abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_29936798
Uitgaande van de informatie die op http://www.toeslagen.nl en op http://www.denieuwezorgverzekering.nl te vinden is, zijn mijn vriendin en ik volgend jaar zeker 70% meer kwijt aan verzekeringspremies t.o.v. dit jaar.

Dit is toch eigenlijk te gek voor woorden?

Wat zijn jullie straks meer kwijt aan zorgverzekeringspremies?
pi_29936951
Ik heb het nog niet berekend eigenlijk. Ik weet alleen dat de maximale collectiviteitskorting is gesteld op 0,1% en dat de nominale premie ¤ 1.100,00 gaat bedragen, dan is er nog een inkomensafhankelijke bijdrage en een zorgtoeslag.

Ik heb tot nu toe weinig tot geen concrete rekenmodellen gezien. Toch slecht van de overheid.
FC Den Bosch | Standard Liege | Atletico Madrid | Lazio Roma | Alianza Lima | Chelsea | Dinamo Kiev
Corazón Alianza Lima Corazón para ganar a La Victoria volveremos para verte campeonar.
pi_29938742
quote:
Op woensdag 24 augustus 2005 22:19 schreef fortunate_son het volgende:
Uitgaande van de informatie die op http://www.toeslagen.nl en op http://www.denieuwezorgverzekering.nl te vinden is, zijn mijn vriendin en ik volgend jaar zeker 70% meer kwijt aan verzekeringspremies t.o.v. dit jaar.

Dit is toch eigenlijk te gek voor woorden?

Wat zijn jullie straks meer kwijt aan zorgverzekeringspremies?
als jij 70 % meer kwijt bent , dan zal je weinig zorgtoeslag krijgen , kortom je kan het dan wel missen anders ben je echt geen 70% meer kwijt na aftrek van zorgtoeslag
pi_29938769
quote:
Op woensdag 24 augustus 2005 22:23 schreef CherrymoonTraxx het volgende:
Ik heb het nog niet berekend eigenlijk. Ik weet alleen dat de maximale collectiviteitskorting is gesteld op 0,1% en dat de nominale premie ¤ 1.100,00 gaat bedragen, dan is er nog een inkomensafhankelijke bijdrage en een zorgtoeslag.

Ik heb tot nu toe weinig tot geen concrete rekenmodellen gezien. Toch slecht van de overheid.
0,1 % = 10 % bedoel je
pi_29939104
quote:
Op woensdag 24 augustus 2005 23:01 schreef morpheus_at_work het volgende:

[..]

als jij 70 % meer kwijt bent , dan zal je weinig zorgtoeslag krijgen , kortom je kan het dan wel missen anders ben je echt geen 70% meer kwijt na aftrek van zorgtoeslag
De grens om nog zorgtoeslag te krijgen bij 2 verdieners ligt op 40000 bruto. Dus daar zit je behoorlijk snel op. Dit topic is niet bedoel als kijk mij nu meer moeten betalen of zeur topic. Ik kan het inderdaad wel betalen, maar ik vind het belachelijk dat ik samen met mijn vriendin sowiezo meer dan 700 euro per jaar EXTRA kwijt ben aan een zorgverzekering terwijl we er niets extra voor krijgen.

Dit geldt niet alleen voor mij en mijn vriendin, maar voor zeer veel mensen die nu nog in het ziekenfonds zitten en straks veel meer kwijt zijn. Alleen zie ik niemand zich hier druk om maken en dit vind ik zeer vreemd.
  woensdag 24 augustus 2005 @ 23:10:38 #6
9001 Gunner
#teamkroegenlos
pi_29939145
Als je er weinig tot geen gebruik van maakt krijg je een gedeelte toch terug van je verzekeraar; de zogenaamde "no-claim" ?
Where law ends, tyrrany begins.
pi_29939342
je krijgt een maximum van 255 per persoon terug. Echter in de stijging van 70% heb ik dit al verrekend.

2 x 1100 euro basispakket = 2200 euro
Geen zorgtoeslag

Geen ziektekosten gemaakt => 510 euro retour.

Totaal betaald in 1 jaar 1690 euro. Let wel dit is excl. een aanvullende verzekering voor tandarts.

Nu betalen we 1000 euro. (incl tandarts)

Stijging van sowiezo 690 euro.
pi_29939610
hoe krijg je dat voor elkaar 1000 euro samen , ga er dan vanuit dat geen van jullie niet particulier is verzekerd , vanuit ziekenfonds is de "klap" een stuk harder dan vanuit particulier , maar die hebben toch al jaren te veel betaald > 200 euro per maand is daar eerder normaal dan uitzondering
pi_29939750
Ik ga er volgend jaar (als ze het allemaal op tijd afkrijgen) DIK op achteruit, ik betaal nu rond de 65 euro per maand voor alles, straks is de schatting dat het 1200-1300 euro gaat worden.

Aangezien ik meer dan 25K per jaar verdien krijg ik ook geen zorgtoeslag. Fijn die overheid weer

Beste Overheid waar kan ik voor de verandering mijn meerkosten over 2005/2006 declareren?

Overigens vraag ik me echt af waarom de overheid hier uberhaubt geld uit denkt te halen?
Wat kosten al die aanpassingen wel niet van alle administratieve systemen e.d. ? en al het extra personeel bij de belastingdienst?
wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.
pi_29939869
Wij zijn inderdaad niet particulier, want die grens ligt op 33000 euro bruto per persoon. (=66000 voor 2 verdieners)
Nu wordt deze grens eigenlijk terug gebracht naar 25000 euro bruto voor iemand alleen en 40000 euro bruto voor 2 verdieners. Alleen als je onder deze bedragen zit heb je recht op een toeslag. Deze toeslag is echter weer afhankelijk van je inkomen. Dus als je dicht bij de 25000 bruto zit, dan krijg je bijna niets meer.

Ik ben zeer benieuwd naar de reacties van de mensen als men in februari ziet hoeveel geld er afgeschreven wordt van de betaalrekeningen ten gunste van de zorgverzekeraars.
  woensdag 24 augustus 2005 @ 23:28:25 #11
39240 jagermaster
stof en water, dat ben ik
pi_29940036
tja ik weet nog niet waar ik me ziektenkosten van moet betalen. Wordt zuinig leven en me ouders lief aankijken..
Where's my fear???
  woensdag 24 augustus 2005 @ 23:29:42 #12
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_29940093
Ik moet lekker minder betalen, geloof ik

Moest nl. in 2006 van zkfds naar part. en dan wordt je hard genaaid; en nu hoeft dat niet meer.
How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
  woensdag 24 augustus 2005 @ 23:40:34 #13
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_29940607
Als student ga ik er vast maximaal op achteruit
censuur :O
pi_29940922
ik maak me hier ook ontzettend pist over namelijk....je bent niet de enige met dit probleem!
voorbeeldje: ik ga vanaf januari het dubbele aan maandpremie betalen dan dit jaar!

kan je wel vertellen dat ik dit niet normaal vind, maar blijkbaar is er niks aan te doen!!

grrrr

I promise not to sell your perfumed secrets, there are countless formulas for pressing flowers, I lie in the soll and fertilize mushrooms, Leaking out gas fumes are made into perfume!
  woensdag 24 augustus 2005 @ 23:49:56 #15
39240 jagermaster
pi_29940969
quote:
Op woensdag 24 augustus 2005 23:48 schreef Dragonfly het volgende:
ik maak me hier ook ontzettend pist over namelijk....je bent niet de enige met dit probleem!
voorbeeldje: ik ga vanaf januari het dubbele aan maandpremie betalen dan dit jaar!

kan je wel vertellen dat ik dit niet normaal vind, maar blijkbaar is er niks aan te doen!!

grrrr

en nog vinden ze het gek dat mensen geen vertrouwen in de economie krijgen met zo'n koopkrachtdaling.
Where's my fear???
pi_29941016
Volgens mijn moeder moet ik in september een formuliertje invullen, en dan is alles okee.
pi_29941155
Ach als je kinderen hebt scheelt het weer een jas. ik vind het wel mooi.
pi_29941171
quote:
Op woensdag 24 augustus 2005 23:49 schreef jagermaster het volgende:

[..]

en nog vinden ze het gek dat mensen geen vertrouwen in de economie krijgen met zo'n koopkrachtdaling.
pciez....het gaat inderdaad langzaam allemaal naar de klote hier...
het blijft erger worden, en dat is dus met alles zo het geval...ik baal flink van nederland etc....

I promise not to sell your perfumed secrets, there are countless formulas for pressing flowers, I lie in the soll and fertilize mushrooms, Leaking out gas fumes are made into perfume!
pi_29941391
Wij gaan er zeer waarschijnlijk ook op achteruit maar hoeveel precies is niet te zeggen. Ik vind het inkomensafhankelijke deel wat te ondoorzichtig, en als we dit jaar nog doorverhuizen naar een koophuis krijgen we meer zorgtoeslag (we wonen nu in een huurhuis) lijkt 't.
Wel vervelend dat ik gewoon nog geen idee heb hoe het dan gaat. De proefberekeningen voor de zorgtoeslag kloppen overigens niet, ze gaan uit van een te lage basispremie (1000 ipv 1100 las ik ergens) dus de zorgtoeslag wordt waarschijnlijk hoger. Maar daar is pas in oktober meer over bekend.
pi_29941584
quote:
Op woensdag 24 augustus 2005 23:14 schreef fortunate_son het volgende:
je krijgt een maximum van 255 per persoon terug. Echter in de stijging van 70% heb ik dit al verrekend.

2 x 1100 euro basispakket = 2200 euro
Geen zorgtoeslag

Geen ziektekosten gemaakt => 510 euro retour.

Totaal betaald in 1 jaar 1690 euro. Let wel dit is excl. een aanvullende verzekering voor tandarts.

Nu betalen we 1000 euro. (incl tandarts)

Stijging van sowiezo 690 euro.
Ik vind het wel knap dat jullie zo laag zitten. Ik heb een mega eigen risico en ik kom daar makkelijk boven. fbto zit bijvoorbeeld al op 125 per maand voor 2 personen.
pi_29941611
Het wordt allemaal nog veel erger

Fiscus zorgt voor kater bij nieuwe zorgheffing

ROTTERDAM, 23 augustus 2005 - Alhoewel de inkomensafhankelijke premie voor de basisverzekering volgens het Ministerie van VWS volledig voor rekening van de werkgever komt, ondervindt ook de werknemer hier flink financieel hinder van, als gevolg van fiscale heffingen. Dat is de conclusie van Aon Consulting, onderdeel van Aon Nederland, na een analyse van het nieuwe zorgstelsel.

De basisverzekering bestaat uit een nominale jaarpremie van circa EUR 1.100, die voor iedereen gelijk is, en een inkomensafhankelijke premie van 6,25% van het bruto jaarinkomen van de werknemer, die volledig door de werkgever wordt betaald. Zo valt althans te lezen in alle brieven, brochures en publicaties van het Ministerie van VWS. Maar in het woord 'volledig' zit 'm nu het venijn... "Die werkgeversbijdrage wordt door de belastingdienst als extra inkomen gezien. En dus betaalt de werknemer over dit deel (extra) belasting. Met name door deze maatregel kunnen de kosten in het nieuwe stelsel tot wel 70% hoger uitvallen dan in het huidige stelsel. De hoogte van de stijging ten opzichte van het huidige stelsel is vooral afhankelijk van de hoogte van het salaris," zegt Reinier Hinse, Directievoorzitter Aon Consulting in Nederland. Het is volgens Aon dan ook onjuist om te stellen dat werknemers voor de basisverzekering circa EUR 1.100 premie per jaar kwijt zijn, zoals het Ministerie nu aangeeft.

De burger betaalt dus méér voor zijn basisverzekering dan op het eerste oog het geval lijkt te zijn. "Om te voorkomen dat werknemers pas in januari 2006 met de werkelijke kosten van de basisverzekering worden geconfronteerd, is het gewenst dat het Ministerie zich duidelijk uitspreekt over de fiscale aspecten rond de inkomensafhankelijke premie en de werkgevers-bijdrage," aldus Hinse.

Rekenvoorbeeld
Een werknemer verdient EUR 30.000 per jaar. De inkomensafhankelijke premie bedraagt dan EUR 1.875 (6,25% van het bruto jaarinkomen). Omdat de belastingdienst dit bedrag ziet als extra inkomen, wordt 42% belasting over dit deel geheven. De werknemer krijgt dus te maken met een extra kostenpost van EUR 787,50 op jaarbasis. De totale kosten voor de werknemer in dit voorbeeld bedragen niet circa EUR 1.100 per jaar (nominale premie), maar EUR 1.887,50 (EUR 1.100 plus EUR 787,50).

De Belastingdienst zal in 2006 belasting kunnen heffen over de 6,25% hogere inkomens van werkend Nederland. Minister Zalm zal volgend jaar dan ook naar Aon's verwachting een meevaller te melden hebben indien bovengenoemd effect niet wordt gecompenseerd. Hinse: "Op Prinsjesdag in september zal een reeks belastingmaatregelen bekend gemaakt worden, die de kostenstijging door de basisverzekering deels moeten compenseren. Echter, het is de vraag of deze maatregelen voldoende zijn om tegemoet te komen in de extra kosten van de basisverzekering."
pi_29941619
quote:
Op woensdag 24 augustus 2005 23:09 schreef fortunate_son het volgende:

[..]

De grens om nog zorgtoeslag te krijgen bij 2 verdieners ligt op 40000 bruto. Dus daar zit je behoorlijk snel op. Dit topic is niet bedoel als kijk mij nu meer moeten betalen of zeur topic. Ik kan het inderdaad wel betalen, maar ik vind het belachelijk dat ik samen met mijn vriendin sowiezo meer dan 700 euro per jaar EXTRA kwijt ben aan een zorgverzekering terwijl we er niets extra voor krijgen.

Dit geldt niet alleen voor mij en mijn vriendin, maar voor zeer veel mensen die nu nog in het ziekenfonds zitten en straks veel meer kwijt zijn. Alleen zie ik niemand zich hier druk om maken en dit vind ik zeer vreemd.
Begin een spandoeken actie!!!!!!!!
//Jij bent een user waar er meer van zouden moeten zijn, zhe devilll // Ik dacht dat je schreef Hitler ofzo//Huillie is mine!
pi_29941835
Ik ben nu particulier verzekerd voor 30 euro per maand, 360 euro per jaar dus. Dus het wordt fors inleveren. Als het niet verplicht was om je te verzekeren had ik me mooi niet verzekerd. Die 2 keer naar de tandarts per jaar had ik dan wel zelf betaald.

Overigens krijg ik door dit nieuwe stelsel spontaan de neiging om te emigreren, 1200 euro of meer per jaar voor een ziektenkostenverzekering, ze zijn compleet gestoord. Ik heb nog steeds geen enkele onderbouwing gezien waarom de zorg volgend jaar ineens 70% duurder wordt. Zijn er meer zieken? Zijn de artsen lekker de zakken aan het vullen?

[ Bericht 19% gewijzigd door Steijn op 25-08-2005 00:20:58 ]
pi_29947753
quote:
Op donderdag 25 augustus 2005 00:13 schreef Steijn het volgende:
Ik ben nu particulier verzekerd voor 30 euro per maand, 360 euro per jaar dus. Dus het wordt fors inleveren. Als het niet verplicht was om je te verzekeren had ik me mooi niet verzekerd. Die 2 keer naar de tandarts per jaar had ik dan wel zelf betaald.

Overigens krijg ik door dit nieuwe stelsel spontaan de neiging om te emigreren, 1200 euro of meer per jaar voor een ziektenkostenverzekering, ze zijn compleet gestoord. Ik heb nog steeds geen enkele onderbouwing gezien waarom de zorg volgend jaar ineens 70% duurder wordt. Zijn er meer zieken? Zijn de artsen lekker de zakken aan het vullen?
Vind ik knap zulke bedragen. Alleen de awbz en al dat soort regelingen is een hoop geld.
  donderdag 25 augustus 2005 @ 09:42:41 #25
39240 jagermaster
pi_29948124
quote:

die wetterlijke maandelijkse bijdrage (mooz premie ofzoiets heet dat toch ) is al iets van dat bedrag. Lijkt me heel stug dat je dan particulier verzekerd kan zijn of zit je met een studentenverzekering?
Where's my fear???
pi_29949942
Ik werk parttime, zit in het ziekenfonds en ben dus de lul. Nu betaal ik 50 euro inclusief aanvullende verzekering. Vanaf 1 januari dus 1200 a 1300 euro per jaar, maar dan niet aanvullend verzekerd. Wat dat extra kost kan niemand mij vertellen. De ziektekosten zijn de laatste vijf jaar idioot gestegen. Kabinet (ic.Hogervorst) zit de boel gigantisch te belazeren. Waar blijft al die poen. En ik begrijp dat die compensatie ook een leugen is. Volledige compensatie niet voor de parttime werkers. Als je niet ziek bent, dan word je het wel van dit kabinet.
pi_29953550
quote:

Niet verzekeren
Heb je wel enig idee hoe duur zorg wel niet is als er dan iets met je gebeurd?
pi_29954806
Mijn vriend zijn verzekering wordt nu volledig betaald door zijn werkgever en ik zit in het ziekenfonds (+tandarts= 51euro per maand). Samen verdienen we net een beetje meer dan 40.000 en dat betekent dat we straks minimaal 200 euro per maand gaan betalen en geen zorgtoeslag krijgen.Zonder compenserende maatregelen zijn we dus op jaarbasis 1800 euro MEER kwijt.
Zoals Hoogervorst gister zei, iemand met een redelijk inkomen en iemand met een "kleine" baan gaan er fors op achteruit!!!!!!!!!!!
pi_29957201
quote:
Op donderdag 25 augustus 2005 09:42 schreef jagermaster het volgende:
die wetterlijke maandelijkse bijdrage (mooz premie ofzoiets heet dat toch ) is al iets van dat bedrag. Lijkt me heel stug dat je dan particulier verzekerd kan zijn of zit je met een studentenverzekering?
Ik heb een studentenverzekering bij Geove.
quote:
Op donderdag 25 augustus 2005 13:15 schreef Excrusiator het volgende:
Niet verzekeren
Heb je wel enig idee hoe duur zorg wel niet is als er dan iets met je gebeurd?
Ja, je moet geen kanker krijgen. Maar ik heb in deze 22 jaar nu slechts een gebroken pols gehad. Stel dat ik 22 jaar 1200 euro aan premie had betaald, 26400 euro dus. Voor dat bedrag kun je best een aardig aantal medische handelingen laten doen.

Maar ik wil even wat minder op de getallen focussen, dit staat niet voor niets in POL, waarom is alles ineens zoveel duurder geworden? Ik vind dat echt onbegrijpelijk, waar gaat al dat extra geld naar toe?

[ Bericht 21% gewijzigd door Steijn op 25-08-2005 15:02:30 ]
pi_29959860
De medische zorg kost elk jaar 5-10 % meer. Dat komt door duurdere behandelmethodes. Salarisverhogingen voor het personeel en aparatuur en medicijnen.
pi_29959977
quote:
Op donderdag 25 augustus 2005 16:04 schreef gargamel het volgende:
De medische zorg kost elk jaar 5-10 % meer. Dat komt door duurdere behandelmethodes. Salarisverhogingen voor het personeel en aparatuur en medicijnen.
Blijft er nog 60% onverklaard over. Ik vind dat we in Nederland maar eens een discussie moeten starten of iedere vorm van behandeling wel altijd beschikbaar moet zijn, de kosten stijgen abnormaal snel.
pi_29960641
Ziekenfondsen zijn in een paar jaar tijd ook in prijs verdrievoudigd.

Ik hoor verhalen over Belgie: premies van 16 euro voor 3 maanden, aanvullende verzekeringen kan je extra nemen, en er zijn geen wachtlijsten. Je wordt sneller geholpen, en de behandeling kost ook een heel stuk minder.... Waarom al dat gedoe hier met toeslagen en heffingen en tienduizenden mensen die nodig zijn om geld van het ene potje via de "patient" naar het andere potje te schuiven? Kijk hoe ze het in Belgie doen, en doe hetzelfde!
censuur :O
pi_29961143
Als docent ben ik verplicht particulier verzekerd, ook al zit ik net onder zf-grens (1-verdieners). Ik krijg dan weer wat geld terug via een rondpompregeling. Ik verwacht dat die laatste wordt afgeschaft en dat ik niet in aanmerking kom voor zorgtoeslag. Ik en mijn vrouw moeten meer betalen, maar omdat ik kinderen heb zal ik netto ongeveer evenveel betalen.
Wasserwunderland
pi_29961785
Zoals ik al in een ander topic beschreef betaal ik nu per jaar als particulier ¤ 840. Volgend jaar (ik ben zelfstandig ondernemer) ga ik bijna ¤ 3.000 betalen. Dit wordt misschien iets minder door compensatieregelingen die voor mijn groep genomen gaan worden, maar het zal altijd nog twee of drie keer zoveel zijn als ik nu betaal.

Dan heb ik nog maar de basisverzekering en moet ik bijvoorbeel een groot deel van de tandarts nog zelf betalen (wat ik nu overigens ook doe). Nu claim ik twee keer per jaar huisartsenkosten voor een recept voor de pil, dus waar ik nu werkelijk zoveel voor betaal?
pi_29964559
quote:
Op donderdag 25 augustus 2005 16:08 schreef Steijn het volgende:

[..]

Blijft er nog 60% onverklaard over. Ik vind dat we in Nederland maar eens een discussie moeten starten of iedere vorm van behandeling wel altijd beschikbaar moet zijn, de kosten stijgen abnormaal snel.
Nou de kosten zijn in behoorlijk bekend hoor, het is namelijk een behoorlijk bureaucratische organisatie zo'n ziekenhuis. Los van dat, ja de kosten stijgen snel, en mischien moet niet alles vergoed worden. Maar wat mag er dan uit?
  donderdag 25 augustus 2005 @ 18:23:07 #36
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_29964895
quote:
Op donderdag 25 augustus 2005 18:11 schreef gargamel het volgende:

[..]

Nou de kosten zijn in behoorlijk bekend hoor, het is namelijk een behoorlijk bureaucratische organisatie zo'n ziekenhuis. Los van dat, ja de kosten stijgen snel, en mischien moet niet alles vergoed worden. Maar wat mag er dan uit?
Ben bang dat het gemiddelde zknfds./verzekeringsmaatschappij een minstens zo grote bureaucratie kent.

VGZ heeft per personeelsklid ongeveer 1000 verzekerden, gemiddelde huisarts/tandartspraktijk is ongeveer 2000 patiënten; dat zijn wel erg hoge administratie kosten.
pi_29966049
Hey Fortunate-Son, hier kan ik maar één ding op zeggen: ........JAMMER!
pi_29968525
quote:
Op donderdag 25 augustus 2005 16:54 schreef bloodymary het volgende:
Dan heb ik nog maar de basisverzekering en moet ik bijvoorbeel een groot deel van de tandarts nog zelf betalen (wat ik nu overigens ook doe). Nu claim ik twee keer per jaar huisartsenkosten voor een recept voor de pil, dus waar ik nu werkelijk zoveel voor betaal?
Je financiert die bureaucratisch bende. Krijg jij ook zo'n zin te verhuizen naar België of de VS?
pi_29969757
quote:
Op donderdag 25 augustus 2005 20:08 schreef Steijn het volgende:

[..]

Je financiert die bureaucratisch bende. Krijg jij ook zo'n zin te verhuizen naar België of de VS?
Ik hoor niet anders dan dat de VS ook duur is.
pi_29969844
quote:
Op donderdag 25 augustus 2005 20:41 schreef gargamel het volgende:

[..]

Ik hoor niet anders dan dat de VS ook duur is.
Daar is zorg wel duur, maar de overheid steelt niet zoveel van je inkomen. In verhouding is het ook goedkoper, daarnaast zou je in de States met vergelijkbaar werk wat je hier doet waarschijnlijk een stuk meer verdienen.
FC Den Bosch | Standard Liege | Atletico Madrid | Lazio Roma | Alianza Lima | Chelsea | Dinamo Kiev
Corazón Alianza Lima Corazón para ganar a La Victoria volveremos para verte campeonar.
pi_29970169
quote:
Op donderdag 25 augustus 2005 20:43 schreef CherrymoonTraxx het volgende:
Daar is zorg wel duur, maar de overheid steelt niet zoveel van je inkomen. In verhouding is het ook goedkoper, daarnaast zou je in de States met vergelijkbaar werk wat je hier doet waarschijnlijk een stuk meer verdienen.
...totdat je je been breekt, dan lig je zo onder een brug.
Wasserwunderland
pi_29970175
quote:
Op donderdag 25 augustus 2005 16:25 schreef RemcoDelft het volgende:
Ziekenfondsen zijn in een paar jaar tijd ook in prijs verdrievoudigd.

Ik hoor verhalen over Belgie: premies van 16 euro voor 3 maanden, aanvullende verzekeringen kan je extra nemen, en er zijn geen wachtlijsten. Je wordt sneller geholpen, en de behandeling kost ook een heel stuk minder.... Waarom al dat gedoe hier met toeslagen en heffingen en tienduizenden mensen die nodig zijn om geld van het ene potje via de "patient" naar het andere potje te schuiven? Kijk hoe ze het in Belgie doen, en doe hetzelfde!
Kappen met de Numerus Fixus en specialisten gewoon in loondienst nemen inderdaad. Dat scheelt een slok op een borrel. Dit met goede huisarstenzorg die goed preventief werkt en je maakt een leuke slag. Echter met een VVD in de regering zal dat er nooit doorkomen .
Als het niet wil branden moet je beter stoken.
pi_29970228
quote:
Op donderdag 25 augustus 2005 20:50 schreef du_ke het volgende:
Kappen met de Numerus Fixus en specialisten gewoon in loondienst nemen inderdaad. Dat scheelt een slok op een borrel. Dit met goede huisarstenzorg die goed preventief werkt en je maakt een leuke slag. Echter met een VVD in de regering zal dat er nooit doorkomen .
Logisch, want de VVD spint garen bij eenieder die ruim verdient.
Wasserwunderland
pi_29970394
quote:
Op donderdag 25 augustus 2005 20:50 schreef Tup het volgende:
...totdat je je been breekt, dan lig je zo onder een brug.
Want daarmee kun je natuurlijk niet werken. De VS, samen met de Scandinavische landen, staat bij mij bekend als een land waar zeker voor rolstoelers ruimte is om te blijven werken. Bovendien verdient Jan Modaal in de VS zo'n 100000 Dollar per jaar (juist door het ontbreken van het pak aan heffingen dat je in Nederland wel hebt), daar kun je prima een particuliere zorgverzekering van betalen.
pi_29970480
quote:
Kappen met de Numerus Fixus en specialisten gewoon in loondienst nemen inderdaad. Dat scheelt een slok op een borrel. Dit met goede huisarstenzorg die goed preventief werkt en je maakt een leuke slag.
Helemaal mee eens.
quote:
Echter met een VVD in de regering zal dat er nooit doorkomen .
De VVD is volgens mij niet echt een artsenpartij, ik denk dat er ook heel wat bij de PvdA en het CDA zitten. Neemt niet weg dat er best ruimte is inderdaad voor een partij die daadwerkelijk liberaal is, op alle fronten wat mij betreft.
  donderdag 25 augustus 2005 @ 21:00:04 #46
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_29970584

[ Bericht 100% gewijzigd door Hyperdude op 25-08-2005 21:00:39 (dubbel) ]
  donderdag 25 augustus 2005 @ 21:00:14 #47
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_29970588
quote:

[..]

Mooi plan; hoeveel specialisten blijven er in Nederland?
pi_29970635
quote:
Op donderdag 25 augustus 2005 16:38 schreef Tup het volgende:
Als docent ben ik verplicht particulier verzekerd, ook al zit ik net onder zf-grens (1-verdieners). Ik krijg dan weer wat geld terug via een rondpompregeling. Ik verwacht dat die laatste wordt afgeschaft en dat ik niet in aanmerking kom voor zorgtoeslag.
Ja, zoiets verwacht ik ook, dus ik zal er idd wel op achteruitgaan en ik zie straks wel hoeveel. Is voor een deel ook wel een kwestie van tactisch kiezen en een eigen risico nemen enz. Ik ben kerngezond en hoop dat nog lang te blijven, dus ik probeer door het hoogste eigen risico te nemen de premiestijging binnen te perken te houden.

Tja, er wordt steen en been geklaagd, maar er zijn ook mensen die flinke mazzel hebben dat er een nieuwe verzekering aan komt: mensen die al jarenlang vanalles mankeren en daardoor 'vastzitten' bij hun verzekeraar omdat geen enkele andere ze wil accepteren tenzij tegen een torenhoge premie, die kunnen nu overal naartoe overstappen want er komt een acceptatieplicht. Nou zal die wel alleen voor de basisverzekering gelden, maar voor de overige aanvullende verzekeringen kunnen ze dan, net als iedereen, gaan 'shoppen', vergelijken, kijken welke verzekeraar de beste deal biedt. Dat konden voorheen alleen gezonde mensen die toch wel geaccepteerd worden, nu kunnen zij dat ook.
pi_29970648
quote:
Op donderdag 25 augustus 2005 21:00 schreef Hyperdude het volgende:
Heeft België een tekort?

Ofwel er blijven er voldoende zeker wanneer je de artsenopleidingen uitbreidt.
pi_29970672
quote:
Op donderdag 25 augustus 2005 20:57 schreef Steijn het volgende:

[..]

Helemaal mee eens.
[..]

De VVD is volgens mij niet echt een artsenpartij, ik denk dat er ook heel wat bij de PvdA en het CDA zitten. Neemt niet weg dat er best ruimte is inderdaad voor een partij die daadwerkelijk liberaal is, op alle fronten wat mij betreft.
hehe dat roep ik al een tijdje .
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')