abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_29909630
quote:
Op woensdag 24 augustus 2005 01:40 schreef Vivi het volgende:
Hem 1 maand niet zien, wordt echt moeilijk, want dat zou in praktijk inhouden dat ik dus niet meer uit kan gaan, en ik ben te onrustig om thuis te zitten. Ik zou het wel willen, maar als ik eerlijk ben alleen maar om te kijken hoelang HIJ geen contact op neemt.
[..]
Heel treffend.
Maar wat je nog niet weet, zijn de de nieuwe inzichten die een maand zonder contact je zal brengen... die je nu nog niet kunt voorstellen. Volgens mij zul jij je namelijk na een maand zonder contact automatisch minder bezig houden met wat hij doet en denkt. Uit het oog, uit het hart gaat niet altijd helemaal op, maar geen enkel mens houdt het vol om intensief verliefd te blijven terwijl je die persoon niet ziet.
quote:
Ik moet erg lachen om Milagro (niet uitlachen maar lachen dus ) en ze zegt hele zinnige dingen, maar jij zegt weer andere dingen, en ik voel me iets serieuzer genomen door jou (wat niet aan Milagro ligt maar hoogstwrs aan het feit dat jij de vorige 4 topics niet hebt hoeven doorworstelen) dus allebei zinvol en gewaardeerd
Als zou je dit nog 100 posts volhouden. Ik heb nog nooit vol overtuiging op iemand willen reageren op iemand zoals Milagro dat doet. Het is volgens mij geen constructieve houding. (sorry milagro dat ik achter je rug om praat ) Maargoed, iedereen heeft een eigen beeld van wat er gebouwd moet worden.

Sjeez, ben ik nog steeds wakker!? Ik moet slapen!
Doe eens wild ....
  woensdag 24 augustus 2005 @ 16:08:19 #128
30719 keesjeislief
NextGenerationHippie
pi_29923296
Ik wilde graag ook kort nog wat zeggen tussen alle commentaren door .
quote:
Op dinsdag 23 augustus 2005 20:55 schreef Vivi het volgende:

Ik denk dat dit precies samenvat wat ik onderbewust voel, maar nu ik het zwart op wit zie staan met het verschil dat IK het ondertussen wel graag wil verzilveren, en hij niet.
Het is naar mijn mening maar de vraag of hij het niet *wil* verzilveren. Het is typischerwijze zo dat neiging tot narcisme/extreme romantiek bij mannen en vrouwen een verschillende uitwerking hebben, gekoppeld aan hun traditionele rollen (mannen als rokkenjagers, vrouwen als 'verzorgsters', forgive me for being so superficial).

Mannen die hier last van hebben zullen de neiging hebben altijd weg te willen uit veilige, voorspelbare situaties en nooit genoegen te kunnen nemen met het aangebodene. Het is steeds maar weer ontzettend verliefd worden op iets nieuws en vooral iets onbereikbaars, een neverending jacht ten koste van jezelf desnoods. Ik las dat jij ergens zei dat hij je als "prinsesje" zag en dat daarop gereageerd werd met de mening dat hij je inpalmde. Tuurlijk, dat doet ie, maar niet slechts voor de sex of iets dergelijks zoals een koele womanizer zou doen, maar voor het in stand houden van het sprookje en het kunnen aanjagen van de emoties. En als ik het goed inschat ziet hij je ook echt wel als een prinsesje, maar hij zal niet in staat zijn dat zo extreem te blijven zien als jij "te beschikbaar" bent, dan wordt het te gewoon en moet hij weer op weg naar iets nieuws. Dat staat los van jou of wat hij echt voor je voelt, het narcistisch verlangen controleert hem en overruled de rest van zijn gevoelens.

Een vrouw reageert veel meer zoals jij dat doet, je pikt er iemand uit die op de juiste manier onbereikbaar voor je is, creeert een beeld van hem en jullie en dweept met de emoties. Die emoties zijn je werkelijke verslaving en vergis je ajb niet hoe goed je in staat bent jezelf voor de gek te houden en in hoeveel gevallen je een bepaalde actie hebt ondernomen waarvoor je voor jezelf een rationele verklaring hebt/verzint terwijl het eigenlijke doel niets anders is dan die onbereikbaarheid van hem en het ideale plaatje van hem in stand te houden. Dat is volgens mij bijv. ook de echte reden dat je die nacht bij hem bent vertrokken (de nacht dat hij zo onrustig was in bed), het was de ideale afsluiting van toch weer samen in bed belanden en sex hebben natuurlijk, het was te saai geweest als je de volgende morgen gewoon naast hem was wakker geworden, nu is er weer even voldoende stof tot nadenken en voelen. .

Ik ken je natuurlijk helemaal niet en het is niet de bedoeling aanmatigend over te komen, het is enkel en alleen mijn persoonlijke ervaring met dit soort dingen (als in ik heb de neiging tot de mannelijke variant ).
quote:
En Henkie is een schuilnaam uiteraard
Ah, ok . Succes ermee!
heeft de hoop dat het allemaal stiekum toch nog goed komt...
Fotoboek
  woensdag 24 augustus 2005 @ 16:15:53 #129
11803 Vivi
Computer off. Life on.
pi_29923623
Interessante post, met name de stukjes over de "ideale afsluiting" van de nacht (klopt als een bus...ook al blijf ik WEL de hele nacht dan zorg ik nog dat ik 's ochtends vroeg vertrek want ik verheug me dan al weer op de spanning van als we elkaar voor het eerst weer zien. wrs bij het uitgaan, en elkaar tussendoor niet meer hebben gesproken na de sex etc.

Met dat "prinsesje' bedoel ik btw dat hij me nogal high maintenance vind (of iig vond, hij kent me nu wel iets beter hoop ik).

Je komt helemaal niet aanmatigend over, maar juist erg verhelderend

Maar jij herkent dit dus mag ik hieruit destilleren?
Ik adem in en kalmeer. Ik adem uit en glimlach.
pi_29924013
quote:
Op woensdag 24 augustus 2005 16:15 schreef Vivi het volgende:
Interessante post, met name de stukjes over de "ideale afsluiting" van de nacht (klopt als een bus...ook al blijf ik WEL de hele nacht dan zorg ik nog dat ik 's ochtends vroeg vertrek want ik verheug me dan al weer op de spanning van als we elkaar voor het eerst weer zien. wrs bij het uitgaan, en elkaar tussendoor niet meer hebben gesproken na de sex etc.

Met dat "prinsesje' bedoel ik btw dat hij me nogal high maintenance vind (of iig vond, hij kent me nu wel iets beter hoop ik).

Natuurlijk vind jij dit een interessante post, want hier kun je jezelf weer wat hoop uit aanpraten

Ik las eerder dat je zegt dat hem een maand niet zien een maand niet uitgaan is. Dat is natuurlijk je reinste onzin. Mijn ex en ik kwamen vaak in dezelfde tenten, maar toen het net uit was ben ik bewust een aantal maanden naar wat andere plekken gegaan waar hij niet kwam. Misschien is het juist wel goed voor je om eens een tidjje uit je vaste circuitje te stappen en eens in een andere kroeg nieuwe mensen te leren kennen
Frankly my dear, I don't give a damn. Smike. O+.
  woensdag 24 augustus 2005 @ 16:39:12 #131
11803 Vivi
Computer off. Life on.
pi_29924480
Dan moet ik dus naar een andere plaats om te gaan stappen en dat is nogal veel gedoe aangezien ik geen auto heb. We wonen niet allemaal in Amsterdam, waar ik woon is het aantal uitgaansgelegenheden nogal beperkt.

En ik weet nu wel dat jij het allemaal onzin vind, maar ik praat mezelf heus niets aan door de situatie te willen analyseren. En wat hij zegt klopt voor een heel groot deel wel. Niet alles is oppervlakkig omdat jij het verder niet interessant vind
pi_29925224
quote:
Op woensdag 24 augustus 2005 16:39 schreef Vivi het volgende:
Dan moet ik dus naar een andere plaats om te gaan stappen en dat is nogal veel gedoe aangezien ik geen auto heb. We wonen niet allemaal in Amsterdam, waar ik woon is het aantal uitgaansgelegenheden nogal beperkt.
Het gaat niet vanzelf ... ben je zo verslaafd aan uitgaan, dat je niet 1 maand zonder kan?

Andere dingen om te doen:
- Nodig vrienden bij JOU thuis uit
- Alleen naar vrienden, op voorwaarde dat hij er niet komt
- Naar de bioscoop of huur zelf leuke films
- Lees een boek 's avonds
- Meer sporten zodat je goed kunt slapen 's avonds
- Naar grotere trance/rock/r&b feesten in het weekend, zodat je genoeg hebt gehad voor de rest van de week.
- Met vrienden op stap die wél een auto hebben!
- Een weekend logeren bij een vriend(in) in een andere stad.

[ Bericht 12% gewijzigd door Tarot op 24-08-2005 17:03:29 ]
Doe eens wild ....
  woensdag 24 augustus 2005 @ 17:03:22 #133
30719 keesjeislief
NextGenerationHippie
pi_29925390
quote:
Op woensdag 24 augustus 2005 16:26 schreef Ripley het volgende:

[..]

Natuurlijk vind jij dit een interessante post, want hier kun je jezelf weer wat hoop uit aanpraten
Nou, als je de post goed interpreteert zou je juist het tegenovergestelde moeten concluderen zou ik zeggen, een relatie tussen twee mensen met de intenties en van een intensiteit als ik beschreef zal namelijk nooit stabiel zijn en altijd doorspekt zijn met energievretende spelletjes op het emotionele vlak. Tenzij ze allebei in staat zijn om controle te krijgen over hun narcistische neigingen, maar die kans is 0,0 ben ik bang. .
Fotoboek
pi_29925504
quote:
Op woensdag 24 augustus 2005 17:03 schreef keesjeislief het volgende:
Nou, als je de post goed interpreteert zou je juist het tegenovergestelde moeten concluderen .... maar die kans is 0,0 ben ik bang. .
Het stadium van analyseren is voorbij hoor... er mag nu eigenlijk wel een plan geformuleerd worden.

Het bouwen van een oplossing bestaat uit een aantal basis-fasen:
Business Study (kijken of iets haalbaar is)
Analyse & Design (kijken op welke manier dit het beste kan worden uitgevoerd)
Uitvoering (zo goed mogelijk het design in de praktijk brengen)
Doe eens wild ....
  woensdag 24 augustus 2005 @ 17:12:10 #135
30719 keesjeislief
NextGenerationHippie
pi_29925709
quote:
Op woensdag 24 augustus 2005 16:15 schreef Vivi het volgende:

Ach, ik heb in ieder geval het idee van wel en schrijf op wat ik ervan vind met mijn ervaringen in het achterhoofd. . Zoals ik eerder schreef heb ik een 'relatie' gehad die zo op het eerste gezicht erg lijkt op die tussen jou en Henk en ik kan je zeggen dat dat meisje 8 jaar en allebei een aantal relaties later nog steeds een beetje in m'n gedachten rondzwerft en bij tijd en wijle vrij sterk aanwezig is (zo af en toe spreken we elkaar nog al is het niet meer face-to-face omdat we ver uit elkaar wonen nu). En dat vind ik prima, het is een prachtige herinnering aan een heftige tijd waar ik veel aan gehad & van geleerd heb. .

[ Bericht 1% gewijzigd door keesjeislief op 24-08-2005 17:19:38 ]
Fotoboek
  woensdag 24 augustus 2005 @ 17:15:45 #136
30719 keesjeislief
NextGenerationHippie
pi_29925819
quote:
Op woensdag 24 augustus 2005 17:06 schreef Tarot het volgende:

[..]

Het stadium van analyseren is voorbij hoor... er mag nu eigenlijk wel een plan geformuleerd worden.

, excuse me, ik was me er niet van bewust dat jullie al bezig waren met het reddingsplan . Psst, denk je dat Vivi gered wil worden?
Fotoboek
pi_29926063
quote:
Op woensdag 24 augustus 2005 17:15 schreef keesjeislief het volgende:
Psst, denk je dat Vivi gered wil worden?
Ik ga ervanuit dat ze hier komt voor oplossingen, niet puur en alleen als bezigheids-therapie.

Misschien moet ik het even direct vragen:
Vivi, is dit een uitlaatklep... of zoek je nu al een jaar naar die ene oplossing,
die niemand maar lijkt te bieden?
Doe eens wild ....
pi_29926210
quote:
Op woensdag 24 augustus 2005 17:06 schreef Tarot het volgende:

[..]

jezus, joh, ze verdient gewoon een natte washand in d'r smoeltje, hoor

niet zo moeilijk doen in godsnaam. ze weet verdomd goed wat ze moet doen, alleen ze wil het helemaal niet.

het is niet anders dan met een rookverslaving, helemaal niet zo lastig vanaf te komen, met de juiste motivatie en inzet.

maar als je al begint met "dan kan ik een maand niet stappen dus " is het wel duidelijk dat ze niet van plan is om ook maar enige moeite te doen om een begin te maken aan het veranderen van de situatie of het accepteren voor wat het is, namelijk hopeloos.

prima, hoor, maar dan geen gelul van "ik wist het niet" als het dadelijk eens een keer goed mis gaat
doe gerust dom, doen we allemaal wel eens, maar betaal dan zonder morren de rekening waarvan iedereen en ook de dame in kwestie de uitkomst je al van mijlenver aan ziet komen.
[i]"you left me standing here, a long long time ago"[/i]
  woensdag 24 augustus 2005 @ 17:30:23 #139
11803 Vivi
Computer off. Life on.
pi_29926319
Ja maar ik WIL wel een oplossing maar dan meer op de manier hoe ik hem definitief kan strikken zeg maar
pi_29926374
quote:
Op woensdag 24 augustus 2005 17:30 schreef Vivi het volgende:
Ja maar ik WIL wel een oplossing maar dan meer op de manier hoe ik hem definitief kan strikken zeg maar
dag, Vivi

genoeg wel weer , zo
[i]"you left me standing here, a long long time ago"[/i]
pi_29926430
quote:
Op woensdag 24 augustus 2005 17:30 schreef Vivi het volgende:
Ja, dahag. Jij bent echt malle eppie geloof ik.

Hij moet je niet, anders waren jullie ondertussen wel samen. Je hebt je zelf op eenpresenteerblaadje aangeboden en hij ging toch weer verder naar andere dames. Dan weet je wel genoeg.

Je lijkt ook wel een verwend kind "MAAR IK WIL UHUHUHUT!" *stampvoet*
Soms kan je iets wel graag willen, maar is het nu eenmaal niet zo. Kut maar waar.
  woensdag 24 augustus 2005 @ 17:42:56 #142
11803 Vivi
Computer off. Life on.
pi_29926753
IEDEREEN is te krijgen....de enige vraag die je moet stellen is: Is diegene het waard? Want ja, het kan lang duren en een hoop moeite kosten, en soms is het dan makkelijker om voor iets/iemand anders te gaan

Verliefdheid is gewoon een psychologische reactie die gebaseerd is op 4 simpele principes:

1 -- mensen worden onbewust afhankelijk op diegenen die voorzien in hun emotionele behoeftes

2-->mensen zijn het meest aangetrokken tot anderen die emotioneel onafhankelijk overkomen

3--> je wilt wat je niet (lijkt te kunnen) hebben

4-->mensen nemen bewuste beslissingen op basis van irrationele gevoelens, en verdedigen die beslissingen met redenen die aannemelijk klinken.

Stap 1 is al genomen, gezien de reactie als ik tijdelijk sterk in mijn schoenen sta en stap 2 en 3 schijn uit te stralen, nu nog consequent blijven

Maar hij is het waard
pi_29926879
quote:
Op woensdag 24 augustus 2005 17:42 schreef Vivi het volgende:
IEDEREEN is te krijgen....de enige vraag die je moet stellen is: Is diegene het waard? Want ja, het kan lang duren en een hoop moeite kosten, en soms is het dang makkelijker om voor iets/iemand anders te gaan
Wat een onzin. Als ik iemand niet leuk genoeg vind, vind ik diegene niet leuk genoeg. Ook niet als diegene heel erg zijn best gaat zitten doen. Sterker nog, dann wordt diegene onaantrekkelijker voor me.

Bovendien: waarom zou je bij iemand willen zijn die je moet overtuigen dat je best wel leuk genoeg bent? Dat is je zelf in een afhankelijke en kwetsbare positie stellen.

Iemand gaat voor mij of niet en andersom ook. Tuurlijk kan je het best soms even aankijken, maar dit duurt al tijden en hij is duidelijk zat.

Welk deel van "hij moet je niet" begrijp je eigenlijk niet? En vind je hem echt zo leuk, of is het alleen maar omdat je hem niet kan krijgen?
pi_29926915
Je bent echt helemaal compleet geobserdeerd door die gast
A command line lets you get intimate with your computer, data and protocols. GUIs are like wearing full body condoms.
  woensdag 24 augustus 2005 @ 17:49:03 #145
11803 Vivi
Computer off. Life on.
pi_29926974
quote:
Op woensdag 24 augustus 2005 17:33 schreef Ripley het volgende:

[..]

Ja, dahag. Jij bent echt malle eppie geloof ik.
Ja weet ik. Nou ja, beter zo dan een grijs muisje
quote:
Je hebt je zelf op een presenteerblaadje aangeboden.
En dat is dus precies de reden dat het niet werkt, gezien zijn karakter.
  woensdag 24 augustus 2005 @ 17:51:58 #146
11803 Vivi
Computer off. Life on.
pi_29927078
quote:
Op woensdag 24 augustus 2005 17:46 schreef Ripley het volgende:

[..]

Wat een onzin. Als ik iemand niet leuk genoeg vind, vind ik diegene niet leuk genoeg. Ook niet als diegene heel erg zijn best gaat zitten doen. Sterker nog, dann wordt diegene onaantrekkelijker voor me.

Bovendien: waarom zou je bij iemand willen zijn die je moet overtuigen dat je best wel leuk genoeg bent? Dat is je zelf in een afhankelijke en kwetsbare positie stellen.

Iemand gaat voor mij of niet en andersom ook. Tuurlijk kan je het best soms even aankijken, maar dit duurt al tijden en hij is duidelijk zat.

Welk deel van "hij moet je niet" begrijp je eigenlijk niet? En vind je hem echt zo leuk, of is het alleen maar omdat je hem niet kan krijgen?
Ja, maar het vreemde is dus wel dat hij altijd zegt dat ik de leukste ben, de mooiste, de liefste
En nogmaals, ik moet juist eens ophouden met hem proberen te overtuigen...want ik denk dat het daarop spaak loopt, de uitdaging is niet groot genoeg. In het verleden bleek ook al dat zodra ik afstand neem hij WEL contact zoekt.

En ja, ik vind hem echt leuk, ik ben wel gek maar ook weeer niet ZO gek dat ik zoveel moeite doe voor de eerste de beste sukkel
  woensdag 24 augustus 2005 @ 17:53:20 #147
11803 Vivi
Computer off. Life on.
pi_29927126
quote:
Op woensdag 24 augustus 2005 17:47 schreef Joene het volgende:
Je bent echt helemaal compleet geobserdeerd door die gast
geobsedeerd.

En ik houd me heus ook nog wel eens met iets anders bezig hoor

Maar ik blijf gewoon ontopic
pi_29927163
quote:
Op woensdag 24 augustus 2005 17:49 schreef Vivi het volgende:

[..]

Ja weet ik. Nou ja, beter zo dan een grijs muisje
[..]

En dat is dus precies de reden dat het niet werkt, gezien zijn karakter.
Nee, de reden is dat ie jou niet leuk genoeg vindt.

Als je in een relatie je helemaal anders moet gaan voordoen dan je je voelt en dan je bent om die ander te proberen te verleiden om bij je blijven, waar baseer je je relatie dan op. Spelletjes, intriges en plannetjes, zijn volgens mij niet de juiste insteek voor een relatie, dat zijn namelijk eerlijke gevoelens.

Maar je neemt dit toch niet aan, want het past niet in je straatje.

En tussen malle eppie en een grijs muisje zit ook nog een heel groot veld van leuke mensen Misschien is dat een optie? Volgens mij ben je best okay als je je niet zo aanstelt nl
  woensdag 24 augustus 2005 @ 17:56:36 #149
11803 Vivi
Computer off. Life on.
pi_29927230
Ik ben ook eigenlijk heel normaal hoor

Heb gewoon een beetje een hang naar het theatrale

En zoals al eerder naar boven kwam..stiekem vind ik het heerlijk, die spelletjes intriges en plannetjes...scheme scheme

Maar lijdt heus niet aan totale dissociatie ofzo
  woensdag 24 augustus 2005 @ 18:02:10 #150
30719 keesjeislief
NextGenerationHippie
pi_29927422
quote:
Op woensdag 24 augustus 2005 17:22 schreef Tarot het volgende:

[..]

Ik ga ervanuit dat ze hier komt voor oplossingen, niet puur en alleen als bezigheids-therapie.

Misschien moet ik het even direct vragen:
Vivi, is dit een uitlaatklep... of zoek je nu al een jaar naar die ene oplossing,
die niemand maar lijkt te bieden?
, ik denk gezien bovenstaande posts toch dat ze (nog) niet gered wil worden...
Fotoboek
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')