abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_29929631
Ik vraag me al een tijdje af hoe mijn probleem nou verholpen zou kunnen worden.

Ik woon dus in Capelle aan den IJssel (deelgemeente R'dam) - ben 18 jaar - etc etc.
Het stikt hier van de wannabe's (die Nederlandse 'Negers') en allochtonen. Op straat en in winkels hoor je meer Straattaal/Buitenlandse taal dan onze eigen taal.
Het probleem is: Ik bezorg nu al 5 jaar kranten (R'dam Dagsblad / Telegraaf / Algemeen Dagblad) en doe dat op de brommer. Ik sta dus in Capelle bekend als de krantenbezorger van de stad etc etc.. 2 jaar terug zijn er een hoop incidenten gebeurd:
- Groepje van 10 'allochtoontjes' (leeftijd: 14 jaar) stelen kranten uit mijn tas
- Er worden continu 'schijnbewegingen' gemaakt waardoor ik schrik/moet uitwijken
- Spugen komt 'maandelijks' voor
- Proberen mijn brommer te stelen is een hobby geworden
- Schelden/dreigementen is helemaal 'in'

Dit zijn nog de kleine dingen. Helaas voor de lezers, het waren tot nu toe elke keer "Niet-Nederlandse" jongeren van rond de 15 jaar.

Ruim 4 maanden terug is het 'echte' werk begonnen voor de hangjongeren in de buurt:
- 's nachts aangesproken door een Nederlandse jongen (25 jaar), hij wilde mijn brommer hebben en als ik het niet zou geven zou ik knock-out geslagen worden.. Gelukkig toen die zijn t-shirt uit ging doen om te vechten heb ik kunnen wegrijden, maar hij heeft me wel 1 stoot in mijn ruggengraat gegeven. (aangifte gedaan)

- groepje van 10 allochtonen (leeftijd gemiddeld: 16 jaar) staan in mijn straat en 1 springt achterop mijn brommer. Ik waarschuw hem eraf te gaan en meneer probeert mij vervolgens eraf te duwen. Hij gaat eraf en begint te schelden en geeft me vervolgens 1 duw. Ik heb hem hierop hard in zijn gezicht geslagen waardoor zijn wenkbrauw was opengescheurd.
's Avonds kom ik terug en staan ze er weer, ik wil mijn kelderbox ingaan maar krijg een mes op mijn keel want ik had 'zijn neefje vanmiddag geslagen'. Uiteindelijk na hoop geschreeuwd/gescheld kwam mijn ma die me daar heeft weggehaald. (aangifte gedaan)

-Groepje hangjongeren (10 man) van zowel Nederlandse als Buitenlandse afkomst vraagt om een sigaret. Ik zeg: nee sorry heb ik niet. Vervolgens begint er 1 (allochtoonse afkomst) opmerkingen te maken over mijn winterjas terwijl het zomer is..
Ik steek ondertussen een sigaret op en meneer begint te dreigen: Je hebt wel sigaret 'kankerlijer' - beter geef je er gewoon 1 anders sloop ik je.
Ik bleef rustig op het bankje zitten met een vriend en negeerde ze, tot hij mijn sigaret uit mijn hand trapte. Omdat dit echt al de zoveelste keer was dat er weer wat gebeurde door die klote jeugd hier, heb ik mijn mes getrokken en hem bij zijn strot beet gepakt en het mes goed hard op zijn keel geplaatst. Die gozer schrok hier zo van dat die helemaal begon te trillen en uiteindelijk smeekte om hem te laten gaan. Hierbij heb ik hem losgelaten en is die met vrienden weggegaan.
Volgende dag word ik door hetzelfde groepje van mijn brommer afgetrapt waardoor ik een harde klap op het asfalt maakte. (aangifte gedaan)

Ondertussen staan er zo'n 5 meldingen bij de politie. Heb daar een aantal gesprekken gehad over wat ik het beste kan doen als er weer zo'n situatie komt. Het enige wat ze zeggen is: Het beste wat je kan is negeren.

Ik ben het ondertussen meer dan zat, want negeren helpt niet! Ik heb al iemand een knal moeten verkopen, maar vervolgens krijg je een mes op je keel. Ik heb al iemand met een mes 'moeten' bedreigen, maar dan word je van je brommer afgetrapt.
Ik ben verre van geweldadig - ik ben naar mijn mening perfect opgevoed en ben fatsoenlijk en hulpzaam. Het feit dat ik een mes draag is puur voor zelfverdediging (heb hem in 5 jaar 'pas' 1x getrokken) en ik loop er ook zeker niet te koop mee op straat.

Ik vraag me af of iemand nog goeie tips heeft ...

nutteloze posts kan je achter wegen laten

World Wrestling Entertainment
pi_29930042
Ohw jij bent er zo 1, die meteen zn mes trekt
pi_29930107
Ja ik ben er zo 1 ja....
Als je mij aankijkt dan trek ik meteen een mes..
-
tip: Lees laatste regel van mijn vorige post
  woensdag 24 augustus 2005 @ 19:28:45 #4
33321 stukovich
Y tu mamá también
pi_29930231
quote:
Op woensdag 24 augustus 2005 19:12 schreef MeneerMuis het volgende:
KNIP
Tering, wat een hoop heb jij meegemaakt. Ik, als allochtone burger van Nederland, schaam me hiervoor. Ik zou zeggen ga lekker verhuizen, want zo te horen is je leefomgeving in een ghetto aan het veranderen.
Tegenovergestelde van preventief
WACC = Ko = (EV/TV) ke + (VV/TV) (1-f) kv
pi_29930263
Je zegt dat je geen sigaretten hebt en vervolgens steek je er provocerend eentje op waarna je ruzie krijgt en bij iemand een mes op zijn keel zet.

Wat een groot onrecht wordt jou hier aangedaan. Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
pi_29930371
quote:
Op woensdag 24 augustus 2005 19:23 schreef 2609 het volgende:
Ohw jij bent er zo 1, die meteen zn mes trekt
Dat lijkt me niet meer dan terecht. Negeren zorgt ervoor dat dit soort gedrag aangemoedigd wordt. Dat de politie dat aanraadt vind ik misselijk.
As the officer took her away, she recalled that she asked,
"Why do you push us around?"
And she remembered him saying,
"I don't know, but the law's the law, and you're under arrest."
pi_29930385
Het is dat ik voor mijn 'werk' vaak buiten ben, en de buurt hier gewoon 1 bende is geworden de laatste 5 jaar. Verhuizen is helaas geen optie omdat ik niet genoeg geld heb om op kamers te wonen...
Je hebt hier een onderscheiding van 2 groepen:
1. Rondhangende Nederlanders die jointje roken/biertje drinken en plezier maken (soms wat luidruchtig, maar dat hoort erbij)
2. Rondhangende jongeren die voornamelijk als doel hebben om mensen te irriteren/beledigen/bedreigen/etc etc (wannabe's/allochtonen voornamelijk)
  Milf woensdag 24 augustus 2005 @ 19:35:10 #8
16000 nikky
Paars is het nieuwe rood!
pi_29930471
Dat jij nog krantenloopt. .

Misschien eens door iemand laten opnemen die je dan de hele dag achtervolgt?
👍Wanneer krijg ik de FA rechten terug?
Op maandag 11 juli 2011 17:38 schreef Bart het volgende:
Je bent echt een unieke verschijning, vind ik altijd wel grappig als ik jou ergens zie posten :D.
pi_29930472
quote:
Op woensdag 24 augustus 2005 19:29 schreef Croupouque het volgende:
Je zegt dat je geen sigaretten hebt en vervolgens steek je er provocerend eentje op waarna je ruzie krijgt en bij iemand een mes op zijn keel zet.

Wat een groot onrecht wordt jou hier aangedaan. Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Je zou in dit geval de situatie moeten kennen. Als ik daar op een bankje zit met een vriend en heb een sigaret in mijn mond (die overigens bijna op was) en er komt een groepje langs die bedreigend overkomen en die in de meerderheid zijn, dan heb je weinig keuzes.

Helaas kan je hierover pas echt oordelen als je of: mij op me woord gelooft of de situatie had meegemaakt.
pi_29930531
quote:
Op woensdag 24 augustus 2005 19:32 schreef heiden6 het volgende:

[..]

Dat lijkt me niet meer dan terecht. Negeren zorgt ervoor dat dit soort gedrag aangemoedigd wordt. Dat de politie dat aanraadt vind ik misselijk.
Ja dat is inderdaad misselijk, maar DAT is de KNUFFELcultuur hier in NL, lekker alles wegmoffelen onder de mantel van de liefde, het zijn kleine aanpassingsproblemen

Helaas is negeren wel het beste, als je het opzoekt krijg je inderdaad alleen maar meer problemen, OF je moet zelf een BLANKE NEGER worden.... dat ze respect voor je krijgen
RTFM
Zo niet? Dan toch!
Nawie, just Nawie!
TWENTE KAMPIOEN.
pi_29930554
quote:
Op woensdag 24 augustus 2005 19:12 schreef MeneerMuis het volgende:
-Groepje hangjongeren (10 man) van zowel Nederlandse als Buitenlandse afkomst vraagt om een sigaret. Ik zeg: nee sorry heb ik niet. Vervolgens begint er 1 (allochtoonse afkomst) opmerkingen te maken over mijn winterjas terwijl het zomer is..
Ik steek ondertussen een sigaret op en meneer begint te dreigen: Je hebt wel sigaret 'kankerlijer' - beter geef je er gewoon 1 anders sloop ik je.
Dat is ook niet echt slim hè. Lok je het wel een beetje uit.
Verder is het gewoon een klote-situatie.
pi_29930679
Verhuizen of die gasten kapot steken..
  woensdag 24 augustus 2005 @ 19:45:20 #13
121552 k3_kill_me
rete intressant uh-huh...
pi_29930836
tuup k zeg je dit je hebt serieus 2 keuzes

of je haalt een groep vrienden bij elkaar gaat ze allemaal af met een paar knuppels

of je pleurt m daar weg serieus man..

k word zo fokkin' ziek van al die kutgezichten die denken dat we hier in de ghetto zitten en dat ze beetje gangsta moeten spelen en al die shit...
wacht maar totdat de bokkeriejers aan de macht zijn

nee maar serieus hun willen ghetto spelen speel het lekker mee laat zien wie je bent n waar je voor staat ...
*proef je n't? -neu.. ma heb het al eens gesmaakt.
Onder de voet gelopen door een kudde H&M groupies.. daar zit een verhaal achter.
-
Ik ben hier om jou te irriteren, klootzak.
pi_29930841
Ik wil niet in de problemen komen. Ga nu naar het HBO en wil gewoon elke dag naar school kunnen gaan. Alleen wil niet het risico nemen dat ik de volgende keer mijn brommer/telefoon/portomonee kwijt raak..

Ik ben inderdaad van plan te stoppen met het bezorgen van kranten, en dat alleen voor mijn eigen veiligheid.
pi_29930854
quote:
Op woensdag 24 augustus 2005 19:37 schreef Impry het volgende:

[..]

Dat is ook niet echt slim hè. Lok je het wel een beetje uit.
Verder is het gewoon een klote-situatie.
Tsja, beetje gelijk heb je, maar je weet dat het die gozer niet alleen om de sigaret ging. Wat hij ook gedaan had, uit de hand gelopen zou het toch wel zijn geweest. (kromme zin)

Tsja, wat kun je doen? Stoppen met krantenlopen is een (kortstondige) oplossing, er met een knuppel op los rammen ook, al lijkt mij dat op de lange termijn niet de juiste oplossing. Of er valt een maroc verkeerd en je hebt en de pliesie en de hele buurt achter je aan, of je ramt wat van je af en het geweld escaleert meer en meer.

Verhuizen zal wel geen optie zijn, op jezelf wonen mogelijk? (weet ff niet meer je leeftijd).
You can't convince a believer of anything; for their belief is not based on evidence, it's based on a deep seated need to believe
C. Sagan
  woensdag 24 augustus 2005 @ 19:47:47 #16
121552 k3_kill_me
rete intressant uh-huh...
pi_29930921
kutwouten doen ook geen fuck tegenwoordig he..
*proef je n't? -neu.. ma heb het al eens gesmaakt.
Onder de voet gelopen door een kudde H&M groupies.. daar zit een verhaal achter.
-
Ik ben hier om jou te irriteren, klootzak.
pi_29931122
Politie moet daaruit de conclusie trekken dat ze 's (undercover) moeten surveilleren terwijl jij bezig bent met je krantenronde, en voornamelijk rond de uren dat je ALTIJD rottigheid met ze hebt.
Dan worden ze nl. op heterdaad betrapt en kunnen ze in de boeien geslagen worden.
(hadden we nog maar de Schandpaal en het radbraken.. Dan was ik de beul.)
pi_29931246
laten filmen door een maat, en de publiciteit zoeken!

laat maar eens lekker een discussie losbarsten over hoe het in de randstad (oftewel buitenlandse ghetto/nieuwmekka) aan toe gaat, en hoe normale hardwerkende mensen onmogelijk wordt gemaakt normaal te leven!
And then there were syntax-errors
  woensdag 24 augustus 2005 @ 20:13:01 #19
33321 stukovich
Y tu mamá también
pi_29931760
quote:
Op woensdag 24 augustus 2005 19:57 schreef UberPhreak het volgende:
laten filmen door een maat, en de publiciteit zoeken!

laat maar eens lekker een discussie losbarsten over hoe het in de randstad (oftewel buitenlandse ghetto/nieuwmekka) aan toe gaat, en hoe normale hardwerkende mensen onmogelijk wordt gemaakt normaal te leven!
Beroep: ICT Regiobeheerder

Hardwerkende mensen met een ECHTE baan ja
  woensdag 24 augustus 2005 @ 20:15:31 #20
36098 kievit19
vlaai squad is no more
pi_29931859
quote:
Op woensdag 24 augustus 2005 20:13 schreef stukovich het volgende:

[..]

oh, dus je geeft zelf nu maar meteen toe dat je ook 1 van die lui bent , die ervan geniet iemand zijn dag te vergallen?
The sand is pouring through the hourglass
To remind me of how precious time is
Cause all I ever do
Is dream, dream, dream, what am I supposed to do
pi_29931957
quote:

[..]

beroep:

i rest my case.
  woensdag 24 augustus 2005 @ 20:18:08 #22
33321 stukovich
Y tu mamá también
pi_29931958
quote:
Op woensdag 24 augustus 2005 20:15 schreef kievit19 het volgende:

[..]

oh, dus je geeft zelf nu maar meteen toe dat je ook 1 van die lui bent , die ervan geniet iemand zijn dag te vergallen?
Ik studeer bedrijfseconomie, deze studie zal ik nominaal af gaan maken, waarna ik bestuurskunde ga studeren.
Voor de rest werk ik 3 avonden in de week, en in het weekend.

Trek zelf je conclusie maar
pi_29932002
quote:
Op woensdag 24 augustus 2005 20:18 schreef stukovich het volgende:

[..]

Ik studeer bedrijfseconomie, deze studie zal ik nominaal af gaan maken, waarna ik bestuurskunde ga studeren.
Voor de rest werk ik 3 avonden in de week, en in het weekend.

Trek zelf je conclusie maar
waarom voel je je dan aangesproken?
pi_29932050
quote:

[..]

Wat lig je die kerel nou lastig te vallen en te klagen over zijn baan?
Je zegt eerst dat je je als allochtone nederlander hier voor schaamt, maar vervolgens fik je wel iemand af vanwege zijn beroep

Wat is het jouwe? Geiteneuken?
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
  woensdag 24 augustus 2005 @ 20:21:10 #25
33321 stukovich
Y tu mamá también
pi_29932072
quote:
Op woensdag 24 augustus 2005 20:19 schreef UberPhreak het volgende:

[..]

waarom voel je je dan aangesproken?
Als je goed zou lezen, insinueerde een FOK-user dat ik elke dag niets deed.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')