quote:
Op woensdag 24 augustus 2005 16:30 schreef darkskedar het volgende:Net weer bij het nieuws op tv, paar mensen die hun huis ofzoiets kwijt raakten door bosbranden en zaten te huilen omdat hun leven vernietigd is. Toen zei ik tegen mijn moeder, die zo stom is om in god te geloven "Waar is god nu?" En ze begon me toch een partij te schreeuwen, godverdomme zeg. Nee, dit is opeens een natuurramp. Hier kan die lieve, aardige god, die normaal altijd iedereen helpt of weet ik veel wat, niks tegen doen. Wat een idiote grafzooi
[zwarte-kousen-kerk-mode-aan]
Natuurrampen bestaan niet. Dat is een straf van God, die mensen hebben blijkbaar iets fout gedaan waardoor ze nu door God gestraft worden. Hetzelfde met dat voedseltekort in Niger. Die mensen hebben wat verkeerd gedaan, God straft door de oogst te laten mislukken.
Maar wij oh zo zelfingenomen mensen moeten dan ingrijpen met voedselhulp / actie's en dergelijke. Help ze er maar weer bovenop, dat kan God weer opnieuwe beginnen. Zo blijven we bezig. Gewoon je er niet mee bemoeien en op zondag 3x naar de kerk gaan, dan blijft dat alles je bespaard en is jou plekje in het hiernamaals veilig.
Amen, en de opbrengst van deze collectie is bestemd voor mijn nieuwe 7 serie (zo sprak de dominee).
[/zwarte-kousen-kerk-mode-uit]
“Never assume you will win, never feel safe, never feel confident, never send a "We got this!" text, never take anything for granted, never pose for a picture late in the game, always expect the worst while rooting for the best.”