Slecht, loop t snel af - nu al onder het half miljoen.quote:Op zaterdag 3 september 2005 03:11 schreef scanman01 het volgende:
Hoe gaat het met de kijkcijfers?
Da's niet best. Straks krijgen we een einde a la Staracademyquote:Op zaterdag 3 september 2005 11:03 schreef SCH het volgende:
[..]
Slecht, loop t snel af - nu al onder het half miljoen.
Oe! Dat is idd grofquote:
bronquote:"Lieske gaat niet winnen"
Big Brother-benjamin Lieske heeft het niet makkelijk in het huis. Haar medebewoners zorgden voor een proefnominatie en brachten de 19-jarige studente er bijna toe dat ze opstapte, omdat ze zich erg alleen voelde. Jo, de moeder van Lieske: "Ik vind het geweldig dat ze het tussen zulke mensen kan volhouden. Ze zijn niet al te aardig tegen mijn dochter."
Mama Jo: "Ik vind de bewoners niet zo charmant, en zeker die zwangere niet (Tanja noemde Lieske onlangs een 'slet', red.). Als er iets over seks en mijn dochter geschreven wordt, dan vind ik dat vervelend. Maar Lieske gebruikt de pil en condooms, dus die beschermt zichzelf goed."
Jo kijkt iedere dag naar het wel en wee van haar dochter. "Het is vervelend als ze huilt en naar huis wil, maar ze laat daarmee wel zien dat ze een gevoelig meisje is, dat ook matjes nodig heeft. Iedereen zit daar alleen maar voor zichzelf. Aan Roel heeft ze denk ik de meeste steun…"
Lieskes moeder zegt 'niet zo'n reality-persoon te zijn'. "Televisie maken via andermans ellende, daar houd ik niet van. Toch steun ik Lieske voor de volle honderd procent. Ook al wilde ik liever dat ze aan het studeren was. Maar als ze iets in haar hoofd heeft, dan gaat ze ervoor. Mijn dochter gaf zich bijvoorbeeld volledig voor haar balletopleiding, die ze uiteindelijk moest afbreken wegens blessures."
Ondanks haar vechtlust zal Lieske niet als winnares uit de bus komen, vermoedt Jo. "Ze is denk ik te jong om te winnen, en heeft er te weinig body voor. Anderen kunnen de terreur langer volhouden… Nou ja, terreur. Als je met vreemde mensen wordt opgesloten en je weet hun achtergrond niet, moet je wel van goeden huize komen. Voor Lieske is het een groeiproces, een stukje vorming."
Hoeveel tijd de studente economie nog heeft om te groeien, zal snel blijken. Vanavond is het in de live uitzending tijd voor de echte nominaties, en moet één bewoner de week erop zijn of haar spullen pakken. "En als dat Lieske is, gaat ze gewoon weer studeren", besluit Jo.
bronquote:BB: Blond & banaal
Party 36 - 2005
Was het vorige week Nathalie die aangaf vrijwillig te willen vertrekken, maar dat niet deed, deze week was het lekkere Lieske die weg wilde. Het 19-jarige studentje, woonachtig in Groningen, heeft het zich de afgelopen week dan ook niet echt makkelijk gemaakt. Nadat ze zichzelf én haar medebewoners op noodrantsoen had gezet door in het geheim een bedrag van ? 5000,- aan te nemen, praatte ze haar mond voorbij en moest ze het geld weer inleveren. Vijf uurtjes langer zwijgen en het blonde schaap had het geld mogen houden. Nu staat ze nog met lege handen en is haar sociale positie in het huis er niet beter op geworden. Liberale Lieske, die VVD stemt en Gerrit Zalm een ?lekker ding? vindt, voelt zich eenzaam en ziet de 'verkiezingen' om het huis te verlaten met lede ogen tegemoet.
Net zo blond maar veel banaler vind ik Ingrid, die we geen 'dom blondje' mogen noemen en die uiterst obsceen haar middelvinger presenteerde aan de fotograferende pers, vlak voordat ze het Huis der Huizen inging. Blonde Ingrid, die geen dom blondje is, vertelde presentator Ruud de Wild dat ze er natúúrlijk tot het einde in zou blijven. Die drie maanden waren geen enkel probleem. Welgeteld twee minuten later zette Ingrid met haar blonde voetjes de eerste stapjes in het huisje van 'Big Brother' en wat waren haar nu al legendarische eerste woordjes? "Oh shit, wat heb ik gedáán! Ik mis iedereen nu al!"
Ondertussen stijgt de stemming in het Huis door zuippartijtjes en gesprekken over seks. Dat het niveau daardoor rechtevenredig daalt, lijkt geen van de bewoners iets uit te maken. Door een puberaal spelletje 'truth-or-dare' komen we te weten dat Dido seks heeft gehad met 12 mannen, dat Joost zijn ogen open heeft als ie klaarkomt en dat het geslachtsdeel van Roel niet te groot en niet te klein is. Dit soort ranzigheid wordt gelukkig uit de reguliere uitzendingen geknipt, want dit zijn natuurlijk geen verhaaltjes voor tussen de aardappelen en de pap door.
De enige die er voor mij tot nu toe positief uitspringt, is Rikkert. Deze hockeystick met krullen komt verstandig over, lijkt me sympathiek en ligt totaal niet goed bij de vrouwen, die zich regelmatig openlijk afvragen 'wie het op Rikkert zou kunnen'. Dat zijn drie ingrediënten die wel eens tot succes zouden kunnen leiden. En wie het op Rikkert zou kunnen? Misschien wel de blonde Ingrid, die geen dom blondje is. Net voordat ik mijn pc uitzet, vertelt ze dat ze per dag drie uur zin heeft in seks... Mag ik bedanken?
Andries de Jong
Oh god....is dat dé Andries???quote:
bronquote:Tanja of Maxine: wie bevalt het eerste voor de camera?
Niet alleen Tanja gaat bevallen op tv. De vrouw uit het Big Brother-huis krijgt namelijk concurrentie van zangeres Maxine, vooral bekend door haar deelname aan het Songfestival in 1996, die voor de camera's van SBS6 gaat bevallen.
Maxine verwacht haar eerste kindje eind oktober of begin november. Tot die tijd doet Shownieuws wekelijks verslag van haar belevenissen bij de verloskundige en de zwangerschapsgym.
De zender toont nagenoeg alle beelden van de bevalling zo snel mogelijk nadat het kind ter wereld is gekomen in Shownieuws.
Maxine behaalde samen met zangpartner Franklin Brown met het liedje De eerste keer de zevende plaats op het Eurovisie Songfestival.
Zoals ik het nu begrepen heb, gaat Big Brother een kwartier langer duren.quote:Op woensdag 12 oktober 2005 11:10 schreef Coos het volgende:
Het Talpa programma ' thuis' verdwijnt van de buis wegens tegenvallende kijkcijfers.
Talpa wil die cijfers opkrikken door o.a. meer BB op de buis te brengen!!![]()
Over uitzendingen in het weekend is niets te vinden. Heb jij daar wat over gelezen, Coos?quote:Vervolgens wordt je om 19.25 uur up to date gehouden van de ontwikkelingen in het Big Brother-Huis. Het nieuwsmagazine NSE met Beau van Erven Dorens en Jort Kelder is ruim een uur later te zien dan je gewend bent, om 20.10 uur.
hebben ze nog meer programma''s danquote:Op woensdag 12 oktober 2005 11:46 schreef buzzer het volgende:
Volgens mij leunt Talpa helemaal zwaar op BB (en de voetbal)
Bronquote:
------------------------------------------------------------------------------
Party 41 - 2005
Een vrolijke week in het Big Brotherhuis. Begrijp nu ook waarom ´gay` in het Frans ´vrolijkheid` betekent. Wat buiten het huis al zo´n zes weken van alle daken wordt geschreeuwd, wordt nu als `roddel´ door de redactie het huis in geslingerd: er zou een homo onder de bewoners zijn. Slimme manier van de programmamakers, gewoon roepen dat er iemand gay is en het ze zelf laten uitzoeken wie. Komt er vanzelf iemand uit de kast. “Hee Rob, ik vond toch wel dat je iets te lang naar m´n kontje keek toen ik laatst achterstevoren en poedelnaakt de badkamer aan het schrobben was.” Of “Zeg Joost, dat jij de hele dag huppelend de kleren loopt te passen van je mannelijke én vrouwelijke medebewoners en daarbij vraagt of je er wel fruitig genoeg uitziet, doe je dat bij je collega´s van de Rabobank ook?”
Tanja gooide nog wat Groningse olie op het Gooise vuur door de weekopdracht te verzieken. Joeg iedereen tegen zich in het harnas door de voltallige groep nóg een week op pindakaasrantsoen te zetten. Behalve zichzelf. Daarom was het ook niet erg. Zij krijgt toch eten genoeg. Ze is immers zwanger. Daar heb je ´m al, de uitzonderingspositie. Kwalijke zaak. Nee, slechte keus, deze vrouw.
Menno en Ingrid hebben iets origineels bedacht. Ze willen een Big Brother-tatoeage laten zetten, ter herinnering aan hun mooie tijd samen in het huis. Keken vast nooit naar BB3, toen Frank het complete logo op zijn bovenarm liet vastleggen en ik de letters ´BBIII` tussen mijn schouderbladen vereeuwigd kreeg. Expres liet ik er BBIII van maken; op het strand of in het zwembad kan ik immers altijd nog het verhaal ophangen dat ik nogal fan ben van Brigitte Bardot, dat ik lesgeef aan de BasisBeroepsgerichte leerweg op het VMBO of dat ik alle platen bezit van BB King, de ouwe bluesboy.
Die Menno is een linkmiegel. Je hoort ´m niet en je ziet ´m nauwelijks en toch schijnt ie er te zijn. Misschien is dat wel het recept voor de overwinning. Maar we weten eigenlijk niks over ´m. Ja, in zijn bb-profiel staat dat ie iets met toerisme doet en stage wil lopen in De Efteling. Elke bewoner draagt een geheim met zich mee en over Menno moeten we tot dusver gokken, gissen. Die Efteling, daar is iets mee. Ik denk dat we de vriendenkring van Menno onder het Volk van Laaf moeten zoeken. Op de thee bij Langnek, van bil met Vrouw Holle. Dat soort praktijken. Spaart kabouters met rare rode mutsjes en lange witte baarden en heeft zijn stageplaats al geregeld bij Klaas Vaak. Jampoepel, wat is die jongen saai zeg. En toen ie van de week nul op het rekest kreeg bij Doornroosje Dido en zijn trollenkoningin Ingrid, was meneer verbolgen en is ie met zijn Kleine Duimpje gaan uitzieken in zijn sprookjesbedje. Want tjsa, om 19.30 wordt de reguliere uitzending nog tamelijk gecensureerd, op de live-streams van het internet blijft niets voor de kijker verborgen. Ook die delen niet, nee.
Andries de Jong
Bronquote:Accouchement en direct sur Talpa
Par Sabine CESSOU
lundi 10 octobre 2005 (Liberation - 06:00)
Tanja, 27 ans, enceinte de huit mois, pourra accoucher en direct dans l'émission Big Brother des Pays-Bas, ancêtre du Loft français. Le ministère des Affaires sociales a bien voulu faire une fleur à Talpa, la chaîne privée qui diffuse l'émission, lancée à la rentrée par John de Mol, le fondateur de la société de production Endemol. Une entorse pourra être faite à une loi interdisant le travail des enfants, à condition que le bébé ne soit pas filmé plus de deux heures par jour et qu'il ait le droit de recevoir la visite de sa grand-mère.
Pour l'instant, l'opération n'a pas porté ses fruits.
L'audience plafonne à 700 000 téléspectateurs, et la future mère, entrée le 24 août dans l'émission, s'avère «sinistre et ennuyeuse», reconnaît une porte-parole de la chaîne.
Dernière trouvaille pour relever la sauce : un gros coussin rose attaché au ventre de tous les résidents de Big Brother, hommes comme femmes, pour qu'ils «voient ce que ça fait d'être enceinte».
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |