Het EQ is bedacht door vrouwen voor vrouwen om iets te hebben waarmee ze de strijd tussen de sexen aan kunnen gaan en zodoende een 'tegenargument' hebben.quote:Op donderdag 25 augustus 2005 22:00 schreef beerten het volgende:
Er zijn nderzoeken die het tegendeel bewijzen.
Maar wat is IQ? Het abstracte denkvermogen?
Vrouwen zijn sociaal onnavolgbaar voor de gemiddelde man. Het EQ.
Och, ze zeggen nu niet dat alle vrouwen dom zijn maar dat er minder vrouwen zijn dan mannen die een hoger niveau aan IQ hebben. Alleen vermoed ik dat de testen door mannen zijn gemaakt en het is trouwens al een tijdje bekend dat mannen beter zijn in abstract denken en vrouwen beter in taal. De IQ testen die ik voorbij heb zien komen zijn meestal erg volgestampt met abstracte zooi, dan kom je al snel tot die uitkomst volgens mij.quote:Op donderdag 25 augustus 2005 23:29 schreef Yosomite het volgende:
Hoe moet dit nu met artikel 1 van de grondwet?:
Allen die zich in Nederland bevinden, worden in gelijke gevallen gelijk behandeld. Discriminatie wegens godsdienst, levensovertuiging, politieke gezindheid, ras, geslacht of op welke grond dan ook, is niet toegestaan.![]()
Mogen deze Engelse gegevens nou niet gebruikt worden in Nederland?
overigens geeft een IQ test geenszins een objectieve beoordeling van iemands redeneringsvermogen. het is slechts indicatief.quote:Op donderdag 25 augustus 2005 23:36 schreef jogy het volgende:
[..]
Och, ze zeggen nu niet dat alle vrouwen dom zijn maar dat er minder vrouwen zijn dan mannen die een hoger niveau aan IQ hebben. Alleen vermoed ik dat de testen door mannen zijn gemaakt en het is trouwens al een tijdje bekend dat mannen beter zijn in abstract denken en vrouwen beter in taal. De IQ testen die ik voorbij heb zien komen zijn meestal erg volgestampt met abstracte zooi, dan kom je al snel tot die uitkomst volgens mij.
Proef ik hier een vooroordeel?quote:Op donderdag 25 augustus 2005 23:36 schreef jogy het volgende:
Alleen vermoed ik dat de testen door mannen zijn gemaakt en het is trouwens al een tijdje bekend dat mannen beter zijn in abstract denken en vrouwen beter in taal. De IQ testen die ik voorbij heb zien komen zijn meestal erg volgestampt met abstracte zooi, dan kom je al snel tot die uitkomst volgens mij.
vlgones een eglnes odrenozek.. Ik ben allang blij dat het geen russische zijn trouwens.quote:Op donderdag 25 augustus 2005 23:40 schreef Steijn het volgende:
Britse wetenschappersdie kun je alles laten beweren lijkt het wel.
ohquote:Op donderdag 25 augustus 2005 23:38 schreef -erwin- het volgende:
[..]
overigens geeft een IQ test geenszins een objectieve beoordeling van iemands redeneringsvermogen. het is slechts indicatief.
De test meet objectief, het enige waar je over kunt twisten is of de test wel goed hetgene meet dat je probeert te onderzoeken.quote:Op donderdag 25 augustus 2005 23:38 schreef -erwin- het volgende:
overigens geeft een IQ test geenszins een objectieve beoordeling van iemands redeneringsvermogen. het is slechts indicatief.
Neuh, je proeft geen vooroordeel, ik heb al meerdere keren een IQ test gedaan hoor en er zitten errug veel abstracte vragen tussen en daar zin vrouwen over het algemeen minder goed in. Dat wil niet zeggen dat ze dom zijn ofzo, je kan een drol zijn wat betreft blokjes herkennen maar nog steeds slim zijn in andere gebieden die misschien niet zo makkelijk te testen zijn.quote:Op donderdag 25 augustus 2005 23:41 schreef Yosomite het volgende:
[..]
Proef ik hier een vooroordeel?
Wetenschappelijke experimenten die zodanig ontworpen zijn dat de uitkomst a priori bekend is?
En? Daar gaat dit topic toch niet over?quote:Op donderdag 25 augustus 2005 22:00 schreef beerten het volgende:
Maar wat is IQ? Het abstracte denkvermogen?
Vrouwen zijn sociaal onnavolgbaar voor de gemiddelde man. Het EQ.
Vint je dat nou voor te lachequote:
Juh hept geleik.quote:Op donderdag 25 augustus 2005 23:48 schreef Dakota het volgende:
[..]
Vint je dat nou voor te lache
intielegentsie is maar een achterhaalt ieds
EQ kan me aan mn reet roesten.quote:Op donderdag 25 augustus 2005 23:47 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
En? Daar gaat dit topic toch niet over?
Zoals ik eens ergens las: een hoog IQ bewijst slechts dat je goed bent in het maken van IQ-testsquote:Op donderdag 25 augustus 2005 23:45 schreef Steijn het volgende:
De test meet objectief, het enige waar je over kunt twisten is of de test wel goed hetgene meet dat je probeert te onderzoeken.
zeker in de Flairquote:Op donderdag 25 augustus 2005 23:50 schreef thaleia het volgende:
[..]
Zoals ik eens ergens las: een hoog IQ bewijst slechts dat je goed bent in het maken van IQ-tests
Goed... dan kan je altijd als intelligente man dat domme chickie nog een veeg geven natuurlijk.quote:Op donderdag 25 augustus 2005 23:50 schreef Dakota het volgende:
[..]
EQ kan me aan mn reet roesten.
Hoe kan je nou sociaal met iemand converseren als ze er toch niets van snapt.
Daar zijn we voor!quote:Op donderdag 25 augustus 2005 23:52 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Goed... dan kan je altijd als intelligente man dat domme chickie nog een veeg geven natuurlijk.
Niet meer sinds metroseksueel zijn helemaal de bom is.quote:Op donderdag 25 augustus 2005 23:59 schreef Hallulama het volgende:
Mannen zijn meer strevers, en da's gewoon instinctief bepaald, vermoed ik.
Ik durf verder te wedden dat vrouwen er over het algemeen meer verzorgd bij lopen, en da's uiteindelijk ook instinctief bepaald.
JE MOEDER IS DOM LAS JE WEL WAT IE ZEI!quote:Op vrijdag 26 augustus 2005 00:02 schreef boyv het volgende:
[..]
Niet meer sinds metroseksueel zijn helemaal de bom is.
Ontopic:
Pwned
de resultaten van zo'n onderzoek zijn wel objectief uiteraard, maar de vraag is in hoeverre dit een objectief beeld geeft van iemands intelligentie. de naam "Intelligentie Quotient" doet vermoeden dat het een allesomvattend geheel is, maar dat is naar mijn idee onwaar. maar zoals ik aangaf is het wel degelijk indicatief.quote:Op donderdag 25 augustus 2005 23:44 schreef Yosomite het volgende:
[..]
oh
IQ testen die niet objectief zijn
maar wel indicatieve resultaten?
Holy shit, Tjimkje toch!quote:Op vrijdag 26 augustus 2005 00:05 schreef Dakota het volgende:
JE MOEDER IS DOM LAS JE WEL WAT IE ZEI!
Eerder zijn er al wel onderzoeken verschenen die hetzelfde beweren, er is volgens mij nog nooit een onderzoek verschenen waarin vrouwen gemiddeld genomen een hoger IQ hadden dan mannen.quote:Op donderdag 25 augustus 2005 22:00 schreef beerten het volgende:
Penisnijd!!quote:Op vrijdag 26 augustus 2005 00:18 schreef djenneke het volgende:
Ik moet zeggen dat ik mannen die hier hun superioriteit over vrouwen vandaan denken te kunnen halen ook niet erg hoog wat betreft iq inschat....
quote:
Je hebt helemaal gelijk. Elke dag word ik wakker met het grote verlangen mezelf eens goed af te rukken. Helaas, het geld voor de operatie kan ik niet betalenquote:
ik ben in het dagelijks leven ook een lul. maar ik kan ook aardig doenquote:Op vrijdag 26 augustus 2005 00:21 schreef Hallulama het volgende:
Ach, EQ is ook belangrijk, zeer belangrijk zelfs, misschien nog wel belangrijker dan IQ, en zeker niet slechts een tegenargument zoals Yosomite beweert.
Ik bedoel, een wiskundige mag dan zeer slim zijn, maar als het een lul is, is het gewoon een LUL, klaar.
Maar goed, de dames in mijn omgeving zijn dan ook redelijk KICK ASS als het om het sociale aspect gaat, al zeg ik het zelf, behalve als ze sjagrijnig zijn
Wat een onzin onderzoekquote:Op donderdag 25 augustus 2005 21:59 schreef von_manstein het volgende:
Tot mijn grote verbazing lees ik het volgende:
Iets wat ik overgens al jaren weet
Mannen hebben hoger IQ dan vrouwen
Uitgegeven: 25 augustus 2005 21:45
MANCHESTER - Mannen hebben gemiddeld een hoger IQ dan vrouwen. Het gaat om een verschil van vijf punten, dat vanaf 14-jarige leeftijd ontstaat.
Dat blijkt uit een studie van wetenschappers van de universiteit van het Britse Manchester. Donderdag werden de eerste resultaten bekendgemaakt. Het complete onderzoek verschijnt eind dit jaar, meldde de Britse omroep BBC.
Naarmate het intelligentiequotiënt toeneemt, constateerden de academici een groeiende kloof tussen vrouwen en mannen. Twee keer zoveel mannen dan vrouwen hebben een IQ van 125 punten. Op het 'geniale' niveau van 155 punten staan tegenover elke vrouw 5,5 mannen.
Het onderzoek is gebaseerd op 80.000 IQ-testen en een studie bij 20.000 studenten.
bron:
http://www.nu.nl/news/580(...)_IQ_dan_vrouwen.html
quote:Op vrijdag 26 augustus 2005 00:26 schreef Hallulama het volgende:
Misschien heb je wel last van iets dat je EQ overruled? Zoals een te groot EGO?
Ik bedoel, je noemt jezelf liberaal intellectueel.
'T is ook nooit goed.quote:Op vrijdag 26 augustus 2005 00:30 schreef Brennie het volgende:
Op wat voor niveau waren deze studenten?
Alle mannen op wo niveau en alle vrouwen studerend op HBO niveau? ( als extreem voorbeeld?)
Hoe was de verhouding?
En idd het EQ is zeer belangrijk,maargoed.. das logisch.
Afijn, t zal me allemaal wat, prima.. Tis alleen weer zo jammer dat een aantal 'slimme' , ' zelfverzekerde' en 'respectvolle' ( kuch) knullen met ook een hoog EQ het zullen aangrijpen om de vrouwen weer te 'prijzen'
Aye, aye, captain !quote:Op vrijdag 26 augustus 2005 00:30 schreef -erwin- het volgende:![]()
in·tel·lec·tu·eel1 (de ~ (m.), -elen)
1 iem. met een verstandelijke, wetenschappelijke instelling => egghead
dat sluit aan bij mijn levensvisie, en daar handel ik naar.
Vertel dat Stephen Hawking.quote:Op vrijdag 26 augustus 2005 00:28 schreef JohnDope het volgende:
[..]
en zonder eq ben je niks met je iq![]()
Kijk maar uit, dadelijk bestempelen ze jou ook met penisnijdquote:Op vrijdag 26 augustus 2005 00:30 schreef Brennie het volgende:
Op wat voor niveau waren deze studenten?
Alle mannen op wo niveau en alle vrouwen studerend op HBO niveau? ( als extreem voorbeeld?)
Hoe was de verhouding?
En idd het EQ is zeer belangrijk,maargoed.. das logisch.
Afijn, t zal me allemaal wat, prima.. Tis alleen weer zo jammer dat een aantal 'slimme' , ' zelfverzekerde' en 'respectvolle' ( kuch) knullen met ook een hoog EQ (kuch) het zullen aangrijpen om de vrouwen weer te 'prijzen'
Ik was niet geheel generaliserend, of doelde je daar niet op?quote:
en nog genoeg anderenquote:
Dat ben ik inmiddels wel gewend hierro.quote:Op vrijdag 26 augustus 2005 00:33 schreef djenneke het volgende:
[..]
Kijk maar uit, dadelijk bestempelen ze jou ook met penisnijd![]()
Heeft iemand je beschuldigd?quote:Op vrijdag 26 augustus 2005 00:33 schreef djenneke het volgende:
Kijk maar uit, dadelijk bestempelen ze jou ook met penisnijd![]()
Ik dacht dat jij zo slim was.quote:Op vrijdag 26 augustus 2005 00:33 schreef Brennie het volgende:
[..]
Ik was niet geheel generaliserend, of doelde je daar niet op?
Goed voorbeeld, de meeste criminelen die een hoge intelligentie, maar een laag eq liggen vaak onder de groene zoden.quote:Op vrijdag 26 augustus 2005 00:31 schreef Hallulama het volgende:
Wist u dat wetenschappers en criminelen
Cosign. Je weet maar nooit.quote:Op vrijdag 26 augustus 2005 00:34 schreef Nickthedick het volgende:
Heb je btw ook pics van jezelf in een verpleegster-outfit?![]()
Wiskunde slim, inzichtelijk slim( wiskundig), abstract denkend slim?quote:Op vrijdag 26 augustus 2005 00:34 schreef Nickthedick het volgende:
[..]
Ik dacht dat jij zo slim was.
Heb je btw ook pics van jezelf in een verpleegster-outfit?![]()
Omdat ik er een heb ben ik het nog nietquote:Op vrijdag 26 augustus 2005 00:21 schreef Hallulama het volgende:
Ach, EQ is ook belangrijk, zeer belangrijk zelfs, misschien nog wel belangrijker dan IQ, en zeker niet slechts een tegenargument zoals Yosomite beweert.
Ik bedoel, een wiskundige mag dan zeer slim zijn, maar als het een lul is, is het gewoon een LUL, klaar.
Tja, wij als zwakker geslacht zijnde moeten onze plaats kennen natuurlijk.quote:Op vrijdag 26 augustus 2005 00:34 schreef Brennie het volgende:
[..]
Dat ben ik inmiddels wel gewend hierro.![]()
Owee als je je als vrouw teveel profileert hier en duidelijk je mening geeft![]()
Ach, gelukkig heb je je feilloos geheugen nog.quote:Op vrijdag 26 augustus 2005 00:38 schreef Brennie het volgende:
Wiskunde slim, inzichtelijk slim( wiskundig), abstract denkend slim?
Nee, niet echt.![]()
Dat beoordeel ik zelf wel.quote:Ik heb daar wel foto's van ja. Maar zo'n pak is niet charmant hoor.![]()
Damn right.quote:Op vrijdag 26 augustus 2005 00:40 schreef djenneke het volgende:
[..]
Tja, wij als zwakker geslacht zijnde moeten onze plaats kennen natuurlijk.![]()
IQ mannen daalt bij huwelijk?quote:Op vrijdag 26 augustus 2005 00:31 schreef Hallulama het volgende:
Wist u dat wetenschappers en criminelen op hun best zijn TOTDAT ze trouwen en kinderen krijgen? Ik vermoed dat het IQ dan tevens omlaag duikt en het EQ enigszins stijgt, en dat het instinct hier weer een significante rol in speelt.
