abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_30224722
quote:
Op zaterdag 3 september 2005 03:11 schreef scanman01 het volgende:
Hoe gaat het met de kijkcijfers?
Slecht, loop t snel af - nu al onder het half miljoen.
  zaterdag 3 september 2005 @ 12:18:04 #27
16701 scanman01
Today's a good day
pi_30226429
quote:
Op zaterdag 3 september 2005 11:03 schreef SCH het volgende:

[..]

Slecht, loop t snel af - nu al onder het half miljoen.
Da's niet best. Straks krijgen we een einde a la Staracademy
My soul is painted like the wings of butterflies
  zaterdag 3 september 2005 @ 13:18:50 #28
1129 buzzer
Jeu de buzzer
pi_30227864
Heel Nederland heeft kennis kunnen maken met Tanja, de 27-jarige Groningse die ;s werelds eerste Big Brotherbaby bij zich draagt. Maar wie is nu eigenlijk de aanstaande vader? De 24-jarige van Curaçao afkomstige Shurendy vertelt openhartig over zijn eerste ontmoeting met Tanja, de schok toen ze zwanger bleek te zijn en hoe zijn leven er nu uitziet. Dit is allemaal heel onwerkelijk

We hebben nooit een punt achter onze relatie gezet

Met een nerveus lachje op zijn gezicht, een piercing door zijn wenkbrauw en bruine ogen die tot spleetjes verworden als hij lacht, zit hij tegenover me. Shurendy, de papa van de nog ongeboren maar nu al veelbesproken BBbaby. De 24-jarige werkzoekende steigerbouwer moet duidelijk verwerken wat er momenteel allemaal in zijn leven gebeurt.Ik besef eigenlijk nog steeds niet dat ik vader word.
Shurendy, die zijn zenuwen nauwelijks kan onderdrukken, steekt van wal:
;Ik moet sowieso erg wennen aan het idee dat Tanja ons kind bij zich draagt. En nu ook nog dit hele gebeuren erbij
Door de onverwachte zwangerschap was zijn leven überhaupt al overhoop gehaald. En dan zit Tanja, de moeder van zijn kind, ook nog eens opgesloten in het Big Brother-huis.
De aanstaande vader;Ik wist dat ze zich had aangemeld voor het programma. Maar ik verwachtte niet dat ze ook écht het huis in zou gaan. Dat had ze mij niet verteld, dat mocht niet. En ineens ging ze. Ik heb haar nog een kwartier gezien voordat ze het huis inging. We namen afscheid met knuffels en kusjes, en ik heb haar sterkte gewenst.
Tja, wat kon ik verder doen Ik was compleet overdonderd. Ik had haar eigenlijk nog wel willen vragen of ze het echt zeker wist
Ineens zelfverzekerd: Maar ik neem haar niets kwalijk. Ik sta nu achter haar keuze. Er wordt goed voor haar en de baby gezorgd. Ze zit daar prima! Maar mocht de baby in het huis geboren worden, dan weet ik niet hoe ik me zal voelen. Het is gewoon een hele vreemde situatie. Zij in dat huis en ik hier
Shurendy herinnert zich hun eerste ontmoeting nog goed.
Ik had haar al wel eens gezien en vond het een leuke meid. In een kroeg in Groningen kwam ik met Tanja in contact. Diezelfde avond nog ging ik met haar mee naar huis. En de volgende ochtend stapte ik met kriebels in mijn buik de deur weer uit. Ik was wel een beetje verliefd, ja. Daarna zagen we elkaar vrijwel iedere dag Tot het telefoontje van Tanja, zes weken na hun eerste nacht, zijn hele leven totaal op zn kop zette.
Ik was op vakantie op Curaçao, waar mijn vader woont. Ze belde me om te zeggen dat ze zwanger was Met de ongeloof opnieuw in zijn ogen: &Ik schrok me rot! Ik reageerde meteen;Je zei toch dat dat niet zou gebeuren?!
Tanja rekende haar vruchtbare dagen uit, zo laat hij doorschemeren.
Ze was niet aan de pil. En dat wist ik. Ik zei nog tegen haar;Ik zit niet op een baby te wachten, want ik ben zelf nog een kind
Maar ze zei tegen me dat ik me geen zorgen hoefde te maken. Dus dat deed ik toen ook maar niet.
Shurendy werd volledig overdonderd door het nieuws.
Tegenover Tanja liet ik op dat moment niet blijken dat ik er, ondanks de grote schok, eigenlijk wél blij mee was. Na het gesprek heb ik meteen met wat vrienden een flesje whisky soldaat gemaakt om mijn aanstaande vaderschap te vieren

De relatie met Tanja is echter nooit meer hetzelfde geworden.
Als ik me onder druk gezet voel, trek ik me terug in mijn schulp
Hij denkt even na en zegt schuchter;We groeiden langzaam uit elkaar. Intiem zijn we ook niet meer geweest, ik was bang dat ik iets kapotmaakte daarbinnen

De papa in spe kijkt even weg..Het is jammer dat het zo gelopen is, want Tanja is een topmeid. Maar, we hebben eigenlijk nooit definitief een punt achter onze relatie gezet, dus wie weet. Misschien vormen we ooit nog eens een gezinnetje. Hoe het ook zal lopen, ik wil wel absoluut een vader zijn voor mijn kind. Hij slikt even en legt uit
Ook omdat mijn eigen vader er nooit voor mij is geweest. Hij woont op Curaçao. Ik heb vaak contact met hem gezocht, maar hij stond daar niet echt voor open. Al moet ik zeggen dat die houding de laatste tijd gelukkig aan het veranderen is. Ik ga het in ieder geval beter doen

Sigaret

De aanstaande moeder rookt in het Big Brother-huis. Shurendy, met grote ogenDat vind ik écht niet goed. Ik heb al zó vaak haar sigaretten afgepakt en verstopt. Ze moet gewoon stoppen;, zegt hij, terwijl hij er zelf eentje opsteekt. Maar ík ben niet zwanger hè;, lacht de aanstaande papa.
De Groninger zit niet aan de buis gekluisterd om Tanja te zien. Mijn gevoel zegt: niet kijken.Waarom, daar kan hij na veel gepeins niet echt een antwoord op geven. Er komt te veel op me af. De moeder van mijn kind is op televisie, dat is al heel raar. En ik word voor het eerst vader. Het is zo ontzettend wennen. Ik moet alles nog een plekje geven.

Is er misschien een ander in het spel?

Grijnzend;Ik kijk wel om me heen, en flirt ook En ik trek vaak op met een ex-vriendin. Dat mag toch? Zij is half- Egyptisch en heeft al twee kinderen, maar dat vind ik alleen maar leuk. Toch sta ik op dit moment niet open voor een ander in mijn leven, omdat het niet duidelijk is hoe het tussen Tanja en mij verder zal gaan. Ze is uitgerekend op 24 oktober. Als het kan, wil ik dolgraag bij de bevalling zijn.

Terwijl heel Nederland toekijkt hoe 's werelds eerste Big Brother-baby wordt geboren

Ja, ook daar moet ik nog steeds aan wennen. Misschien komt het niet eens zover. Is ze vóór de bevalling alweer thuis.Om zich heen kijkend: Hoe dan ook, ik sta hier op haar te wachten als ze wordt weggestemd.
Vertederd: Weet je, ik ben bij de laatste echo geweest, dat was zó mooi. Ik denk dat het een jongetje wordt, want ik zag best grove gelaatstrekken bij het kindje. Gehuild heb ik niet, nee. Misschien omdat ik nog steeds niet goed besef dat ik vader ga worden. Die gevoelens heb ik gewoon nog niet. Maar men zegt dat als je je kind voor de eerste keer ziet, je onmiddellijk verliefd bent. De tijd zal het leren.

En hoe gaat het kindje heten?

Aarzelend: We hebben nog niets definitief besloten.
Shurendy grijpt bijna wanhopig naar zijn hoofd. Echt, ik moet alles nog een plekje geven. Het lijkt wel een sprookje, maar dan wel één waarbij ik alleen maar kan hopen dat het een happy end gaat krijgen...

Bron Telegraaf

Toch vreemd hoor.. Dat men het over een boek heeft en daarbij de vraag stelt of het ook offline te bekijken is
  Moderator dinsdag 6 september 2005 @ 18:00:40 #29
819 crew  Gert
spreekt voor zich
pi_30327024
"Those people who think they know everything, are a great annoyance to those of us who do."
  dinsdag 6 september 2005 @ 18:07:37 #30
16701 scanman01
Today's a good day
pi_30327164
  dinsdag 6 september 2005 @ 18:09:47 #31
242 Pinball
Electric Monk
pi_30327207
quote:
Op dinsdag 6 september 2005 18:00 schreef Gert het volgende:
[afbeelding]
Oe! Dat is idd grof
Whenever you find that you are on the side of the majority, it is time to reform.
  dinsdag 6 september 2005 @ 18:13:33 #32
15221 Falco
Afleidingsmanoeuvre
pi_30327285
Jan Dijkgraaf is echt de vervelendste columnist van heel Nederland. Zelfs zoiets als dit weet ie compleet te verknallen, terwijl er van dit issue nog best wel een leuke column gemaakt zou kunnen worden. Bah wat een verschrikkelijke opgeblazen kuttekop is die Dijkgraaf ook .
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=yIl_jGh-LWE" target="_blank" rel="nofollow">Afleidingsmanoeuvre</a>
pi_30327315
quote:
Op dinsdag 6 september 2005 18:00 schreef Gert het volgende:
[afbeelding]

Mooie column
  dinsdag 6 september 2005 @ 18:15:37 #34
17573 Magics
Ergens ver weg....
pi_30327339
Hoorde net op de radio dat de BB-baby straks hooguit 8 dagen gefimd mag worden en niet meer dan 2 uur per dag. Ook moet de baby een kamer krijgen waar geen camera's staan.
En ook krijgt Tanja vrije toegang tot een kamer zonder camera's om te bevallen.
....in de donkere nacht.
pi_30380077
quote:
"Lieske gaat niet winnen"

Big Brother-benjamin Lieske heeft het niet makkelijk in het huis. Haar medebewoners zorgden voor een proefnominatie en brachten de 19-jarige studente er bijna toe dat ze opstapte, omdat ze zich erg alleen voelde. Jo, de moeder van Lieske: "Ik vind het geweldig dat ze het tussen zulke mensen kan volhouden. Ze zijn niet al te aardig tegen mijn dochter."
Mama Jo: "Ik vind de bewoners niet zo charmant, en zeker die zwangere niet (Tanja noemde Lieske onlangs een 'slet', red.). Als er iets over seks en mijn dochter geschreven wordt, dan vind ik dat vervelend. Maar Lieske gebruikt de pil en condooms, dus die beschermt zichzelf goed."
Jo kijkt iedere dag naar het wel en wee van haar dochter. "Het is vervelend als ze huilt en naar huis wil, maar ze laat daarmee wel zien dat ze een gevoelig meisje is, dat ook matjes nodig heeft. Iedereen zit daar alleen maar voor zichzelf. Aan Roel heeft ze denk ik de meeste steun…"
Lieskes moeder zegt 'niet zo'n reality-persoon te zijn'. "Televisie maken via andermans ellende, daar houd ik niet van. Toch steun ik Lieske voor de volle honderd procent. Ook al wilde ik liever dat ze aan het studeren was. Maar als ze iets in haar hoofd heeft, dan gaat ze ervoor. Mijn dochter gaf zich bijvoorbeeld volledig voor haar balletopleiding, die ze uiteindelijk moest afbreken wegens blessures."
Ondanks haar vechtlust zal Lieske niet als winnares uit de bus komen, vermoedt Jo. "Ze is denk ik te jong om te winnen, en heeft er te weinig body voor. Anderen kunnen de terreur langer volhouden… Nou ja, terreur. Als je met vreemde mensen wordt opgesloten en je weet hun achtergrond niet, moet je wel van goeden huize komen. Voor Lieske is het een groeiproces, een stukje vorming."
Hoeveel tijd de studente economie nog heeft om te groeien, zal snel blijken. Vanavond is het in de live uitzending tijd voor de echte nominaties, en moet één bewoner de week erop zijn of haar spullen pakken. "En als dat Lieske is, gaat ze gewoon weer studeren", besluit Jo.
bron
pi_30380210
quote:
BB: Blond & banaal

Party 36 - 2005

Was het vorige week Nathalie die aangaf vrijwillig te willen vertrekken, maar dat niet deed, deze week was het lekkere Lieske die weg wilde. Het 19-jarige studentje, woonachtig in Groningen, heeft het zich de afgelopen week dan ook niet echt makkelijk gemaakt. Nadat ze zichzelf én haar medebewoners op noodrantsoen had gezet door in het geheim een bedrag van ? 5000,- aan te nemen, praatte ze haar mond voorbij en moest ze het geld weer inleveren. Vijf uurtjes langer zwijgen en het blonde schaap had het geld mogen houden. Nu staat ze nog met lege handen en is haar sociale positie in het huis er niet beter op geworden. Liberale Lieske, die VVD stemt en Gerrit Zalm een ?lekker ding? vindt, voelt zich eenzaam en ziet de 'verkiezingen' om het huis te verlaten met lede ogen tegemoet.

Net zo blond maar veel banaler vind ik Ingrid, die we geen 'dom blondje' mogen noemen en die uiterst obsceen haar middelvinger presenteerde aan de fotograferende pers, vlak voordat ze het Huis der Huizen inging. Blonde Ingrid, die geen dom blondje is, vertelde presentator Ruud de Wild dat ze er natúúrlijk tot het einde in zou blijven. Die drie maanden waren geen enkel probleem. Welgeteld twee minuten later zette Ingrid met haar blonde voetjes de eerste stapjes in het huisje van 'Big Brother' en wat waren haar nu al legendarische eerste woordjes? "Oh shit, wat heb ik gedáán! Ik mis iedereen nu al!"

Ondertussen stijgt de stemming in het Huis door zuippartijtjes en gesprekken over seks. Dat het niveau daardoor rechtevenredig daalt, lijkt geen van de bewoners iets uit te maken. Door een puberaal spelletje 'truth-or-dare' komen we te weten dat Dido seks heeft gehad met 12 mannen, dat Joost zijn ogen open heeft als ie klaarkomt en dat het geslachtsdeel van Roel niet te groot en niet te klein is. Dit soort ranzigheid wordt gelukkig uit de reguliere uitzendingen geknipt, want dit zijn natuurlijk geen verhaaltjes voor tussen de aardappelen en de pap door.

De enige die er voor mij tot nu toe positief uitspringt, is Rikkert. Deze hockeystick met krullen komt verstandig over, lijkt me sympathiek en ligt totaal niet goed bij de vrouwen, die zich regelmatig openlijk afvragen 'wie het op Rikkert zou kunnen'. Dat zijn drie ingrediënten die wel eens tot succes zouden kunnen leiden. En wie het op Rikkert zou kunnen? Misschien wel de blonde Ingrid, die geen dom blondje is. Net voordat ik mijn pc uitzet, vertelt ze dat ze per dag drie uur zin heeft in seks... Mag ik bedanken?

Andries de Jong
bron
pi_30382224
quote:
Op donderdag 8 september 2005 10:34 schreef schatje het volgende:

[..]

bron
Oh god....is dat dé Andries???
De Andries die binnen 24 uur in het huis lafjes met zijn kinderarmpje tegen het domste blondje van díe lichting aanlag te duwen?
Maak je niet druk! Morgen is vandaag al weer gisteren....
  zaterdag 10 september 2005 @ 16:18:49 #38
16701 scanman01
Today's a good day
pi_30455649
Zij Online slaat de juiste toon aan over het Tanja gebeuren:

Alles was tot in de puntjes door Van der Tonnekreek doorgesproken met de zwangere Tanja voordat zij het BB-huis inging. Sterker nog: de afspraken met de ongehuwde moeder die in het BB-huis zou bevallen werden zelfs op schrift gesteld! Onder de afspraken viel ook dat Big Brother het geslacht van haar baby publiekelijk mocht maken. Maar toen dat afgelopen donderdagavond in de live-uitzending ook gebeurde knapte er iets bij Tanja. Vanaf dat moment wilde ze weg uit het BB-huis. En dat moest voorkomen worden, want Big brother wil
Ten koste van alles de geboorte van Tanja's baby in het huis live laten zien…

Eigenwijze Tanja hield echter voet bij stuk: ze wilde weg uit het huis. En om goed scorende Big Brother te redden ging de formule van het programma de prullenbak is Tanja werd met haar moeder geparkeerd in het 'afkickhuisje' om bij te komen van alle emoties en haar alsnog over te halen te blijven en haar kind te baren in het huis.
Maar dat is niet het enige privilege dat Tanja, buiten alle regels om, van Big Brother heeft gekregen. Hummie van der Tonnekreek heeft Tanja ook beloofd te gaan praten met haar schuldeisers en een brief overhandigd met een intentieverklaring van PlayBoy, die geintereseerd zou zijn in een blote Tanja.

De overige bewoners leken overigens niet al te gecharmeerd van de voorkeursbehandeling van de zwangere Tanja! "Iedereen houdt haar zo de hand boven het hoofd, vind ik", zegt Lieske. Vind je niet? Als ik me shit voel mag ik dan ook even chillen in dat huisje. Dvdtje erbij, boekje erbij. Je haalt nu toch heel het idee van BB weg. Ze is niet meer verstoken van de buitenwereld. Ik vind het niet eerlijk. Ik ga het straks in de dagboekkamer ook zeggen!"
Maar niet alleen Lieske is van mening dat Big Brother vals speelt. Chantal: "Het is niet anders. Of wij het nou leuk vinden of niet! Wij zijn allemaal te vervangen, maar een zwangere vrouw niet! Dit wordt een smet op de zender en dat willen ze niet. Dan stoppen ze ermee!"

Lieske: "Ik ben het er niet mee eens omdat ze zich niet aan de formule houden. Dat zouden ze bij ons allemaal wel doen! Ik vind dit echt een rare gang van zaken. Hoezo krijgt zij opeens zo'n voorkeursbehandeling. Ik heb me ook heel slecht gevoeld en kreeg toen mijn moeder ook niet hier! Op het moment dat ze het huis inging was het niet meer háár zwangerschap maar BigBrothers zwangerschap."

Tanja zelf heeft overigens een buitengewoon merkwaardige reden om toch maar te blijven...T "Mijn vader is ziek geworden en dus blijf ik in het Big Brother huis."

Die ziekte van haar vader is overigens geen gewoon griepje, zoals tanja zelf vertelde toen zij terugkeerde in het Huis. "Mijn vader is van de week opgenomen. Hij heeft een hartoperatie ondergaan en mijn ouders hebben besloten niets te zeggen om mij in het Huis te laten. Ze weten namelijk dat ik 'kort voor de kop' ben. Er is nu gelukkig geen gevaar meer".

Ook vertelde ze bj haar terugkeer bij de andere bewoners: "Ik had echt het idee dat mijn moeder kon zeggen wat ze wilde, maar dat mijn beslissing was genomen."

Tanja blijft dus en zal bevallen in het BB-Huis.

bron http://www.zijonline.nl

(de gesproken stukjes van Lieske en Chantal zijn trouwens letterlijk overgenomen van mijn streamverslagen hier op fok )

[ Bericht 3% gewijzigd door scanman01 op 10-09-2005 16:42:36 ]
pi_30545340
quote:
Tanja of Maxine: wie bevalt het eerste voor de camera?

Niet alleen Tanja gaat bevallen op tv. De vrouw uit het Big Brother-huis krijgt namelijk concurrentie van zangeres Maxine, vooral bekend door haar deelname aan het Songfestival in 1996, die voor de camera's van SBS6 gaat bevallen.

Maxine verwacht haar eerste kindje eind oktober of begin november. Tot die tijd doet Shownieuws wekelijks verslag van haar belevenissen bij de verloskundige en de zwangerschapsgym.

De zender toont nagenoeg alle beelden van de bevalling zo snel mogelijk nadat het kind ter wereld is gekomen in Shownieuws.

Maxine behaalde samen met zangpartner Franklin Brown met het liedje De eerste keer de zevende plaats op het Eurovisie Songfestival.
bron
  Moderator zaterdag 1 oktober 2005 @ 11:49:35 #40
819 crew  Gert
spreekt voor zich
pi_31080932
Heeft iemand "In de huid van" nog gezien?

Ik las dat ze genoeg alohol hebben verdiend, dus dat wordt weer lachen morgen.

Maar hoe ging het verder, nog bijzonderheden?
Ik zag toevallig het eerste stukje waarin er contact werd gelegd met het BB-huis, en dat was al vast te genant voor woorden. Aan Tanja werd gevraagd waar ze het meest op ging letten, en er kwam geen woord uit. "De stem is heel belangrijk hè" zei Winston toen maar voor.

(slecht dat de regie blijkbaar niet van tevoren had doorgesproken aan welke bewoner welke vraag gesteld zou worden. Wel zo slim, bij een live-uitzending.)

En had Hennie Huisman nou nog een opmerking gemaakt dat het "niveau in het BB-huis nogal laag is"? (stond op de fok BB-log) Hoe ging dat dan precies?
"Those people who think they know everything, are a great annoyance to those of us who do."
  maandag 10 oktober 2005 @ 05:51:47 #41
17121 Rica
Mais, je rêve!
pi_31326353
Don't try and blame me for your games
Your games are death
My world is light, the angels fill my eyes
With every breath
pi_31326627
quote:
Op maandag 10 oktober 2005 05:51 schreef Rica het volgende:
[afbeelding]
  Moderator woensdag 12 oktober 2005 @ 11:40:58 #43
819 crew  Gert
spreekt voor zich
pi_31380086
Uit het sherry-topic:
quote:
Op woensdag 12 oktober 2005 11:10 schreef Coos het volgende:
Het Talpa programma ' thuis' verdwijnt van de buis wegens tegenvallende kijkcijfers.
Talpa wil die cijfers opkrikken door o.a. meer BB op de buis te brengen!!
Zoals ik het nu begrepen heb, gaat Big Brother een kwartier langer duren.
Van de Talpa-site:
quote:
Vervolgens wordt je om 19.25 uur up to date gehouden van de ontwikkelingen in het Big Brother-Huis. Het nieuwsmagazine NSE met Beau van Erven Dorens en Jort Kelder is ruim een uur later te zien dan je gewend bent, om 20.10 uur.
Over uitzendingen in het weekend is niets te vinden. Heb jij daar wat over gelezen, Coos?
Ik las wel in De Volkskrant dat Big Brother een van de beter bekeken programma's van Talpa is, dus het zal me niet verbazen als ze het een beetje verder proberen uit te melken nog:

Thuis verdwijnt bij Talpa
ANP

HILVERSUM - Thuis, het programma waarmee televisiezender Talpa op werkdagen zijn uitzendingen begint, verdwijnt van het scherm. ‘Te weinig kijkers wisten het programma te vinden’, luidt de verklaring van Talpa.

Het nieuws-, sport- en entertainmentprogramma NSE schuift ruim een uur op van 19.00 uur naar 20.10 uur. Thuis is voor het laatst te zien op vrijdag 28 oktober.

Met de komst van Talpa in augustus voorspelden mediadeskundigen dat de televisiezenders juist in de vooravond de strijd om de kijker moeten beslechten. Talpa slaagt daarin onvoldoende. Het programma Thuis trok soms meer dan 100.000 kijkers (dinsdag 5 oktober bijvoorbeeld 133.000), soms bleven ze daaronder steken (maandag 10 oktober 71.000).

NSE, met boegbeeld Beau van Erven Dorens, haalt gemiddeld niet meer dan 150.000 kijkers. Big Brother is een van de beter scorende programma's van Talpa met gemiddeld rond 500.000 kijkers.

Over hoeveel kijkers de vooravond precies moet trekken, laat een woordvoerder van de zender zich niet uit. Hij herhaalt het eerdere streven van Talpa om 10 procent van het marktaandeel te veroveren in de leeftijdscatergorie 20 tot 50 jaar.

Het programma Thuis is een beproefd format uit het buitenland, maar lijkt in Nederland niet aan te slaan. In Thuis bespreken Winston Gerschtanowitz, Gordon, Victoria Koblenko, Froukje de Both en Angela Groothuizen het nieuws van de dag.

De eerste twee presenteren ook andere programma's bij Talpa en blijven dus verbonden aan de zender. Victoria Koblenko krijgt een rol in een nieuwe politieserie bij Talpa. ‘Van Angela en Froukje moeten we afscheid nemen. Dat vinden wij heel spijtig’, aldus een woordvoerder.
  woensdag 12 oktober 2005 @ 11:46:14 #44
1129 buzzer
Jeu de buzzer
pi_31380191
Volgens mij leunt Talpa helemaal zwaar op BB (en de voetbal)
Toch vreemd hoor.. Dat men het over een boek heeft en daarbij de vraag stelt of het ook offline te bekijken is
pi_31380350
quote:
Op woensdag 12 oktober 2005 11:46 schreef buzzer het volgende:
Volgens mij leunt Talpa helemaal zwaar op BB (en de voetbal)
hebben ze nog meer programma''s dan

hopleijk gaan ze BB ook in het weekend uitzenden, dan lopen de uitzendingen tenminste niet meer zo achter!!
*ben beetje verwend door de streamverslagen*
De nakende waarheid.
En niets dan de nakende waarheid.
  † In Memoriam † woensdag 12 oktober 2005 @ 13:15:09 #46
128220 Peter6000
pi_31382401
Volkomen logische beslissing, er is voldoende beeldmateriaal op 45 minuten te vullen

Ik kijk BB overigens ondanks de streams en Fok vrijwel dagelijks.
Ben altijd toch wel benieuwd welke selectie er gemaakt wordt, en welke sfeer er in de uitzending heerst door de altijd subjectieve commentaarstem.

En nu ik weet dat het reclameblok ongeveer 4.40min duurt, doe ik in die tijd soms ook iets nuttigs
Bijvoorbeeld de was op een rekje hangen. (best wel interessant denk ik voor jullie, om dat te weten)
pi_31382737
quote:

------------------------------------------------------------------------------

Party 41 - 2005

Een vrolijke week in het Big Brotherhuis. Begrijp nu ook waarom ´gay` in het Frans ´vrolijkheid` betekent. Wat buiten het huis al zo´n zes weken van alle daken wordt geschreeuwd, wordt nu als `roddel´ door de redactie het huis in geslingerd: er zou een homo onder de bewoners zijn. Slimme manier van de programmamakers, gewoon roepen dat er iemand gay is en het ze zelf laten uitzoeken wie. Komt er vanzelf iemand uit de kast. “Hee Rob, ik vond toch wel dat je iets te lang naar m´n kontje keek toen ik laatst achterstevoren en poedelnaakt de badkamer aan het schrobben was.” Of “Zeg Joost, dat jij de hele dag huppelend de kleren loopt te passen van je mannelijke én vrouwelijke medebewoners en daarbij vraagt of je er wel fruitig genoeg uitziet, doe je dat bij je collega´s van de Rabobank ook?”

Tanja gooide nog wat Groningse olie op het Gooise vuur door de weekopdracht te verzieken. Joeg iedereen tegen zich in het harnas door de voltallige groep nóg een week op pindakaasrantsoen te zetten. Behalve zichzelf. Daarom was het ook niet erg. Zij krijgt toch eten genoeg. Ze is immers zwanger. Daar heb je ´m al, de uitzonderingspositie. Kwalijke zaak. Nee, slechte keus, deze vrouw.

Menno en Ingrid hebben iets origineels bedacht. Ze willen een Big Brother-tatoeage laten zetten, ter herinnering aan hun mooie tijd samen in het huis. Keken vast nooit naar BB3, toen Frank het complete logo op zijn bovenarm liet vastleggen en ik de letters ´BBIII` tussen mijn schouderbladen vereeuwigd kreeg. Expres liet ik er BBIII van maken; op het strand of in het zwembad kan ik immers altijd nog het verhaal ophangen dat ik nogal fan ben van Brigitte Bardot, dat ik lesgeef aan de BasisBeroepsgerichte leerweg op het VMBO of dat ik alle platen bezit van BB King, de ouwe bluesboy.

Die Menno is een linkmiegel. Je hoort ´m niet en je ziet ´m nauwelijks en toch schijnt ie er te zijn. Misschien is dat wel het recept voor de overwinning. Maar we weten eigenlijk niks over ´m. Ja, in zijn bb-profiel staat dat ie iets met toerisme doet en stage wil lopen in De Efteling. Elke bewoner draagt een geheim met zich mee en over Menno moeten we tot dusver gokken, gissen. Die Efteling, daar is iets mee. Ik denk dat we de vriendenkring van Menno onder het Volk van Laaf moeten zoeken. Op de thee bij Langnek, van bil met Vrouw Holle. Dat soort praktijken. Spaart kabouters met rare rode mutsjes en lange witte baarden en heeft zijn stageplaats al geregeld bij Klaas Vaak. Jampoepel, wat is die jongen saai zeg. En toen ie van de week nul op het rekest kreeg bij Doornroosje Dido en zijn trollenkoningin Ingrid, was meneer verbolgen en is ie met zijn Kleine Duimpje gaan uitzieken in zijn sprookjesbedje. Want tjsa, om 19.30 wordt de reguliere uitzending nog tamelijk gecensureerd, op de live-streams van het internet blijft niets voor de kijker verborgen. Ook die delen niet, nee.

Andries de Jong
Bron

Wat een zelfingenomen kwal zeg, die Andries...

[ Bericht 1% gewijzigd door Fiorenza op 12-10-2005 13:39:04 ]
pi_31382948
wát een gehaktbal die Andries
De nakende waarheid.
En niets dan de nakende waarheid.
  woensdag 12 oktober 2005 @ 14:57:51 #49
129751 FlowKey
Living Receiver
pi_31384813
De Franse krant Libération over BB:
quote:
Accouchement en direct sur Talpa

Par Sabine CESSOU

lundi 10 octobre 2005 (Liberation - 06:00)

Tanja, 27 ans, enceinte de huit mois, pourra accoucher en direct dans l'émission Big Brother des Pays-Bas, ancêtre du Loft français. Le ministère des Affaires sociales a bien voulu faire une fleur à Talpa, la chaîne privée qui diffuse l'émission, lancée à la rentrée par John de Mol, le fondateur de la société de production Endemol. Une entorse pourra être faite à une loi interdisant le travail des enfants, à condition que le bébé ne soit pas filmé plus de deux heures par jour et qu'il ait le droit de recevoir la visite de sa grand-mère.

Pour l'instant, l'opération n'a pas porté ses fruits.

L'audience plafonne à 700 000 téléspectateurs, et la future mère, entrée le 24 août dans l'émission, s'avère «sinistre et ennuyeuse», reconnaît une porte-parole de la chaîne.

Dernière trouvaille pour relever la sauce : un gros coussin rose attaché au ventre de tous les résidents de Big Brother, hommes comme femmes, pour qu'ils «voient ce que ça fait d'être enceinte».
Bron

Het artikel met de titel live-bevalling op Talpa is een verhaaltje met voor ons overbekende feiten over Tanja en wat van de arbeidsinspectie wel en niet mag. Meest opvallende element vind ik dat Talpa-medewerkers zich blijkbaar ook aan Tanja ergeren. Het vetgedrukte fragement zegt letterlijk:

De toekomstige moeder [...] blijkt "boosaardig en vervelend" erkent een woordvoerder van het televisiekanaal
I am a firm believer in the philosophy of a ruling class ... especially since I rule
  Moderator vrijdag 14 oktober 2005 @ 00:49:43 #50
819 crew  Gert
spreekt voor zich
pi_31426763
Ben wel benieuwd wie die woordvoerder is. Dat zég je toch niet?
Maar ze hebben daar natuurlijk de buik vol van Tanja, die ze helemaal in haar macht heeft.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')