abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_30231238
quote:
Op zaterdag 3 september 2005 15:17 schreef Mattt het volgende:
Ja hocu bosnaki uciti
les 1: Ja hocu da ucim Bosanski.
  zaterdag 3 september 2005 @ 21:53:14 #77
37676 freako
Onverbeterlijke optimist
pi_30241851
quote:
Op woensdag 31 augustus 2005 21:31 schreef desaparacido het volgende:

Wel grappig dat hier mensen zijn die de moeite nemen om die taal te leren, mijn ex die weigerde het pertinent. Zijn woordenschat bestond alleen uit scheldwoorden en verwensingen omdat ik best grofgebekt ben.
Denk je dat een Zuidslavische taal nog een beetje eenvoudig aan te leren is voor een gewone Hollander?

Ik heb namelijk sinds een tijdje een Bulgaarse vriendin, dus ik denk dat ik er niet aan ontkom om in ieder geval een basiskennis Bulgaars op te doen. .
  zaterdag 3 september 2005 @ 23:35:55 #78
82525 Little_Angel
Labiel kudtwijf.
pi_30245016
quote:
Op zaterdag 3 september 2005 15:46 schreef boskov het volgende:

[..]

les 1: Ja hocu da ucim Bosanski.
Het is nog een beginner .
Don’t touch the girl,
she will cut your hands off,
and call it an accident.
  vrijdag 16 september 2005 @ 17:30:55 #79
117567 desaparacido
nu inclusief spelfout!
pi_30640710
Ik ben net terug van het mooie Juga en ik heb wat meer profane zinnetjes voor jullie

* Pusite mi kurac - U kunt me pijpen (heeft "Seki" Seselj tegen aanklager Nice van het Jugotribunaal gezegd )
* Jebem ti cacin caca! - Ik neuk je pa's pa! (caca is de Bosnische variant van tata, 'papa')
* Jebem ti lebac! - Ik neuk je brood
* Jebo ga bog u usta - God neukt hem in de mond

off-topic:
quote:
Op vrijdag 2 september 2005 16:32 schreef 4ureyez_only het volgende:
zie dat jullie al een hele lijst hebben, zo gauw ik weer ruzie krijg met iemand schrijf ik een hele lijst, beloofd.
Over yugo films: ik lig altijd weer helemaal dubbel, sommige zijn echt brillijant (no man's land en nog een hele zooi)
Ik ben dan weer iemand van Lepa Sela, Lepo Gore; alleen al om het karakter van Viljuska. Krijgt hij een lift van een Turk, gaat hij volop vertellen dat hij op weg is om moslims af te maken, zijn volk te beschermen en weet ik veel wat voor nationalistische bullshit, zonder door te hebben wie hem eigenlijk een lift geeft. Volgens mij was hij ook degene die kogels uit de patroonhuls haalde, om ze vervolgens een kus te geven en een moslimnaam te noemen (voor wie die kogel bedoeld was). Echt een prachtige zwarte komedie.

Of Gori Vatra, ook een geweldige film. Ik denk dat ik het grappigste moment vond dat de burgemeester erachter kwam dat de plaatselijke kleermaker die de amerikaanse vlag in elkaar moest naaien zich vergist had en in plaats van witte sterretjes rode gemaakt had.

En voor wie Mi Nismo Andjeli genoemd heeft, een heerlijke klassieker. Ik heb deel twee meegenomen, niet zo leuk als het eerste, maar wel amusant.

[ Bericht 1% gewijzigd door desaparacido op 16-09-2005 17:38:27 ]
As your attorney I advise you to rent a very fast car with no top.
  vrijdag 16 september 2005 @ 17:35:49 #80
117567 desaparacido
nu inclusief spelfout!
pi_30640870
quote:
Op zaterdag 3 september 2005 21:53 schreef freako het volgende:

[..]

Denk je dat een Zuidslavische taal nog een beetje eenvoudig aan te leren is voor een gewone Hollander?

Ik heb namelijk sinds een tijdje een Bulgaarse vriendin, dus ik denk dat ik er niet aan ontkom om in ieder geval een basiskennis Bulgaars op te doen. .
Ik denk dat het best meevalt, als je het vaak genoeg oefent. Ik ken genoeg "gewone hollanders" die joegoslavisch hebben leren spreken, en zich prima kunnen redden. Het gros van de talen kan je vrij snel onder de knie krijgen als je het maar vaak genoeg om je hoort en spreekt.
  vrijdag 16 september 2005 @ 17:40:33 #81
37676 freako
Onverbeterlijke optimist
pi_30641022
quote:
Op vrijdag 16 september 2005 17:30 schreef desaparacido het volgende:
Ik ben net terug van het mooie Juga en ik heb wat meer profane zinnetjes voor jullie
Wat is dat toch met die scheldwoorden? Ik sprak een tijdje geleden met een Bulgaar hier in Nederland, en toen ik hem vroeg of hij me wat Bulgaarse woorden wou leren, kwam ie ook niet verder dan een serie scheldwoorden en vloeken, en een waarschuwing dat ik die beter niet in het bijzijn van de moeder van mijn vriendin moest gebruiken. .

Maar scheldwoorden zijn natuurlijk het leukste onderdeel van een taal, dus ik snap het wel. .
  vrijdag 16 september 2005 @ 17:40:56 #82
37676 freako
Onverbeterlijke optimist
pi_30641033
quote:
Op vrijdag 16 september 2005 17:35 schreef desaparacido het volgende:

[..]

Ik denk dat het best meevalt, als je het vaak genoeg oefent. Ik ken genoeg "gewone hollanders" die joegoslavisch hebben leren spreken, en zich prima kunnen redden. Het gros van de talen kan je vrij snel onder de knie krijgen als je het maar vaak genoeg om je hoort en spreekt.
. Dank je.
  vrijdag 16 september 2005 @ 21:34:41 #83
117567 desaparacido
nu inclusief spelfout!
pi_30647772
quote:
Op vrijdag 16 september 2005 17:40 schreef freako het volgende:

Maar scheldwoorden zijn natuurlijk het leukste onderdeel van een taal, dus ik snap het wel. .
Scheldwoorden zijn bij ons een heel apart onderdeel van de taal omdat ze eigenlijk heel grof zijn maar bijna nooit beledigend gebruikt worden. Dan heb ik het met name over Bosnië, ze zijn in Servië wat minder (maar nog steeds erg). Vrijwel iedereen, van jong tot oud, is grofgebekt, maar het is zelden echt slecht bedoeld. In plaats van 'kop dicht' kan je van mijn oma eerder een 'ga je moeder neuken' verwachten, of 'tsja, de politieke situatie op dit moment is niet al te best' eerder een 'fuck it, je weet hoe het hier is, ik neuk hun moeders in de mond'.

Dit onderstaande stukje heb ik ooit via e-mail gekregen, het is nogal overdreven, maar het illustreert best wel goed hoe mensen daar met elkaar praten. Het is een beetje kort en niet al te best vertaalt, maar kijk daar maar voorlopig overheen

U SVETU in de wereld
KOD NAS bij ons

Dragi kolega, dugo se nismo videli! Beste collega, we hebben elkaar lang niet gezien
Gde si, pizda ti materina! Waar ben je, de kut van je moeder

Gospodin je vrlo obrazovan. Deze meneer is erg geleerd
On je peder. Hij is een flikker

Ne, nikako niste u pravu. Nee, u heeft geen gelijk
Pusi kurac. Zuig mijn lul

Informacija koju imate ne odgovara cinjenicnom stanju. De informatie die u heeft klopt niet met de feiten
Jedes govna. Je eet stront

Koju funkciju gospodin ima u firmi? Welke functie heeft meneer in de firma?
Koji je on kurac? Welke lul is hij?

Trenutno nismo zainteresovani za reklamu. Op dit moment zijn we niet geïnteresseerd in reclame
Koji ce mi kurac reklama. niet te vertalen, iemand die een poging wil wagen?

Trenutno nasa firma ne stoji bas najbolje. Op dit moment gaat het niet al te best met onze firma
U govnima smo do guze. We zitten tot onze reet in de stront

On nema mnogo uticaja. Hij heeft niet veel invloed
Moze da mi popusi. Hij kan me pijpen

Hvala! Dank je!
(izraz ne postoji kod nas) (deze uitdrukking bestaat bij ons niet)
  vrijdag 16 september 2005 @ 21:39:18 #84
37676 freako
Onverbeterlijke optimist
pi_30647912
quote:
Op vrijdag 16 september 2005 21:34 schreef desaparacido het volgende:

Dit onderstaande stukje heb ik ooit via e-mail gekregen, het is nogal overdreven, maar het illustreert best wel goed hoe mensen daar met elkaar praten. Het is een beetje kort en niet al te best vertaalt, maar kijk daar maar voorlopig overheen
Het zorgt in ieder geval dat het taalgebruik efficiënter is. Kortere zinnen. .
  vrijdag 16 september 2005 @ 21:41:05 #85
115814 Drumpie
Zie Signature.
pi_30647985
ik ben in bsonie geboren maar ik spereek het niet meer zo super als paar jaar terug maa rik kan het nog wel ff inkomen als ik op vakantie ben
pi_30648248
quote:

U SVETU in de wereld
KOD NAS bij ons
whahahahh
pi_30685646
Klasgenoten "Joegoslavisch" leren is niet echt een goed idee en al helemaal niet als je een Bosnische lerares voor muziek hebt.
Een of andere idioot vond het leuk om popusi mi kurac, kurvo te zeggen tegen haar.
╔══════╗
╚══════╝
╔══════╗
╚══════╝
pi_30690258
quote:
Op zondag 18 september 2005 01:40 schreef Stretto het volgende:
Klasgenoten "Joegoslavisch" leren is niet echt een goed idee en al helemaal niet als je een Bosnische lerares voor muziek hebt.
Een of andere idioot vond het leuk om popusi mi kurac, kurvo te zeggen tegen haar.
hahaha
pi_30690318
quote:

[..]

Scheldwoorden zijn bij ons een heel apart onderdeel van de taal omdat ze eigenlijk heel grof zijn maar bijna nooit beledigend gebruikt worden.
(...)

Zo is het precies, als je het in het Nederlands vertaalt klinkt het opeens veel erger
pi_30696000
quote:
Op zondag 18 september 2005 11:38 schreef 4ureyez_only het volgende:

[..]

Zo is het precies, als je het in het Nederlands vertaalt klinkt het opeens veel erger
dat isgewoon cultuurafhankelijk. In Voormalig Joegoslavie moet je niet tegen iemand krijg de kanker zeggen, (dabogda rak dobio), dan eeh, word je wel in elkaar gemept denk ik..
pi_30698908
quote:
Op zondag 18 september 2005 14:50 schreef boskov het volgende:

[..]

dat isgewoon cultuurafhankelijk. In Voormalig Joegoslavie moet je niet tegen iemand krijg de kanker zeggen, (dabogda rak dobio), dan eeh, word je wel in elkaar gemept denk ik..

[ Bericht 12% gewijzigd door Stretto op 18-09-2005 16:28:39 (dubbel) ]
╔══════╗
╚══════╝
╔══════╗
╚══════╝
pi_30698968
quote:
Op zondag 18 september 2005 14:50 schreef boskov het volgende:

[..]

Naja onze scheldwoorden zijn gewoon heel erg "raw".
╔══════╗
╚══════╝
╔══════╗
╚══════╝
pi_30699504
quote:
Op zondag 18 september 2005 16:28 schreef Stretto het volgende:

[..]

Naja onze scheldwoorden zijn gewoon heel erg "raw".
de goede oude,
dabogda te mater po neretvi kukom trazila
en
dabogda te majka u cevapima prepoznala
etc

kijk, die doen het altijd wel goed
pi_30699877
quote:
Op zondag 18 september 2005 16:43 schreef boskov het volgende:

[..]

de goede oude,
dabogda te mater po neretvi kukom trazila
en
dabogda te majka u cevapima prepoznala
etc

kijk, die doen het altijd wel goed
whaha die kende ik nog niet............
╔══════╗
╚══════╝
╔══════╗
╚══════╝
  woensdag 21 september 2005 @ 09:44:47 #95
28317 aca
bzzz bzzz tjsoef
pi_30783006
quote:
Op zondag 18 september 2005 16:43 schreef boskov het volgende:
[..]

dabogda te majka u cevapima prepoznala ...

[..]
Whahahaha!!!
  donderdag 29 september 2005 @ 20:34:45 #96
130077 Ivatje
miuw, miauw...
pi_31037912
Ma ko je lud pa da hoce da uci Srpski?

ha ha ha ha ha
  donderdag 29 september 2005 @ 21:25:29 #97
85998 Mattt
No Americans in Bagdad !
pi_31039965
Srpski nije glup jezik.
And there are still no americans in Bagdad !!
pi_31040249
quote:
Op donderdag 29 september 2005 21:25 schreef Mattt het volgende:
Srpski nije glup jezik.
Maar wel een volk dat binnenkort uitgestorven is (Lepa sela lepo gore )
╔══════╗
╚══════╝
╔══════╗
╚══════╝
pi_31042616
quote:
Op zondag 18 september 2005 16:57 schreef Stretto het volgende:

[..]

whaha die kende ik nog niet............
zijn er meer hoor

Dabogda ti kurac usnu otpa
Dabogda ti zeni drkica mjesto mlijeka iz sisa izlazila (drkica=sperma in kroatisch, wat is het servo-kroatische woord daarvoor?)
Dabogda ti djeca u rikverc hodala
Dabogda ti sin susjeda mamom zvao
Dabogda ozenio stonogu pa cijeli zivot radio za cipele!
Dabogda imao 100 kceri pa cijeli zivot za tampone radio
Dabogda ti na tastaturi radili samo Ctrl Alt i Delete
Dabogda ti vatrogasci kolo oko kuce zaplesali!
en mijn all-time favorite:
Dabogda ti apoteka menza bila
  maandag 3 oktober 2005 @ 11:16:35 #100
130080 impakt
onedotzero
pi_31139853
quote:
Op donderdag 29 september 2005 21:31 schreef Stretto het volgende:

[..]

Maar wel een volk dat binnenkort uitgestorven is (Lepa sela lepo gore )
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')