Nee, het IQ is niet statisch, daar geloof ik niet in, het heeft te maken met scherpte, met je chemische huishouding, etc.
Gelukkig ben ik vrouw genoeg om zelf die plaats uit te kiezenquote:
Maar iemand die even de lul uithangt, - afzeiken(of erger) - die kan nog wel een hoog EQ hebben, dat hij de situatie zo weet te manipuleren dat hij als een lul(of erger) overkomtquote:Op vrijdag 26 augustus 2005 00:21 schreef Hallulama het volgende:
, maar als het een lul is, is het gewoon een LUL, klaar.
Vandaar de frustratie van de mannen. De plaats willen we maar niet kennen.quote:Op vrijdag 26 augustus 2005 00:40 schreef djenneke het volgende:
[..]
Tja, wij als zwakker geslacht zijnde moeten onze plaats kennen natuurlijk.![]()
Zwarte bal in de linker bovenhoek?quote:Op vrijdag 26 augustus 2005 00:42 schreef djenneke het volgende:
[..]
Gelukkig ben ik vrouw genoeg om zelf die plaats uit te kiezen![]()
Buiten Fok! wel ja. Op Fok! gaat het vaak het ene ooroog in en andere uit..quote:Op vrijdag 26 augustus 2005 00:40 schreef Nickthedick het volgende:
Ach, gelukkig heb je je feilloos geheugen nog.![]()
Nee toch niet.quote:Dat beoordeel ik zelf wel.![]()
nee hoor ik heb totaal geen frustratiesquote:Op vrijdag 26 augustus 2005 00:42 schreef Brennie het volgende:
[..]
Vandaar de frustratie van de mannen. De plaats willen we maar niet kennen.![]()
Ach ja.. wij hebben onze hersenen tenminste wel op 1 plek zitten.![]()
Die van ons leiden ons en wij kunnen er blindelings achteraan rennenquote:Op vrijdag 26 augustus 2005 00:42 schreef Brennie het volgende:
Die moet je me even uitleggen.quote:Op vrijdag 26 augustus 2005 00:42 schreef Brennie het volgende:
Nou, eigenlijk, gebruiken wij vrouwen twee hersenhelften, waar mannen maar een helft gebruiken...quote:Op vrijdag 26 augustus 2005 00:42 schreef Brennie het volgende:
[..]
Vandaar de frustratie van de mannen. De plaats willen we maar niet kennen.![]()
Er zijn er genoeg die zich daardoor de afgrond in lieten leidenquote:Op vrijdag 26 augustus 2005 00:45 schreef Yosomite het volgende:
[..]
Die van ons leiden ons en wij kunnen er blindelings achteraan rennen![]()
Da's verdomde handig, ik moet de hele tijd lezen.quote:Op vrijdag 26 augustus 2005 00:44 schreef Brennie het volgende:
[..]
Buiten Fok! wel ja. Op Fok! gaat het vaak het ene oor in en andere uit..
jammer..quote:Nee toch niet.![]()
Zodat je lekker thuis het huishouden kunt doen? Lekker veel vrije tijd, niets doen enzo.quote:Op vrijdag 26 augustus 2005 00:44 schreef JohnDope het volgende:
[..]
nee hoor ik heb totaal geen frustratiesWat mij betreft zijn vrouwen slimmer.....
Gespleten persoonlijkheid komt ook meer bij vrouwen voor dan bij mannenquote:Op vrijdag 26 augustus 2005 00:45 schreef djenneke het volgende:
[..]
Nou, eigenlijk, gebruiken wij vrouwen twee hersenhelften, waar mannen maar een helft gebruiken...
Diplomatiek, jij gaat vast vaker om met vrouwen.quote:Op vrijdag 26 augustus 2005 00:44 schreef JohnDope het volgende:
[..]
nee hoor ik heb totaal geen frustratiesWat mij betreft zijn vrouwen slimmer.....
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |