgt, kan een kankercel worden. Gelukkig heeft een normale cel heel veel backup-mechanismen waardoor ie meestal de schade kan herstellen of desnoods zelfmoord pleegt, maar niet als een idioot gaat delen. Pas wanneer je genoeg van die backupmechanismen verkloot in dezelfde cel, wordt het een kankercel. De kans dat je al die tikken krijgt in precies dezelfde cel, is gelukkig heel klein. Daarom duurt het ook vrij lang voordat de meeste kankers ontstaan: het duurt tientallen jaren voordat je genoeg tikken in precies dezelfde cel hebt gekregen.
Kanker is pas meetbaar voor een arts als er 10^3 (of nog meer) cellen zijn uitstaan uit die ene delende cel. Dat zijn heul veul cellen, denk ik dan. Wanneer er na een therapie of een spontane regressie nog maar 10^2 cellen over zijn, zien we die dus niet meer maar ze zitten er wel. Deze kunnen blijven delen en delen en de kanker komt weer terug. De kans dat jij kanker krijgt uit een ondetecteerbare maar wel aanwezige kankerrest is echt tig keer zo groot dan de kans dat er in een andere cel weer zoveel tikken opstapelen dat daar een kanker uit ontstaat. Het verzamelen van die tikken is het meest tijdrovende proces, dat groeien duurt ook lang maar is ivm die tikken echt peanuts.
[..]
Ik zeg niet dat het niet kan. Ik weet het gewoon niet.
[..]
Ieder mens is anders. Puur geneeskundig gezien is ieder lichaam anders. De een heeft net een ander immuunsysteem dan de ander, de een legt makkelijk vaten aan voor de tumor (hogere tumorgroei), de ander verwerkt de chemostoffen sneller (minder chemo, minder schade aan kanker). De lichamelijke verschillen van mens tot mens zijn zo verschillend, je kunt eigelijk geen enkel geval onderling vergelijken.
Als je daarbij ook nog eens pakt dat de psychische kant ook enorm belangrijk is voor het omgaan met kanker en misschien/waarschijnlijk een grote rol speelt bij het genezen ervan, dan denk ik dat een deel van de verschillen in resultaat van behandeling puur te wijten is aan verschil tussen de patienten.
Kun je daarvan een voorbeeld geven?quote:Op vrijdag 26 augustus 2005 21:05 schreef iteejer het volgende:
Ik denk dat de etiologie van ziektes in zijn algemeenheid, en zeker ook van allerlei carcinogene verstoringen, vooral in de klassieke zin geinterpreteerd zou moeten worden. Maar dan niet alleen wat betreft het ontstaan, maar zeker ook wat betreft de genezing.
De mens zien als wezen in zijn biotoop ipv als wandelend ziektebeeld.quote:Op vrijdag 26 augustus 2005 21:25 schreef iteejer het volgende:
Etiologie in de enge zin betekent iets als de bestudering van de oorzaken van ziekten. Maar zo zijn er zoveel woorden, een woord als pathogenese zegt bv schijnbaar hetzelfde. Etiologie omvat meer. Zeker in de klassieke opvatting. Klassiek, dus men begint in het Latijn, sorryDe drie C's die een etiologisch profiel samenstellen: Causa (directe oorzaak), Contributio (iets wat er toe bijdraagt maar wat niet als enige oorzaak gezien kan worden) en Correlatio (een nog vagere samenhang).
Veel breder dus dan de huidige wat armoedig aandoende visies ál la 'A wordt veroorzaakt door B, we lossen B op, en zijn dus van A af'. Als we robotten zouden zijn zou dat wellicht kunnen. Maar zo simpel is het niet. In de oude medische literatuur worden casussen ook heel breed omschreven: de arts vertelt hoe hij bij een patient op bezoek komt, hoe het huis eruit ziet, dat de gang naar spruitjes ruikt, etc. Je ziet het voor je. Je voelt het, je ruikt het, er is een heel andersoortig stuk informatie toegevoegd aan het klinisch medische.
Ik denk dus dat een genezing ook op de drie C's zou moeten letten.
Er zijn voorbeelden zat van mensen die bv een gigantische vitamine C-kuur begonnen, en die genazen. Of men vrat zich de tering aan boontjes. En genas ook, ik noem maar wat. Al die mensen dachten vervolgens dat zíj de oplosisng hadden, en begonnen prompt boekjes te schrijven 'hoe overwin ik kanker'. En vervingen de éne smalle basis met de andere. En niet specifiek kanker, maar genezing in zijn algemeenheid. Misschien moet je er juist wel niet zo erg mee bezig zijn, en ook de zijdelings factoren aandacht geven. Die tweede en derde C.
En de mens weer zien als mens. In al ziijn/haar facetten, dus niet alleen maar als een uiterst complexe biofysisch proces.
Vertechnologisering en verrationalisering van het denken. Maatschappelijke ontwikkelingen en zoquote:Op vrijdag 26 augustus 2005 21:45 schreef nokwanda het volgende:
Wat is er gebeurd in de (recente) geschiedenis van de geneeskunde dat dat idee is losgelaten?
Ik zie dat die houding mondiaal gezien steeds meer verheerlijkt wordt maar ervaar dat het juist enorm verarmd op de langere termijn.quote:Op vrijdag 26 augustus 2005 22:12 schreef iteejer het volgende:
[..]
Vertechnologisering en verrationalisering van het denken. Maatschappelijke ontwikkelingen en zo
Indrukwekkend verhaal, indrukwekkende kracht. Bedankt dat je dit hier neer wou zetten. Waar je op vertrouwt en wat goed voor je is, is onbelangrijk, één van de wegen die je nemen kan. Wat er op aankomt, en jij zal dat nog beter weten dan ik, is niet toegeven, je niet gek of ziek laten maken.quote:Op vrijdag 26 augustus 2005 22:31 schreef Ratelslangetje het volgende:
Nu ben ik weer helemaal oke.Ik heb geen woede meer en ik hou ontzettend veel van mezelf.Ik weet dat ik met mijn gedachten dingen kan maken en breken.Maar toch ,mocht ik ooit weer een ziekte krijgen ,dan zou ik nooit vertouwen op homeopatie.Dokters,God en mezelf meer heb ik niet nodig.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |