abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_29901488
Ik zat even: http://www.imdb.com/top_250_films
te kijken.

Waarom zit deze top250 helemaal vol baggerdrama's? Wat is daar zo leuk aan? Tis niet grappig en spannend al helemaal niet. Drama's zijn vet langdradig en erg saai. En vrolijk word je er al helemaal niet van.
pi_29905682
aaahhh, het bestaansrecht van Meryll Streep, Helen Hunt, Roseanne
Verdonk: we moet weer lachen om ons loonstrookje :')
Verdonk: niet links, ik ben niet rechts, maar recht door zee
journalist: niet scheel?
pi_29905730
Afgezien van The Lord of the Rings (en ik haat dat genre, maar de films zijn niet eens erg slecht) zit er wat mij betreft geen baggerdrama tussen. Of het moet Amelie zijn, maar dat is geen drama.
  dinsdag 23 augustus 2005 @ 23:39:14 #4
54997 Posdnous
Moslima-knuffelaar
pi_29905734
Meer dan de helft van de films op imdb hebben drama als (sub)genre, of ze nou komedies of thrillers of wat dan ook zijn, dus die lijst stelt geen reet voor.
When it comes to being Plug 1, it's just me, myself and I
pi_29905755
Wederom heeft de massa weer eens geen smaakt, The Godfather was een goede film, maar haalde het natuurlijk niet bij The Deer Hunter, vast uit hetzelfde jaar.. Lord of the rings, over 5 jaar is dat vast anders..
pi_29905896
quote:
Op dinsdag 23 augustus 2005 23:39 schreef Tafkahs het volgende:
Wederom heeft de massa weer eens geen smaakt, The Godfather was een goede film, maar haalde het natuurlijk niet bij The Deer Hunter, vast uit hetzelfde jaar.. Lord of the rings, over 5 jaar is dat vast anders..
The Matrix hoort niet eens bij de eerste 500 te staan en Le Samourai http://www.imdb.com/title/tt0062229/ is minstens zo goed als The Godfather en vele malen beter dan Goodfellas.
  dinsdag 23 augustus 2005 @ 23:44:48 #7
54997 Posdnous
Moslima-knuffelaar
pi_29905927
quote:
Op dinsdag 23 augustus 2005 23:43 schreef Johan_de_With het volgende:

Le Samourai http://www.imdb.com/title/tt0062229/ is minstens zo goed als The Godfather en vele malen beter dan Goodfellas.
Welnee.
pi_29906005
quote:
Op dinsdag 23 augustus 2005 23:44 schreef Posdnous het volgende:

[..]

Welnee.
Welles.
pi_29906075
De imdb top 250 is wel correct hoor qua goede films.
Dat er veel films zijn met drama als genre is omdat het een algemeen genre is. Veel films behoren niet alleen in het drama genre maar ook in andere genres.

Het beestje heeft nou eenmaal een naam nodig.

Bekijk anders eens de bottom top100., dat is pas bagger
pi_29906077
quote:
Op dinsdag 23 augustus 2005 23:43 schreef Johan_de_With het volgende:

[..]

The Matrix hoort niet eens bij de eerste 500 te staan en Le Samourai http://www.imdb.com/title/tt0062229/ is minstens zo goed als The Godfather en vele malen beter dan Goodfellas.
Ik ken 'm (nog) niet, maar je lijkt een betrouwbare aangever. ( ), het lijkt om dagcijfers te gaan.

Goodfellas was maar zozo trouwens.. Taxi Driver vond ik ook meesterlijk (toevallig ook met De Niro)
De 'Indiemovies' hebben het geeneens gehaald, terwijl daar vaak de kwaliteit vandaan zou moeten komen..
  dinsdag 23 augustus 2005 @ 23:50:11 #11
54997 Posdnous
Moslima-knuffelaar
pi_29906135
.

Le Samourai is leuk als tijdbeeld en een film-noir achtig verhaaltje met veel stilzwijgen en houterig acteerwerk vol cliche's.
The godfather is een epische film waarin alles klopt, van verhaal tot acteurs en vooral regie en Goodfellas is alleen al uit cinematografisch oogpunt belachelijk veel beter..
pi_29906232
Ik heb in april The Godfather I en II gekocht (had ze ooit alledrie gezien, maar herinnerde me dat deel 3 niet bijster goed was en er waren ook maar twee delen te koop) en heb ze aandachtig bekeken, maar ik sta er telkens weer versteld van hoe organisch dat werk is, ook al lijkt het niet zo. Alleen de merkwaardige moorden blijven enigzins [i]grand guignol[/i[], vooral die aan het einde van deel twee.
Ik kan dus niet zeggen dat The Godfather overschat is, maar Le Samourai is wel degelijk onderschat.
pi_29906262
quote:
Op dinsdag 23 augustus 2005 23:50 schreef Posdnous het volgende:
.

Le Samourai is leuk als tijdbeeld en een film-noir achtig verhaaltje met veel stilzwijgen en houterig acteerwerk vol cliche's.
The godfather is een epische film waarin alles klopt, van verhaal tot acteurs en vooral regie en Goodfellas is alleen al uit cinematografisch oogpunt belachelijk veel beter..
Goodfellas en Le Samourai houden elkaars plek bezet. Wat lief. Alleen de kanarie uit Le Samourai is al boeiender dan Henry Hill of hoe die houten Klaas ook mag heten.
  dinsdag 23 augustus 2005 @ 23:53:45 #14
54997 Posdnous
Moslima-knuffelaar
pi_29906271
quote:
Op dinsdag 23 augustus 2005 23:52 schreef Johan_de_With het volgende:

Ik kan dus niet zeggen dat The Godfather overschat is, maar Le Samourai is wel degelijk onderschat.
Niet onderschat, maar onbekend. Le Samourai heeft een behoorlijk goede reputatie bij mensen die het kennen.
pi_29906323
quote:
Op dinsdag 23 augustus 2005 23:53 schreef Posdnous het volgende:

[..]

Niet onderschat, maar onbekend. Le Samourai heeft een behoorlijk goede reputatie bij mensen die het kennen.
Dat is een beter woord.
pi_29906375
Er zijn idd wel films die wel erg hoog staan. The Shawshank Redemption is een goede film maar staat wat mij betreft iets te hoog

Big Fish bijv. zou veel hoger moeten staan dan nu het geval is.
pi_29906424
Kijk, Gummo, http://www.imdb.com/title/tt0119237/, was vanuit naratologische wijze een perfecte film, zoals het is, dus niet zoals je wilt dat het is. Gewoon realistisch. Ook de akteurs waren geknipt voor hun rol, namelijk die van documentairemakers.
Toch krijgt die film maar een 5,7..

Allereerst voel je walging als je het gezien hebt, een afhaalchinees dat katten vangt door gasten in te huren die tonijn met glasscherven klaarzetten zodat zij de 'zwerfkatten' makkelijk kunnen vangen voor de verkoop van hun specialiteit, de meisjes die plakband op hun tepels plakken om hun borsten te accentueren, de minderbedeelden die hun gram proberen te halen in hun maatschappij... Ik vond het een geniaal gevonden film. Het moet alleen even op je inwerken.
  dinsdag 23 augustus 2005 @ 23:58:42 #18
54997 Posdnous
Moslima-knuffelaar
pi_29906472
Gummo is een film vol vervelende idioten die vervelende dingen doen. En het ziet er ook nog eens niet uit.
pi_29906511
daarom !
pi_29906657
Oscar materiaal, daarom.
  FOK!-Schrikkelbaas woensdag 24 augustus 2005 @ 00:04:36 #21
862 Arcee
Look closer
pi_29906731
quote:
Op dinsdag 23 augustus 2005 21:59 schreef pberends het volgende:
Ik zat even: http://www.imdb.com/top_250_films
te kijken.

Waarom zit deze top250 helemaal vol baggerdrama's? Wat is daar zo leuk aan? Tis niet grappig en spannend al helemaal niet. Drama's zijn vet langdradig en erg saai. En vrolijk word je er al helemaal niet van.
Als je er niet vrolijk van wordt raakt het je dus en is het een goeie film.
Never in the entire history of calming down did anyone ever calm down after being told to calm down.
  FOK!-Schrikkelbaas woensdag 24 augustus 2005 @ 00:05:50 #22
862 Arcee
Look closer
pi_29906772
quote:
Op dinsdag 23 augustus 2005 23:39 schreef Tafkahs het volgende:
Lord of the rings, over 5 jaar is dat vast anders..
Iets zegt me dat we daar nooit meer vanaf komen...
Never in the entire history of calming down did anyone ever calm down after being told to calm down.
pi_29906883
Wat is er mis met lotr?

lotr heerst
pi_29906902
quote:
Op woensdag 24 augustus 2005 00:09 schreef MrX1982 het volgende:
Wat is er mis met lotr?
Heb je tijd?
pi_29906922
quote:
Op woensdag 24 augustus 2005 00:05 schreef Arcee het volgende:

[..]

Iets zegt me dat we daar nooit meer vanaf komen...
nou ja, als het je over 5 jaar nog vrolijk maakt
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')