abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_30876064
quote:
Op vrijdag 23 september 2005 23:11 schreef buitenbeentje het volgende:

[..]

Daar ben je personeel voor
[..]
pi_30881137
quote:
Op vrijdag 23 september 2005 23:11 schreef buitenbeentje het volgende:

[..]

Daar ben je personeel voor
[..]

Hee, gaaf. Maar wanneer hebben jullei nou de definitieve (hopelijk positieve) uitslag?
Ik hoop volgende week dinsdag of woensdag. De uitslag gaat via de dierenkliniek in Oisterwijk die ons verwezen heeft naar utrecht.
#geen
pi_30881219
quote:
Op zaterdag 24 september 2005 00:31 schreef SuperMOM het volgende:
Een kat van ons (wij hadden er 7 ) had dus ook epilepsie. De eerste keer schrik je je rot, wij dachten ook dat hij ergens in stikte of zo! (zoals ik ergens anders dus las) Mij man ook zijn bek open proberen te krijgen en net wat ik las, jawel kaken klappen dicht en tanden diep in zijn hand! De DA dacht ook dat er iets in zijn keel zat, gelukkig toen de 2e aanval (maanden later) kwam hebben we de dierenambulance gebeld. Toen die kwam was het natuurlijk al weer over, maar die man herkende het meteen! Oh zeker een epilepsie aanval, wij nog van neeeeh joh kom je daar nou bij? (jeetje zeg wat komen er herrinneringen terug door dit topic én de filmpjes ) Anyway, Ricky (de grote rode kater dus) kreeg dus ook fenobarbitol, dit ging een tijd goed alhoewel er af en toe aanvallen tussendoor kwamen en wij de dosis weer moesten verhogen. Maar wat afschuwelijk is het toch als je in je bed ligt en je hoort opeen het "bonken" weer! Ik probeerde hem wel altijd een beetje vast te houden want tijdens een aanval had hij al eerder eens een hoektand afgebroken omdat hij zo op de grond bonkte Ik wil jullie niet ontmoedigen maar Ricky kreeg na verloop van tijd toch ook last van zijn hersenen en hart, elke aanval is een aanslag op die hersentjes én hart. Ik geloof dat hij een jaar of 6, 7 was toen hij zijn eerste aanval kreeg en is helaas "maar" 11 jaar geworden. (flinke hartaanval) Ik zeg "maar" omdat er 2 17 en 18 jaar zijn geworden. (van de 7 heb ik er nu nog 1 over ) Goh ik zou een boek kunnen schrijven over die katten van mij Ik wens jullie heel veel sterkte en ik hou dit topic in de gaten!
Bedankt voor de uitgebreide reactie! Het is 'fijn' om herkenning te vinden bij anderen. Het schijnt niet zo veel voor te komen, epilepsie bij katten. Is er bij jullie geen onderzoek gedaan naar de oorzaak van de epilepsie? Meestal is epilepsie een uiting van een andere aandoening of ziekte.

Bailey is nog jong, bijna 3, dus hopelijk ook veerkrachtig genoeg.

Overigens, ik ben weer eens héél erg blij met onze dierenverzekering. De scan van gister kostte namelijk 460 euro, waar wij 'maar' 20% van hoeven te betalen...
#geen
pi_30891160
DuchessX en Juup, wat fijn dat er iig niets levensbedreigends te zien was! voor Bailey!
pi_30896135
quote:
Op zaterdag 24 september 2005 17:11 schreef inkie1010 het volgende:
DuchessX en Juup, wat fijn dat er iig niets levensbedreigends te zien was! voor Bailey!
Senks!

Caafcam
#geen
pi_30904436
quote:
Op zaterdag 24 september 2005 11:01 schreef DuchessX het volgende:

[..]

Bedankt voor de uitgebreide reactie! Het is 'fijn' om herkenning te vinden bij anderen. Het schijnt niet zo veel voor te komen, epilepsie bij katten. Is er bij jullie geen onderzoek gedaan naar de oorzaak van de epilepsie? Meestal is epilepsie een uiting van een andere aandoening of ziekte.
Nee bij ons werd gezegd dat er "gewoon" een soort kortsluiting in zijn hersenen was, vandaar af en toe die aanvallen. Wij maakten dit ook voor het eerst mee dus vertrouw je op de artsen....ging in principe goed hoor met die medicijnen, is ff de juiste dosering zoeken! Hoop voor jullie dat het bij Bailey ook zo werkt! In het begin vind je je kat zo suffig door die medicijnen maar is echt ff de juiste dosering zoeken! Af en toe kwam er een aanval tussendoor en dat is afschuwelijk om te zien (alhoewel, hoe gek dat ook klikt, je er aan went ) en de kat zelf merkt er helemaal niets van, kijkt je aan zo van: wat gebeurde er nou? Maar voor zover wij wisten was er geen andere aandoening dan "gewoon" epilepsie, net als bij mensen......
pi_31019336
Dinsdag was de uitslag er nog niet...woensdag was de uitslag er nog niet...dalijk maar weer even bellen
#geen
pi_31052611
Ik hoop dat jullie een beetje duidelijkheid krijgen. Sterkte met Bailey !
pi_31060533
Vandaag hebben we een voorlopige uitslag gehad...vooralsnog is er niks te zien op de scans, maar ze moeten nog nader onderzocht worden. Omdat Bailey zo ontzettend sloom is van zijn medicatie (hij is zojuist 2 maal van de trap gevallen omdat hij geen coördinatievermogen meer heeft) mogen we een heel klein beetje afbouwen met de Fenobarbitol. Van 2 maal een half pilletje nu naar 3 maal een kwart.

Wordt vervolgd...
#geen
pi_31060718
hoop dat ie met minder, minder suf wordt maar iig geen aanvallen meer heeft.
♥ ♥ 13-08-2002 ♥ ♥
pi_31072836
Met onze kat moesten we ook even zoeken naar de juiste dosis, maar echt suf is hij nooit geweest? In het begin wel ja, maar hij kreeg op een gegeven moment een halve pil per dag en dat ging goed! Is ook even wennen denk ik....Af en toe kwam er een aanval tussendoor en dan kreeg hij weer een tijdje 3 kwart pilletje....Hoop dat jullie snel duidelijk hebben hoor!
  woensdag 5 oktober 2005 @ 13:39:59 #162
73549 Annemiek78
Martijn_77 my favo user!
pi_31202892
Hoe is het nou met Bailey????
Positive thinking, my way of thinking!
pi_31254699
quote:
Op woensdag 5 oktober 2005 13:39 schreef Annemiek78 het volgende:
Hoe is het nou met Bailey????
We hebben vandaag weer gebeld....en nog steeds geen definitieve uitslag bekend
#geen
pi_31254745
Ben wel erg trots op Bailey en wel om de volgende reden:

Hij heeft zojuist een muis gevangen
Dat had-ie nog nooit gedaan
#geen
  vrijdag 7 oktober 2005 @ 15:44:04 #165
20716 tonja
twitch.tv/tonjatekenshow
pi_31256071
Hehe, zo suf is ie dus blijkbaar niet

Goed zo! Bailey!
►►►https://www.twitch.tv/tonjatekenshow ◄◄◄◄
pi_31257411
dat zegt alweer een hoop over hoe hij zich voelt denk ik

kost tenslotte concentratie, evenwicht, ver springen, richten.. etc

nice nice
bailey \o/
jobensaskia.nl
Oi to the punks! Oi to the skins! Oi to the world and everybody wins!
pi_31263978
Bailey wat goed!!!!
pi_31265258
En vast!
Bailey
Wat goed dat het zo goed gaat met hem!
pi_31279229
Bailey is blij met de complimenten

Momenteel is hij erg onrustig, want we zijn aan het afbouwen met de fenobarbital en aan het opbouwen met prednison. We hebben gistermiddag telefoon gehad over de hersenscans; er is helemaal niets te zien
Echter betekent dit niet dat er niks is. Het kan namelijk zijn dat bv een virus ontstekingshaardjes in zijn hersentjes heeft veroorzaakt waardoor hij epilepsie-aanvallen kreeg. Deze haardjes blijven nooit lang zitten. Omdat Bailey in heel korte tijd (2 weken ofzo) 6 ons is afgevallen en bijna niet wil eten (terwijl de fenobarbital juist de eetlust schijnt op te wekken!) is besloten om over te stappen op prednison. Dat Bailey weinig eet is geen goed teken. We hopen dat hij met de prednison meer gaat eten en dat de aanvallen wegblijven.
Hij is erg onrustig momenteel, hij mauwt veel, is niet meer zo sloom.
In ieder geval MOET Bailey eten, maar dat is lastig, omdat hij zich sowieso aan zijn dieetvoer moet houden. Het is daarom niet goed om hem over te halen met lekkere dingetjes zodat hij wel wat gaat eten.

Nou ja we zullen het allemaal goed in de gaten houden.

Nog een foto van gistermiddag in de tuin

[ Bericht 8% gewijzigd door DuchessX op 08-10-2005 13:03:08 ]
#geen
pi_31280827
toch is het een lekker ding hoor
zeker zo op die foto

succes met voeren tho... dat lijkt me nog een hele klus
jobensaskia.nl
Oi to the punks! Oi to the skins! Oi to the world and everybody wins!
  zaterdag 8 oktober 2005 @ 19:25:59 #171
73549 Annemiek78
Martijn_77 my favo user!
pi_31288966
quote:
Op zaterdag 8 oktober 2005 12:53 schreef DuchessX het volgende:
Nog een foto van gistermiddag in de tuin
[afbeelding]
Wat een schitterende foto!!!! Eerlijk waar.
En wat goed van Bailey dat hij een muis te pakken heeft!

Jammer dat hij allen door die verandering in medicatie wat onrustig is.
Blijf Bailey's verhaal volgen....

[ Bericht 2% gewijzigd door Annemiek78 op 09-10-2005 11:36:15 ]
Positive thinking, my way of thinking!
pi_31292172
quote:
Op zaterdag 8 oktober 2005 19:25 schreef Annemiek78 het volgende:

[..]

Wat een schitterende foto!!!! Eerlijk waar.
En wat goed van Bailey dat ze een muis te pakken heeft!

Jammer dat ze allen door die verandering in medicatie wat onrustig is.
Blijf Bailey's verhaal volgen....
Pssst, Bailey is een HIJ
pi_31326274
voor bailey en hoop dat de prednison aanslaat voor het eten en dat de aanvallen zullen wegblijven.

iig stoer van die muis. (wel zielig voor de muis maar goed had ie maar sneller moeten zijn )
♥ ♥ 13-08-2002 ♥ ♥
pi_31326705
Hij wil nog steeds niet veel eten, maar dat komt waarschijnlijk omdat hij het voer nu associeert met de smerige smaak van de pillen Voer waar nog geen pil doorheen heeft gezeten heeft hij wel, maar dat is nou net het voer dat hij eigenlijk niet mag hebben i.v.m. blaasgruis. Maar het is nu kiezen uit twee kwaden want hij is in 2 weken tijd 7 ons afgevallen en hij MOET eten om lichamelijk sterk te kunnen blijven e.d.

Jammer dat hij de muis niet opgegeten heeft , snuggles heeft er die dag 3 opgegeten (bij de buuren zit ergens een nest, en het waren jonge muizen).
pi_31326863
Hij gaat in ieder geval mee op vakantie over 2 weken. No way dat ik hem alleen laat
#geen
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')