abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 28 augustus 2005 @ 12:37:07 #26
13804 MouseOver
Cabdriver from Hell
pi_30052852
Gas. Het kookt het fijnste en je zit ook niet met ellende van ingebakken of bekraste platen. Nieuwe rvs gastoestellen zien er trouwens ook erg strak uit.
Vampire Romance O+
  dinsdag 30 augustus 2005 @ 22:16:46 #27
87545 miki
Hee!Mijn avatar!
pi_30111946
Inductie! Ziet er mooi uit, is heel makkelijk schoon te houden, en dat inbranden van resten valt echt wel mee! Als iets overkookt veeg je dat meestal toch meteen weg (ook bij gas) dus dan maakt het niet uit. Wij hebben thuis eerst gas gehad en nu sinds een paar jaar inductie, mijn moeder vindt dat het koken veel overeenkomt met het koken op gas!
Daarnaast kookt alles veel sneller, je bespaart dus tijd.
Maar, inderdaad: niet alle pannen werken op inductie. Dat kun je testen door een magneetje aan de onderkant van de pan te houden, als ie blijft zitten is hij geschikt voor inductie.
De meeste goede pannenmerken kunnen ook op inductie.
I ain't got a signature...am I a criminal now?
I'd rather have a bottle in front of me than a frontal lobotomy
pi_31038231
Hallo.....we zijn uiteindelijk gegaan voor een 70 cm gas-op-glas plaat, met wokbrander in het midden......vind 'm echt mooi, hij ziet er stukken strakker uit dan een 'gewone' gasplaat met van die 'rekjes' erop waar je je pan opzet. Deze heeft nl. pannenhouders per gaspit, waardoor je goed schoon kunt maken
Bedankt voor jullie reacties!!
  donderdag 29 september 2005 @ 20:53:48 #29
13804 MouseOver
Cabdriver from Hell
pi_31038731
Ik wil dit topic graag nog even lenen om te melden dat iemand onze splinternieuwe rvs gaskookplaat met jif en schuurspons heeft schoongemaakt

doe dat nooit

Ikook, gefeliciteerd met je aankoop! Hoop dat hij goed gaat bevallen. Het systeem klinkt iig goed.
Vampire Romance O+
pi_31039144
quote:
Op donderdag 29 september 2005 20:42 schreef Ikook het volgende:
Hallo.....we zijn uiteindelijk gegaan voor een 70 cm gas-op-glas plaat, met wokbrander in het midden......vind 'm echt mooi, hij ziet er stukken strakker uit dan een 'gewone' gasplaat met van die 'rekjes' erop waar je je pan opzet. Deze heeft nl. pannenhouders per gaspit, waardoor je goed schoon kunt maken
goed gekozen. ik heb zelf geen glas, maar een schoonmaakster. bovendien ben ik blij dat op mijn 6-pits de wokbrander links onderaan zit. dan kan je tijdens het wokken ook nog 3 pitten gebruiken voor andere pannen.
hoofdletters kosten teveel tijd
don't avoid pain to gain pleasure
niet iedereen is iedereen
  donderdag 29 september 2005 @ 21:21:54 #31
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_31039812
quote:
Op donderdag 29 september 2005 20:53 schreef MouseOver het volgende:
Ik wil dit topic graag nog even lenen om te melden dat iemand onze splinternieuwe rvs gaskookplaat met jif en schuurspons heeft schoongemaakt
Oh dear
Stel je voor zeg, een stuk gereedschap wat je niet normaal kan gebruiken
Dit is de reden waarom ik geen design keuken heb. Ik wil gewoon kunnen werken in de keuken.
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  donderdag 29 september 2005 @ 23:55:48 #32
13804 MouseOver
Cabdriver from Hell
pi_31045410
quote:
Op donderdag 29 september 2005 21:21 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Oh dear
Stel je voor zeg, een stuk gereedschap wat je niet normaal kan gebruiken
Dit is de reden waarom ik geen design keuken heb. Ik wil gewoon kunnen werken in de keuken.
Nou, in principe heb je gelijk, maar voor m'n vorige had ik eigenlijk ook nooit jif nodig.. je krijgt zo'n ding prima schoon met heet water, afwasmiddel en een schuursponsje.

hij heeft dat schuurmiddel ook niet gebruikt omdat het anders niet schoon werd maar omdat hij "niet geheel nuchter" meer was
Vampire Romance O+
pi_31045482
quote:
Op donderdag 29 september 2005 23:55 schreef MouseOver het volgende:

[..]

Nou, in principe heb je gelijk, maar voor m'n vorige had ik eigenlijk ook nooit jif nodig.. je krijgt zo'n ding prima schoon met heet water, afwasmiddel en een schuursponsje.

hij heeft dat schuurmiddel ook niet gebruikt omdat het anders niet schoon werd maar omdat hij "niet geheel nuchter" meer was
een haagse vriend van mij wilde als kind zijn moeder verrassen door haar porsche te wassen... catch my drift? het kan altijd erger.
hoofdletters kosten teveel tijd
don't avoid pain to gain pleasure
niet iedereen is iedereen
  vrijdag 30 september 2005 @ 13:07:31 #34
44494 Rio
Republikeinen; tsss...
pi_31056935
Gas baby
Ik heb al een boek.
pi_31193752
quote:
Op donderdag 29 september 2005 20:42 schreef Ikook het volgende:

Hebben wij ook, met dubbelrings wokbrander in het midden. Heel makkelijk schoon te maken (glas schoonvegen, natte doek, droge doek na), de rest gewoon in de vaatwasser af en toe!
Welk merk heb je gekocht? Wij hebben een Zanussi met wit glas, frontbediening en vierkante strakke pandragers.
A smell can bring you back in memory so hard, it hurts.
-
Ik was een kind hoe kon ik weten - dat het voorgoed voorbij zou gaan...
-
pi_31317219
Topicstarter heeft al gekozen, maar ter info dan maar ff:

Ik heb al jaren een inductieplaat, en wel om de volgende redenen (in willekeurige volgorde)

- De Aanschafprijs is hoog, maar de gebruikskosten zeker niet in vergelijk met de andere opties
- Inductie is supersnel, je hebt een liter water zo aan de kook
- Plaat schoonhouden is simpel en snel.
- Veiligste wat je kan hebben met kinderen (van jezelf of op bezoek) daar er geen gas kan lekken (of vergeten dicht te doen), de plaat het alleen doet als ie aanstaat en er een geschikte pan op staat en mocht die pan leeg zijn of binnenin te heet worden, dan schakelt zo'n plaat zich automatisch uit. Tevens is de plaat heel snel weer afgekoeld.
- Plaat reageert heel snel als je wil dat ie sneller/langzamer gaat, itt bv keramisch.
- Pannen trekken niet krom

- Wat als nadelen ervaren worden: Dure pannen nodig. Maar die heb ik sowieso al, ben een liefhebber van koken.
- Duur in aanschaf (maar dus goedkoop in gebruik)
- Electrische voorziening die nodig is moet vaak apart aangelegd worden.

En mbt dat inbranden, dat is dus op Inductie juist makkelijk te voorkomen, zodra je immers de pan van de plaat haalt is er geen magnetisch veld, dus koelt de plaat al vrij rap af, ook al stond die op de hoogste stand. En dan gewoon simpel kwestie van doekje eroverheen en klaar.
Bij wartmebronnend die juist heel lang heet blijven is het risico veel groter.

Maar goed, de inductieplaat ziet er hier nog uit als nieuws, dus als jegewoon kookt en wel attent blijft op het koken, kan er eigenlijk niks gebeuren.
O mamma mamma mamma, O mamma mamma mamma. Sai perche mi batte il corazon?
Ho visto Maradona, ho visto Maradona. Eh, mammà, innamorato son!
A Guinness a day keeps the doctor away
pi_31320246
Ik ben ooit begonnen met keramisch, wat ik absoluut waardeloos vond. Ik kook diners bij mensen thuis, dus kom van alles tegen. Ik vind dan gas altijd een opluchting, ook inductie vind ik niet echt fijn. Het allerfijnste vind ik nog steeds onze AGA, dat ding is gewoon een droom. Je moet echt wennen aan het ontbreken van je gasknoppen, maar je leert omgaan met de vaste temperaturen. Daarna wil je niet anders meer, geloof me...
"Winners never quit, 'cause quitters never win"
"Greedy people get rich, but pigs get slaughtered"
pi_31321155
Gas all the way, als je koken een beetje serieus neemt dan neem je gas...je kan dan ook flamberen...wati k niet wil aanraden tenzij je je keuke wilt afbranden, maar goed...de voordelen van gas wegen veel meer op tegen alle andere. Ik heb met keramiek gewerkt en dat is idd makkelijker schon te maken het formuis, maar is gewoon rete irritant vanwege de resthitte.

Op een gasformuis moet je gewoon alu folie leggen over de pitten die je niet gebruikt, heb je ook geen last meer van vette zooi op de rest.
Moet je die kleur zien, hoorapparaat-beige !
  maandag 10 oktober 2005 @ 01:06:36 #39
35464 Don_Tom
Leave the gun.Take the cannoli
pi_31323797
Er gaat niets boven gas. Met inductie/keramisch heb je totaal geen feeling vind ik, omdat je geen vlam ziet. Al het andere is gewoon een minder alternatief. Het is niet voor niets dat in alle proffesionele keukens (in restaurants dus) gas gebruikt wordt.
Trouwauto nodig?
Nordschleife 2006: 250 laps, 2007: 62,5 laps
BMW M3 Nurburgring project
pi_31325487
ik kook sinds een jaar keramisch, en t maakt erg handig schoon, en ingebrande dingetjes haal ik weg met een verfkrabbertje. MAAR!!!!!!!!!! ik mis gas ENORM. Het is zo'n gedoe om elke keer echt minimaal 5 mins vantevoren het aan te zetten en maar te wachten en te wachten. Dus: ik zou voor gas gaan.
(:
  maandag 10 oktober 2005 @ 17:17:23 #41
42136 Herr.Flick
De triangeljosti!
pi_31337107
Gas op glas, schoonmaak voordeeltje erbij en toch gas!
Nog een groot voordeel van gas, veel goedkoper verwarmen tov elektra en nooit geen dure reparaties!!

Herr.Flick
4844 4479 7710 3249
pi_31545336
Het merk van de kookplaat is Belion. Het is een van de goedkopere merken, waarschijnlijk net zoiets als Pelgrim. Maar voor de kookplaat waren we nog tussen de 300 en 350 euro kwijt!
Het is de PGA 579, te vinden op www.belion.nl .
Ik vond de plaat vooral erg mooi. De wokbrander zit wel in het midden, da's wel iets minder natuurlijk omdat je je andere pannen dan niet of minder goed kwijt kunt.
Maar ja, wokken is toch zo gebeurd haha.......en bovendien weet ik niet of ik die wokbrander zo vaak voor de wok ga gebruiken. Ik vond deze plaat met 5 pitten gewoon veel mooier dan een plaat met 4 pitten. En natuurlijk het schoonmaak voordeeltje zit er ook aan!
Onze keuken zit er nog niet compleet in, we zijn nog bezig. Heel erg bedankt voor jullie meningen en tips!
pi_31546011
bij onbeperkt budget zou ik zeker voor inductie gaan.. wat een geweldig systeem!
maar gezien de kosten heb ik voor gas gekozen: mooi strak, vlak en dus goed schoon te maken, wokbrander een praktische verdeling: de twee medium pitten achter, de grootste en de kleinste vooraan

mooi strak, vlak en dus goed schoon te maken, wokbrander een praktische verdeling: de twee medium pitten achter, de grootste en de kleinste vooraan
pi_31548679
Net een losstaand fornuis aangeschaft. De AGA blijft natuurlijk favoriet, daar zal nooit iets tussen komen. Maar goed, waar ik nu zit even geen plek voor en wat duur voor iets tijdelijks. Wel deze aangeschaft, wordt morgen bezorgd, nu even wat tegels aan het zetten:

Is een 100cm fornuis van M-system. Niet echt een topmerk, maar degelijk genoeg zonder gekkigheid en een grote oven.
"Winners never quit, 'cause quitters never win"
"Greedy people get rich, but pigs get slaughtered"
pi_31566009
Gas.

nou hebben we al flink wat jaren inductie (minstens 10) en ziet de plaat er als nieuw uit (mijn mama is erg zuinig op de keuken en de spullen erin). TOch kookt ze ook vaak in de schuur, waar we gas hebben...

ikzelf vind gas ook lekkerder koken, inductie vind ik technisch mooier (de hele zooi die erachter zit) en de veiligheid,

keramisch vind ik een stuk minder. lastig koken.
I went clubbing. Softest coat ever.
pi_31577905
Gas! Blijft toch het fijnste vind ik en dat hebben we dus ook gekozen toen we een nieuwe keuken uitzochten.
Inductie vind ik een goede tweede. Keramisch vind ik zwaar klote. Snap echt niet waarom mensen dat kopen.
  donderdag 20 oktober 2005 @ 12:09:37 #47
16447 Chielus
Dial M for me.
pi_31577967
gas,

je ziet wat er gebeurt, kunt er als het ware mee spelen en heeft direct gevolg op je koekn.
Save the cheerleader. Save the World.
Dream as if you'll live forever. Live as if you'll die today James Dean
pi_31579937
quote:
Op woensdag 24 augustus 2005 16:26 schreef BBQ-kip het volgende:
Ik kook op gas en zal dit altijd blijven doen
Inductie en keramisch vind ik allemaal niets.
En mocht ik ooit in zo'n gruwelijke nieuwbouwwijk gaan wonen waar geen gas is aangelegd, dan verzin ik er wel iets op, want gas it is

pi_31580295
quote:
Op dinsdag 18 oktober 2005 22:18 schreef winterapfel het volgende:
bij onbeperkt budget zou ik zeker voor inductie gaan.. wat een geweldig systeem!
maar gezien de kosten heb ik voor gas gekozen: mooi strak, vlak en dus goed schoon te maken, wokbrander een praktische verdeling: de twee medium pitten achter, de grootste en de kleinste vooraan

[afbeelding]

mooi strak, vlak en dus goed schoon te maken, wokbrander een praktische verdeling: de twee medium pitten achter, de grootste en de kleinste vooraan
Dan had ik voor 5-pits gekozen en de wokbrander in het midden, deze is nl. dan het makkelijkst te bereiken voor de afzuigkap.
pi_64251436
Ik kan prima op gas koken en ook prima op een conventionele electrische plaat.
Voor de electrische plaat heb je meer gevoel nodig, maar eigenlijk komt het gewoon op het volgende neer: je kunt koken of je kunt het niet.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')