abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 22 augustus 2005 @ 02:46:05 #251
11803 Vivi
Computer off. Life on.
pi_29858586
Ik wil niets liever, ik wil alles met hem, kinderen de hele reutemeteut

Heb net een brief aan hem geschreven maar ik zit te twijfelen of ik die op zal sturen aangezien ik mijn hart wel heel erg blootleg...nog maar even een nachtje over slapen
Ik adem in en kalmeer. Ik adem uit en glimlach.
  maandag 22 augustus 2005 @ 02:47:18 #252
125364 Tafkahs
Stadsnomade
pi_29858595
ah joh, kan jou het schelen..
Verdonk: we moet weer lachen om ons loonstrookje :')
Verdonk: niet links, ik ben niet rechts, maar recht door zee
journalist: niet scheel?
pi_29858630
quote:
Op maandag 22 augustus 2005 02:46 schreef Vivi het volgende:
Kijk, nu wordt het duidelijker. Hij is gewoon bang.
Tegenwoordig moet je Dr. Ir. zijn om een beetje correct Nederlands te kunnen neerpleuren.
Abusing semicolons since 1987.
  maandag 22 augustus 2005 @ 03:00:12 #254
11803 Vivi
Computer off. Life on.
pi_29858677
waarvoor in godsnaam?

Hij wil ook graag kinderen hoor
pi_29858687
quote:
Op maandag 22 augustus 2005 02:46 schreef Vivi het volgende:

Heb net een brief aan hem geschreven maar ik zit te twijfelen of ik die op zal sturen aangezien ik mijn hart wel heel erg blootleg...nog maar even een nachtje over slapen
Maar met die onzekerheid van zijn kant, kun je dan van hem op aan?
Het lijkt zo mooi, maar aan de andere kant is het ook zo fragiel. Jij laat tot zover nog steeds de "macht" aan hem over. Moet hij dan de touwtjes in handen nemen om de relatie het volgend niveau te tillen? Anders had hij dit al lang wel gedaan.
En hoe hard moet de waarheid spreken om het tot jou door te dringen? Want het duurt wel lang. Is dit totdat jij je weer gebroken voelt, als er daadwerkelijk alleen maar onzekerheid is geweest?

Maargoed, uiteindelijk zul je het zelf moeten leren. Romantiek is heel erg leuk, maar dan moet er uiteindelijk wel een daadwerkelijke duidelijk richting zijn waar men naartoe gaat. Zo loop je alleen maar in rondjes. Hoe jammer het ook mag zijn. Hoop of wanhoop, zeg jij het maar.
pi_29858688
quote:
Op maandag 22 augustus 2005 03:00 schreef Vivi het volgende:
waarvoor in godsnaam?

Hij wil ook graag kinderen hoor
Waarom doet hij er dan zolang over om dan ook over te gaan op huisje, boompje, beestje?
Naar mijn naiviteit, verlies jij jezelf in hem...
  maandag 22 augustus 2005 @ 03:07:18 #257
11803 Vivi
Computer off. Life on.
pi_29858716
Naar mijn naiviteit ook

Ach ik weet het ook niet..aan de ene kant denk ik, ik mail die brief meteen naar hem toe, is het meteen duidelijk, maar aan de andere kant ben ik bang voor wat ik kan kapot maken (al is dat niet veel..ik weet)
pi_29858747
quote:
Op maandag 22 augustus 2005 03:07 schreef Vivi het volgende:
Naar mijn naiviteit ook

Ach ik weet het ook niet..aan de ene kant denk ik, ik mail die brief meteen naar hem toe, is het meteen duidelijk, maar aan de andere kant ben ik bang voor wat ik kan kapot maken (al is dat niet veel..ik weet)
Je zal uiteindelijk toch zelf de keuze moeten maken. Al zeg jezelf dat het niet veel is, maar je voelt je er wel fijn bij. Maar wat is een tijdelijke zekerheid als je niet meer hebt op de langere termijn? Uiteindelijk komt het weer neer op een gezond stuk egoisme. Je kan het ook zien als iets wat te goed voor je is.
Uiteindelijk moet je dan toch een keer hard voor jezelf zijn.
Maar dan alsnog, in dit topic is jouw advies gegeven en de keus moet jijzelf maken.

Het is laat zat, ik kruip onder de wol. .
pi_29861682
* Heeft het idee dat TS eigenlijk gewoon aandacht wilt.
  maandag 22 augustus 2005 @ 11:00:07 #260
67978 HenryHill
Fake it 'till you make it
pi_29861758
quote:
Op maandag 22 augustus 2005 10:55 schreef Roeni3 het volgende:
Jij hebt zeker haar vorige topicreeksen niet gelezen he...
So this is how liberty dies... with thunderous applause.
Truth? What's so great about the truth? Try lying for a change, it's the currency of the world
pi_29861791
quote:
Op maandag 22 augustus 2005 11:00 schreef HenryHill het volgende:

[..]

Jij hebt zeker haar vorige topicreeksen niet gelezen he...
Die onderbouwen mijn idee?

[ Bericht 2% gewijzigd door Roeni3 op 22-08-2005 11:06:42 ]
  maandag 22 augustus 2005 @ 11:55:34 #262
11803 Vivi
Computer off. Life on.
pi_29862661
quote:
Op maandag 22 augustus 2005 10:55 schreef Roeni3 het volgende:
Nee joh, ik open juist deze topic omdat ik GEEN aandacht wil, net als iedereen die een topic opent in R&P, die willen allemaal GEEN aandacht

D'OH!
pi_29862698
haha,

je denkt dat je lekker bent,

haha.

Tobbes.

Edit: Ow, het is wel een mokkel zo te zien

[ Bericht 48% gewijzigd door #ANONIEM op 22-08-2005 11:59:31 ]
pi_29863252
quote:
Op maandag 22 augustus 2005 11:55 schreef Vivi het volgende:

[..]

Nee joh, ik open juist deze topic omdat ik GEEN aandacht wil, net als iedereen die een topic opent in R&P, die willen allemaal GEEN aandacht

D'OH!
Sorry, ik drukte me niet duidelijk genoeg uit: ik heb het idee dat je aandachtsgeil bent . En das dan weer net wat anders dan eventjes wat aandacht willen vragen voor een bepaald probleem.
pi_29863463
quote:
Op maandag 22 augustus 2005 12:30 schreef Roeni3 het volgende:

[..]

Sorry, ik drukte me niet duidelijk genoeg uit: ik heb het idee dat je aandachtsgeil bent . En das dan weer net wat anders dan eventjes wat aandacht willen vragen voor een bepaald probleem.
(aandachts)geil is ze zeker; moet je kijken hoe ze in dr fotoboek die camera in kijkt; alsof ze Paris Hilton herself is
pi_29863578
Je kan 2 dingen doen

Om dit te stoppen : Je belt hem niet meer, je sms=t niet meer, je mailt niet meer, je zoekt hem niet meer op, je reageert ook niet meer op smsjes of belletjes van hem, je vraagt hem om dan ook NIET meer te bellen, ergo je breekt ieder contact af.
Resultaat : je mist hem, je bent hem ws op den duur kwijt, je raakt over hem heen, je krijgt weer lol in het leven zonder hem, je ontmoet een ander, je vraagt je af wat je ooit in die ene gezien hebt.

Of, je blijft hem zien, je blijft hem mailen, je blijft hem bellen, je blijft sms-en, je blijft reageren op zijn toenaderingspogingen, je blijft met hem sexen.
Resultaat : je mist hem niet, maar bent nooit echt tevreden, je zult hem niet als vriend gaan zien, maar als een gemiste kans die je nog steeds denkt te kunnen grijpen als hij maar.... als jij nu eens...., je verspeelt oneindig veel energie en vooral tijd, je vindt jezelf dadelijk opeens als een 35 jarige, geen stap verder als nu, met een kinderwens die niet vervuld gaat worden.

Jij moet dus kiezen.
En nu niet gaan zeiken over dat je hem als vriend wilt houden, want dat kan dus niet, iig niet meteen, voorlopig niet.
Maar laten we eerlijk zijn, dat is hij nu ook niet, je hebt hem nu ook niet als vriend.
Een vriend zou jou namelijk niet zo behandelen als hij nu doet, die zou afstand houden, fysiek in de eerste plaats, en helemaal als hij zou merken dat jouw verliefdheid er niet minder op wordt en hij jou belemmert, je leven on hold zet voor hem, door hem.

Je bent beschikbaar, je bent gezelschap, je bent neukbaar genoeg, je bent verliefd, een vriend maakt daar geen misbruik van, een egoist wel.

Maar goed, je gaat natuurlijk wél jammeren dat je hem niet kwijt wilt als vriend, je gaat wél zeggen dat zijn armen zo lekker zijn, dat je hem wel dood kan knuffelen, dat je hem niet kan weerstaan etc etc, dus wat voor zin heeft dit allemaal eigenlijk?

Er is maar 1 die hier een eind aan kan maken, dat ben JIJ, niet hij, want hij vindt het wel best zo, jij niet.
[i]"you left me standing here, a long long time ago"[/i]
  maandag 22 augustus 2005 @ 13:08:26 #267
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_29863836
Amen to Milagro!
Curiosity cultured the cat
Hoge dames vangen veel wind
Whadda ya hear! Whadda ya say!
What is any ocean but a multitude of drops?
pi_29867949
EDIT.
Ik noem het wel oneerbaar en vooral ontoelaatbaar op FOK!
Ga elders zieltjes winnen!

[ Bericht 77% gewijzigd door Copycat op 22-08-2005 18:23:26 (Bagger = weg) ]
pi_29868356
ik zou die vriendschap dus nooit,maar dan ook nooit opgeven hé, alleen op een lager pitje zetten.

Ik geef nooit geen vriendschap meer op omdat er één verliefd is ... langs beide kanten heb ik dat het meegemaakt, en dus effectief vriendschappen verbroken, één nog redelijk recent ( vriend was verliefd op mij), en ik heb er spijt van ... uiteindelijk zijn die stomme gevoelens het niet waard om er een vriendschap voor te verbreken.

ze komt zo ook wel iemand anders tegen.
ensemble, tout est plus joli
PETITLAPIN krijgt een DOCHTER
pi_29868435
quote:
Op maandag 22 augustus 2005 12:51 schreef milagro het volgende:
.... je vraagt je af wat je ooit in die ene gezien hebt.
Als je zoiets afvraagt, dan is er sprake van een heel slecht geheugen.
Doe eens wild ....
pi_29868513
quote:
Op maandag 22 augustus 2005 18:22 schreef Tarot het volgende:

ik heb dit gevoel nochtans bij elke ex die ik ken, en op sommigen ben ik echt jaren verliefd geweest, ze waren mijn alles

ik kan er nu niet meer aan denken om in hun armen te liggen. Aantrekkingskracht ZERO.
pi_29868570
quote:

[..]

onzin.
  maandag 22 augustus 2005 @ 18:35:55 #273
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_29868629
quote:
Voortschrijdend inzicht ontdaan van roze wolken en oogkleppen, zou ik het eerder noemen .
pi_29868727
quote:
Op maandag 22 augustus 2005 18:17 schreef petitlapin het volgende:
ik zou die vriendschap dus nooit,maar dan ook nooit opgeven hé, alleen op een lager pitje zetten.

Ik geef nooit geen vriendschap meer op omdat er één verliefd is ... langs beide kanten heb ik dat het meegemaakt, en dus effectief vriendschappen verbroken, één nog redelijk recent ( vriend was verliefd op mij), en ik heb er spijt van ... uiteindelijk zijn die stomme gevoelens het niet waard om er een vriendschap voor te verbreken.

ze komt zo ook wel iemand anders tegen.
dat heb je dus niet alleen voor het zeggen.
niet iedereen neemt genoegen met "dan maar vriendschap", sommigen willen alles of niets.
en soms blijft er eenvoudig niets over als de verliefdheid weg is, dat zijn dan de dames of heren waarvan je je later afvraagt "wat zag ik in haar/hem "

en in dit geval lijkt deze meneer niet in staat tot vriendschap met een vrouw zonder sex, en de dame in kwestie wilt duidelijk meer dan vriendschap, al zegt ze er desnoods genoegen mee te nemen, daar is ze zoals eerder gebleken niet toe in staat zonder te vervallen in jaloezie en nog meer 'spelletjes spelen' al dan niet onder invloed van drank met alle drama die daar dan mee gepaard gaat.

als je niet bij elkaar kunt zijn zonder te sexen, waarbij er 1 verliefd is, en de ander duidelijk niet, moet je gewoon kappen als het je vooral pijn oplevert, helemaal en dan maar zien of er nog terzijnertijd een vriendschap in zit, zo niet, jammer dan.

ik zie , met de info die we hebben natuurlijk, eerlijk gezegd geen vriendschap uitgaan van deze meneer, hij weet wat zij voelt, hij weet dat ze meer wilt, hij móet weten dat dit haar dus zeer doet en toch speelt hij op haar zwakheden in.

door te zeggen dat hij last heeft van 'bindingsangst' weert hij ook nog eventuele verwijten af, "hij wil wel meer geven maar hij kan niet meer geven", en kan hij genieten van een relatie zonder verplichtingen, zonder verantwoording af te leggen over wat dan ook.
als hij vanavond haar neukt en morgen een ander kan ze er niets van zeggen.

i-de-aal, toch?
dus verwacht van hem geen enkele toenadering, hij heeft precies wat hij wil en Vivi waar hij haar wil, op afroep en afhankelijk.
pi_29869137
ik zou, vivi zijnde, de vriendschap op een heel laag pitje zetten

geen sex meer, geen knuffels meer, niets, rien, nada. En niet altijd beschikbaar zijn om te telefoneren etc. het grootse verdriet verdwijnt dan wel zo.

en veel daten met andere venten ... hem jaloers maken, dat is het allerlaatste wat je kan proberen, als dat niet helpt, wel ja, dan is één van die andere venten dan wel dé man voor vivi.
  dinsdag 23 augustus 2005 @ 02:32:44 #276
11803 Vivi
Computer off. Life on.
pi_29876715
Nou, er komt iig wel een heel zwaar gesprek aan na vanavond. Bedankt voor alle replys btw.
pi_29878345
TS is een muts, ik kan het niet anders zeggen. Ik geef die gast groot gelijk je te misbruiken, daar ben je namelijk goed geschikt voor.
It's better to reign in hell than to serve in heaven
pi_29878416
quote:
Op maandag 22 augustus 2005 18:27 schreef petitlapin het volgende:
ik kan er nu niet meer aan denken om in hun armen te liggen. Aantrekkingskracht ZERO.
quote:
Op maandag 22 augustus 2005 18:32 schreef milagro het volgende:
onzin.
quote:
Op maandag 22 augustus 2005 18:35 schreef Copycat het volgende:
Voortschrijdend inzicht ontdaan van roze wolken en oogkleppen, zou ik het eerder noemen .
Ik blijf erbij .. slecht geheugen.
Doe eens wild ....
  dinsdag 23 augustus 2005 @ 09:06:21 #279
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_29878470
Drie tegen één... .

Vivi... je gaat ons toch nog wél vertellen over dat zware gesprek, hè?!?
pi_29878630
quote:
Op dinsdag 23 augustus 2005 09:06 schreef Copycat het volgende:
Drie tegen één... .
Haha, tegen dat argument kan ik niet op!
quote:
Vivi... je gaat ons toch nog wél vertellen over dat zware gesprek, hè?!?
Ik volgt het inmiddels ook met spanning
(altijd al die smiley willen gebruiken)
Doe eens wild ....
pi_29879714
quote:
Op dinsdag 23 augustus 2005 08:55 schreef Prince_of_Darkness het volgende:
TS is een muts, ik kan het niet anders zeggen. Ik geef die gast groot gelijk je te misbruiken, daar ben je namelijk goed geschikt voor.
Ik vind dr wel schattig en mooi
pi_29887426
Haar uiterlijk zou ik omschrijven als normaal, niet lelijk, niet echt mooi. En de schattigheid valt mee, tenzij je natuurlijk die onzin die ze uitkraamt schattig vind. In dat geval is ze wel erg schattig, ja.
It's better to reign in hell than to serve in heaven
pi_29889190
quote:
Op dinsdag 23 augustus 2005 10:20 schreef Tobbes het volgende:

[..]

Dat soort reacties zoekt de TS juist. Jongens die zeggen 'Waarom blijf je zo aan hem hangen? Je bent knap en mooi, neem mij! ' etc etc. Het irritante (of mss juist het doel) is dat de TS nooit knopen doorhakt en maar een beetje blijft aanmodderen, waardoor ze haar problemen nieuw leven inblaast, en waardoor ze die reacties blijft krijgen.
  dinsdag 23 augustus 2005 @ 16:38:08 #284
11803 Vivi
Computer off. Life on.
pi_29891415
Ik kan nog niets vertellen over het zware gesprek want het heeft nog niet plaatsgevonden

Ik ben gisteren nml. behoorlijk pissed opgestapt bij hem. Kijk, ik word er ook een beetje neurotisch van...want ik zit echt in een soort kliekje, waarin iedereen zich met elkaar bemoeit, vrnml. op liefdesgebied dan. En iedereen kent elkaar en komt elkaar bijna dagelijks tegen bij het uitgaan dus er is geen ontsnappen aan. Zo krijg is dus ongevraagd voortdurend meningen te horen, varierend van : "Hij is helemaal gek van je maar hij is in de war, laat hem maar dan komt hij vanzelf wel.." Tot: "Het wordt nooit iets tussen jullie". Ik probeer het wel enigzins langs me af te laten glijden maar ik blijf er maar over malen als ik zoiets hoor, want dan vraag ik me af hoe het komt dat er mensen zijn die blijkbaar zo overtuigd kunnen zijn van 2 totaal verschillende meningen Of ze dan met hem hebben gesproken etc.

Naja goed, gisteren ging ik met een bekende even een broodje halen en toen zag een andere vriend van mij ons langslopen, en die belde mij op dat hij daar met Henkie zat en of wij ook nog ff kwamen. Zo gezegd zo gedaan, wij ff naar die kroeg (ik zit echt niet de hele dag in de kroeg btw
, ook al lijkt het wel zo als ik het zo es terug lees).

Henkie zag er in een woord verschrikkelijk uit, hele blauwe kringen en wasbleek smoeltje, en 1 bonk zenuwen (het is sowieso een vreselijke zenuwpees maar hij kon geen sec. normaal stilzitten op zijn kruk zeg maar).

Nu, Ik weet dat hij problemen heeft op zijn werk, hij voelt zich daar echt niet op zijn plaats en kan zich niet lekker ontplooien enzo, en nog wat shit op wat andere vlakken dus ik vroeg ff hoe het nu allemaal ging, en kreeg vervolgens weer het hele macho verhaal te horen dat het allemaal goed was dat het zo slecht ging ( Ja dat is nu eenmaal zijn redeneerwijze...heb nooit beweert dat het een makkelijk persoontje is) want dan werd hij tenminste getriggerd om wat te ondernemen en er zijn mensen die het allemaal nog veel erger hebben etc etc.

Heel waar natuurlijk allemaal, maar het is echt niet zo erg om es toe te geven dat je je een keer niet on top of the world voelt, probeerde ik hem duidelijk te maken, dat maakt je echt niet tot een loser toch? Altijd maar de grote Oenga-Boenga-Alpha man moeten zijn houdt tenslotte niemand vol, en het maakt je ook heus niet tot een waardevoller persoon imo. Ik denk JUIST dat het een teken van kracht en volwassenheid is als je je zwaktes eens toelaat...maar dat is een filosofie die tot nu toe niet aan Henkie besteedt is.

Ik zei dattie maar es een keertje vroeg moest gaan slapen want dat dat soms ook nog wel es wil schelen in de mate van labiliteit, zeg maar...en hij was doodmoe dus hij volgde mijn advies maar op en ging naar huis.

Kijk, ik ben ook een grote muts hoor want ik ga dan na een half uur weer bellen om te vragen of ie lekker ligt tv te kijken en zich al wat rustiger voelt enzo...en dan klinkt ie zo zielig en ook al was ik nog zo trots dat ik de avond daarvoor niet op zijn vraagje was ingegaan ("waar slaap jij dan?") Voor ik het wist had ik er al weer uitgeblaat of ik hem dan maar even moest komen knuffelen omdat ie zo zielig was, Nou of ik dat wel aankon dan, want ik wist toch hoe hij was etc...en ik zei dat hij toch veel te moe was en dat ik alleen maar gezellig tv kwam kijken en over zijn rug zou kriebelen en dat hij verder niets mocht doen.

Zo gezegd zo gedaan, toen ik de straat in kwam lopen stond meneer al op de uitkijk in de deuropening en we gingen lekker Scarface kijken en kriebelen en ik hoorde een paar hele diepe zuchten en toen draaide ik me om om te gaan slapen.

En na een paar minuten hoorde ik vreemde geluiden en ik zei dat dat niet mocht Maar of ik dan niet heeeel even kleine Henkie wilde vasthouden en de rest bedenken jullie zelf maar.

Nou, dat was ook weer achter de rug en toen hebben we nog ff heel lief geknuffeld en elkander goedmoedig uitgescholden voor schurk en boefje en toen wilden we gaan slapen maar hij kon niet, lag maar te woelen en te draaien en hoorde rare geluiden etc. Zat om de haverklap rechtop in bed en totale rusteloosheid dus. En uiteindelijk zei hij: "Als je niet kan slapen door mij en ik je wakker houd dan mag je ook wel thuis gaan slapen hoor."

Ik:

"Wil je dat ik wegga?"

"Neenee zo bedoel ik het helemaal niet maar ik houd je wakker..."

Ik heb mijn spullen gepakt en ben gegaan, hij komt me achterna lopen, nogmaals hij bedoelde het niet zo...hij zei het voor mij etc..wat ik toen zei zal ik maar niet herhalen

Ben weggegaan en kreeg na 5 minuten een sms: "Ik bedoelde het echt alleen maar aardig : sorry!!!!!"

Ben naar een vriend van mij (die kent Henk ook al 10 jaar) gegaan en heb ff mijn gal gespuwd...werd natuurlijk weer janken en "wat is er dan mis met mij" zeurverhaal...volgens hem was Henk behoorlijk in de war en was het enige euvel dat ik niet genoeg spanning bij hem wist op te wekken omdat ik te lief voor hem was. What's new...

Dus....dat is het zo'n beetje...hij zal vanaaf wel bellen en dan maar eens kijken hoe ik ga aanpakken. Heb al wel gezegd dat we ms maar helemaal geen contact meer moeten hebben..dus.

Ik weet het ook niet hoor

[ Bericht 1% gewijzigd door Vivi op 23-08-2005 19:04:16 ]
  dinsdag 23 augustus 2005 @ 16:42:38 #285
11803 Vivi
Computer off. Life on.
pi_29891566
quote:
Op dinsdag 23 augustus 2005 10:20 schreef Tobbes het volgende:

[..]

dinsdag 23 augustus 2005 @ 16:43:28 #286
11803 Vivi
Computer off. Life on.
pi_29891590
quote:
Op dinsdag 23 augustus 2005 14:28 schreef Prince_of_Darkness het volgende:
Haar uiterlijk zou ik omschrijven als normaal, niet lelijk, niet echt mooi. En de schattigheid valt mee, tenzij je natuurlijk die onzin die ze uitkraamt schattig vind. In dat geval is ze wel erg schattig, ja.
Het gaat hier toch niet om mijn uiterlijk of dat ik wel of niet schattig ben zeg..

Sorry als het zo overkomt, dat is niet mijn bedoeling.
pi_29894831
quote:
Op dinsdag 23 augustus 2005 16:38 schreef Vivi het volgende:
[...] Altijd maar de grote Oenga-Boenga-Alpha man moeten zijn houdt tenslotte niemand vol, en het maakt je ook heus niet tot een waardevoller persoon imo. Ik denk JUIST dat het een teken van kracht en volwassenheid is als je je zwaktes eens toelaat...maar dat is een filosofie die tot nu toe niet aan Henkie besteedt is.
Dat je dit zegt is niet geloofwaardig, je lijkt het in gedrag helemaal niet erg te vinden dat hij zn zwaktes niet in woorden toegeeft. Zijn lichaamstaal zegt genoeg. Uiteindelijk vind je hem waarschijnlijk alleen maar aantrekkelijker, omdat hij af en toe juist zo kwetsbaar lijkt zonder er letterlijk om te vragen..
quote:
Voor ik het wist had ik er al weer uitgeblaat of ik hem dan maar even moest komen knuffelen omdat ie zo zielig was,
Precies wat iedereen van het begin van de topic al zei. Je zet de ene avond een stap in de ene richting en kunt niet vasthouden aan je plan. Misschien helpt het als je zijn nummer uit je telefoon gooit... of verandert naar: "Niet opnemen" Zodat je er constant aan wordt herinnerd?

Ik probeer in termen van oplossingen te blijven denken.
quote:
Nou of ik dat wel aankon dan, want ik wist toch hoe hij was etc...
Gemanipuleerd. Oude truuk. Hij geeft heel duidelijk aan dat de keus aan jou is, zodat jij je niet gebruikt kunt voelen. Het is immers je eigen keus.
quote:
.... en ik zei dat hij toch veel te moe was en dat ik alleen maar gezellig tv kwam kijken en over zijn rug zou kriebelen en dat hij verder niets mocht doen.
Een kijken of hij te vertrouwen is...
quote:
...en ik hoorde een paar hele diepe zuchten en toen draaide ik me om om te gaan slapen.
Waarschijnlijk zijn frustratie dat jij zei dat hij niks mocht doen, maar wel nu opeens wel sex wilde.
quote:
En na een paar minuten hoorde ik vreemde geluiden en ik zei dat dat niet mocht Maar of ik dan niet heeeel even kleine Henkie wilde vasthouden en de rest bedenken jullie zelf maar.
... nope niet te vertrouwen.
quote:
Nou, dat was ook weer achter de rug en toen hebben we nog ff heel lief geknuffeld en wilden we gaan slapen maar hij kon niet, lag maar te woelen en te draaien en hoorde rare geluiden etc. Zat om de haverklap rechtop in bed en totale rusteloosheid dus. En uiteindelijk zei hij: "Als je niet kan slapen door mij en ik je wakker houd dan mag je ook wel thuis gaan slapen hoor."
Lief van hem, dat hij je niet verder verplicht om bij hem te blijven. Je had immers voorgesteld hem even te komen knuffelen.
quote:
Ik:
"Wil je dat ik wegga?"
Doos! Dat zegt hij toch niet?
Hij geeft gewoon aan dat hij zich na de sex gewoon weer minder kwetsbaar voelt en het verder wel alleen aan kan. Maar dat betekent niet gelijk dat hij wil dat je weggaat.
quote:
"Neenee zo bedoel ik het helemaal niet maar ik houd je wakker..."
Juist!
quote:
Ik heb mijn spullen gepakt en ben gegaan, hij komt me achterna lopen, nogmaals hij bedoelde het niet zo...hij zei het voor mij etc..wat ik toen zei zal ik maar niet herhalen Ben weggegaan en kreeg na 5 minuten een sms: "Ik bedoelde het echt alleen maar aardig : sorry!!!!!" Ben naar een vriend van mij (die kent Henk ook al 10 jaar) gegaan en heb ff mijn gal gespuwd...werd natuurlijk weer janken en "wat is er dan mis met mij" zeurverhaal...volgens hem was Henk behoorlijk in de war en was het enige euvel dat ik niet genoeg spanning bij hem wist op te wekken omdat ik te lief voor hem was. What's new...
Wel begrijpelijk dat je zo reageert ... je dacht aan al die reacties op Fok! ('hij wil je alleen maar neucken en verder niks') en interpreteerde zijn opmerking helemaal verkeerd.
quote:
Dus....dat is het zo'n beetje...hij zal vanaaf wel bellen en dan maar eens kijken hoe ik ga aanpakken. Heb al wel gezegd dat we ms maar helemaal geen contact meer moeten hebben..dus.
Ik weet het ook niet hoor
Vivi, als je het echt niet weet en vindt dat je teveel wordt meegesleept door de emoties. Neem dan tijd voor jezelf: Ga NIET uit naar plaatsen waar hij komt, ook als betekent dat je sommige uitnodigingen van vrienden moet afslaan. Zeg dat je (minimaal een maand) even geen contact met hem wil. En bedenk in die tijd voor jezelf wat je nou eigenlijk wil en hoe je dat kunt bereiken.... en als je daar geen 100% zekere oplossing voor weet, dan kies je het beste alternatief. Trouwens, als hij na 1 maand nog steeds geen nieuw vriendinnetje heeft, weet je gelijk dat hij niet zomaar een ander neem als je niet beschikbaar bent.

Misschien is dat een idee om te zeggen vanavond. Want als je onvoorbereid zo'n gesprek in gaat, loopt het precies zo af als vorige keren: Emotioneel en wanhopig.

Het proberen waard?

[ Bericht 1% gewijzigd door Tarot op 23-08-2005 18:44:09 ]
Doe eens wild ....
  dinsdag 23 augustus 2005 @ 19:03:26 #288
11803 Vivi
Computer off. Life on.
pi_29895653
Ik denk dat ik mezelf heb getriggerd om kwaad te worden..en ms onbewust zat te wachten op een gelegenheid/opmerking die ik hem kwalijk kon nemen...idd ook door het commentaar hier en schuldgevoelens dat ik TOCH weer die telefoon heb gepakt en mezelf in de aanbieding heb gegooid

Nu ja...ik zal wel zien of hij belt en hoeveel moeite hij doet. Misschien wel helemaal niet, misschien meer dan ik verwacht. En als dat laatste het geval is dan moet ik ms maar eens hard zijn, kijken of hij eens wakker gaat worden. Met de "lieve" aanpak boek ik dus blijkbaar niet het gewenste resultaat (als in:"Ik ben niet spannend want beschikbaar").
pi_29896160
quote:
Op dinsdag 23 augustus 2005 19:03 schreef Vivi het volgende:
(als in:"Ik ben niet spannend want beschikbaar").
Ik denk dat die gedachte te makkelijk is. Maar als hij belt, probeer nu al te besluiten wat je gaat zeggen. En niet tijdens het gesprek beslissen, want hij weet je met woorden gewoon te manipuleren. Bewust of onbewust, dat maakt niet eens uit. Je weet het resultaat inmiddels.
Doe eens wild ....
pi_29896535
quote:
Op dinsdag 23 augustus 2005 15:26 schreef Roeni3 het volgende:

[..]

Dat soort reacties zoekt de TS juist. Jongens die zeggen 'Waarom blijf je zo aan hem hangen? Je bent knap en mooi, neem mij! ' etc etc. Het irritante (of mss juist het doel) is dat de TS nooit knopen doorhakt en maar een beetje blijft aanmodderen, waardoor ze haar problemen nieuw leven inblaast, en waardoor ze die reacties blijft krijgen.
Dan mag ik dr toch wel schattig en mooi vinden. Dat ze verder niks van het leven snapt is niet mijn probleem
pi_29896628
kijk liever of jij eens wakker wordt.
je schuift alles op hem af, en blijft zelf je als slachtoffer opstellen.

kun je niet nou werkelijk niet opbrengen om slechts 1 maand geen kontakt op te nemen met hem? puur om te kijken hoe JIJ je dan voelt, gedraagt, je dagen vult?
is het zo erg met je, dat je dat kleine beetje wilskracht niet hebt?

waarom laat je nu alles van hem afhangen, je weet na 1 jaar toch wel wat je kunt verwachten?
durf nu toch eens zélf knopen door te hakken, joh.

als hoor je drie maanden niets van hem, waar ben je dan bang voor, dat hij ondertussen een ander krijgt die wél krijgt wat hij jou maar niet wilt geven?
denk je dan dat dat niet gebeurt als je in de buurt blijft? tuurlijk wel, gaat komen, hoor , dat moment, en tot die tijd mag jij op komen draven om zijn "rug te kriebelen" (lees : aan zijn leuter te trekken).

hij loopt 1 dezer dagen gewoon een ander tegen het lijf, en dan kan jij wieberen, okay, hij zet jou ms in de wacht dan, op de reservebank. dan....als ik dit zo lees allemaal zou je dat nog pikken ook

nogmaals, deze meneer is níet gebonden, Vivi, maar hij gedraagt zich wel zo, alsof er nog ergens een echtgenote met drie kids zit, en dat hij dáárom maar niet echt voor je wilt of kan gaan... het feit dat hij geen gezin heeft , maakt dit des te treuriger, maar wel duidelijk, althans voor iedereen, behalve jou en een handje vol meelullers uit je vriendengroepje....een vrije man die toch niet kiest, go figure.

alles wat hij doet en zegt loopt over van manipulatie maar jij moet en zal en wilt er enkel "zie je wel
hij geeft om me" in zien.
ik vraag me zo onderhand af, waarom jij ueberhaupt advies vraagt, hier en aan vrienden, 1 belletje van meneer en je ligt diezelfde avond nog in zijn nest... en dat is wat jij wilt, en dat is wat jij doet, al een jaar lang... en maar zaniken over gevoelens, en muurtjes, uit bindingsangst, en vage signalen van deze meneer...

maar HIJ is zo duidelijk als wat, JIJ bent het probleem.
  dinsdag 23 augustus 2005 @ 19:42:25 #292
67978 HenryHill
Fake it 'till you make it
pi_29896738
Ik heb het al eens eerder gezegd en ik verbaas me er nog steeds over...

Hoe kan het toch dat juist de mensen die zelf de meest manipulatieve trucs uithalen, de grootste blinde vlek schijnen te hebben voor manipulatie door een ander? Je zou verwachten dat juist die personen manipulatie al vanaf een paar kilometer ruiken...
So this is how liberty dies... with thunderous applause.
Truth? What's so great about the truth? Try lying for a change, it's the currency of the world
  dinsdag 23 augustus 2005 @ 19:49:09 #293
11803 Vivi
Computer off. Life on.
pi_29896950
Milagro, Ik NEEM toch verantwoordelijkheid voor mijn eigen aandeel erin?

En ik WEET ook wel dat hij eerdaags een ander zal krijgen, want Henkie is verliefd op het verliefd zijn. En dan wil hij wrs weer trouwen na 1,5 maand en na 3 maanden is het dan weer uit want de passie, de passie..die voelde hij ineens toch niet meer elke dag, elke minuut, elke seconde.. Of hij kreeg niet genoeg aandacht/Liefde. Of wat voor reden dan ook. Of ze was niet dom genoeg of niet slim genoeg. (ja breek me de bek niet open) Of ze vond HEM te leuk waardoor de rillingen over zijn rug liepen

Maar is het nu zo ontzettend raar en irreeel gedacht dat hij ms op een bepaald moment gaat beseffen dat een relatie niet elke minuut uit passie kan bestaan maar dat het veel belangrijker is dat je het fijn hebt samen, jezelf kunt zijn, niet altijd die grote bek hoeft op te zetten..? En zoals ik al zei, sexueel heben we het ook goed, dus dat is ook niet echt het euvel...Ik bedoel, hij wordt toch ook ouder en
het is soms toch zo dat mensen niet zien wat er recht voor hun neus staat?

[ Bericht 78% gewijzigd door Vivi op 23-08-2005 19:57:44 ]
pi_29896993
Mên, ik kan niet wachten op deel vier. .
pi_29897277
quote:
Op dinsdag 23 augustus 2005 19:49 schreef Vivi het volgende:
quote:
ver·ant·woor·de·lijk·heid (de ~ (v.), -heden)
1 verplichting om te zorgen dat iets goed functioneert, verloopt en om daar rekenschap van te geven => verantwoording
2 taak die zware plichten of zorgen met zich meebrengt [Belg.]
Je geeft toe dat jij verantwoordelijk bent. (definitie 2)
Dat is niet hezelfde als verantwoordelijkheid némen.
Doe eens wild ....
pi_29897333
quote:
Op dinsdag 23 augustus 2005 19:49 schreef Vivi het volgende:
ja in woorden, maar niet in daden, Vivi, je lult stoer, maar je doet suf.

als jij niet wilt dat hij je zo behandelt, laat het dan niet toe, geef hem de kans niet eens, en dat doe je dus NIET door te bellen en langs te gaan met een zogenaamd "maar je mag niet aan me zitten, hoor" wat in feite exact het tegendeel schreeuwt voor de goede verstaander, waar jij er dus echt wel één van bent, jij weet verdomd goed waar zo'n avond op uitloopt, dat is ook jouw doel, om eventueel weer een scene te schoppen als je pet zo staat.

Wees er dan tenminste EERLIJK over, zoals hij dat ook is, jij speelt spelletjes, jij manipuleert net zo goed, jij daagt uit, jij forceert drama's puur om te kunnen janken dat hij maar niet voor jou kiest en jou zoveel pijn doet.

Wees eerlijk naar jezelf, en accepteer dan gewoon dat jij dit blijkbaar nodig hebt, een vent die je niet kan krijgen zodat jij je eigen soap kan creëren en prolongeren, dag in dag uit, week in week uit, en nu al een jaar lang ondertussen.

Jij speelt spelletjes, hij speelt spelletjes, hij geniet ervan, jij zegt dat niet te doen.
Kap er dan mee.
Of ga er mee door, maar hou dan op met zaniken over gevoelens, en hartzeer.

Dat konstante "oh wat ben ik toch weer zwak, en oh wat laat ik me weer kennen" ..djeeezus, mens
  dinsdag 23 augustus 2005 @ 20:08:42 #297
11803 Vivi
Computer off. Life on.
pi_29897630
Ik geniet er NIET van, ja, wel om bij hem te zijn, maar niet op de manier zoals jij denkt. Niet van de onzekerheid.

Het is meer een soort verslaving..ik weet wel dat je gelijk hebt en dat ik voor mezelf moet kiezen maar ik denk steeds "nog 1 x tegen hem aan liggen, dat maakt nu toch niet meer uit".

Maar het maakt WEL uit, dat weet ik en je hebt ook gelijk daarin, maar het is toch een soort manier om hem vast te houden, ook al is het een grote schijnvertoning. Aan de ene kant wil ik heel graag eerlijk zijn tegen hem en zeggen wat ik voel, want ik zeg nu steeds dat ik er niet meer op die manier mee bezig ben, dat ik alleen maar bij hem slaap omdat ik nog niemand anders heb ontmoet, en meer van dat stoer geblaat. Maar ik DURF niet eerlijk te zijn want ik denk steeds dat die 0,01 % kans dat het ooit nog echt wat wordt dan helemaal verkeken is, omdat hij typisch iemand is die wil jagen. Zolang ik het spelletje mee blijf spelen blijf ik op die manier tenminste nog interessant ofzo...gezien zijn contact-zoeken op het moment dat ik me onafhankelijk opstel. Wrs alleen maar uit verveling en kijken of het nog eens lukt, maar toch.

Ik heb nog steeds zoiets van "Hoe langer een relatie (vriendschap, whatever..) groeit, hoe sterker hij wordt, en hoe minder je diegene kan missen en eraan gehecht raakt.
pi_29897649
Ik vind dit het mooiste topic dat momenteel loopt! Omdat het een heerlijke soap is natuurlijk, omdat het herkenbaar is -ik heb ook wel een hang naar over-dramatiseren- en bovendien herkenbaar omdat een vriendin van me inmiddels al vijf jaar op een soortgelijke manier met een man bezig is. Ze lacht er zelf om als ze het een 'neverending story' noemt, en houdt het idd zelf in stand. Dit vertel ik even om je erop te wijzen dat dit inderdaad eeuwig zo kan blijven doorgaan als beide partijen in hetzelfde patroon blijven vervallen, vraag je af of je dat wilt Vivi, of je wilt dat het over vijf jaar nog exact zo is als nu. Dat zou die vriendin van me vijf jaar geleden nl ook nooit gedacht hebben namelijk, dat het anno 2005 nog altijd hetzelfde liedje zou zijn.
  dinsdag 23 augustus 2005 @ 20:09:39 #299
11803 Vivi
Computer off. Life on.
pi_29897661
Maar wat vind je dan van die opmerking van vannacht? Ben ik terecht kwaad geworden of was ik gewoon paranoia
  dinsdag 23 augustus 2005 @ 20:10:53 #300
11803 Vivi
Computer off. Life on.
pi_29897695
quote:
Op dinsdag 23 augustus 2005 20:09 schreef thaleia het volgende:
Ik vind dit het mooiste topic dat momenteel loopt! Omdat het een heerlijke soap is natuurlijk, omdat het herkenbaar is -ik heb ook wel een hang naar over-dramatiseren- en bovendien herkenbaar omdat een vriendin van me inmiddels al vijf jaar op een soortgelijke manier met een man bezig is. Ze lacht er zelf om als ze het een 'neverending story' noemt, en houdt het idd zelf in stand. Dit vertel ik even om je erop te wijzen dat dit inderdaad eeuwig zo kan blijven doorgaan als beide partijen in hetzelfde patroon blijven vervallen, vraag je af of je dat wilt Vivi, of je wilt dat het over vijf jaar nog exact zo is als nu. Dat zou die vriendin van me vijf jaar geleden nl ook nooit gedacht hebben namelijk, dat het anno 2005 nog altijd hetzelfde liedje zou zijn.
*ril* 5 jaar? OMFG

En hij kiest ook niet voor haar? hebben ze andere relaties tussendoor??
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')