*herkenbaar*quote:Op woensdag 24 augustus 2005 01:35 schreef blrrrt het volgende:
Ben blij als de zomerzegels er weer op zitten. Voor klanten is het verschil tussen koopzegels en zomerzegels bijzonder moeilijk
quote:Op vrijdag 26 augustus 2005 17:39 schreef SHERMAN het volgende:
Volgens mij is het 7 euro hoor bij de ah.
Yeps, al verschillen de vulnormen weer per filiaal die kun jezelf aanpassen als je wilt. Bij ons staan ze standaard 5 colli per uur te hoog, dat geeft wat druk zodat de vulploegleider (ik dus) er voor kan zorgen dat je een beetje op tijd klaar bent en niet pas om 11 uur of half 12 s'avonds ofzoquote:Op zaterdag 27 augustus 2005 11:57 schreef MouseInteractive het volgende:
[..]
Onze versafdelingen gaan in week 42 over op Replenishment. Ik moet samen met een collega de voorbereidingen daarvoor doen. Volgens mij gaan we in de eerste week gigantisch op ons bek, maar dat zien we dan wel weer. Heb wel vertrouwen in het systeem.
[..]
Bij ons heeft houdbaar een vulplanning met aparte vulnormen per pad.
Uiterlijk 10 uur hier - op donderdag en vrijdag, dan gaat iedereen weg.quote:Op zaterdag 27 augustus 2005 12:16 schreef febster het volgende:
[..]
Yeps, al verschillen de vulnormen weer per filiaal die kun jezelf aanpassen als je wilt. Bij ons staan ze standaard 5 colli per uur te hoog, dat geeft wat druk zodat de vulploegleider (ik dus) er voor kan zorgen dat je een beetje op tijd klaar bent en niet pas om 11 uur of half 12 s'avonds ofzo
Ik koppel de vulnormen altijd los van de spiegeltijd, omdat hoe minder vulling je hebt op een gang hoe meer tijd je kwijt bent om te spiegelen. Als vulnorm hou ik aantallen aan tussen de 55 (kneutgangen) en 80 (bierfris, blikgroente, kattenvoeier etc.) Werkt best aardig. Enige nadeel is dat de meeste van die 16-jarige heikneuters het bij lange na nog niet halen, en de paar ervaren mensen die we nog hebben de 100 kunnen halen als ze willen, maar dat niet doen omdat ze daarna alsnog de slome duikelaars kunnen gaan helpen. Waarin ik ze overigens groot gelijk geef, maar dat terzijde.quote:Op zaterdag 27 augustus 2005 12:16 schreef febster het volgende:
[..]
Yeps, al verschillen de vulnormen weer per filiaal die kun jezelf aanpassen als je wilt. Bij ons staan ze standaard 5 colli per uur te hoog, dat geeft wat druk zodat de vulploegleider (ik dus) er voor kan zorgen dat je een beetje op tijd klaar bent en niet pas om 11 uur of half 12 s'avonds ofzo
Bij ons is ook een keer aan den lijve ondervonden dat de gemiddelde Dhollandia-laadklep geen 12 volle coladolly's aankan... dat geeft ook best een hoop plakzooi.quote:Op zaterdag 27 augustus 2005 00:56 schreef HPoi het volgende:
Komen er hier ook nog vehalen over ongelukken enzo?![]()
Ik kan er van ons filiaal zo wat opnoem, waar ook ongelukken door mijn toedoen bij zitten.![]()
-insert rotzooi-
Aan het filiaalnummer, is het boven de 8500 is het een franchiser. De gewone AH's zitten tussen de 1000 en 1700 ofzo, Togo's en dat soort handel zit in de 5000 dacht ik. In een winkel zelf is het volgens mij in principe niet te zien, behalve dan dat ze nog wel eens wat handel willen verkopen die de 'gewone' AH's niet hebben.quote:Op zaterdag 27 augustus 2005 15:51 schreef wernert2 het volgende:
Vragen...
- Binnen AH zijn er - voor zover ik weet - winkels van 'Zaandam' en winkels van franchisenemers. Is er een manier te zien of je met een franchisenemer te maken hebt?
Een minuutje dacht ik.quote:- Het komt wel eens voor dat 35%-afprijzingen 'onbekend' scannen. Klopt het dat het opnieuw toevoegen van het artikel best wat tijd kost?
Ja, waarom niet. Maar ik gebruik meestal het servicecenter van winkelweb, aangezien dat bemand wordt door mensen die meer 'intern' denken, en iets beter op de hoogte zijn van systemen etc.quote:- Is de ah-servicelijn er ook voor de filialen? Die indruk krijg ik namelijk.
En die medewerkers krijgen geen kortingskaart enzoquote:Op zaterdag 27 augustus 2005 16:49 schreef hooibaal het volgende:
[..]
Aan het filiaalnummer, is het boven de 8500 is het een franchiser. De gewone AH's zitten tussen de 1000 en 1700 ofzo, Togo's en dat soort handel zit in de 5000 dacht ik. In een winkel zelf is het volgens mij in principe niet te zien, behalve dan dat ze nog wel eens wat handel willen verkopen die de 'gewone' AH's niet hebben.
Tussen 4 en 6 bij ons altijdquote:Op zaterdag 27 augustus 2005 19:04 schreef blrrrt het volgende:
Was tussen 1300 en 1400 niet normaal druk bij ons vandaag
Ja oke, dat is een standaardtijd. Maar je mag verwachten dat veel mensen toch gaan eten om 1 uur. Neehoor, wij hadden gewoon 15 kassa's nodig en nog stonden er rijen...quote:
Wij hebben er maar 5quote:Op zaterdag 27 augustus 2005 19:25 schreef blrrrt het volgende:
[..]
Ja oke, dat is een standaardtijd. Maar je mag verwachten dat veel mensen toch gaan eten om 1 uur. Neehoor, wij hadden gewoon 15 kassa's nodig en nog stonden er rijen...
Wij stuurden vandaag een paar mensen weg.quote:Op zaterdag 27 augustus 2005 19:25 schreef blrrrt het volgende:
[..]
Ja oke, dat is een standaardtijd. Maar je mag verwachten dat veel mensen toch gaan eten om 1 uur. Neehoor, wij hadden gewoon 15 kassa's nodig en nog stonden er rijen...
Goh, heeft bij jullie het principe '3 in de rij, kassa erbij' nog geen intrede gedaan? Uiteraard met de beste bedoelingen worden mensen van de diverse afdelingen de kassatrainer in gestuurd om bij te kunnen springen als het 'plotseling' druk wordt, zodat de klant niet te lang in de rij hoeft te staan. Het wordt bij ons echter door de kassa-afdeling totaal misbruikt. Houdbaar is, net als de versafdelingen, zo ongeveer verplicht om mensen te sturen als de hoofdcaissière erom vraagt. De kassa plant een minimum aantal caissières in, en zo gauw het iets drukker wordt kan houdbaar (want die hebben altijd de meeste mensen op de vloer) bijspringen. Op donderdagavond staan er bijvoorbeeld 4 meisjes in de vulploeg die allemaal kassa kunnen draaien. Kassa plant bewust 2 caissières tekort zodat ze, als het ineens heel rustig blijkt te zijn, toch onder het urenbudget blijven. Wordt het wel druk (zoals gebruikelijk) dan kan immers houdbaar gebeld worden en die kunnen 2, 3 of zelfs 4 man wegsturen. Natuurlijk hoeft de kassa na winkelsluiting niet bij houdbaar te helpen, stel je voor. Het woord collegialiteit hebben ze op die afdeling nog niet uitgevonden, aangenomen dat ze het kunnen spellen. De uren worden uiteraard netjes overgeboekt, maar mijn vulploeg is wel tot half elf bezig door die ongein. En ik mag natuurlijk ook niet meer mensen inplannen dan het minimum anders krijg ik ook mijn SM op mijn dak.quote:Op zaterdag 27 augustus 2005 19:28 schreef Renesite het volgende:
[..]
Wij stuurden vandaag een paar mensen weg.
We hebben intotaal 13 kassa's, er waren 9 bezet![]()
wij zijn bezig met een verkapte we gaan een minimum proberen, in de zin van, NIET teveel mensen en NIEt te weinig mensen.
Zo hebben we in de vakantie gedraaid 's avonds met 4/3 mensen![]()
niet te doen..
En dan mogen wij alle kut codes uit het hoofd lerenquote:Op zaterdag 27 augustus 2005 20:15 schreef Trayek het volgende:
Woohoo!
Filiaal 1532 in Heerenveen zit ik!![]()
Afdeling AGF overigens...
Overigens had ik laatst een oud vrouwtje, die een vraag had over het afwegen bij de weegschalen. Toen ik haar vertelde dat er geen bon meer uitkomt, werd ze kwaad: "Dat mag dan ook wel ergens aangegeven worden!"
Toen ik haar op 3 plaatsen aanwees(op 1 weegschaal) waar het werd aangegeven, kwam er weer zo'n standaard reactie van "Oh, ja...eeh...m'n ogen worden ook slechter.."
Argh![]()
Voor de verbouwing mocht dat bij ons ook nog, maar dat hebben ze daarna afgeschaft.quote:Op zaterdag 27 augustus 2005 21:03 schreef Knoekie het volgende:
Bij ons mogen de klanten nog gewoon wegen.
Niet voor zover ik weet.quote:Op zaterdag 27 augustus 2005 21:04 schreef Knoekie het volgende:
Komen bij jullie AH bekende personen?
Er zijn wel wat houdbaar etc. mensen die kassa kunnen, maar wij hebben zo'n albert heijn die 9 normale kassa's heeft en 2 counter.quote:Op zaterdag 27 augustus 2005 20:08 schreef hooibaal het volgende:
[..]
Goh, heeft bij jullie het principe '3 in de rij, kassa erbij' nog geen intrede gedaan? Uiteraard met de beste bedoelingen worden mensen van de diverse afdelingen de kassatrainer in gestuurd om bij te kunnen springen als het 'plotseling' druk wordt, zodat de klant niet te lang in de rij hoeft te staan. Het wordt bij ons echter door de kassa-afdeling totaal misbruikt. Houdbaar is, net als de versafdelingen, zo ongeveer verplicht om mensen te sturen als de hoofdcaissière erom vraagt. De kassa plant een minimum aantal caissières in, en zo gauw het iets drukker wordt kan houdbaar (want die hebben altijd de meeste mensen op de vloer) bijspringen. Op donderdagavond staan er bijvoorbeeld 4 meisjes in de vulploeg die allemaal kassa kunnen draaien. Kassa plant bewust 2 caissières tekort zodat ze, als het ineens heel rustig blijkt te zijn, toch onder het urenbudget blijven. Wordt het wel druk (zoals gebruikelijk) dan kan immers houdbaar gebeld worden en die kunnen 2, 3 of zelfs 4 man wegsturen. Natuurlijk hoeft de kassa na winkelsluiting niet bij houdbaar te helpen, stel je voor. Het woord collegialiteit hebben ze op die afdeling nog niet uitgevonden, aangenomen dat ze het kunnen spellen. De uren worden uiteraard netjes overgeboekt, maar mijn vulploeg is wel tot half elf bezig door die ongein. En ik mag natuurlijk ook niet meer mensen inplannen dan het minimum anders krijg ik ook mijn SM op mijn dak.
Laatst had ik trouwens, omdat het bij houdbaar ook extreem rustig was, op donderdag alle vier 'mijn' bijspring-caissières afgebeld, en ik heb zelden zo'n berg oorlog over me heen gekregen als toen.
Systeem is leuk, maar het wordt bij ons tot in het debiele doorgevoerd en compleet misbruikt door de VSK, met instemming van de SM. Als houdbaarplanner en/of vulploegleider word je er moedeloos van.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |