Lege DVD's <> Illegale DVD'squote:Op dinsdag 23 augustus 2005 12:50 schreef dribbel79 het volgende:
Wat doet die brander anders in mijn PC??
Om videobestanden en dergelijke te fikken...quote:Op dinsdag 23 augustus 2005 12:50 schreef dribbel79 het volgende:
Wat doet die brander anders in mijn PC??
ja of om toch eens een dvd collectie te kunnen aanleggen die je anders toch al nooit gekocht hadquote:Op dinsdag 23 augustus 2005 12:53 schreef Eippie het volgende:
zal toch een kwestie van financien zijn
Het zal wel goedkoper zijn, of het gaat om films die nog niet zijn uitgekomen.quote:Op dinsdag 23 augustus 2005 12:53 schreef kinky_queen het volgende:
[..]
Om videobestanden en dergelijke te fikken...
Maar je hebt toch geen brander om dvdtjes te maken of wel?
begrijp me niet verkeerd, het is geen aanval of zo maar ik zou graag willen weten waarom iemand liever een kopie heeft dan het origineel
Dat begrijp ik maar als je een film download en dan als .avi of .mpg op een schijffie zet kan je hem ook bekijkenquote:Op dinsdag 23 augustus 2005 12:53 schreef Eippie het volgende:
Dat laatste kan vaak het geval zijn iddquote:Op dinsdag 23 augustus 2005 12:55 schreef marcb1974 het volgende:
[..]
Het zal wel goedkoper zijn, of het gaat om films die nog niet zijn uitgekomen.
Yep, dat is de enige reden.quote:Op dinsdag 23 augustus 2005 12:53 schreef Eippie het volgende:
Avi of Mpg is toch mindere kwaliteit?quote:Op dinsdag 23 augustus 2005 12:56 schreef kinky_queen het volgende:
[..]
Dat begrijp ik maar als je een film download en dan als .avi of .mpg op een schijffie zet kan je hem ook bekijken
De handige Harry's onder ons maken trouwens met de benodigde software een complete dvd van alleen een .avi
Ook dat jaquote:Op dinsdag 23 augustus 2005 12:58 schreef GI het volgende:
Maar de vraag is waarom je DVD's van iemand anders zou kopen die illegaal (dus zelf gebrand) zijn.
Of snap ik het topic niet ?
Ehmmm, neuh... ik ben het niet met je eens, niet iedereen heeft www en daarvan heeft niet iedereen een prettige verbindingquote:Op dinsdag 23 augustus 2005 13:02 schreef el_hombre het volgende:
Ik vind die mensen die "nieuwe" films voor een paar euro illigaal op dvd kopen ook idioten
Download die film dan gewoon zelf
zit wat in, legale DVD's zijn over het algemeen goedkoper in verhouding dan muziekCD's (vraag me niet waarom dat zo is..) Dus mijn collectie bestaat voornamelijk uit legale DVD'squote:Op dinsdag 23 augustus 2005 12:48 schreef kinky_queen het volgende:
Ik vraag het me af naar aanleiding van teveel offtopic in andere subfora
Ik kan heel goed begrijpen dat iemand een film download of leent van een ander voordat hij de dvd koopt, het zou anders een dure hobby worden en het staat nou ook niet echt charmant om een heleboel slechte films in je collectie te hebben
Maar waarom zou je illegale dvd's kopen?
Bingo...hele series van Friends, Band of Brothers die ik anders nooit zou kopen...die fik ik zelfquote:Op dinsdag 23 augustus 2005 12:55 schreef zhe-devilll het volgende:
[..]
ja of om toch eens een dvd collectie te kunnen aanleggen die je anders toch al nooit gekocht had
en dat de kwaliteit veel slechter is als bij een origineel?quote:Op dinsdag 23 augustus 2005 13:29 schreef kinky_queen het volgende:
Je zit er dus duidelijk niet mee dat het 'niet zo mooi' staat?
in sommige landen (Indonesie bijv.) is het haast goedkoper om een illegale dvd met hoes te kopen dan een leeg dvd'tjequote:Op dinsdag 23 augustus 2005 12:56 schreef kinky_queen het volgende:
[..]
Dat begrijp ik maar als je een film download en dan als .avi of .mpg op een schijffie zet kan je hem ook bekijken
De handige Harry's onder ons maken trouwens met de benodigde software een complete dvd van alleen een .avi
![]()
Mwoah, dat hoeft niet eens zo te zijn, als het een persoon is die weet waar hij mee bezig is geweest tijdens het kopieeren, over een Telecine of cam heb ik het dan nietquote:Op dinsdag 23 augustus 2005 13:30 schreef Timo20 het volgende:
en dat de kwaliteit veel slechter is als bij een origineel?
daarmee zeg je al alles: zijn ook geen originele dvd`s, dus ook waardeloosquote:Op dinsdag 23 augustus 2005 13:31 schreef HoSeong het volgende:
In aziatische landen heb je voor een euro'tje prachtige bootlegs met hoesjes die niet van echt te onderscheiden zijn.
dan moet je ook een goeie kopenquote:Op dinsdag 23 augustus 2005 13:30 schreef Timo20 het volgende:
[..]
en dat de kwaliteit veel slechter is als bij een origineel?
Maar dan is downloaden weer makkelijker/goedkoperquote:Op dinsdag 23 augustus 2005 13:33 schreef jimjim1983 het volgende:
in sommige landen (Indonesie bijv.) is het haast goedkoper om een illegale dvd met hoes te kopen dan een leeg dvd'tje![]()
daarom dus![]()
nothing is better than the originalquote:Op dinsdag 23 augustus 2005 13:33 schreef jimjim1983 het volgende:
[..]
dan moet je ook een goeie kopen![]()
makkelijker niet. tenminste niet als je er 200 koopt zoals...uuuh...een vriend van mij.quote:Op dinsdag 23 augustus 2005 13:36 schreef kinky_queen het volgende:
[..]
Maar dan is downloaden weer makkelijker/goedkoper
![]()
beter niet.quote:Op dinsdag 23 augustus 2005 13:37 schreef Timo20 het volgende:
[..]
nothing is better than the original
Daar zal je je over verbazenquote:Op dinsdag 23 augustus 2005 13:40 schreef jimjim1983 het volgende:
... veel oudere (aziatische) films zijn gewoon nergens te vinden om te downloaden.
ja ok, ze zijn vast wel ergens te vinden en dan te downloaden met 5 kb/s (of ik kijk niet goed, in dat geval word ik graag ingelichtquote:
Ik wou zeggen. Alles is te downloaden!quote:
Het gaat om illegale DVD's kopen, niet downloadenquote:Op dinsdag 23 augustus 2005 14:17 schreef BrainOverfloW het volgende:
Ik denk dat het vooral een kwestie van geld is. Het is vaak goedkoper om ze te branden dan origineel te kopen. En als je ze download mis je toch vaak van kwaliteid in beeld en geluid en je mist alle extra's. Plus dat lang niet idereen avi op zijn tv af kan spelen en dat kijkt toch fijner dan de PC.
ik ben geen huis, tuin en keuken tiener.quote:Op dinsdag 23 augustus 2005 14:19 schreef RuneRose het volgende:
Iedereen zegt allemaal wel goedkoop enzo, maar een gewone huis, tuin en keuken tiener werkt toch gewoon. Of niet? Ik zou eigenlijk niet weten wat ik met m'n geld zou moeten doen als ik geen DVD's zou kopen, elke maand kleding kopen is ook wat overdreven, en om mijn hele salaris aan uitgaan uit te geven, dat vind ik pas sonde van m'n geld!
Psies en weet je, een dvd branden gaat iets sneller dan een video opnemen via de tv.quote:Op dinsdag 23 augustus 2005 13:11 schreef dribbel79 het volgende:
[..]
Bingo...hele series van Friends, Band of Brothers die ik anders nooit zou kopen...die fik ik zelf
Wat het zegt... het is goedkoper, je hebt de films maanden voordat ze hier op DVD uitkomen en aangezien DVD's zo makkelijk beschadigen is het zonde om zoveel geld neer te leggen voor iets wat je later toch weer opnieuw moet branden.quote:Op dinsdag 23 augustus 2005 12:52 schreef veldmuis het volgende:
Goedkoper?
Ehm, moet je mij toch eens vertellen wat je met je dvds doet als ze zo snel beschadigen.quote:Op dinsdag 23 augustus 2005 15:15 schreef RedDevil085 het volgende:
[..]
Wat het zegt... het is goedkoper, je hebt de films maanden voordat ze hier op DVD uitkomen en aangezien DVD's zo makkelijk beschadigen is het zonde om zoveel geld neer te leggen voor iets wat je later toch weer opnieuw moet branden.
Nee? Jij bent een bijzondere tiener.quote:Op dinsdag 23 augustus 2005 14:22 schreef jimjim1983 het volgende:
[..]
ik ben geen huis, tuin en keuken tiener.
en zelfs dan, onder de 18 verdien je sowieso niet echt veel.
en bijna iedereen in nederland kan wel dvd's kopen, alleen veel mensen vinden het het niet waard om 20 euro voor een nieuwe film uit te geven.
Ssssshhh,quote:Op dinsdag 23 augustus 2005 17:41 schreef RuneRose het volgende:
Veel 'nieuwe' films zitten ook al binnen een maand bij de 3 voor 33 bak.![]()
ik ben sowieso geen tiener meerquote:Op dinsdag 23 augustus 2005 17:41 schreef RuneRose het volgende:
[..]
Nee? Jij bent een bijzondere tiener.Je hoeft toch ook niet persé nieuwe films te kopen, oude films zijn toch ook leuk, en vaak toch een stuk minder duur? Veel 'nieuwe' films zitten ook al binnen een maand bij de 3 voor 33 bak.
![]()
Dat is ook wat ik bedoelde. Omdat downloaden slechtere kwaliteid oplevert en orgineel te duur is gaan mensen gebrande dvd's kopen.quote:Op dinsdag 23 augustus 2005 14:20 schreef Poepoog het volgende:
[..]
Het gaat om illegale DVD's kopen, niet downloaden
Als je gewoon complete dvd's download dan heb je echt geen slechtere kwaliteit dan bij het overbranden van een dvd. Bij allebei heb je wat kwaliteitsverlies door omzetten van dvd9 -> dvd5. That's it.quote:Op dinsdag 23 augustus 2005 19:07 schreef BrainOverfloW het volgende:
[..]
Dat is ook wat ik bedoelde. Omdat downloaden slechtere kwaliteid oplevert en orgineel te duur is gaan mensen gebrande dvd's kopen.
Mij persoonlijk gaat het niet om het hoesje en de eventuele junk die er bij zit, maar om de film (en eventuele extra's). En als die ook op de illegale DVD staan aan dezelfde of vergelijkbare kwaliteit, waarom zou ik dan 5 keer zoveel gaan uitgeven?quote:Op dinsdag 23 augustus 2005 13:33 schreef Timo20 het volgende:
[..]
daarmee zeg je al alles: zijn ook geen originele dvd`s, dus ook waardeloos
Daar zit nog behoorlijk wat werk in hoor, ook om er ondertiteling in te krijgen en het geluid synchroom te laten lopen. Daarnaast moet je het 2x converteren waardoor je PC een paar uur erg traag wordt. Dan kun je beter direct een dvdr d/loaden of gewoon een uurtje normale arbeid verrichten en de legale dvd kopen natuurlijkquote:Op dinsdag 23 augustus 2005 12:56 schreef kinky_queen het volgende:
[..]
![]()
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |