Er zijn volgens mij wel meerdere gevallen bekend waar iemand genezen is van kanker zonder traditionele medische hulp. Waarop baseer je verder dat het onmogelijk is? Dat lijkt mij nl. een claim die niet te maken is..quote:Op vrijdag 26 augustus 2005 14:27 schreef Shivo het volgende:
Van kanker is nog nooit iemand genezen door placebo of homeopathie. Dat is onmogelijk.
Zoals ik het stuk lees en iig zoals ik het zie, gaat het er ook niet om dat Kanker te genezen (of niet) zou zijn.quote:Op vrijdag 26 augustus 2005 14:27 schreef Shivo het volgende:
Ik neem aan dat je hiermee een punt wil maken voor het gebruik van alternatieve geneeswijzen, waarvan de homeopathie momenteel het meest actueel is. Wat volgens mij niet klopt in je betoog, is dat de 'rationeel-fundamentalisten' niet zeggen dat je ergens niet in mag geloven. De artikelen die nu in The Lancet zijn gepubliceerd betogen slechts dat er geen grond is om aan te nemen dat homeopathie voordelen biedt. Dus niet dat je er niet in mag geloven, maar dat het geloven erin geen voordelen biedt. Ten tweede richt je je nadrukkelijk op kanker. Van kanker is nog nooit iemand genezen door placebo op homeopathie. Dat is onmogelijk. Placebo's en homeopathie bieden slecht uitkomst voor ziekten als reuma, Crohn etc, maar NIET tegen kanker.
Hoe kom je daar bij? Reuma en Crohn zijn allebei (vreselijke) auto-immuunziekten, waarom zouden placebo's hierbij uitkomst bieden?quote:Op vrijdag 26 augustus 2005 14:27 schreef Shivo het volgende:
Placebo's en homeopathie bieden slecht uitkomst voor ziekten als reuma, Crohn etc, maar NIET tegen kanker.
Misschien niet door aleen maar de kracht van de gedachte.quote:Op vrijdag 26 augustus 2005 14:33 schreef Blue-eagle het volgende:
Een wildgroei van cellen hou je niet tegen met een placebo effect. Een hoofdpijn is heel wat anders, er zijn zat cursussen waar ze hoofdpijn zo oplossen: welke kleur heeft je hoofdpijn? Vorm die kleur naar een wolk en duw de wolk weg uit je hoofd. Dit laatste lijkt me meer iets wat je lichaam ontspant en waardoor je lichamelijke klacht verdwijnt.
Een kanker of AIDS werkt gewoon heel anders. Het is naar mijn mening crimineel om zo'n patient alleen maar naar alternatieve geneeswijzen te laten gaan. Als extraatje: goed, een goede instelling is nooit verkeerd. Maar hier hoort ook het ziekenhuis bij, medicijnen etc.
Zogenaamde "spontane" genezingen geloof ik dus niet in. Ik wil weleens een echt doktorsrapport zien waarin iemand geneest van kanker zonder ingrijpen van enige medici. Dus dan ook met foto's van voor en na de genezing.
Helaas is alles te vervalsen, vooral op het internet, dus zo'n vraag van mij is onmogelijk goed te keuren of af te wijzen.
En helaas geld dat voor alle "paranormale" zaken die op het internet ter discussie staan.
Er zijn natuurlijk vele soorten kanker waarmee je gewoon kan leven zonder in direct gevaar te zijn. Maar hoe kan je zoiets verborgen houden voor iemand? Jij wist het wel, wil je zeggen?quote:Op vrijdag 26 augustus 2005 14:40 schreef nokwanda het volgende:
[..]
Misschien niet door aleen maar de kracht van de gedachte.
Maar ik ken iemand die ondanks een zware operatie was opgegeven.
De man had het woord kanker echter niet gehoord. Dat was voor hem verborgen gehouden.
Uiteindelijk heeft die man 18 jaar doorgeleefd en is aan iets heel anders gestorven. Het is heel waarschijnlijk dat, had hij het woord kanker wel gehoord, hij idd binnen de door artsen gestelde termijn zou zijn overleden.
Je snapt het volkomen, en legt het wat efficienter uit dan ikquote:Op vrijdag 26 augustus 2005 14:32 schreef Mirage het volgende:
Zoals ik het stuk lees en iig zoals ik het zie, gaat het er ook niet om dat Kanker te genezen (of niet) zou zijn.
Het gaat erom dat als je stellig beweerd dat alles onzin is behalve de reguliere geneeskunde het een hele grote klap is voor iemand als die hoort dat de regeuliere geneeskunde hem/haar afschrijft.
Kanker is zo'n voorbeeld.
Diagnose kanker = moedeloos gevoel "er valt niets meer aan te doen"
Deze mensen gaan alleen al aan dit negatieve vooruitzicht en dit negatieve "afgeschreven" gevoel onderdoor. Vaak sterven deze mensen dan ook binnen afzienbare tijd.
Strekking: "placebo" effecten kunnen positief zijn, maar eigenlijk werken ze ook de andere kant op. het afgeschreven gevoel = sneller aftakelen
Mooi voorbeeld!quote:Op vrijdag 26 augustus 2005 14:40 schreef nokwanda het volgende:
Misschien niet door aleen maar de kracht van de gedachte.
Maar ik ken iemand die ondanks een zware operatie was opgegeven.
De man had het woord kanker echter niet gehoord. Dat was voor hem verborgen gehouden.
Uiteindelijk heeft die man 18 jaar doorgeleefd en is aan iets heel anders gestorven. Het is heel waarschijnlijk dat, had hij het woord kanker wel gehoord, hij idd binnen de door artsen gestelde termijn zou zijn overleden.
Nee, het was mijn opa. Mijn oma sprak met de arts en zorgde ervoor dat mijn opa niet te horen kreeg wat ie nou precies mankeerde omdat ze wist hoe hij op het "K" woord zou reageren. Dus liet ze hem denken dat het een after-effect was van de TBC die hij ooit had gehad.quote:Op vrijdag 26 augustus 2005 14:45 schreef Blue-eagle het volgende:
[..]
Er zijn natuurlijk vele soorten kanker waarmee je gewoon kan leven zonder in direct gevaar te zijn. Maar hoe kan je zoiets verborgen houden voor iemand? Jij wist het wel, wil je zeggen?
Maargoed, ik ben het er mee eens dat je eerder kan overlijden als je alle moed opgeeft en niet wilt vechten. Gedeeltelijk psychologisch en grotendeels uit het gedrag van zo'n persoon.
Met een positieve instelling zorg je beter voor jezelf (voeding, lichamelijke inspanningen, werk, bezig zijn, gelukkig zijn.) en takelt je lichaam waarschijnlijk niet zo snel af als iemand die bij de pakken neer gaat zitten, half gek wordt, niks drinkt of eet behalve af en toe een bezorgde pizza en er intussen op los rookt alsof het een Olympische sport is.
Maar da's mijn nuchtere mening
tis ook niet mijn bedoeling om bewijs te leveren. Feit is dat de behandelmethodes 30 jaar geleden minder ver waren dan nu, dat er longkanker was geconstateerd, dat er een operatie is geweest waarbij een long geheel en een top van de andere verwijderd zijn en dat de arts geen hoop meer kon geven. De man is inmiddels gestorven aan iets heel anders.quote:Op vrijdag 26 augustus 2005 15:22 schreef Blue-eagle het volgende:
30 Jaar geleden? En er is tussentijds wel een meer moderne diagnose gesteld? Ik bedoel, als de kanker geisoleerd was of niet kwaadaardig kan je ook gewoon met 1 long verder leven hoorIk ben absoluut geen expert op dit gebied en vind het een mooi verhaal (dat hij nog zo lang kon doorleven) maar ik vind het nou niet direct bewijs dat je tig-jaar langer leeft als je het niet weet
No offense.
Dus er was gewoon WEL een behandeling geweest. Met reguliere geneeskunde. Dat die arts hem "niet lang" gaf zegt op zich niets; van m'n stiefopa werd ook gezegd dat het "geen blievertje" was toen hij net was geboren. Hij werd uiteindelijk 87 - wat toch best respectabel is.quote:Op vrijdag 26 augustus 2005 15:16 schreef nokwanda het volgende:
[..]
Nee, het was mijn opa. Mijn oma sprak met de arts en zorgde ervoor dat mijn opa niet te horen kreeg wat ie nou precies mankeerde omdat ze wist hoe hij op het "K" woord zou reageren. Dus liet ze hem denken dat het een after-effect was van de TBC die hij ooit had gehad.
Hij had longkanker. Een long moest volledig verwijderd worden. Maar de arts had daarna een hard hoofd in zijn herstel en gaf hem niet erg lang.
Hij had die operatie dus wel nodig maar ook de kracht van de gedachte. En het woord kanker alleen al had hem die kracht wss ontnomen. Maar dat was ook in een tijd dat het woord alleen al een zekere dood betekende. Zo´n 30 jaar geleden.
Als je minder selectief gelezen zou hebben dan had je ook gelezen dat dat ook helemaal niet is wat ik beweerquote:Op vrijdag 26 augustus 2005 16:01 schreef DzjieDub het volgende:
[..]
Dus er was gewoon WEL een behandeling geweest. Met reguliere geneeskunde. Dat die arts hem "niet lang" gaf zegt op zich niets; van m'n stiefopa werd ook gezegd dat het "geen blievertje" was toen hij net was geboren. Hij werd uiteindelijk 87 - wat toch best respectabel is.
Dat hem daarna niet verteld is dat hij kanker had is een prima keus. Niemand van de skeptici heeft ooit gezegd dat aandacht / liefde slecht voor een mens is. En als je denkt "goh, wat is hij soft geworden", zoek dan maar eens op oxytocine
Maar om dit verhaal te beginnen met een doodzieke man die al was opgegeven en de suggestie te wekken dat hij spontaan weer genezen is... nee dus. Da's hier TOTAAL niet aan de orde.
Met het suggestieve had je hem wel(vroegtijdig) zijn dood in kunnen jagen......quote:Op vrijdag 26 augustus 2005 16:01 schreef DzjieDub het volgende:
[..]
Dus er was gewoon WEL een behandeling geweest. Met reguliere geneeskunde. Dat die arts hem "niet lang" gaf zegt op zich niets; van m'n stiefopa werd ook gezegd dat het "geen blievertje" was toen hij net was geboren. Hij werd uiteindelijk 87 - wat toch best respectabel is.
Dat hem daarna niet verteld is dat hij kanker had is een prima keus. Niemand van de skeptici heeft ooit gezegd dat aandacht / liefde slecht voor een mens is. En als je denkt "goh, wat is hij soft geworden", zoek dan maar eens op oxytocine
Maar om dit verhaal te beginnen met een doodzieke man die al was opgegeven en de suggestie te wekken dat hij spontaan weer genezen is... nee dus. Da's hier TOTAAL niet aan de orde.
Of niet... Achteraf daarover bakkeleien heeft geen zin.quote:Op vrijdag 26 augustus 2005 16:50 schreef Mirage het volgende:
[..]
Met het suggestieve had je hem wel(vroegtijdig) zijn dood in kunnen jagen......
De man was toen niet zo oud. Net 50 geweest.quote:Op vrijdag 26 augustus 2005 17:06 schreef The_stranger het volgende:
[..]
Of niet... Achteraf daarover bakkeleien heeft geen zin.
Er is een long verwijderd en daarmee, concluderend uit het verhaal, ook de tumor. Dat hij niet veel kans meer zou hebben op herstel, is mogelijk gebaseerd op zijn hoge leeftijd en de heftigheid van de operatie.
Verder is volgens mij bewezen dat een depressief persoon ook een slechter imuunsysteem heeft. Dus als je niet weet dat je een ziekte hebt, schrik je er niet van en mogelijk blijft je imuunsysteem dan op normale sterkte, waardoor je meer kans hebt een ziekte te overleven. Ook een soort van placebo effect...
Ik werk als kankeronderzoeker dus denk een vrij aardig beeld te hebben van wat wel en niet mogelijk is. Maar als jij voorbeelden kunt laten zien, dan heb ik ongelijk.quote:Op vrijdag 26 augustus 2005 14:31 schreef Alicey het volgende:
[..]
Er zijn volgens mij wel meerdere gevallen bekend waar iemand genezen is van kanker zonder traditionele medische hulp. Waarop baseer je verder dat het onmogelijk is? Dat lijkt mij nl. een claim die niet te maken is..
Je doet je naam eer aan - je leeft inderdaad in een droomwereld. Je kunt zo positief denken als je wil maar als je leverkanker hebt, danwel longkanker ben je na vijf jaar dood. Punt. Zelfde geldt voor progeria. Of de ziekte van Duchenne. Taaislijmziekte. Etc.quote:Op vrijdag 26 augustus 2005 18:00 schreef Dromenvanger het volgende:
Ze zouden beter kunnen zeggen.
U heeft kanker, maar onthou dat je door positief denken alles overleefd. Medicatie zorgt voor ondersteuning. Ik ben van mening dat je met een positieve instelling alles kunt overleven, dus ook kanker en aids.
Maar ik ga ver weer. Ik denk dat je niet dood gaat wanneer je niet dood wilt gaan. Als je overeind blijft in alle omstandigheden en je niet laat kapot maken overleef je de meest ernstige ziektes.
Het heeft niet alleen met medicatie te maken maar ook met doorzettingsvermogen als je het mij vraagt.
Het moment dat je als mens zegt, ik red het niet meer. Dan gaat je lichaam vanzelf al minder functioneren en leg je je bij het noodlot toe en dan ga je vanzelf ook dood.
Dood gaan is misschien ook een keuze?
Dat is dan erg grappig, want ik heb hier iemand in mijn omgeving waar kanker geconstateerd is geweest en een tijd later zonder reguliere behandeling ("geloofs"overtuiging etc.. ) de kanker verdwenen is.quote:Op vrijdag 26 augustus 2005 18:16 schreef Shivo het volgende:
[..]
Ik werk als kankeronderzoeker dus denk een vrij aardig beeld te hebben van wat wel en niet mogelijk is. Maar als jij voorbeelden kunt laten zien, dan heb ik ongelijk.
Ik betwist niet dat reuma en crohn vreselijke autoimmuun ziekten zijn maar ik noem die niet voor niks, dat zijn namelijk ook typisch ziekten die moeilijk tot niet te genezen zijn maar waarbij homeopathie uitkomst kan bieden, De uitzichtloosheid van die ziekten zorgt er nl voor dat er veel patienten ooit een keer bij een homeopaat langs gaan.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |