Ik vraag me al een tijdje af hoe mijn probleem nou verholpen zou kunnen worden.
Ik woon dus in Capelle aan den IJssel (deelgemeente R'dam) - ben 18 jaar - etc etc.
Het stikt hier van de wannabe's (die Nederlandse 'Negers') en allochtonen. Op straat en in winkels hoor je meer Straattaal/Buitenlandse taal dan onze eigen taal.
Het probleem is: Ik bezorg nu al 5 jaar kranten (R'dam Dagsblad / Telegraaf / Algemeen Dagblad) en doe dat op de brommer. Ik sta dus in Capelle bekend als de krantenbezorger van de stad etc etc.. 2 jaar terug zijn er een hoop incidenten gebeurd:
- Groepje van 10 'allochtoontjes' (leeftijd: 14 jaar) stelen kranten uit mijn tas
- Er worden continu 'schijnbewegingen' gemaakt waardoor ik schrik/moet uitwijken
- Spugen komt 'maandelijks' voor
- Proberen mijn brommer te stelen is een hobby geworden
- Schelden/dreigementen is helemaal 'in'
Dit zijn nog de kleine dingen. Helaas voor de lezers, het waren tot nu toe elke keer "Niet-Nederlandse" jongeren van rond de 15 jaar.
Ruim 4 maanden terug is het 'echte' werk begonnen voor de hangjongeren in de buurt:
- 's nachts aangesproken door een Nederlandse jongen (25 jaar), hij wilde mijn brommer hebben en als ik het niet zou geven zou ik knock-out geslagen worden.. Gelukkig toen die zijn t-shirt uit ging doen om te vechten heb ik kunnen wegrijden, maar hij heeft me wel 1 stoot in mijn ruggengraat gegeven. (aangifte gedaan)
- groepje van 10 allochtonen (leeftijd gemiddeld: 16 jaar) staan in mijn straat en 1 springt achterop mijn brommer. Ik waarschuw hem eraf te gaan en meneer probeert mij vervolgens eraf te duwen. Hij gaat eraf en begint te schelden en geeft me vervolgens 1 duw. Ik heb hem hierop hard in zijn gezicht geslagen waardoor zijn wenkbrauw was opengescheurd.
's Avonds kom ik terug en staan ze er weer, ik wil mijn kelderbox ingaan maar krijg een mes op mijn keel want ik had 'zijn neefje vanmiddag geslagen'. Uiteindelijk na hoop geschreeuwd/gescheld kwam mijn ma die me daar heeft weggehaald. (aangifte gedaan)
-Groepje hangjongeren (10 man) van zowel Nederlandse als Buitenlandse afkomst vraagt om een sigaret. Ik zeg: nee sorry heb ik niet. Vervolgens begint er 1 (allochtoonse afkomst) opmerkingen te maken over mijn winterjas terwijl het zomer is..
Ik steek ondertussen een sigaret op en meneer begint te dreigen: Je hebt wel sigaret 'kankerlijer' - beter geef je er gewoon 1 anders sloop ik je.
Ik bleef rustig op het bankje zitten met een vriend en negeerde ze, tot hij mijn sigaret uit mijn hand trapte. Omdat dit echt al de zoveelste keer was dat er weer wat gebeurde door die klote jeugd hier, heb ik mijn mes getrokken en hem bij zijn strot beet gepakt en het mes goed hard op zijn keel geplaatst. Die gozer schrok hier zo van dat die helemaal begon te trillen en uiteindelijk smeekte om hem te laten gaan. Hierbij heb ik hem losgelaten en is die met vrienden weggegaan.
Volgende dag word ik door hetzelfde groepje van mijn brommer afgetrapt waardoor ik een harde klap op het asfalt maakte. (aangifte gedaan)
Ondertussen staan er zo'n 5 meldingen bij de politie. Heb daar een aantal gesprekken gehad over wat ik het beste kan doen als er weer zo'n situatie komt. Het enige wat ze zeggen is: Het beste wat je kan is negeren.
Ik ben het ondertussen meer dan zat, want negeren helpt niet! Ik heb al iemand een knal moeten verkopen, maar vervolgens krijg je een mes op je keel. Ik heb al iemand met een mes 'moeten' bedreigen, maar dan word je van je brommer afgetrapt.
Ik ben verre van geweldadig - ik ben naar mijn mening perfect opgevoed en ben fatsoenlijk en hulpzaam. Het feit dat ik een mes draag is puur voor zelfverdediging (heb hem in 5 jaar 'pas' 1x getrokken) en ik loop er ook zeker niet te koop mee op straat.
Ik vraag me af of iemand nog goeie tips heeft ...
nutteloze posts kan je achter wegen laten