Welk eiland? Amerikaquote:
Nog beter ideequote:
[zwarte-kousen-kerk-mode-aan]quote:Op woensdag 24 augustus 2005 16:30 schreef darkskedar het volgende:
Net weer bij het nieuws op tv, paar mensen die hun huis ofzoiets kwijt raakten door bosbranden en zaten te huilen omdat hun leven vernietigd is. Toen zei ik tegen mijn moeder, die zo stom is om in god te geloven "Waar is god nu?" En ze begon me toch een partij te schreeuwen, godverdomme zeg. Nee, dit is opeens een natuurramp. Hier kan die lieve, aardige god, die normaal altijd iedereen helpt of weet ik veel wat, niks tegen doen. Wat een idiote grafzooi![]()
![]()
Tussen zowel gelovigen als ongelovigen heb je mensen die makkelijk te beinvloeden zijn.quote:Op woensdag 24 augustus 2005 20:14 schreef Ancientone het volgende:
achja t zijn niet meer dan een stel makkelijk te beinvloeden mensen die een houvast nodig hebben, laat ze maar in de waan dat god bestaat zolang ze mij niet vervelen vind ik het wel goed![]()
Uiteraard heeft iedereen wel een reden, dat neemt echter niet weg dat het gewoonweg raar is om in iets of iemand te geloven waarvan nogsteeds bewezen moet worden dat het bestaat.quote:Op woensdag 24 augustus 2005 20:44 schreef KreKkeR het volgende:
[..]
Tussen zowel gelovigen als ongelovigen heb je mensen die makkelijk te beinvloeden zijn.
Ook onder de ongelovige schreeuwertjes die roepen dat alle gelovigen domme sukkels zijn zitten meelopers. Mensen die wel hard bleren dat 'zij tenminste zelfstandig denken', maar in de praktijk gewoon achter de heersende opinie aanlopen.
En niet elke gelovige is een makkelijk te beinvloede goedgelovige sukkel, genoeg gelovigen voor wie het geloof een bewuste keus is geweest, gelovigen die kunnen beargumenteren waarom ze geloven.
Of God in welke vorm dan ook wel of niet bestaat is hierbij irrelevant, het gaat mij om de reden waarom iemand een bepaalde visie aanhangt.
Je kunt niet in iets geloven als al bewezen is dat t bestaat, dan ís t immers gewoon zo. Essentie van iets geloven is juist dat je denk t waar is zonder dat het bewezen isquote:Op woensdag 24 augustus 2005 20:49 schreef Ancientone het volgende:
[..]
Uiteraard heeft iedereen wel een reden, dat neemt echter niet weg dat het gewoonweg raar is om in iets of iemand te geloven waarvan nogsteeds bewezen moet worden dat het bestaat.
...
Immers, geen oren in de buurt is niemand die het kan horen he hihi. Trillingen moeten immers ook nog omgezet worden zoals in de hersenpan gebeurt hihiquote:Op woensdag 24 augustus 2005 23:30 schreef Electrocute het volgende:
Quantum mechanica is een onbegrijpelijke brok natuurkunde waar enkel over gefilosofeerd wordt. Ze proberen dingen en die blijken dan te kloppen maar ze kunnen de theorieen verder niet toepassen. Desondanks is het vallende boom verhaal wel degelijk in issue binnen het hele quantum gebeuren.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |