Nee de UKG is gebeld maar we hebben nog geen duidelijkheid over hoe en wat. Aanvankelijk kunnen we pas 22 (!!!!!!) sept. terecht (de behandelend neuroloog is op vakantie) maar daar gaan we niet mee akkoord aangezien de neuroloog met ons heeft afgesproken dat we met spoed terug moesten komen als het weer zou gebeuren. Nu moeten we tussen 13.00 en 13.30 met neurologie bellen en hopelijk kunnen we dan ergens tussen door terecht (het is er schijnbaar ontzettend druk).quote:Op dinsdag 6 september 2005 08:39 schreef DarkElf het volgende:ik hoop zo dat het beestje snel geholpen kan worden.. en dat ze
erachter komen hoe dit nou komt.
dit zal hem toch helemaal uitputten denk ik dan als leek zijnde,
maar goed neem aan dat je de da weer gaat bellen?
Een kitten van ons kreeg epilepsie door een verkeerde inenting van de dierenarts. Dat is vanzelf overgegaan na een paar maanden.quote:Op woensdag 24 augustus 2005 22:51 schreef DuchessX het volgende:
Wie heeft ervaring met epilepsie bij een kat? Wat is of was de oorzaak en krijgt de kat er nu medicatie voor? Wie is al eens met zijn of haar kat naar zo'n speciale kliniek geweest voor dergelijke testen?
Wat naar allemaal.. Meer dan jullie sterkte wensen kan ik niet doen.quote:Op dinsdag 6 september 2005 20:29 schreef DuchessX het volgende:
Ik ben helemaal van slag door alles rondom Bailey. De angst dat hij weer een aanval krijgt, de machteloosheid wanneer hij een aanval heeft, angst dat hij permanente hersenbeschadiging oploopt of dat zijn hartje het niet meer aan kan.
Bailey heeft binnen 18 uur nu 4 aanvallen gehad en dat is gewoon echt erg slecht...
quote:Op dinsdag 6 september 2005 21:01 schreef tonja het volgende:
[..]
Wat naar allemaal.. Meer dan jullie sterkte wensen kan ik niet doen.
Bij deze dus.![]()
Nee, hij meurt zo naar de kattenpis dat hij gewassen moet worden.quote:Op woensdag 7 september 2005 10:53 schreef Uhmmie het volgende:
hoezo douche dan?
of leg je hem daar neer als hij een aanval heeft?
Probeer dat maar eens bij een kat, ding heeft hij er zo afgescheurd.quote:Op woensdag 7 september 2005 11:56 schreef Sessy het volgende:
Kun je hem misschien pampers omdoen? Doen ze met apen ook.
Zit vol. Als er eerder plek is dan volgende week donderdag dan bellen ze mij op en dan kunnen wij eerder.quote:Op woensdag 7 september 2005 12:09 schreef DarkElf het volgende:
ik hoop echt dat ze in oisterwijk iets voor hem kunnen doen maar waarom duurt het allemaal zo lang voor je er terecht kan? volgende week donderdag is idd sneller dan in utrecht maar das nog steeds een flinke week verder
Daar heb ik ook al eens over na gedacht, maar ik weet niet of ze bestaan voor katten en of bailey hem om wilt houden.quote:Op woensdag 7 september 2005 11:56 schreef Sessy het volgende:
Kun je hem misschien pampers omdoen? Doen ze met apen ook.
Het is ook echt afschuwelijk om te zien, je voelt je zó machteloos, er is niks dat je op zo'n moment kunt doen.quote:Op woensdag 7 september 2005 12:13 schreef Brighteyes het volgende:
Aggos Duch en Juup... Ik krijg gewoon helemaal kippevel van dan filmpje... de arme ziel...
ach godquote:Op woensdag 7 september 2005 11:50 schreef DuchessX het volgende:
Stukje film van een aanval
(Quicktime nodig)
Het lijkt er niet op dat Bailey hoeft over te geven. Als hij dat wel moet, lukt hem dat goed (bv met gras in de tuin).quote:Op woensdag 7 september 2005 19:44 schreef Mickeys het volgende:
DuchessX
Ik heb het filmpje bekeken en het lijkt heel veel op zoals Summer het ook had. Ik kwam er achter dat zij vlak voor die tijd wou overgeven en dat lukte niet. Ze raakte in paniek. Daardoor kreeg ze ook zulke aanvallen.
Gezien de periode met haarballen.. let eens op of Bailey ook vlak voor de aanval moet overgeven. Misschien is het iets in haar maag en komt het er niet uit en krijgt hij/zij daardoor zo'n aanval
(hoeft niet zo te zijn maar ik kwam er bij Summer op die manier achter, antihaarballen brachten bij mij uitkomst en het is al ruim een jaar geleden dat ze haar laatste aanval heeft gehad)
quote:U bent niet gemachtigd om deze pagina te bekijken.
quote:Op woensdag 7 september 2005 22:19 schreef Bluezz het volgende:
[..]
Die andere lukt me ook niet duch.
Weet ook niet of ik het wel wil zien idd wat Tonja hieronder zegt....
Arme bailey en jullie hoe gaat het er nou mee?
Edit dat staat rond 12 uur vanmiddag. Lezen Bluezz![]()
![]()
Geeft niet hoor, het is enkel voor degenen die zich afvragen hoe zo'n aanval eruitziet (en voor de dokter volgende week) en is ook helemaal niet leuk om te zienquote:Op woensdag 7 september 2005 22:20 schreef tonja het volgende:
Ik vind het afschuwelijk om te zien.
Echt naar om je/een dier zo te zien lijden, daarom ga ik niet naar het laatste filmpje kijken.
Nogmaals heel veel sterkte met arme Bailey.
Hij heeft sinds gisteren de Fenobarbital, en op aanraden van de neuroloog is de dosis toch maar verhoogd (maar zit nog VER onder het gemiddelde) en ik heb geen aanval meer gezien. Nadeel is wel dat hij nu suf is, maar als dit medicijn aanslaat dan kunnen wij over een maand of zo gaan halveren en kijken of hij aanvalvrij blijft. Hij zou dan minder suf moeten zijn.quote:Op donderdag 8 september 2005 10:44 schreef DarkElf het volgende:
nieuwsgierigheid wint het bij mij niet hoor, ik hoef die leuke baileymans niet te zien op die manier, al denk ik dat het bijv voor de arts wel goed is dat jullie het getaped hebben.
Het lijkt allemaal goed te gaan, ben daar zo blij om !quote:Op donderdag 8 september 2005 10:57 schreef DarkElf het volgende:
ik hoop echt dat het hiermee weg blijft/onder controle whatever..
en ben benieuwd wat ze in oisterwijk gaan doen.
Met mij goed, dank je.quote:Op vrijdag 9 september 2005 15:03 schreef tonja het volgende:
Hoe is het nu?
Nog steeds goed in die zin dat hij geen aanvallen meer heeft gehadquote:Op vrijdag 9 september 2005 15:03 schreef tonja het volgende:
Hoe is het nu?
Snuggles merkt dat bailey kwetsbaarder is en 'valt hem aan'. Hij zal hem niet echt pijn doen maar hij wil wel even laten merken dat hij de baas is.quote:Op zaterdag 10 september 2005 13:35 schreef Bluezz het volgende:
Jeetje Duch dat het zo'n impact heeft op die hersentjes
Arme bailey, maar alles beter dan die aanvallen... pfff lijkt me niet echt makkelijk allemaal. Hoe reageren de andere beesten op de andere/nieuwe bailey?
Natuurlijk wil ik je niet ontmoedigen maar bij Summer is het knuffelige ook nooit meer terug gekomen. Normaal was ze wel altijd bang voor onweer en vuurwerk, nu ligt ze op de rugleuning van de bank voor het raam, tilt haar hoofd op en denkt mogelijk: ach.. als dat alles is, en gaat vervolgens rustig verder slapen. Maar dat is dan het enige geluk bij een ongeluk. Wat ik ook zie aan Summer is dat ze echt soms als een mongooltje uit haar ogen kijkt. Ik heb haar niet meer laten onderzoeken daar ze geen medicatie heeft maar ook geen aanvallen meer.quote:Op zondag 11 september 2005 16:14 schreef DuchessX het volgende:
[..]
Snuggles merkt dat bailey kwetsbaarder is en 'valt hem aan'. Hij zal hem niet echt pijn doen maar hij wil wel even laten merken dat hij de baas is.
Voorheen ging Bailey niet zo bij Snuggles zitten, maar gister zaten ze een paar keer tegen elkaar aan op de krabpaal. Ik geloof dat Bailey het niet zo erg vindt dat Snuggles de baas wilt zijn
De andere dieren gedragen zich normaal
Ik vind het heel erg dat hij zo afstandelijk is geworden. Het was zo'n grote knuffelkonten nu is dat niet meer zo. Hij is erg op zichzelf. Hopelijk komt dat knuffelige nog wel terug, ik mis het...
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |