abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 23 augustus 2005 @ 20:27:12 #1
11803 Vivi
Computer off. Life on.
pi_29898240
stomme smoesjes om contact te zoeken.. :'

En mijn laatste reactie op Mevrouw Milagro:

Vivi - dinsdag 23 augustus 2005 @ 20:08

Ik geniet er NIET van, ja, wel om bij hem te zijn, maar niet op de manier zoals jij denkt. Niet van de onzekerheid.

Het is meer een soort verslaving..ik weet wel dat je gelijk hebt en dat ik voor mezelf moet kiezen maar ik denk steeds "nog 1 x tegen hem aan liggen, dat maakt nu toch niet meer uit".

Maar het maakt WEL uit, dat weet ik en je hebt ook gelijk daarin, maar het is toch een soort manier om hem vast te houden, ook al is het een grote schijnvertoning. Aan de ene kant wil ik heel graag eerlijk zijn tegen hem en zeggen wat ik voel, want ik zeg nu steeds dat ik er niet meer op die manier mee bezig ben, dat ik alleen maar bij hem slaap omdat ik nog niemand anders heb ontmoet, en meer van dat stoer geblaat. Maar ik DURF niet eerlijk te zijn want ik denk steeds dat die 0,01 % kans dat het ooit nog echt wat wordt dan helemaal verkeken is, omdat hij typisch iemand is die wil jagen. Zolang ik het spelletje mee blijf spelen blijf ik op die manier tenminste nog interessant ofzo...gezien zijn contact-zoeken op het moment dat ik me onafhankelijk opstel. Wrs alleen maar uit verveling en kijken of het nog eens lukt, maar toch.

Ik heb nog steeds zoiets van "Hoe langer een relatie (vriendschap, whatever..) groeit, hoe sterker hij wordt, en hoe minder je diegene kan missen en eraan gehecht raakt".

Maar wat vind je dan van die opmerking van vannacht? Ben ik terecht kwaad geworden of was ik gewoon paranoide

Ik adem in en kalmeer. Ik adem uit en glimlach.
pi_29898292
quote:
Op dinsdag 23 augustus 2005 20:08 schreef Vivi het volgende:
Ik geniet er NIET van, ja, wel om bij hem te zijn, maar niet op de manier zoals jij denkt. Niet van de onzekerheid.

Het is meer een soort verslaving..ik weet wel dat je gelijk hebt en dat ik voor mezelf moet kiezen maar ik denk steeds "nog 1 x tegen hem aan liggen, dat maakt nu toch niet meer uit".

Maar het maakt WEL uit, dat weet ik en je hebt ook gelijk daarin, maar het is toch een soort manier om hem vast te houden, ook al is het een grote schijnvertoning. Aan de ene kant wil ik heel graag eerlijk zijn tegen hem en zeggen wat ik voel, want ik zeg nu steeds dat ik er niet meer op die manier mee bezig ben, dat ik alleen maar bij hem slaap omdat ik nog niemand anders heb ontmoet, en meer van dat stoer geblaat. Maar ik DURF niet eerlijk te zijn want ik denk steeds dat die 0,01 % kans dat het ooit nog echt wat wordt dan helemaal verkeken is, omdat hij typisch iemand is die wil jagen. Zolang ik het spelletje mee blijf spelen blijf ik op die manier tenminste nog interessant ofzo...gezien zijn contact-zoeken op het moment dat ik me onafhankelijk opstel. Wrs alleen maar uit verveling en kijken of het nog eens lukt, maar toch.
Vivi, die kans IS al verkeken, al was het maar door jouw slaafse opstelling
Maakt je wel makkelijk, en lekker blijf je, maar niet spannend of aantrekkelijk als levenspartner, schat ik zo in.

Hij doet in principe niets verkeerd, in mijn ogen is hij vrij duidelijk wat hij wil van jou en met jou, en geeft jou de keuze daarin mee te gaan of niet.
Alleen, jij trekt dit dus duidelijk niet.

Je kan dus ofwel accepteren dat het nooit meer wordt dan dit, en dan kun je het toch redelijk leuk hebben met elkaar, zolang hij je met respect behandelt verder en geen valse verwachtingen schept.
Ofwel je accepteert het niet, hetgeen je dus duidelijk ook niet kán en dan betekent het dus dat JIJ moet handelen, niet hij, hij doet het niet, waarom zou hij? Dit bevalt hém prima, hoor.

Maar dat gejammer (en ik bedoel dat niet zo rot als het klinkt, ik begrijp heus wel hoe je je voelt) zet echt geen zoden aan de dijk.

Leer er mee leven en hou op met klagen.
Kun je er niet mee leven, kap er dan mee, met hem, gun jezelf nu eens 1 maand (om te beginnen) zonder kontakt en zie dan eens hoe dat gaat.
Ik weet bijna zeker dat het beter zal gaan dan jij nu denkt.
Doe dat nu eens gewoon, zonder het eerst aan hem voor te leggen, het is JOUW beslissing, en niet om hem voor het blok te zetten, doe het in godsnaam niet dáárom, maar doe het om weer voor jezelf te leven en niet voor een of andere vent.
[i]"you left me standing here, a long long time ago"[/i]
  dinsdag 23 augustus 2005 @ 20:37:41 #3
30719 keesjeislief
NextGenerationHippie
pi_29898649
Mijn mening:

Je bent iemand die graag leeft in een werkelijkheid die je zelf geschapen hebt, een heerlijke manier om de aan de grauwere alledaagse realiteit te ontsnappen. Jullie herkennen dat gewoon (onbewust) in elkaar en laten het maar voortduren. Het gaat je helemaal niet om hem, het gaat je om wie je denkt dat hij is in *jouw* werkelijkheid. Via allerlei manipulatieve spelletjes houd je het droombeeld in stand en ontken je (onbewust) alles wat strijdig is met jouw beeld.

Ik heb zelf een soortgelijke relatie gehad, 2 jaar lang aan, uit; 's nachts onverwacht bij elkaar voor de deur staan en stomende sex hebben & volgende dag weer ruzie maken om god weet wat, dan weer tranen & brieven etc., nieuwe vriendinnetjes dumpen voor een nacht met haar etc. etc. Ik heb ervan genoten maar er is een moment om wakker te worden en je te realiseren dat de relatie in real life geen enkele kans heeft en that it's time to move on...

PS: Ik geloof niet dat die Henk (wat een naam ook voor een casanova ) je bewust "played" eerlijk gezegd, dat zou absoluut niet passen bij het beeld wat jij gaf van hem die er slecht uitzag en extreem zenuwachtig was tijdens jullie ontmoeting. Ik geloof veel meer dat hij gewoon last heeft van hetzelfde type extreme romantiek als jij dat hebt en dat jullie eigenlijk ook dondersgoed van elkaar weten. Het sneue is dat je moet concluderen dat dit elke mogelijkheid tot een relatie in real life onmogelijk maakt omdat voor jullie allebei het plotseling wegvallen van "de spanning" de relatie veel minder interessant maakt...
heeft de hoop dat het allemaal stiekum toch nog goed komt...
Fotoboek
  dinsdag 23 augustus 2005 @ 20:37:46 #4
11803 Vivi
Computer off. Life on.
pi_29898652
quote:
Op dinsdag 23 augustus 2005 20:28 schreef milagro het volgende:

[..]

Vivi, die kans IS al verkeken, al was het maar door jouw slaafse opstelling
Maakt je wel makkelijk, en lekker blijf je, maar niet spannend of aantrekkelijk als levenspartner, schat ik zo in.
Maar ik ben echt niet zo slaafs tegen hem...ik ben juist een van de weinigen die hem van repliek dient...sterker nog, hij zei juist laatst nog dat hij dacht dat het niet zou werken tussen ons OMDAT ik zo'n baasje ben (en "Hij wil de baas zijn") vrienden zeggen juist altijd (en hij beaamd dat) dat hij JUIST een soort slaafse pseudo-moslima zoekt om zijn tirannen-gedrag op te kunnen uitleven...vinden hem ook allemaal een moeilijk mens, wat hij wrs ook wel is, maar hoe raar het ook klinkt, we lijken ontzettend op elkaar en ik vind hem dus helemaal niet moeilijk, omdat ik de gebruiksaanwijzing ken (in praktische zin dan)
quote:
Hij doet in principe niets verkeerd, in mijn ogen is hij vrij duidelijk wat hij wil van jou en met jou, en geeft jou de keuze daarin mee te gaan of niet.
Weet ik, hij doet ook niets verkeerd en hij IS duidelijk. Maar het rottige is dat hij daarin zo wispelturig is
quote:
Alleen, jij trekt dit dus duidelijk niet.

Je kan dus ofwel accepteren dat het nooit meer wordt dan dit, en dan kun je het toch redelijk leuk hebben met elkaar, zolang hij je met respect behandelt verder en geen valse verwachtingen schept.
Ofwel je accepteert het niet, hetgeen je dus duidelijk ook niet kán en dan betekent het dus dat JIJ moet handelen, niet hij, hij doet het niet, waarom zou hij? Dit bevalt hém prima, hoor.

Maar dat gejammer (en ik bedoel dat niet zo rot als het klinkt, ik begrijp heus wel hoe je je voelt) zet echt geen zoden aan de dijk.

Leer er mee leven en hou op met klagen.
Kun je er niet mee leven, kap er dan mee, met hem, gun jezelf nu eens 1 maand (om te beginnen) zonder kontakt en zie dan eens hoe dat gaat.
Ik weet bijna zeker dat het beter zal gaan dan jij nu denkt.
Doe dat nu eens gewoon, zonder het eerst aan hem voor te leggen, het is JOUW beslissing, en niet om hem voor het blok te zetten, doe het in godsnaam niet dáárom, maar doe het om weer voor jezelf te leven en niet voor een of andere vent.
Wat vond je nou van die opmerking van vannacht dan?

Ik heb gesmst net btw

"ik was ms wat fel, maar heb het idee dat je dingen op me projecteert die jezelf dwars zitten, niet alleen vannacht. "

Doelende op "Je mag wel thuis gaan slapen als je niet kan slapen" en nog wat andere dingen...ik bedoel, als hij graag wil dat ik opzout na het abspritzen kan ie dat ook zeggen zonder er een strikje van ïk wil je niet wakker houden" om heen te doen toch? Of ben ik daarin overdreven dat ik dat er in lees?
pi_29898667
quote:
Op dinsdag 23 augustus 2005 20:27 schreef Vivi het volgende:
Maar wat vind je dan van die opmerking van vannacht? Ben ik terecht kwaad geworden of was ik gewoon paranoide

Dat laatste, hij bedoelde het vriendelijk, hij hield jou duidelijk wakker en dacht gewoon praktisch.

En dat laatste irriteert jou, want het liefst hoor jij "nee, ik wil je lichaam naast me weten, en morgen jouw gezichtje zien als ik wakker word "

Maar dat zei hij niet, en dat wil jij wel en dus ga je flippen.

Vivi, wat jij wilt gaat niet gebeuren, nogmaals nogmaals nogmaals.
Je kansen zijn al verkeken, want ze zijn er nooit echt geweest.
Juist hoe langer jij dit aan laat modderen, hoe kleiner ze worden, die kansen, dat beetje dat er ms ooit was of is.

Het blijft hooguit stabiel maar meer dan dit, nee, wordt het niet en leg je er dan gewoon bij neer.
Wil je dat niet, dan is er maar 1 alternatief en dat is dus kappen.
pi_29898830
quote:
Op dinsdag 23 augustus 2005 20:37 schreef Vivi het volgende:

[..]

Maar ik ben echt niet zo slaafs tegen hem...ik ben juist een van de weinigen die hem van repliek dient...sterker nog, hij zei juist laatst nog dat hij dacht dat het niet zou werken tussen ons OMDAT ik zo'n baasje ben (en "Hij wil de baas zijn") vrienden zeggen juist altijd (en hij beaamd dat) dat hij JUIST een soort slaafse pseudo-moslima zoekt om zijn tirannen-gedrag op te kunnen uitleven...vinden hem ook allemaal een moeilijk mens, wat hij wrs ook wel is, maar hoe raar het ook klinkt, we lijken ontzettend op elkaar en ik vind hem dus helemaal niet moeilijk, omdat ik de gebruiksaanwijzing ken (in praktische zin dan)
Jij dient hem ms wel verbaal van repliek maar per saldo wint hij, hoor
Wie loopt er nu al een jaar te simmen, jij toch zeker, niet hij.
quote:
Weet ik, hij doet ook niets verkeerd en hij IS duidelijk. Maar het rottige is dat hij daarin zo wispelturig is
[..]
nee, dat is hij niet, JIJ bent wispelturig, jij bent degene die niet weet wat ze wil, en jij leest konstant wat je wilt lezen in zijn reacties en daarom LIJKT hij wispelturig.
maar hij weet donders goed wat hij wil, hij HEEFT het immers, en precies waar en wanneer en hoe hij het wilt.
quote:
Wat vond je nou van die opmerking van vannacht dan?

Ik heb gesmst net btw

"ik was ms wat fel, maar heb het idee dat je dingen op me projecteert die jezelf dwars zitten, niet alleen vannacht. "

Doelende op "Je mag wel thuis gaan slapen als je niet kan slapen" en nog wat andere dingen...ik bedoel, als hij graag wil dat ik opzout na het abspritzen kan ie dat ook zeggen zonder er een strikje van ïk wil je niet wakker houden" om heen te doen toch? Of ben ik daarin overdreven dat ik dat er in lees?
ja, zie post hierboven.
pi_29898890
vivi, met alle respect, maar ik vind dat je vet begint te overdrijven.

waarom blijf je toch weer slapen, eigenlijk begrijp ik je toch niet, hoor . VERANDER eens iets aan de situatie verdorie
ensemble, tout est plus joli
PETITLAPIN krijgt een DOCHTER
  dinsdag 23 augustus 2005 @ 20:49:03 #8
11803 Vivi
Computer off. Life on.
pi_29899012
Ow okeej. Ja klopt wat je zegt. Over dat het me irriteert.

Nou ja heb hem al gesmst dus...zie boven.

Krijg net sms terug : "Ok..."

Nou daar kan ik wat mee

Maar Milagro...ik blijf geloven dat "nooit" niet bestaat in de menselijke gedachten/gevoelswereld...sorry

Ik WEET dat hij heel in het begin WEL verliefd op me is geweest, ik had toen nog een relatie met mijn vriend (5 jaar) en we hebben toen heeel veel gepraat, zijn relatie was net uit en die van mij stond op knappen, o.a. door dat mijn moeder ziek werd en hij kon me niet echt steunen daarmee etc.. en hij (Henk) zei toen "Als jij het uitmaakt kunnen wij ook een stapje verder gaan" en vervolgens was dat zo, toen nam hij wat afstand, na een paar dagen kreeg hij een auto-ongeluk en hoorde ik dat via vrienden, kon hem niet bereiken en stond hij ineens 's nachts voor de deur, geemotioneerd; "Ik ben zo verliefd op je" blablabla .

Alleen toen ging hij na een paar weken ook lopen draaikonten...via vrienden hoorde ik dat ik te snel teveel verwachtte, dat hij te boers voor me was en me niets kon bieden (hij zat financieel aan de grond) en toen heb ik er op een redelijk brute manier een punt achter gezet. Hij reageerde heftig en ging toen op vakantie
en toen hij terug kwam kwam dat jonge meiske op de proppen en vanaf toen ken je het. Dus het is niet zo dat er NOOIT emoties zijn geweest
pi_29899113
Vivi, bij die vriendin van me zit het als volgt: ze hebben beide tussendoor weleens een scharrel (hoewel, zij wel, van hem weet ik het eigenlijk niet) maar belanden elke keer toch weer bij elkaar in bed, melden elkaar dan dat "dit echt de laatste keer is geweest". Zij wil meer van hem, hij niet van haar -denk ik, ik kan niet in die jongen zijn kop kijken, maar de afgelopen vijf jaar is ie in elk geval niet voor haar gezwicht-. Hij zoekt eens in de zoveel tijd toenadering, die vriendin van me is dan helemaal in de wolken en gelooft echt dat het deze keer anders is, hij zegt ook dingen als dat "het deze keer anders voelt" etc. Vervolgens korte tijd later neemt hij weer afstand, zij vindt dat vreselijk maar neemt een "ach, je moet niet denken dat ik je nodig heb hoor"-houding aan, vervolgens een tijdlang slechts vriendschappelijk contact, totdat hij weer toenadering zoekt en het hele liedje van voor af aan begint.

Inmiddels is ze wel zover dat ze ziet dat ze nergens op hoeft te rekenen, maar niet zover dat ze ophoudt met hopen.

En weet je? Ik ken die jongen een beetje, en ik denk dat het inderdaad zo is dat hij kampt met bindingsangst, en soms heeft hij een moment van openheid en laat zijn muur vallen en is dan vastbesloten die niet weer op te trekken. MAAR DAT DOET ER NIET TOE! Want of hij nou doet zoals hij doet omdat hij een hufter is, of omdat hij de beste bedoelingen heeft, het feit dat zij niets aan die gast heeft (afgezien van zo nu en dan een leuke nacht) blijft staan, ongeacht wat zijn diepere motieven en trauma's zijn. En ja, misschien wordt ie ooit nog wel eens een Totaal Ander Mens, maar in de afgelopen vijf jaar is het in elk geval niet gebeurd en ik zou er maar niet op gaan wachten
  dinsdag 23 augustus 2005 @ 20:55:45 #10
11803 Vivi
Computer off. Life on.
pi_29899218
quote:
Op dinsdag 23 augustus 2005 20:37 schreef keesjeislief het volgende:

PS: Ik geloof niet dat die Henk (wat een naam ook voor een casanova ) je bewust "played" eerlijk gezegd, dat zou absoluut niet passen bij het beeld wat jij gaf van hem die er slecht uitzag en extreem zenuwachtig was tijdens jullie ontmoeting. Ik geloof veel meer dat hij gewoon last heeft van hetzelfde type extreme romantiek als jij dat hebt en dat jullie eigenlijk ook dondersgoed van elkaar weten. Het sneue is dat je moet concluderen dat dit elke mogelijkheid tot een relatie in real life onmogelijk maakt omdat voor jullie allebei het plotseling wegvallen van "de spanning" de relatie veel minder interessant maakt...
Wauw, je slaat de spijker wel op zijn kop
quote:

geloof veel meer dat hij gewoon last heeft van hetzelfde type extreme romantiek als jij dat hebt en dat jullie eigenlijk ook dondersgoed van elkaar weten.
Ik denk dat dit precies samenvat wat ik onderbewust voel, maar nu ik het zwart op wit zie staan met het verschil dat IK het ondertussen wel graag wil verzilveren, en hij niet.

En Henkie is een schuilnaam uiteraard

[ Bericht 5% gewijzigd door Vivi op 23-08-2005 21:01:38 ]
pi_29899307
quote:
Op dinsdag 23 augustus 2005 20:45 schreef petitlapin het volgende:

waarom blijf je toch weer slapen, eigenlijk begrijp ik je toch niet, hoor . VERANDER eens iets aan de situatie verdorie
Maar waarom veranderen? Ik denk gewoon dat Vivi *dit hier* juist leuk vind. De aandacht die ze hier krijgt, dit moet toch haar ego strelen?!?
pi_29899353
Ik denk ook dat Vivi ergens onbewust bepaalde dingen aan deze situatie prettig vindt, of veilig vindt. Zelfde verhaal bij die vriendin van me. Op het moment dat ze het ECHT kut beginnen te vinden, stoppen ze er wel mee. Nu is de drang daartoe gewoon nog niet sterk genoeg.

Overigens is ook die vriendin van me bepaald geen afhankelijke labiele borderliner, integendeel, juist iemand die erg op zichzelf is, een "kom niet te dichtbij want ik kan het wel alleen"-type. Dat ze in deze affaire juist wel afhankelijk is komt doordat hij haar precies geeft wat ze nodig heeft: veilige afstand, iets wat wel interessant is maar nooit te dichtbij komt. DAAR is ze afhankelijk van. In haar verdere dagelijkse leven is ze heel normaal
  dinsdag 23 augustus 2005 @ 21:00:59 #13
11803 Vivi
Computer off. Life on.
pi_29899385
quote:
Op dinsdag 23 augustus 2005 20:45 schreef petitlapin het volgende:

Ik kan er een angstwekkend en genant simpel antwoord op geven: Als ik hem alleen al RUIK slaan mijn hormonen op hol, en 3 weken is zo ongeveer de langste periode dat ik er weerstand aan heb weten te bieden, en dan heb ik weer eens een wijntje teveel op (wat ik wrs ook onbewust expres doe om geen verantwoordelijkheid te hoeven nemen) en denk ik: "wat is het allemaal saai en er moet weer eens wat gebeuren (yep, drama ) en dan denk ik uberhaupt niet meer na en handel alleen nog maar totaal impulsief om de volgende dag weer met een emotionele kater te zitten. Ik heb gewoon 2 kanten, en soms neemt mijn destructieve kant de overhand. Is slap ik weet het, maar op zulke momenten heb ik mezelf echt niet in de hand. Heb ik soms ook met andere dingen hoor, ik kan ontzettend driftig worden en mensen die 2 x zo groot zijn als ik echt te lijf gaan als ze me onheus bejegenen. Ik heb gewoon heel veel agressie in me oid, en het valt allemaal onder afreageren denk ik.
pi_29899425
Vivi, resultaten uit het verleden bieden geen garantie voor de toekomst, ergo je kan met voor jou 1000 'bewijzen' komen waarom hij toch echt wel om je moet geven, het gaat om waar je NU bent, wat hij NU doet, wat het per saldo opgeleverd heeft, en dat is dus niets meer dan 1 jaar terug, eerder minder.

Wat hij vroeger gedaan of gevoeld heeft, deed hem al niet kiezen , zou je toch aan het denken moeten zetten?!
hij is een VRIJ man, Vivi, hij verliest NIETS als hij voor je kiest, maar blijkbaar ziet hij kiezen voor jou niet als winst.
trek daar dan eens een conclusie uit, na 1 jaar.

Als je met een man slaapt, en wekelijks, zo niet dagelijks kontakt hebt, en hij , vrij als hij is, na 1 jaar nog niet voelt wat jij wilt dat hij voelt, dan moet je zo'n man toch niet willen, Vivi.... wil jij een vent die je zo met al die moeite , energie en tranen hebt moeten overtuigen dat jij het waard bent?

P.S.
De volgende keer, want je gaat toch door , leer eens af het laatste woord te willen hebben in ruzietjes, of je gelijk perse te halen bij hem, zoals je net dus deed met dat smsje... je maakt het weer dramatischer dan nodig is, op die manier, laat dingen eens een keer rusten, en denk eens 10 keer na voordat je reageert, want juist zo toon je je zwakte.
Hij was het voorval ws allang weer vergeten, jij hebt er duidelijk een hele dag op zitten broeden om dan uiteindelijk dat smsje toch maar te sturen, en hem wéér verwijten te maken.
  dinsdag 23 augustus 2005 @ 21:04:04 #15
11803 Vivi
Computer off. Life on.
pi_29899491
quote:
Op dinsdag 23 augustus 2005 20:52 schreef thaleia het volgende:
Vivi, bij die vriendin van me zit het als volgt: ze hebben beide tussendoor weleens een scharrel (hoewel, zij wel, van hem weet ik het eigenlijk niet) maar belanden elke keer toch weer bij elkaar in bed, melden elkaar dan dat "dit echt de laatste keer is geweest". Zij wil meer van hem, hij niet van haar -denk ik, ik kan niet in die jongen zijn kop kijken, maar de afgelopen vijf jaar is ie in elk geval niet voor haar gezwicht-. Hij zoekt eens in de zoveel tijd toenadering, die vriendin van me is dan helemaal in de wolken en gelooft echt dat het deze keer anders is, hij zegt ook dingen als dat "het deze keer anders voelt" etc. Vervolgens korte tijd later neemt hij weer afstand, zij vindt dat vreselijk maar neemt een "ach, je moet niet denken dat ik je nodig heb hoor"-houding aan, vervolgens een tijdlang slechts vriendschappelijk contact, totdat hij weer toenadering zoekt en het hele liedje van voor af aan begint.

Inmiddels is ze wel zover dat ze ziet dat ze nergens op hoeft te rekenen, maar niet zover dat ze ophoudt met hopen.

En weet je? Ik ken die jongen een beetje, en ik denk dat het inderdaad zo is dat hij kampt met bindingsangst, en soms heeft hij een moment van openheid en laat zijn muur vallen en is dan vastbesloten die niet weer op te trekken. MAAR DAT DOET ER NIET TOE! Want of hij nou doet zoals hij doet omdat hij een hufter is, of omdat hij de beste bedoelingen heeft, het feit dat zij niets aan die gast heeft (afgezien van zo nu en dan een leuke nacht) blijft staan, ongeacht wat zijn diepere motieven en trauma's zijn. En ja, misschien wordt ie ooit nog wel eens een Totaal Ander Mens, maar in de afgelopen vijf jaar is het in elk geval niet gebeurd en ik zou er maar niet op gaan wachten
*aha-erlebnis heeft* oh-oh...

Toevoeging: Hoe oud zijn hun?

[ Bericht 1% gewijzigd door Vivi op 23-08-2005 21:11:30 ]
  dinsdag 23 augustus 2005 @ 21:08:10 #16
11803 Vivi
Computer off. Life on.
pi_29899637
quote:
Op dinsdag 23 augustus 2005 21:00 schreef thaleia het volgende:
Ik denk ook dat Vivi ergens onbewust bepaalde dingen aan deze situatie prettig vindt, of veilig vindt. Zelfde verhaal bij die vriendin van me. Op het moment dat ze het ECHT kut beginnen te vinden, stoppen ze er wel mee. Nu is de drang daartoe gewoon nog niet sterk genoeg.

Overigens is ook die vriendin van me bepaald geen afhankelijke labiele borderliner, integendeel, juist iemand die erg op zichzelf is, een "kom niet te dichtbij want ik kan het wel alleen"-type. Dat ze in deze affaire juist wel afhankelijk is komt doordat hij haar precies geeft wat ze nodig heeft: veilige afstand, iets wat wel interessant is maar nooit te dichtbij komt. DAAR is ze afhankelijk van. In haar verdere dagelijkse leven is ze heel normaal
Nou, om eerlijk te zijn...ik herken mezelf daar wel in..kijk, ik zit wel es te fantaseren natuurlijk over hoe het zou zijn...als hij voor me koos en we echt een relatie zouden hebben, en dan wordt ik wel een soort zenuwachtig want dan krijg je dus te maken met dagelijkse dingen...heel stom, maar ik heb een keer gezegd dat ik het HAAT als vreemde mensen op mijn wc gaan zitten, en daar heeft hij het na een jaar nog steeds over, dat hij zich niet op zijn gemak voelt dan omdat ik teveel prinsesje ben ofzo

En die dingen, ja dat hoort er wel bij natuurlijk!

En dan is de romantiek er wel vanaf en de hartverscheurende passie en dat wil ik en dat wil hij.
  dinsdag 23 augustus 2005 @ 21:10:12 #17
11803 Vivi
Computer off. Life on.
pi_29899716
quote:
Op dinsdag 23 augustus 2005 21:02 schreef milagro het volgende:

P.S.
De volgende keer, want je gaat toch door , leer eens af het laatste woord te willen hebben in ruzietjes, of je gelijk perse te halen bij hem, zoals je net dus deed met dat smsje... je maakt het weer dramatischer dan nodig is, op die manier, laat dingen eens een keer rusten, en denk eens 10 keer na voordat je reageert, want juist zo toon je je zwakte.
Hij was het voorval ws allang weer vergeten, jij hebt er duidelijk een hele dag op zitten broeden om dan uiteindelijk dat smsje toch maar te sturen, en hem wéér verwijten te maken.
Het was juist meer als een verkapt excuus bedoeld en een verklaring voor mijn heftige reactie...
Absoluut niet als verwijt

Maar zo komt het over vind je?
pi_29899791
quote:
Op dinsdag 23 augustus 2005 21:08 schreef Vivi het volgende:
Nou, om eerlijk te zijn...ik herken mezelf daar wel in..kijk, ik zit wel es te fantaseren natuurlijk over hoe het zou zijn...als hij voor me koos en we echt een relatie zouden hebben, en dan wordt ik wel een soort zenuwachtig want dan krijg je dus te maken met dagelijkse dingen
Dat zegt zij dus ook: bij die andere kerels die ze tussendoor weleens had leek het er weleens op dat het echt wat zou gaan worden en daar schrikt zij van, en vindt vervolgens die mannen niet meer aantrekkelijk. Deze man blijft aantrekkelijk omdat ze niet bang hoeft te zijn dat het ooit echt wat wordt.

Ik zou gewoon kiezen als ik jou was: wil je meer dan dit? Kap dan met hem, want bij hem ga je het niet krijgen. Wil je de spanning & passie die hij je zo nu en dan geeft? Ga dan met hem door.
pi_29899859
quote:
Op dinsdag 23 augustus 2005 21:08 schreef Vivi het volgende:

[..]

Nou, om eerlijk te zijn...ik herken mezelf daar wel in..kijk, ik zit wel es te fantaseren natuurlijk over hoe het zou zijn...als hij voor me koos en we echt een relatie zouden hebben, en dan wordt ik wel een soort zenuwachtig want dan krijg je dus te maken met dagelijkse dingen...heel stom, maar ik heb een keer gezegd dat ik het HAAT als vreemde mensen op mijn wc gaan zitten, en daar heeft hij het na een jaar nog steeds over, dat hij zich niet op zijn gemak voelt dan omdat ik teveel prinsesje ben ofzo

En die dingen, ja dat hoort er wel bij natuurlijk!

En dan is de romantiek er wel vanaf en de hartverscheurende passie en dat wil ik en dat wil hij.
Nu maak je het weer mooier dan het is met dat laatste zinnetje, Vivi.
Jij bent degene die loopt te klagen al een jaar lang, hij niet.
Hij heeft hier genoeg aan, jij niet.

En of jullie dan beide dezelfde basis hebben in het waarom van jullie gedrag, bindingsangst, doet er helemaal niet toe.

Jij grijpt het zelfs aan om het allemaal te romantiseren.
Er is , van wat ik zo lees, niets romantisch aan jullie relatie, integendeel zelfs, het is obsessief en dat is toch echt heel wat anders, hoor.

Hartverscheurende passie .. gewoon geile sex, die hij een poosje net zo makkelijk met een ander deelde, hoor, geen enkel probleem had hij daarmee

1,2,3........... ja maar dat was een dom mokkeltje met suffe truien en die sex was saai dat heeft hij me zelf gezegd "niemand maakt me zo opgewonden als jij, Vivi...."
pi_29899886
quote:
Op dinsdag 23 augustus 2005 21:10 schreef Vivi het volgende:

[..]

Het was juist meer als een verkapt excuus bedoeld en een verklaring voor mijn heftige reactie...
Absoluut niet als verwijt

Maar zo komt het over vind je?
het komt over als onnodig moeilijk doen

laat dingen eens RUSTEN!
  dinsdag 23 augustus 2005 @ 21:15:26 #21
11803 Vivi
Computer off. Life on.
pi_29899906

over dat saaie mokkeltje etc...je hebt me door
  dinsdag 23 augustus 2005 @ 21:18:05 #22
11803 Vivi
Computer off. Life on.
pi_29900017
Maar waar begint obsessief en eindigt romantisch!!?? (quote Henkie "Waar begint het en waar eindigt het dan?" )
  dinsdag 23 augustus 2005 @ 21:21:33 #23
11803 Vivi
Computer off. Life on.
pi_29900154
quote:
Op dinsdag 23 augustus 2005 21:14 schreef milagro het volgende:

[..]

het komt over als onnodig moeilijk doen

laat dingen eens RUSTEN!
Nou ja, dan kan hij weer even nadenken over mijn mysterieuze boodschap

(ja, ik ben erg ik weet het )
pi_29900318
quote:
Op dinsdag 23 augustus 2005 21:15 schreef Vivi het volgende:
over dat saaie mokkeltje etc...je hebt me door
Viev, half Fok! heeft je al VIER TOPICS lang door...
"Bloemen zijn rood jongeman... "
Zo. Dan witte gullie dè ôk wir.
pi_29900385
dat dat vier topics is, ligt niet alleen aan viv, milagro en anderen trekken zich deze zaak blijkbaar enorm aan ....
ensemble, tout est plus joli
PETITLAPIN krijgt een DOCHTER
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')