abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_29965155
quote:
Op donderdag 25 augustus 2005 17:42 schreef Akkersloot het volgende:

[..]

De koran vind ik ook geen echte reclame voor de islam.
de koran is het heilige boek van de moslims en het Woord van God. maar de koran nemen we niet los, zoals ik al zei is er een geheel, namelijk van de koran, de sunnah en het begrip van de vrome voorgangers. de sunnah is de levenswijze van de profeet God's vrede en zegeningen zijn met hem, en die levenswijze is de beste manier van in praktijk brengen van de koran. wie kan immers beter de openbaring praktizeren, dan degene aan wie het werd geopenbaard? dan is er het begrip van de vrome voorgangers. zij zijn de eerste drie generaties moslims, waarvan de beste de metgezellen zijn van de profeet God's vrede en zegeningen zijn met hem. die metgezellen waren getuigen van de openbaring, wisten het hoe en waarom van een openbaring, en zo ook het gedrag van de profeet, God's vrede en zegeningen zijn met hem. daarom dienen de moslims altijd terug te keren naar hun begrip, want bepaalde verzen, uitspraken enz zijn algemeen, maar anderen zijn verbonden aan bepaalde omstandigheden ed. het is dus niet goed om de islam te presenteren via bepaalde verzen of overleveringen, zonder die in de juiste context zoals hierboven beschreven te vermelden. en het probleem van de moslimgemeenschap is dat die de grip op deze methodologie, de methodologie van de eerste moslims, heeft verloren.
pi_29965185
quote:
Op donderdag 25 augustus 2005 17:45 schreef Akkersloot het volgende:
Islam is de koran, en daarmee basta.
incorrect zoals hierboven verduidelijkt
  donderdag 25 augustus 2005 @ 18:46:05 #28
60090 Akkersloot
pro-islam is extreem-rechts !
pi_29965609
quote:
Op donderdag 25 augustus 2005 18:32 schreef SECRETZOFWAR het volgende:
wie kan immers beter de openbaring praktizeren, dan degene aan wie het werd geopenbaard?
Er is niets geopenbaard. De arme Mohammed was gewoon geestesziek. Acromegalie, een tumor in de hypofyse. Gaf behalve temporaalkwab epilepsie aanvallen (zoals ook bij Paulus en Jean d'Arc) ook extra groeihormonen. Vandaar ook die enorme voetafdrukken van de "profeet" in het Topkapi museum in Istanboel.
"Christenen en joden zijn ongelovig geworden omdat ze verzonnen hebben dat ze maar een paar dagen zullen branden in de hel" .
Mein Koran 3:23.
pi_29965839
dat staat hier niet ter discussie. het ging er mij om je te verduidelijken dat de islam niet alleen koran is
  donderdag 25 augustus 2005 @ 19:04:43 #30
60090 Akkersloot
pi_29966263
quote:
Op donderdag 25 augustus 2005 18:53 schreef SECRETZOFWAR het volgende:
dat staat hier niet ter discussie. het ging er mij om je te verduidelijken dat de islam niet alleen koran is
Gelieve dan een opmerking als
quote:
wie kan immers beter de openbaring praktizeren, dan degene aan wie het werd geopenbaard?
achterwege te laten

Wij hoeven hier niet de definities van de betreffende sektes zelf over te nemen. Het grapje van "islam is het geheel van de gelovigen" gaat gewoon niet op. Islam is gewoon een ideologie. En over die "gelovigen" kan je dat ook niet aan de binnenkant zien, of wel soms ?
"Christenen en joden zijn ongelovig geworden omdat ze verzonnen hebben dat ze maar een paar dagen zullen branden in de hel" .
pi_29966314
ach joh
  donderdag 25 augustus 2005 @ 19:06:54 #32
60090 Akkersloot
pi_29966334
En betreffende je signature. Wat een unterstatement "ik ben niet mijn broeders hoeder". Kaïn had Abel gewoon vermoord (volgens dat verhaal dan).
pi_29966690
hm
pi_29966994
quote:
Op donderdag 25 augustus 2005 18:46 schreef Akkersloot het volgende:

[..]

Er is niets geopenbaard. De arme Mohammed was gewoon geestesziek. Acromegalie, een tumor in de hypofyse. Gaf behalve temporaalkwab epilepsie aanvallen (zoals ook bij Paulus en Jean d'Arc) ook extra groeihormonen. Vandaar ook die enorme voetafdrukken van de "profeet" in het Topkapi museum in Istanboel.
Akkersloot hou je aub 1x stil over Mohammed, topic gaat over Islams boodschap en waar het voorstaat. Maak dit nou niet een standaard topic. Voor rest kan ik je reacties wel waarderen.
pi_29967221
quote:
Op donderdag 25 augustus 2005 15:47 schreef SlimShady het volgende:

[..]

als je van plan bent om alle autochtonen te overtuigen, kan ik je nu vertellen dat het zinloos is.
heeft geen zin. net als het overtuigen van homofoben dat ze homo's moeten respecteren.
Overtuigen is niet mijn beweeg reden waarom ik dit topic heb geopend, maar na alle gebash ( natuurlijk ook goede gingen over Islam ) op Fok! een topic over wat Islam vertegenwoordigt. Namelijk racen in het verrichten van goede daden.
pi_29967314
quote:
Op donderdag 25 augustus 2005 15:43 schreef ToMaSZ het volgende:
I see. Is ook begrijpelijk, onbekend maakt onbemind he.

Een slechte naam bij een religie wordt alleen denk ik niet enkel veroorzaakt door onbekendheid over een boodschap. Als er groepen mensen in de publiciteit treden (of ze die nu zoeken of niet) die religie misbruiken om hun eigen krankzinnige ideeen kracht bij te zetten, wordt dat door velen -logischerwijs- afgespiegeld aan de betrokken religie.

Andersom gebeurt precies hetzelfde. Als invloedrijken een religie als kwaad bestempelen, worden ze daarin makkelijk gevolgd door hun aanhang.

In alle gevallen: veel mensen zijn net lemmings. Lopen rustig hun grote leider achterna zonder naar de mogelijke gevolgen te kijken. En als die grote leider besluit zonder parapluutje de afgrond in te wandelen, dondert de hele zwik er achteraan, tot er 1 wakker wordt, de leiding neemt en de stroom te pletter vallende tokkies weet te stoppen.
Precies, is op het moment ook met Islam het geval. Iedereen loopt maar een "imam" achterna. Die verzen uit de Islam interpreteert naar eigen belang.

Terwijl de Islam altijd al rechtvaardigheid op Aarde roepte, wordt er nu alleen terrorisme en Islam in een zin genoemd
pi_29967720
quote:
Op donderdag 25 augustus 2005 16:11 schreef SlimShady het volgende:

[..]

dit bedoel ik.
veel succes met je boodschap, triggershot.
"Uit een TNS NIPO-enquete in opdracht van de Volkskrant in juni 2004 blijkt echter dat 8 van de 10 de Nederlanders weinig tot niets weet van de islam. Hetzelfde onderzoek wees uit dat naarmate iemand meer weet over de islam, diegene ook positiever tegenover moslims staat."

Dank je
pi_29967764
Voor rest sluit ik me aan bij SECRETZOFWAR
pi_29967855
quote:
Op donderdag 25 augustus 2005 19:33 schreef Triggershot het volgende:

[..]

Precies, is op het moment ook met Islam het geval. Iedereen loopt maar een "imam" achterna. Die verzen uit de Islam interpreteert naar eigen belang.

Terwijl de Islam altijd al rechtvaardigheid op Aarde roepte, wordt er nu alleen terrorisme en Islam in een zin genoemd
vooral als BN-ers erover beginnen moet ik kotsen .
die gasten weten niks
tegenwoordig probeer ik alles over terrorisme te vergeten, als ik op straat ben.
ik neem elke werkdag mijn rugzak mee op de fiets. het boeit me niks wat mensen erover denken.
ik laat me niet beïnvloeden door paranoïde mensen en gestoorde terro's.
pi_29967960
quote:
Op donderdag 25 augustus 2005 19:50 schreef SlimShady het volgende:

[..]

vooral als BN-ers erover beginnen moet ik kotsen .
die gasten weten niks
tegenwoordig probeer ik alles over terrorisme te vergeten, als ik op straat ben.
ik neem elke werkdag mijn rugzak mee op de fiets. het boeit me niks wat mensen erover denken.
ik laat me niet beïnvloeden door paranoïde mensen en gestoorde terro's.

Mee eens, toe geven aan de angst, dat is precies wat ze willen.

Natuurlijk ontken ik niet dat het deels van moslim omgeving is, maar de ware boodschap van Islam ontkent alle manier van terreur en onrecht op aarde. Zelfs toen ik op een Protestans school was werd islam uiterst tolerant en vrede lievend getoond, en nu zijn het opeens allemaal terroristen
.
pi_29968153
Ik wil even zeggen dat ik het knap vind dat jij nog écht gelovig bent.
Wat ik vooral irri vond van de Islam, is dat je er 24/7 mee bezig bent.
Mag ik dit wel eten? Mag ik dit wel doen? Hoelaat moet ik (wéér) bidden?
5x p/dag bidden vind ik teveel. tijdsverspilling.
gewoon lekker opstaan, eten, werken is toch beter dan vroeg opstaan, bidden, werken?
pi_29968341
quote:
Op donderdag 25 augustus 2005 19:58 schreef SlimShady het volgende:
Ik wil even zeggen dat ik het knap vind dat jij nog écht gelovig bent.
Wat ik vooral irri vond van de Islam, is dat je er 24/7 mee bezig bent.
Mag ik dit wel eten? Mag ik dit wel doen? Hoelaat moet ik (wéér) bidden?
5x p/dag bidden vind ik teveel. tijdsverspilling.
gewoon lekker opstaan, eten, werken is toch beter dan vroeg opstaan, bidden, werken?
Thnx

Echt gelovig dat ben ik wel, maar ben ik constant bezig met mijn geloof? Nee dat niet. Ik heb ook tekort komingen. Het is eigenlijk wel heel duidelijk wat wel/niet mag in de Islam.

Overigens is islams theorie, God heeft je dit allemaal gegeven, leven, werk , eten etc. En bidden is dan zeg maar God bedanken voor alle voorzieningen. En dat God je vergeeft wat je ook doet zolang je niemand anders naast hem aanbid.
pi_29968810
quote:
Op donderdag 25 augustus 2005 20:03 schreef Triggershot het volgende:
...
Hoe sta jij tegenover homosexuelen?
pi_29968941
quote:
Op donderdag 25 augustus 2005 20:16 schreef Haushofer het volgende:

[..]

Hoe sta jij tegenover homosexuelen?
tegenover gaysex en alles eromheen

Maar het maakt ze niet minder mens of geeft ze niet minder rechten, overigens mijn intolerantie jegens hun sexuele voorkeur staat los van mijn religie. Al voor dat ik in contact met islam kwam had ik moeite met ze te accepteren.
pi_29969296
ff persoonlijk dan, triggershot ben je bekeerd tot islam?
en slimshady was jij voorheen moslim?

(als te persoonlijk is laat maar hoor)
pi_29969361
quote:
Op donderdag 25 augustus 2005 20:29 schreef SECRETZOFWAR het volgende:
ff persoonlijk dan, triggershot ben je bekeerd tot islam?

Triggershot is halfbloed, Protestant opgevoed, Vader moslim. Moeder Christen.
pi_29969428
quote:
Op donderdag 25 augustus 2005 20:20 schreef Triggershot het volgende:

[..]

tegenover gaysex en alles eromheen

Maar het maakt ze niet minder mens of geeft ze niet minder rechten, overigens mijn intolerantie jegens hun sexuele voorkeur staat los van mijn religie. Al voor dat ik in contact met islam kwam had ik moeite met ze te accepteren.
Nou ja, als jij tolerantie verlangt van andersdenkenden, hoop ik ook dat je tolerant tegenover andersdenkenden bent. Zoals tegenover homo's. De vaak aanwezige algemene afkeur van religies tegenover bepaalde groeperingen, zoals homo's, staat mij altijd bijzonder tegen. In de trend van "ons geloof predikt vrede en tolerantie" terwijl er in de Koran, en ook in de Bijbel natuurlijk, nogal akelige dingen staan over oa homo's. Dan wordt die tolerantie opeens niet meer zo nauw genomen.
pi_29969559
quote:
Op donderdag 25 augustus 2005 20:32 schreef Haushofer het volgende:

[..]

Nou ja, als jij tolerantie verlangt van andersdenkenden, hoop ik ook dat je tolerant tegenover andersdenkenden bent. Zoals tegenover homo's. De vaak aanwezige algemene afkeur van religies tegenover bepaalde groeperingen, zoals homo's, staat mij altijd bijzonder tegen. In de trend van "ons geloof predikt vrede en tolerantie" terwijl er in de Koran, en ook in de Bijbel natuurlijk, nogal akelige dingen staan over oa homo's. Dan wordt die tolerantie opeens niet meer zo nauw genomen.
Zoals ik al zei, mijn afkeur tegen homo''s had ik al voor de islam, dus wat jij vroeg wat ik over homo's vind, vatte ik persoonlijk op en reageerde er ook namens me zelf op niet namens mijn religie of volgens mijn religie. Islam erkent homofiliteit in de Koran, alleen je mag het niet in praktijk brengen. Net zoals zoveel andere dingen.
pi_29969745
quote:
Op donderdag 25 augustus 2005 20:29 schreef SECRETZOFWAR het volgende:

ja. je kan me vragen over de Islam en wat ik ervan vind/denk maar over mijn situatie wil ik niks kwijt.
over waarom ik geen moslim meer ben, kan je lezen in mijn vorige post.
pi_29969761
quote:
Op donderdag 25 augustus 2005 20:36 schreef Triggershot het volgende:

[..]

Zoals ik al zei, mijn afkeur tegen homo''s had ik al voor de islam, dus wat jij vroeg wat ik over homo's vind, vatte ik persoonlijk op en reageerde er ook namens me zelf op niet namens mijn religie of volgens mijn religie. Islam erkent homofiliteit in de Koran, alleen je mag het niet in praktijk brengen. Net zoals zoveel andere dingen.
Nou zijn er mensen die vinden dat je de Islam niet in de praktijk mag brengen; ze zijn tegen religie, bijvoorbeeld tegen de jouwe.
En je hebt mensen die vinden dat homosexualiteit niet in de praktijk mag worden gebracht.

Beide zijn inbreuk op de mens zijn vrijheid om te zijn wie hij/zij is. En dat veracht ik.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')